Niet te bevatten - ik zou blij moeten zijn

16-10-2014 16:17 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Okay ... Ik ben nu 37 jaar. Ik ben sinds 2003 bezig geweest om zwanger te worden. Eerst met mijn vriend uit vorige relatie ... Die relatie liep in 2007 op de klippen. Toen sinds 2010 met de man waar ik nu mee getrouwd ben. Het lukte dus niet spontaan en in 2013 hebben we er hulp bij gezocht en liepen we bij een gynaecoloog. Ik was onbegrepen verminderd vruchtbaar: 6 IUI behandelingen en 1 mislukte IVF poging daarna een evaluatiegesprek met het nieuws dat de kans praktisch nihil is.



Toen hebben we er een dikke vette streep doorgezet. De afgelopen maanden heb ik allelei redenen bedacht waarom ik het ook wel prima vond, een verwerkingsproces doorgegaan en uiteindelijk ook wel vrede mee. Zelfs blij:

- ik zal toch geen goede moeder zijn

- in wat voor wereld zet je zo'n kind, kijk naar alle ellende in de wereld

- ik ben vrij en kan gaan en staan en doen wat ik wil

- ik heb net een nieuwe baan waar ik heel gelukkig van wordt



En nu .... Ik had deze hele week pijnlijke borsten en werd nog niet ongesteld. Zou niet weten wanneer ik het voor het laatst was. Ik hou het niet meer bij. Ik had nog wat testen liggen en ik deed er een 'voor de gein'. En wat me nog noooooit eerder is gelukt, was nu in 20 seconden duidelijk .... Een tweede streep. NEEEEEEEEE dat kan niet maar de tweede test gaf hetzelfde aan.



Paniekkkkkkkk .... Ik zou nu heel blij moeten zijn maar ik ben ernstig in de war. Daarom plaats ik het topic ook hier ... En niet bij pijler zwanger. Dat is confronterend ... Al die jaren zat ik jaloers die topics te lezen maar kon er nooit een topic plaatsen met het blijde nieuws. En ik zit nu in de knoop met mijn psyche ..... Ik hoor toch ontzettend blij te zijn??? Ik snap niets van mezelf.
Here I am - now what are your other two wishes...
Alle reacties Link kopieren
ja hormonen hè gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd! Kan me voorstellen dat je geschrokken bent maar komt goed joh.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Wat heftig. Ik denk dat je nu echt in 'shock' bent en dat kan ik me heel goed voorstellen.



Je hebt al die tijd gehad dat je geen kinderen kon krijgen. Wat heftig.



Weet je man het al?



Houd er ook rekening mee dat je onder invloed bent door hormonen. Het is helemaal niet erg dat je even niet ontzettend blij bent. Laat het even bezinken.
Het recht om gehoord te worden sluit niet automatisch het recht in om serieus genomen te worden
.
anoniem_190819 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 16:27
99.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
En oja: Gefeliciteerd natuurlijk!!
Het recht om gehoord te worden sluit niet automatisch het recht in om serieus genomen te worden
Van mij hoef je niet blij te zijn hoor. En het zal vast ook enorm wennen zijn, eerst aan het idee en dan aan het wurm. Maar ik ga je toch feliciteren: gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je nog niet blij durft te zijn. Dit kon toch niet, dus denk je misschien wel, het zal toch nog wel misgaan.



Als alles bezonken is, ga je er echt nog wel blij mij zijn. Het is tenslotte een lang gekoesterde wens, die je misschien verdrongen is, maar dat komt wel terug.



Voor nu gefeliciteerd!
gefeliciteerd!!
Joh, ik kan me best voorstellen dat je even moet wennen. Geef het de tijd. Die blijdschap komt echt wel.



Gefeliciteerd!
Wat bijzonder, van harte gefeliciteerd!



Ik herken het wel een beetje, ik ben dan wel na een IVF behandeling zwanger geraakt, er zo lang naar toe geleefd, tussen hoop en wanhoop gebalanceerd en ineens komt er een kind.



Wellicht dat het komt omdat je je leven zonder kind bent gaan voorstellen en dat leven bent gaan leven... en ineens is je wereld op zijn kop. Je gaat er vast wel aan wennen, praat er veel over met je man.



wat mooi dat het jullie gegund is.
Alle reacties Link kopieren
Laat het even bezinken idd, zelfs vrouwen die er wel mee bezig waren kunnen een soort shock ervaren als het dan zover is...Het besef dat er dan een wezentje in je buik zit, dat je zwanger bent! ik was bij de eerste ook even verward en een vriendin van me was wel heel snel zwanger, die wilde er eerst niet eens over praten...Maar het komt goed. Maar...mocht je tot de conclusie komen dat je het toch liever niet wil, doe het dan niet, een kind beïnvloed je hele leven. Maar dat weet je zelf wel. Gefeliciteerd uiteraard!
Alle reacties Link kopieren
Blij zijn dat komt nog wel, het is nu een grote shock! En maak je daar niet druk om, voel je niet schuldig dat je niet blij bent, allemaal heel normaal. En hé, je kunt sowieso de hormonen de schuld geven



Gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de lieve reacties ... Mijn emoties schieten heen en weer.



ik realiseer me net dat ik al maanden geen foliumzuur meer slik :/
Here I am - now what are your other two wishes...
Wauw, geweldig, maar wat zal je in shock zijn. Echt niet vreemd dat blijdschap niet het eerste is wat je voelt! Laat het rustig bezinken.



Mijn ouders waren allebei (!) onvruchtbaar verklaard, en toch hebben ze twee gezonde dochters op de wereld gezet. Artsen geloofde het bij de eerste (mijn zus) niet eens, 'schijnzwanger' zeiden ze, maar het was toch echt zo. Er zit weliswaar een groot leeftijdsverschil tussen mijn zus en mij, maar dat maakt niet uit toch?



Het is geweldig als het toch nog lukt terwijl je denkt dat er geen hoop meer is, maar dat je vreselijk moet wennen aan het idee, des te meer omdat je je min of meer had neergelegd bij een kindloos bestaan, is absoluut niet vreemd!



En natuurlijk: gefeliciteerd!!!
Alle reacties Link kopieren
Als je al zo'n lange tijd ervan overtuigd bent geweest geen moeder te zullen worden, dan zal zulk nieuw eerder vreemd/raar zijn dan dat je er blij mee bent.

Emoties kunnen nou eenmaal niet zo makkelijk van het ene moment van een zekere rouw naar een enorme blijdschap omslaan.



Het blijde nieuws heeft tijd nodig om in te dalen.



Maar dat komt heus nog wel dus: van harte proficiat voor jou en je man!
Alle reacties Link kopieren
Tja, dát is nu het leven hè? Like a box of chocolates



Gefeliciteerd! Lijkt me dat je heel normaal reageert. Je was al aardig op weg naar een kindloos bestaan en nu moet je ineens van koers wisselen.

Neem de tijd om al je emoties de ruimte te geven.

Alle reacties Link kopieren
quote:ShamRock schreef op 16 oktober 2014 @ 16:41:

Bedankt voor de lieve reacties ... Mijn emoties schieten heen en weer.



ik realiseer me net dat ik al maanden geen foliumzuur meer slik :/Snel weer gaan slikken en je er niet te druk overmaken.
Proficiat, wat een cadeautje



Dat je de foliumzuur al lang niet geslikt hebt zou ik niet zo ernstig nemen. In mijn tijd was dat nog niet en ook toen werden er gezonde kinderen geboren
Alle reacties Link kopieren
Allereerst: gefeliciteerd!

Dat je je desondanks niet blij voelt, kan ik me wel voorstellen. Ik las laatst van iemand die zei: "Ik was X-die-geen-kinderen-kon-krijgen, en ineens was ik weer X," en die vond dat ook heel verwarrend. Tel daarbij je hormonen op en... kabam. Maar die blijdschap gaat heus nog wel komen hoor.
Alle reacties Link kopieren
Als je ervan overtuigd bent kinderloos te blijven richt je je leven anders in, je moet nu voor een tweede keer omschakelen en dat zal ongetwijfeld even voor wat onrust en stress zorgen maar je krijgt er wel iets voor terug.
verba volant, scripta manent.
Gefeliciteerd !
Alle reacties Link kopieren
Super dat het toch gelukt is!! Gefeliciteerd meid.



Het is natuurlijk een shock als je gaat van kans op een kind nihil en nu naar hartstikke zwanger, maar denk dat als je de kleine eenmaal vast hebt alles op zijn plek valt.
De vastheid die je zoekt is even groot als de veranderlijkheid waar jij naar verlangt
Herkenbaar voor mij. Tien jaar waren we aan het proberen en toen we het aan het opgeven waren bleek ik spontaan zwanger. Al die jaren had ik er een voorstelling van gemaakt hoe het zou zijn, dat moment dat ik het zou ontdekken en aan mijn man zou vertellen. Ik stelde me voor dat we dan superblij zouden zijn en juichend door het huis zouden dansen.

In plaats daarvan zaten we zwaar gechoqueerd op de bank. Elke keer als we elkaar aankeken begonnen we te lachen om vervolgens weer doodstil naast elkaar te zitten. We wisten gewoon niet wat we moesten voelen. Ja, we waren er blij mee, maar het moest echt wel een tijd bezinken.



Dus: gefeliciteerd! en geef het de tijd.
Wat vind jouw man er trouwens van?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven