niet slapen door sertraline?? vraagje

05-02-2011 07:31 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo



ik slik nu 2,5 week sertraline, maar ik slaap hier echt niet door. Ik neem hem sochtends, en overdag ben ik wat matter, maar is mee te leven zeg maar, niet heel ernstig. Tot de avond en nacht komt. Ik raak bijna niet in slaap, zie bijna elk uur, en krijg de nachten hartkloppingen. pfff.. niet grappig. En moet nu zo werken, vroege dienst. Terwijl ik nu al uitkijk om t egaan slapen, maar ik kan niet slapen.

Hebben meerdere mensen hier last van, door de sertraline?? of weet iemand of dit ook over gaat of zo blijft?? Want vind dit toch niet echt leuk, aangezien ik veel werk, en straks ben ik overdag niets meer waard.

Bedankt alvast voor de reacties.



Ik slik het voornamelijk tegen angst/paniek en tegen depressie
Heb je de bijsluiter al gelezen? Staat daarin dat slapeloosheid en hartkloppingen ongewenste bijwerkingen kunnen zijn? En staat er ook bij hoelang dat duurt?
Alle reacties Link kopieren
http://www.thuisapotheek.nl/geneesmiddelen/sertraline/



De bijsluiter, staat idd slapeloosheid bij. Staat ook bij als je last van bijwerkingen hebt en je zorgen maakt je je arts moet raadplegen, lijkt me idd wel handig. Misschien kan je wel een ander middel krijgen waar je stuk minder bijwerkingen van hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook even contact met de arts opnemen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen ervaring met Sertraline, maar wel een ander soort AD. Heb toen in het begin ook erg veel last gehad van slapeloosheid. Ik heb dit toen gemeld bij de apotheek, en daar adviseerden ze om dan de medicijnen 's avonds in te nemen in plaats van 's ochtends. Ik heb toen niets met het advies gedaan omdat de ergste slapeloosheid na 3 weken wel over was, maar vond het wel een goede tip. Misschien kun je ook even informeren bij je apotheek of behandelend arts. Het is in ieder geval een bekende bijwerking en meestal verdwijnen die na 2/3 weken. Succes ermee!
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet zo goed dat de slapeloosheid minder zou worden als je de medicatie 's avonds neemt.



Het lijkt me goed dat je contact opneemt met je arts, kittie. In ieder geval melden dat je slecht slaapt.

Slecht slapen kan weer andere klachten veroorzaken en het is goed als de arts op de hoogte is hoe het gaat.



En misschien kan hij samen met jou kijken wat nu het beste is.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven