Paniek door de herbelevingen - deel V

11-04-2017 19:31 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Eind nov 2016 opende ik een topic in verband met paniek klachten, herbelevingen en veel angsten ten gevolge van meerdere trauma's wat zich uit in (c)PTSS.

Ondertussen zijn we alweer toe aan deel 5, wat betekent dat er meer dan 12.000 berichtjes geschreven zijn :cheer2:

Iedereen is altijd heel erg welkom om mee te schrijven!

Heel graag zelfs, voel je vrij, er schrijven zelfs mensen mee die maar één woord herkennen (.......) tot forummers die alles herkennen; wat je achtergrond en verhaal ook is, voel je welkom!

We hopen dat iedereen respecteert dat we het topic graag een veilige plek willen houden voor alle schrijvers en meelezers :heart:

Speciaal voor iedereen die al meeschrijft: bedankt voor de afgelopen tijd, voor dit nieuwe topic, voor jullie steun en woorden, jullie begrip, geduld en wijsheid, herkenning, humor en liefde die zelfs door het beeldscherm heen voelbaar is. Dit topic betekent meer voor mij dan woorden duidelijk kunnen maken.

Als je al wat langer mee schrijft zijn de begrippen LV, ZH en MM je bekend, evenals de betekenis van iets omSnowen en ge-Pruttel.
Maar om het voor iedereen een fijn en leesbaar topic te houden hierbij een verklarende woordenlijst :lijstje: in tabelvorm:

begripbetekenis
LVLieve Vriendin
MMManmens
ZHZak Hooi
BVBeste Vriend
WWDWeggeWaaid Dakraam
OmSnoweniets wat eerst een negatieve lading voor je had veranderen in iets positiefs
GePruttelwoorden en activiteiten die je een vrolijk, fijn gevoel bezorgen
Plantjesdageen dag waarop het niet gaat. Je lichaam werkt niet en heeft liefdevolle berichtjes (via het topic of telefoon of irl), zelfzorg en mensen nodig
Mosdageen dag waarop je je minder dan een plant voelt. Je zit gevangen in een waas van angst en paniek, wat ervoor zorgt dat zelfs de meest basale lichaamsfuncties niet vanzelfsprekend zijn. Er is weinig tot geen taal, wat contact maken moeilijk maakt.
PTPittige Therapie. Zorg voor, tijdens en na een PT extra goed voor jezelf :hug: :heart:
ODS tekenOver De Streep teken. Een lief, warm, steunend gebaar voor iemand die dapper bezig is
DansenEen stapje vooruit, een stapje terug, het gaat niet om alleen maar vooruitgaan, je bent gewoon aan het dansen
nog leegnog leeg

De originele post is terug te lezen in deel 1, 2 en 3.

Link naar deel 1:

psyche/paniek-door-de-herbelevingen/lis ... 5#25123775

Link naar deel 2:

psyche/paniek-door-de-herbelevingen-dee ... 9#25448419

Link naar deel 3:

psyche/paniek-door-de-herbelevingen-dee ... 9#25720379

Link naar deel 4:

psyche/paniek-door-de-herbelevingen-dee ... 9#26082179
knuffelbeertjes wijzigde dit bericht op 29-08-2017 22:41
51.76% gewijzigd
I don’t need you to light up my world.
Just sit with me in the dark, ‘till I find the light myself.
Alle reacties Link kopieren
quote:Selune schreef op 22 april 2017 @ 21:07:

Knuff die lamp is ook eng. Psychologe gisteren had een boek over emdr op d'r bureau liggen (en zakdoekjes klaarstaan) en dat vond ik al heel erg moeilijk.





Ik kan dat gewoon niet uitstaan van mezelf

Volgens m'n oude peut ligt daar een groot deel van het probleem maar dus ook de oplossing... Ze zei: bij jou moet alles een 10 zijn, alles perfect, en het is dus nooit goed genoeg, je accepteert nooit iets van jezelf.

Eigenlijk waar Sofie het ook over had, een cirkeltje wat moeilijk te doorbreken is.

Het begint echt met liever zijn voor mezelf, en stoppen met het perfect te moeten en willen doen.

Maar wat vind ik het moeilijk...
I don’t need you to light up my world.
Just sit with me in the dark, ‘till I find the light myself.
Alle reacties Link kopieren
quote:hanke321 schreef op 22 april 2017 @ 21:08:

Herken je wat ik schreef over dat taalcentrum in hersenen Selune?Ja best wel. Ik schrijf sowieso soms krom, maar tijdens de ergste angst lukt het me aanleg om nog te formuleren. Iets op papier krijgen is dan heel lastig.
Forever is a hell of a long time
Alle reacties Link kopieren
quote:Knuffelbeertjes schreef op 22 april 2017 @ 21:21:

[...]







Ik kan dat gewoon niet uitstaan van mezelf

Volgens m'n oude peut ligt daar een groot deel van het probleem maar dus ook de oplossing... Ze zei: bij jou moet alles een 10 zijn, alles perfect, en het is dus nooit goed genoeg, je accepteert nooit iets van jezelf.

Eigenlijk waar Sofie het ook over had, een cirkeltje wat moeilijk te doorbreken is.

Het begint echt met liever zijn voor mezelf, en stoppen met het perfect te moeten en willen doen.

Maar wat vind ik het moeilijk...Ik herken het cirkeltje wat Sofie wel, maar ik vind het inderdaad heel heel erg moeilijk. Leg zijn voor mezelf (of wie dan ook) leverde me altijd problemen op. Alles wat niet perfect was betekende straf. Een onvoldoende, een pak slaag of geen eten. Iets niet opgeruimd, slecht eten. Iets accepteren van mezelf was veel te gevaarlijk. Nog steeds als ik iets vergeet begin ik alvast mezelf te straffen in de hoop dat dat minder erg is. Dat maakt dat zo moeilijk te doorbreken. Van heel veel dingen weet ik rationeel wel dat het niet meer gevaarlijk is, maar de angst neemt het over een ik weet niet hoe ik dat moet tegengaan.
Forever is a hell of a long time
Alle reacties Link kopieren
Ja heel herkenbaar Selune

Dat maakt het ook heel erg zwaar

Het voelt nooit veilig...

Er is altijd dreiging van gevaar...

Dat zit er zo duidelijk in

Die angst en wat continu bevestigd is vanuit het verleden heeft het overgenomen

Rationeel lijkt daar niet tegen op te vechten



Volgens mij zit daar ook niet de ingang om het te veranderen... dat zit echt in de ervaringen en het gevoel: nu meemaken dat het anders is

Dat is heel moeilijk

Bij mij is dat aan het komen door stoppen met oud gedrag

Jij noemt het ook al: jezelf alvast straffen bijv

Al die dingen ben ik mee gestopt

Vreselijk moeilijk

Want dan komt de verlammende angst

Nu nog; ik voel fysiek de pijn van de straffen

Ook al doet niemand me meer pijn



Eerst gaf m'n moeder me straf

Later ik mezelf

En nu niemand meer

Maar m'n lichaam en hoofd zijn daar niet aan gewend

Verwachten de straf

Het is bijna niet te verdragen geen fysieke pijn te ondergaan op het moment dat ik het verwacht



Het is hetzelfde met seks

Eerst deed de dader dat

En later exen en scharrels

En toen vriend

En nu niemand meer

Maar ook hierbij: m'n lichaam en hoofd verwachten weer gebruikt te worden

En ook hierbij is het bijna niet te verdragen om bij vriend weg te lopen als hij opgewonden is

En vervolgens met een lichaam en hoofd te zitten die overstuur zijn en er niks van begrijpen



Toch denk ik en merk ik dat hierin de veranderingen plaatsvinden

Ik kan er nog zoveel over praten en denken,

maar de verandering komt door het te doen

Door m'n lichaam in veiligheid te brengen, door mezelf niet meer te straffen, door toch contact te maken, door zelfzorg...

Het is heel erg zwaar

Maar misschien wel de enige manier uit dat cirkeltje

En ik ben heeeel klein begonnen wat dat betreft

Dat is ook wat ik bedoelde met het contact maken. Houd je stapjes klein, want elk klein stapje is in feite een reuzenstap
I don’t need you to light up my world.
Just sit with me in the dark, ‘till I find the light myself.
@Selune, het is een ingewikkeld cirkeltje. Wat het extra lastig maakt, is dat jouw manier van straffen voor de buitenwereld niet zo snel gezien wordt als straffen en daardoor zijn er weinig mensen die je helpen dit te begrenzen, terwijl dit wel nodig is.

Voorbeeld: als ik mezelf zou straffen door mezelf zichtbaar fysiek pijn te doen, zou er iemand zijn die dit zou zien en zou zeggen: stop hiermee.

Jouw strafmethode is veel meer emotioneel en in plaats van begrenzen, zijn er zelfs mensen die het aanmoedigen omdat ze er een belang bij hebben. Vaak gaat dit niet bewust. Maar kijk naar jouw man. Hij vindt het ergens wel handig dat jij zo makkelijk een schuldgevoel krijgt. Want het helpt hem bij zijn problemen.



Mijn idee zou zijn: kies je meest destructieve gedrag van dit moment. Deel met je beste vriendin, schoonzusje en hier met ons welk gedrag dit is en spreek uit dat je er mee gaat stoppen. Vraag aan je vriendin en schoonzus of je steun mag zoeken bij hen, elke keer dat je dit nodig hebt, om het stoppen vol te houden. Vraag of je hen hiermee mag 'belasten'. Vertel hen wat je op zulke momenten van hen nodig hebt (is alleen luisteren/lezen genoeg, heb je een reactie nodig, een knuffel...).

Zoek vervolgens steun, elke keer dat je dit nodig hebt. Los van je vriendin en schoonzusje, kan en mag het hier ALTIJD.

Zie het als afkicken van een verslaving.

Zie het als BELANGRIJK DAT HET STOPT zoals je dit ook voor Knuff ziet met de voorbeelden die zij geeft.

Het blijft moeilijk, het blijft worstelen, maar het kàn wel. Jij kunt dit wel.

Mensen doen dit soort dingen elke dag. Als ik het kan, met dat stomme niet-eten van mij, als Knuff het kan, met haar pijn doen en seks, waarom zou jij het dan niet kunnen?



Daarnaast zou je misschien kunnen oefenen in het lief zijn voor jezelf, door heel heel heel klein te beginnen. Kun je iets bedenken wat je graag eet, iets 'kleins' wat je graag doet, iets wat je graag leest of kijkt op televisie, iets wat je graag ruikt? Geef jezelf elke dag iets daarvan, zonder dat je dit hoeft te verdienen. Je kunt dit soort ervaringen versterken door hardop tegen jezelf te zeggen waarom je dit doet: Ik geef mezelf een lief gebaar omdat ik dit waard ben (ook al heb ik vandaag 1000 dingen fout gedaan, vind ik mezelf de slechtste.... enzovoorts).







o en trouwens, ik vind niet dat je krom schrijft
Alle reacties Link kopieren
Selune, helemaal vergeten gisteren, maar: fijne vakantie! Ik hoop dat je een beetje kunt bijkomen van de afgelopen tijd en dat er niet teveel angst enzo zal zijn. (En als er internet is, kun je hier gewoon schrijven als dat wel zo is)



Sofie, ging jij nu deze of volgende week op vakantie? Als het deze week is, voor jou ook: fijne vakantie!
Alle reacties Link kopieren
Voor de vakantie gangers: veel plezier!

Voor de thuisblijvers: ook veel plezier en werkgenot.



Komende dagen ben ik wat minder online. Heb een fijn weekend. Bezoek gehad waar ik me érg bij op mijn gemak voelde (en soms dingen bij mij eerder zag dan ikzelf - en me dan niet Stom vond)... Later vandaag de 'ik heb ze' inpakken voor morgen. Eerst met vriendin op stap en later deze week solo. Hoop dat het weer meezit...
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier, Hanke! Ik hoop dat het een begin van vele geslaagde tochten wordt met 'ze'



Ik hoop ook dat het lekker weer wordt.
@Knuffelbeertjes. Als de lamp zo ontzettend eng is, kunnen jullie dan niet voor een andere manier kiezen? Bewegende vinger, hoofdtelefoon met geluidjes, .. er is vast nog wel meer. Waarom per se die lamp?



Deze herhaal ik even:

quote:Houd je stapjes klein, want elk klein stapje is in feite een reuzenstap

Zo is het.



Knap dat je dat verband duidt, @Sofie, tussen dat @Selune snel een schuldgevoel krijgt en dat haar man dat wel goed uitkomt. Ik heb ook snel een schuldgevoel, maar ik heb geleerd daar niet meteen naar te handelen. Sommige mensen gebruiken emotionele chantage omdat het zo makkelijk ging bij mij. Even op dat schuldgevoelknopje drukken bij mij en ja hoor, ik liet alles voor je vallen.



In sommige relaties werkt het naar beide kanten versterkend, de één krijgt steeds sneller een schuldgevoel en vervolgens een goed gevoel over zichzelf als ie doet wat de ander vraagt. De ander wil graag iets van de één en kan dat steeds sneller voor elkaar krijgen doordat ie beter op dat schuldgevoel leert inspelen. Waarmee ik dus wil zeggen dat het niet per se met slechte bedoelingen gebeurt.
quote:SF_ schreef op 23 april 2017 @ 12:38:

In sommige relaties werkt het naar beide kanten versterkend, de één krijgt steeds sneller een schuldgevoel en vervolgens een goed gevoel over zichzelf als ie doet wat de ander vraagt. De ander wil graag iets van de één en kan dat steeds sneller voor elkaar krijgen doordat ie beter op dat schuldgevoel leert inspelen. Waarmee ik dus wil zeggen dat het niet per se met slechte bedoelingen gebeurt.



Mooie en zinvolle aanvulling Snow. Ik sluit me er volledig bij aan, sterker nog, ik denk dat het vaker zonder slechte bedoelingen dan mèt slechte bedoelingen gebeurt.



Ik ga deze week een paar dagen weg. Ik hoop op een internetverbinding, want jullie horen bij mijn 'zorg-voor-mezelf-plan' de komende dagen



@Hanke, fijn wat ik lees. Maak jezelf gelukkig deze week!
Alle reacties Link kopieren
quote:SF_ schreef op 23 april 2017 @ 12:38:

@Knuffelbeertjes. Als de lamp zo ontzettend eng is, kunnen jullie dan niet voor een andere manier kiezen? Bewegende vinger, hoofdtelefoon met geluidjes, .. er is vast nog wel meer. Waarom per se die lamp?

Nee de lamp gebruik ik als voorbeeld

Het hele emdr gebeuren is eng...

Peut heeft dus de andere manieren uitgelegd

Werd ik ook alleen maar heel naar van

De lamp is het meest effectief gebleken

Maar we gaan zoeken wat bij mij past

Als je maar afgeleid en overprikkeld wordt...
I don’t need you to light up my world.
Just sit with me in the dark, ‘till I find the light myself.
Alle reacties Link kopieren
Fijne vakantie alvast Sofie en Selune en Hanke

I don’t need you to light up my world.
Just sit with me in the dark, ‘till I find the light myself.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sofie1979 schreef op 23 april 2017 @ 08:51:

Daarnaast zou je misschien kunnen oefenen in het lief zijn voor jezelf, door heel heel heel klein te beginnen. Kun je iets bedenken wat je graag eet, iets 'kleins' wat je graag doet, iets wat je graag leest of kijkt op televisie, iets wat je graag ruikt? Geef jezelf elke dag iets daarvan, zonder dat je dit hoeft te verdienen. Je kunt dit soort ervaringen versterken door hardop tegen jezelf te zeggen waarom je dit doet: Ik geef mezelf een lief gebaar omdat ik dit waard ben (ook al heb ik vandaag 1000 dingen fout gedaan, vind ik mezelf de slechtste.... enzovoorts).

Goed idee Sofie en goede tips

Nog een kleine aanvulling (en wederom wat iemand, in dit geval Selune, ook beslist, het is altijd goed als het maar bij je past). Ik vond (en vind) het te moeilijk te bedenken wat ik fijn zou vinden en/of iets liefs te doen voor mezelf.



Van mijn peut moest ik daarom elke dag bedenken of ik die dag iets had gedaan wat anders was dan m'n automatische piloot. Ik hoefde dat niet op te zoeken of te doen, maar als het gebeurde kon ik er even bewust bij stilstaan. Bijv thee zetten uit m'n werk, of even uitrusten na een schoonmaakklusje.. Even hoi zeggen tegen de buurvrouw of vriend een knuffel geven.. Een mailtje sturen naar m'n peut als ik het moeilijk had, of een muziekje luisteren.

Er zijn genoeg voorbeelden, het gaat erom dat je iets bewust doet op een dag dat anders is dan je routine. Bijv als je elke dag tandenpoetst is dat een slecht voorbeeld.



Geen idee of je er wat aan hebt hoor, voel je vrij dit dan te negeren



Bij mij ben ik hierdoor heel veel dingen in een ander perspectief gaan zien. Thee zetten uit m'n werk was niet meer 'oh wat slecht dat ik moe ben van m'n werk en even moet bijkomen' maar 'wat goed dat ik doorheb dat ik even een pauze moment nodig heb.'

Uitrusten na een schoonmaakklusje: 'wat goed dat ik aanvoel dat ik even rust nodig heb' ipv 'wat slecht en lui ben ik toch.'

Hoi zeggen tegen buren: 'wat goed dat ik contact durft te maken' ipv 'ik zou veel vaker hoi moeten zeggen/ze vinden me gek/...'

Vriend knuffelen: 'wat goed dat ik doorheb dat ik nu kan knuffelen' ipv 'ik zou veel vaker moeten kunnen knuffelen, ik ben een grote teleurstelling, wat heeft hij nou aan mij.'

Mailtje sturen: 'goed dat ik doorheb dat ik het moeilijk heb' ipv 'wat slecht dat ik haar nu alweer lastig val, ik ben al zo'n mislukt geval die teveel aandacht vraagt.'

Muziek luisteren: 'fijn dat ik weet wat me rustig maakt' ipv 'wat gestoord dat ik nu zo druk in m'n hoofd ben, dat zou ik beter onder controle moeten hebben, slecht slecht slecht.'



En zo is heel erg veel dus heel langzaam aan het veranderen. Vooral dus mijn kijk op dingen en voornamelijk mijn kijk op mezelf..

Maar iets liefs doen voor mezelf is echt nog te moeilijk. Bovenstaand is gelukt, maar wel met heel veel begeleiding.

Het is vooral de manier waarop het verteld wordt ben ik achter... en het zelf moeten oefenen. Als iemand eerder tegen mij zei: ja maar je kunt het ook zo en zo zien, dan dacht ik: tuurlijk joh, maar zo kijk ik niet naar mezelf.

Nu ben ik er zelf mee aan het oefenen en dat maakt het verschil



Geen idee of iemand hier iets aan heeft, maar wilde het toch even meegeven

I don’t need you to light up my world.
Just sit with me in the dark, ‘till I find the light myself.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sofie1979 schreef op 23 april 2017 @ 08:51:

Jouw strafmethode is veel meer emotioneel en in plaats van begrenzen, zijn er zelfs mensen die het aanmoedigen omdat ze er een belang bij hebben. Vaak gaat dit niet bewust.



Mijn idee zou zijn: kies je meest destructieve gedrag van dit moment.

Goede adviezen allemaal Sofie

En rake woorden..

Wat ik hierin lastig vind is dat als het ene destructieve gedrag wegviel, ik snel verviel in wat anders. En vaak indd straffen die een ander niet eens door zou hebben...

Ik hoop dat je daar eerlijk naar durft te kijken Selune, als je besluit te stoppen met bepaald gedrag..

Natuurlijk is het moeilijk, maar dat is er altijd alleen voor staan en vechten óók

Het vechten tegen het destructieve gedrag hoef je niet alleen te doen
I don’t need you to light up my world.
Just sit with me in the dark, ‘till I find the light myself.
Alle reacties Link kopieren
Merk dat het schrijven niet zo goed lukt

Komt ook door de medicatie

Sorry...



Veel prikkels vandaag

Paar dingen met veel spanning gedaan

Wat uiteindelijk wel goed voor me is,

de dingen die we gekocht hebben bijv

Iets om thuis te sporten

Maar dus teveel van me heeft gevraagd

Lig bekaf op de bank

Vind het moeilijk...

Had het zo goed doordacht

En vooraf echt rust genomen

Maar was toch een te intensieve middag

Terwijl ik echt denk:

we hebben bijna niks gedaan

Maar peut dan gelijk heeft,

dat het om de lading erbij gaat

En vanmiddag was veel lading

Omdat het thuis sporten voor mij voelt

als alweer een mislukking

Terwijl peut het ziet als noodzaak

om de prikkels te reduceren

Maar ik vind dat het anders zou moeten zijn

Blergh
I don’t need you to light up my world.
Just sit with me in the dark, ‘till I find the light myself.
Het is wat het is.



Je bent nu lekker thuis. Het doel is behaald (dat ding kopen om thuis te sporten), dus nu ben je klaar voor vandaag.

Leren wat je aankan op een dag is moeilijk. Het verschilt ook nog per dag. Dus het gaat sowieso niet altijd lukken om het overprikkeld raken te voorkomen. En (bijna) iedereen gaat wel eens verder door. Nou ja, zolang er geen vreselijke gevolgen zijn, maakt dat ook niet uit.



@Sofie, bedankt voor wat je eerder schreef over de rondjes hardlopen en hoe moeilijk het is naar je lichaam te luisteren daarbij. Ik maak wel eens een wandeling in de buurt en heb dan van tevoren mijn rondje al bepaald en dat moet dan ook, want een klein rondje is aanstellerig en dom, je kent het vast wel. Vandaag had ik helemaal geen zin om naar buiten te gaan, maar ja, het is goed voor je, dus toch maar doorgezet. Ik heb het anders gedaan dan normaal. Ik heb steeds een stukje gewandeld en voor elke splitsing geprobeerd te voelen wat er was. Mijn rondje is een beetje kleiner geworden dan anders. Ik vind het nogal een overwinning.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel commentaar van de gedachten erover... dat ik dit dan al veel eerder had moeten beslissen. Dat het slecht is, want normale mensen sporten buiten of in de sportschool. Dat ik m'n leven laat beheersen door m'n angsten en dat slecht is. Dat ik zo verander in een kluizenaar die nooit meer naar buiten durft/kan/wil.

Dat ik het mezelf wel heel makkelijk maak op deze manier, en dat dat hét recept is voor ellende. Dat de buren allemaal hebben gezien wat we gekocht hebben en het super stom vinden (want het wordt juist lente/zomer, dan ga je toch naar buiten ipv binnen..?!)

Dat nu ik het toch gekocht heb ik een planning en schema moet maken met doelen en (hoge onrealistische) eisen.

Dat ik anders een slappeling ben die te weinig beweegt.



En zo maar door en door en door



Er is een heel klein deel van mij gelukkig met de aankoop. Die denkt: fijn, kunnen we eindelijk weer eens een beetje bewegen en dan ook nog thuis, wat heerlijk.

Maar dat deel wordt ook extreem afgekapt door de gedachten, die het helemaal niet fijn vinden en zeer zeer zwaar teleurgesteld zijn in mij...
I don’t need you to light up my world.
Just sit with me in the dark, ‘till I find the light myself.
Alle reacties Link kopieren
Ja Snow

Het overprikkeld raken kan niet opeens voorkomen worden

Doel is dan om er naar terug te kijken zodat ik een volgende keer eerder m'n grens zal voelen

Dat vind ik moeilijk

Vaak voelt het alsof het opeens op is...

Terwijl de aanloop er volgens peuten wel is

Alleen had ik dat nu ook niet goed door...

Eigenlijk zouden we nog meer doen vanmiddag

Ik voelde het dus totaal niet

Gelukkig zei vriend dat we naar huis gingen

Waar ik eerst ook nog tegenstribbelde

Want het ging toch goed?

Ja zei hij maar dat wil ik graag zo houden

En dan toch op de terugweg merken dat het al teveel was...



Knap hoe je het aangepakt hebt met het wandelen Snow! Ik vind dat een hele overwinning
I don’t need you to light up my world.
Just sit with me in the dark, ‘till I find the light myself.
Alsof het opeens op is. Dat herken ik ook wel. Kun je je vriend eens vragen of hij het overprikkeld raken aan jou kan zien? M'n vriend heeft het namelijk bijna altijd eerder door dan ik. Hij zegt dat ik dan stiller word, minder reageer.



Soms neem ik het ook voor lief. Bij sommige bezoekjes weet ik dat het eigenlijk te druk voor me is, maar ik wil dan toch gaan. Dan plan ik de dag erna vrij (en de dag ervoor ook!). Met vrij bedoel ik dan vrij van andere sociale verplichtingen. Dat helpt.



(weggehaald)
Snow, dat waar je mee start, wat is de reden daarvoor? Lijkt het je leuk? Of is het "nodig"? Of... hoe moet ik dat zien?



Ik lig ook uitgeput op de bank. Dit weekend was teveel. Allemaal leuk, maar ik ben gesloopt! Maar heb er geweldige herinneringen bij gemaakt en voel me gesloopt maar ontzettend voldaan.
Knuffel, vraag je gedachten ( alle delen ) even of ze je met rust willen laten en dat je vanzelf wel gaat zien of het een goed plan was.



Nu gewoon bankhangen. Als ik het mag ( ja! Doe niks meer vandaag ) dan mag jij het ook!
Alle reacties Link kopieren
x
I don’t need you to light up my world.
Just sit with me in the dark, ‘till I find the light myself.
Ik heb een miljoen dingen in huis die ik ooit nog moet gaan gebruiken waar ze voor bedoeld zijn. Maar die lopen niet weg hoor.



Alles op zijn tijd meis, en die tijd is niet vandaag.
Alle reacties Link kopieren
x
I don’t need you to light up my world.
Just sit with me in the dark, ‘till I find the light myself.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven