Niet meer morbide obees... en dan?

04-10-2012 16:03 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wist even niet waar ik dit topic het beste kon neerzetten, dus dan maar bij overig.



Ik was dik, heel erg dik. Morbide obees. Inmiddels ben ik heel veel afgevallen. Ik ben niet meer morbide obees en ook niet meer obees. Ik val nu officieel in de ´overgewicht´categorie (BMI tussen de 25 en 30). En ik val nog steeds af.



Maar... wat nu? Ik merk dat ik heel erg zoek naar een kledingstijl die ik leuk vind en die me staat in plaats van kopen wat past. Ik merk dat ik anders benaderd wordt door mensen. Vooral aan mannelijke aandacht geen gebrek. Ik merk dat ik beter kan bewegen, sporten vind ik leuk om te doen en ik als ik nu even ergens heen wil, pak ik gewoon de fiets en ga. Ik ben veranderd, ben assertiever geworden. Vriendschappen zijn gesneuveld omdat sommigen het niet zo leuk vonden dat ik veranderde. Andere omdat ik inzag dat ik voor de ander alleen maar ´handig´ was en geen vriendin.



Ik heb het gevoel dat mijn leven jaren stil heeft gestaan en dat ik nu weer opnieuw ga of kan beginnen. Maar hoe dan? Hoe ga je om met de verandering in je leven na extreem gewichtsverlies? Wat doe je met je leven als je een nieuwe kans op leven krijgt?
Alle reacties Link kopieren
Geen tips maar wil je heel hartelijk feliciteren. Je mag ontzettend trots zijn op wat je bereikt hebt! Ik weet hoe moeilijk het is want zit er momenteel nog middenin.
Alle reacties Link kopieren
Wauw! Gefeliciteerd met je prestatie!

Ik heb geen flauw idee wat ik je aan tips moet geven behalve dat je lekker optimaal moet genieten van je nieuwe lijf en leven.



En probeer eens wat kledingsstijlen en zie maar wat bij jou past. Ik ken je niet dus hierin geen specifiek advies.

Goed van je!
Alle reacties Link kopieren
WAUW! Geen tips maat wat super goed van je dat je dit hebt bereikt!



Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Neem het zoals het komt, geniet vooral en denk niet teveel na... Dat leidt nergens toe.

En gefeliciteerd met het behaalde resultaat!! Knap hoor!
Ja ja, nu weet ik het wel!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen antwoord op je vragen, maar wil even zeggen dat ik het onwijs knap van je vind om zoveel te zijn afgevallen!



Oh toch een tip, misschien als kadootje aan je zelf een styliste huren om mee te gaan shoppen en je nieuwe stijl te leren kennen.
Gefeliciteerd, knap van je!!

Ik ben niet ''morbide obees'' geweest maar had een BMI van 31 en zit nu op BMI van 22...van 94 naar 68 gegaan in amper 1,5 jaar tijd. Ik herken je gevoel.

Ik heb alleen geen tips...in mijn hoofd zie ik er nog precies hetzelfde uit als 26 kilo geleden...hopelijk slijt het ooit.



Geniet van je nieuwe leven meid, doe wat je altijd hebt willen doen!
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, verwacht niet dat het leven nu opeens perse anders is.

Dik, dun, obese of niet, stap oor stap. Het leven is tja...gewoon leven. Doen dus
applausje

Heel erg knap. Geniet van je nieuwe leven.
Alle reacties Link kopieren
Wauw Kaatje! Ook jij gefeliciteerd!
Wat fijn dat je zo veel bent afgevallen, een knappe prestatie! Je kunt weer kleding hebben die je jaren lang niet kon dragen, geniet er van. Probeer van alles uit, ga lekker een middagje de stad in . . . .

Bij sommige postorderaars mag je kleding 14 dagen op zicht hebben, binnen die tijd moet je houden of retourneren. Zo kan je rustig beslissen of het iets voor je is!!
Wat knap! Is het een idee om jezelf een bezoek aan een styliste oid cadeau te doen? Daar krijg je vast hele bruikbare tips en zo'n verwendag heb je echt wel verdiend!
Wauw wat knap van je! Ik vind de tip om eens een styliste in te huren een hele goede
Alle reacties Link kopieren
Stylist vind ik een goed plan. Het voelt onwerkelijk om niet meer ´die hele dikke´ te zijn. Mijn hoofd is er nog niet echt aan gewend. Ik loop automatisch naar de grote maten afdeling. Laatst liep ik een grote maten winkel in en terwijl ik rondkeek, wees de verkoopster mij er op dat hun kleding pas bij maat 46 begon, dus dat ze me waarschijnlijk niet zou kunnen helpen. Het kwam niet eens in me op dat de kleding wel eens te gróót kon zijn.



Ik moet ook echt wennen aan hoe men je benaderd. Alleen al die uitdelers bij het station bijvoorbeeld. Voorheen als men met koekjes etc. stond werd het me echt niet aangeboden, nu krijg ik ze dubbel aangeboden. Of ineens geflirt of iemand die lekker ding roept. Ik kijk echt om me heen tegen wie men het heeft, voordat doordringt dat ze het wel eens tegen mij kunnen hebben.



Heel raar is het om voor mijn gevoel ineens niet meer bij de ´dikkerds´ te horen. Als ik zeg dat dit of dat lastig is als je breder bent, staan mensen (die me niet dikker kennen) me nu aan te kijken of ik gek ben. Iemand zei laatst: Net alsof jíj weet wat dik zijn is!
Alle reacties Link kopieren
bedankt voor de felicitaties!
Alle reacties Link kopieren
Ik ontdek dat mijn formaat heel veel invloed heeft (gehad) op mijn leven. Veel meer dan ik dacht. Nu is wennen aan een leven als ´normaal´ formaat heel vreemd.
Alle reacties Link kopieren
Wauw, wat superknap en goede van je! Daar is doorzettingsvermogen voor nodig. Gefeliciteerd!



Volgens mij heeft de H&M een gratis stylist. Is dat iets?
Voor de sociale en psychische kant van je vraag: ik weet dat mensen die een maagband of -verkleining krijgen intensief begeleid worden in het ziekenhuis. Juist voor dit soort dingen en om alle veranderingen aan te kunnen.



Misschien kun je zoeken welk ziekenhuis in jouw buurt deze operaties doet, vragen welke medewerkers hier die begeleiding doen en dan een verwijzing bij je huisarts vragen.
Alle reacties Link kopieren
Wow knap van je! en tof dat het je zoveel extra brengt!!

Je zegt dat je veel 'vrienden' met de kilo's bent kwijtgeraakt, heb je nog wel een goede vriendin over gehouden? En maak je ook al nieuwe vrienden?

Lekker met vriendinnen die je kennen als de oude en de nieuwe fiona kan ook wel heel fijn zijn natuurlijk

maar geniet er vooral heel veel van!! en flirt lekker terug!
Wat een prestatie, gefeliciteerd!



Helaas heb ik geen antwoorden op je vragen.
tvp post vandaag of morgen meer. sorry is erritant ik weet het.
Alle reacties Link kopieren
Allereerst van harte gefeliciteerd met je prestatie!



Tien jaar geleden alweer heb ik precies hetzelfde meegemaakt als jij. Van morbide obese naar slank. Op een gegeven moment zelfs TE slank. Ik kreeg dezelfde reakties, complimenten van vrouwen, ineens heel veel aandacht van mannen, ongeloof bij mensen. De straatkrantverkoper bij de AH die me ongelovig aanstaarde. :-)



Ik moest ook helemaal wennen aan mezelf en mijn lijf heeft nog een half jaar na het afvallen nodig gehad om BIJ te komen. Ik had bv nog maar theezakjes als borsten, oei, maar het vet verdeeld zich in de loop der tijd en na een tijdje had ik weer mooie borsten. Mijn huid is gelukkig goed terug getrokken en ik had geen vel "over".



AL mijn kleding was veeeels te groot, tot schoenen aan toe, van 41 naar 40. Ook ik liep nog regelmatig op de afdeling van grote maten, dus moest wennen aan mijn uiterlijk.



Ik heb geen styliste ingehuurd, maar ben rustig spullen gaan aanschaffen. Bh's die goed passen en goede slips (dit is de basis voor je nieuwe lijf). Verder de basisstukken eerst en daarna lekker de LEUKE dingen die je nu aankunt. Twee paar goede schoenen en goede laarzen, dingen waar je een tijd van kunt doen.



Ik heb ALLE kleding weggegooid behalve 1 shirt. Dat haal ik nog weleens tevoorschijn om te kijken hoe dik ik was. Ik heb gezworen dat ik NOOIT meer dik wilde worden. Ik ben nu in de overgang en het laatste jaar wat zwaarder geworden, maar nog steeds slank/gewoon.



Koop ook eens iets wat je vroeger echt NOOIT aangeschaft zou hebben omdat je daarmee op zou vallen. Voelt ZO gaaf.

Neem een nieuw kapsel (als je dat wilt), nieuwe make-up en geniet van alle aandacht die je krijgt. Mensen zullen gewend raken aan wie je nu bent, dus het wordt wel minder. Daarom er zeker NU van genieten.



Mooiste vond ik dat ik bij de dokter kwam en dat hij meldde: Oh, de aantekening morbide obese kan ik nu uit je dossier schrappen... :-)



Succes en GENIET GENIET GENIET !
Horen, zien en .... reageren
Gefeliciteerd met je nieuwe lijf en met je prestatie!



Ik ben van BMI 29 naar 22 gegaan. Lang niet zo'n verandering als jij hebt ondergaan, maar ik ken wel het gevoel dat je erg moet wennen aan je nieuwe lichaam.



Het heeft bij mij denk ik zo'n anderhalf jaar geduurd voor ik echt gewend was aan mijn nieuwe ik. Nu pak ik weer de juiste maten uit het rek .



Ik heb ook een forse vriendin die de laatste tijd wat koeler is. Geen idee of het aan mijn afvallen ligt, ik zou het erg jammer vinden als dat zo was want ik ben erg op haar gesteld. Ergens kan ik me ook wel voorstellen dat het voor haar leuker was toen ik nog dik was, maar niettemin hoop ik dat ze me ook met maat 40-42 nog leuk genoeg vindt als vriendin .
Gefeliciteerd! Wat gaaf voor je.



Wauw dat het zo'n groot verschil uitmaakt. Nooit geweten. Ben zelf nooit zo zwaar geweest.
Het is zo herkenbaar, dat van die te grote kleding pakken etc.

Had maat 44/46, nu heb ik 36/38....heel bizar. En steevast aflopen op maat 40-42.

Schoenen idem. Van maat 41 naar 39 gegaan

Ik kan er niet aan wennen.



En het allerergste vind ik nog wel dat het nog steeds niet goed is. De druk om af te vallen blijft. Er moet nog meer vanaf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven