Paniek door de herbelevingen - deel V

11-04-2017 19:31 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Eind nov 2016 opende ik een topic in verband met paniek klachten, herbelevingen en veel angsten ten gevolge van meerdere trauma's wat zich uit in (c)PTSS.

Ondertussen zijn we alweer toe aan deel 5, wat betekent dat er meer dan 12.000 berichtjes geschreven zijn :cheer2:

Iedereen is altijd heel erg welkom om mee te schrijven!

Heel graag zelfs, voel je vrij, er schrijven zelfs mensen mee die maar één woord herkennen (.......) tot forummers die alles herkennen; wat je achtergrond en verhaal ook is, voel je welkom!

We hopen dat iedereen respecteert dat we het topic graag een veilige plek willen houden voor alle schrijvers en meelezers :heart:

Speciaal voor iedereen die al meeschrijft: bedankt voor de afgelopen tijd, voor dit nieuwe topic, voor jullie steun en woorden, jullie begrip, geduld en wijsheid, herkenning, humor en liefde die zelfs door het beeldscherm heen voelbaar is. Dit topic betekent meer voor mij dan woorden duidelijk kunnen maken.

Als je al wat langer mee schrijft zijn de begrippen LV, ZH en MM je bekend, evenals de betekenis van iets omSnowen en ge-Pruttel.
Maar om het voor iedereen een fijn en leesbaar topic te houden hierbij een verklarende woordenlijst :lijstje: in tabelvorm:

begripbetekenis
LVLieve Vriendin
MMManmens
ZHZak Hooi
BVBeste Vriend
WWDWeggeWaaid Dakraam
OmSnoweniets wat eerst een negatieve lading voor je had veranderen in iets positiefs
GePruttelwoorden en activiteiten die je een vrolijk, fijn gevoel bezorgen
Plantjesdageen dag waarop het niet gaat. Je lichaam werkt niet en heeft liefdevolle berichtjes (via het topic of telefoon of irl), zelfzorg en mensen nodig
Mosdageen dag waarop je je minder dan een plant voelt. Je zit gevangen in een waas van angst en paniek, wat ervoor zorgt dat zelfs de meest basale lichaamsfuncties niet vanzelfsprekend zijn. Er is weinig tot geen taal, wat contact maken moeilijk maakt.
PTPittige Therapie. Zorg voor, tijdens en na een PT extra goed voor jezelf :hug: :heart:
ODS tekenOver De Streep teken. Een lief, warm, steunend gebaar voor iemand die dapper bezig is
DansenEen stapje vooruit, een stapje terug, het gaat niet om alleen maar vooruitgaan, je bent gewoon aan het dansen
nog leegnog leeg

De originele post is terug te lezen in deel 1, 2 en 3.

Link naar deel 1:

psyche/paniek-door-de-herbelevingen/lis ... 5#25123775

Link naar deel 2:

psyche/paniek-door-de-herbelevingen-dee ... 9#25448419

Link naar deel 3:

psyche/paniek-door-de-herbelevingen-dee ... 9#25720379

Link naar deel 4:

psyche/paniek-door-de-herbelevingen-dee ... 9#26082179
knuffelbeertjes wijzigde dit bericht op 29-08-2017 22:41
51.76% gewijzigd
I don’t need you to light up my world.
Just sit with me in the dark, ‘till I find the light myself.
Ik was vanochtend best productief, maar na het middageten komt er weinig meer uit mijn handen. Eén ding zit ik al een paar weken uit te stellen en ik heb besloten om daar samen met m'n vriend naar te kijken vanavond. (Kijken bedoel ik figuurlijk, he! Een beginnetje ermee maken, samen.) Dat voelt wel als winst. Ik ben buiten geweest, ik heb goed gegeten, wat werk gedaan, al met al vind ik het een prima dag.



En ja, er had meer gedaan kunnen worden. Maar mijn veerkracht is niet zo groot en mijn energieniveau is ook niet zo hoog meestal. Maar vandaag is dat accepteren heel makkelijk. Soms is dat moeilijker, als ik bijvoorbeeld iemand zie die én fulltime werkt, én een studie doet én dan ook nog eens een trits kinderen heeft. Dat moet ik ook kunnen, denk ik dan. Heel even. Voor mij is een heleboel verplichtingen en stress de kortste weg naar ellende.
Alle reacties Link kopieren
Hmm

Bedankt Snow Tobbie Pruttel en Sofie

Ik wil best eens opschrijven wat ik vandaag heb gedaan

Ik weet nu al dat het niet lui was in jullie ogen... maar als ik het hier schrijf voelt het alsof ik gefaald heb, nl in m'n afspraak m'n vakantie te gebruiken voor ontspanning afleiding en ontlading... Ik probeer te bedenken dat ik echt heel hard m'n best doe, en dat dit ook met vallen en opstaan zal gaan.

Soms is het alsof m'n hoofd alle dingen die ik wel doe er meteen weer uit filtert

Dat vind ik ook logisch; niet stilstaan bij wat je gedaan en bereikt hebt

Maar doorgaan met het volgende, altijd maar gericht zijn op de toekomst

De mf heeft me daarin wel meer geleerd per dag te kijken

Maar ik vind het gewoon best moeilijk...



Oke mijn lijstje waar ik dus niet trots op ben om 2 redenen (het is niet volgens de afspraak, en ondertussen is het alsnog te weinig)

Maar ik zet het hier toch als oefening... om tevreden te zijn met wat wél gelukt is (moeilijk en eng, doe het toch)



Ben opgestaan

Ontbijt voor vriend en mezelf gemaakt

(hij moet nog wel werken dus kan ik best hem wat meer verzorgen om te compenseren voor afgelopen half jaar, was m'n gedachte erbij, lunch zelfde verhaal...)

Heb gesport

(had een programma ondertussen aanstaan ter ontspanning, duurde 45 minuten, vond ik voor een eerste keer voldoende, vriend dacht aan 5 a 10 minuten na half jaar geen sport, maar was eigenwijs, na 30 min toch moeten stoppen ivm helemaal buiten adem

Het sporten was wel heel fijn, maar dat mocht eigenlijk niet van m'n hoofd, omdat het nog steeds slecht is dat het binnen is, maar toch voelde het heel fijn)

Toen gedoucht

Toen de was aangezet

En twee uur later opgehangen om te drogen

Bedacht dat ik wat ontspannends moest doen, heb toen gekleurd met een muziekje op

(was echt leuk)

Ondertussen thee gedronken

Lunch (zie ontbijt...)

Garage opgeruimd

Boeken uit onze kast bekeken die ontspannend zijn en ik al heel lang wil lezen maar nooit aan toe kom

(liggen nu binnen handbereik)

Naar een winkel voor een cadeau voor m'n stiefmoeder

(wilde vriend wel halen maar opnieuw: wil hem een beetje ontlasten en m'n goede wil tonen, dus zijn samen gegaan)

In de winkel moeilijk ademen, op de terugreis oorpijn, wazig kijken etc

(kwam misschien ook door de spanning van het cadeau, een groot deel van mij wil m'n stiefmoeder dit jaar geen cadeau geven ( ) maar een nog groter deel vindt dat heel gemeen van mij. Nou ja, veel geschreeuw in m'n hoofd dus weer)

Thuis geprobeerd een kinderfilm (Shrek heeft zo'n 4-5 delen op Netflix) te kijken

(balen van mezelf dat zelfs dat niet lukte ivm te weinig concentratie, film staat nu even op pauze, ga zo verder kijken)

Ondertussen thee gedronken

M'n peut geappt hoe de dag is verlopen...

Nu komt schoonzusje zo

En daarna ben ik alleen

(wat de drachten ook super slecht vinden, want ook al begrijpt m'n schoonzusje het, ik zou toch met haar en vriend mee moeten naar dat restaurant?)

Vriend vroeg of hij avondeten voor me moest halen

Maar heb gezegd dat ik me straks wel red

(meeste dingen zijn al klaar, ga niet ingewikkeld koken voor mezelf)

prima....



Rond een uur of vier had ik allemaal paniek. Omdat ik dus een film aan het kijken was

En niks sociaals doe

(Oke met jullie virtueel sociaal natuurlijk )

Ik werd echt overvallen door de angst alleen achter te blijven

Wie wil nou omgaan met zo'n negatief, lui, passief egoïstisch monster...?

Vriend zei: eh morgen komt je beste vriendin toch even? En je hebt mij toch?



Nooit afhankelijk worden van een man

Oké beste vriendin komt inderdaad...

En afgelopen weekend andere vriendin gezien

Maar na morgen beste vriendin en woensdag (stief)ouders heb ik even niks sociaals gepland

Dat is heel erg eng

Ook die zorgen kwamen dus vandaag echt behoorlijk hard binnen....



Oh ja en ondertussen heb ik elke keer als er een taak bij kwam die op het lijstje erbij gezet

Ipv het meteen uit te voeren....

Maar ik vind het moeilijk hoor



En ondertussen is m'n auto nog niet schoon

Maar door jullie berichtjes voel ik me daar eigenlijk heel ontspannen onder

Dat is fijn

Bedankt lieverds
I don’t need you to light up my world.
Just sit with me in the dark, ‘till I find the light myself.
Eigenlijk faal je als je alles doet van je lijstje, want dat is niet het afgesproken plan met de therapeutes.

En je faalt als je 'te weinig' doet van je lijstje, want daar gaan je gedachten niet mee akkoord.



Kortom, dit is een heftige strijd.





Naar de winkel gaan, garage opruimen, de was doen, weet je, één van die dingen zou een dag voor mij al een succes maken.
Alle reacties Link kopieren
"Oke mijn lijstje waar ik dus niet trots op ben om 2 redenen (het is niet volgens de afspraak, en ondertussen is het alsnog te weinig)"



Als je lijstje teveel is volgens de afspraak met je peut en veel te weinig volgens je gedachten, dan kun je het toch nooit goed doen?



Als ik de garage (of in mijn geval: de zolder) opgeruimd zou hebben (wat ik dus nooit doe maar eeuwig uitstel), dan zou ik een topdag hebben gehad. Daar moet ik namelijk veel energie en een hoofd dat meewerkt voor hebben. En jij doet het terwijl je een burn-out probeert te voorkomen?! Wat dacht je van vanavond lekker kleuren of verder met je film? En alleen nog van de bank komen om eten te maken en naar bed te gaan?



Shrek



PS wat ga je na het gesprek woensdag en donderdag doen om bij te komen van dat gesprek?



En nog even over die auto-binnenkant. Als ik bij je in de auto zou zitten, zou ik waarschijnlijk alleen denken 'wauw, Knuffel heeft een auto en ik hoef niet te fietsen want ik mag meerijden!'. Tenzij je rottende banenschillen ofzo erin hebt liggen, maar dat geloof ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Ja... dat het een heftige strijd en tijd is wordt gelukkig beaamd door m'n therapeuten.

Ik vond het wel eng het hier te typen,

maar fijn dat je zo lief reageert Snow.



De woorden van mijn peut hierover begrijp ik gewoon niet zo goed...

Ik zal ze hier eens schrijven,

misschien begrijpen jullie het wel

(ik heb er wel contact met haar over hoor, maar het is zó moeilijk te begrijpen voor mij).

Ze zegt dat rust mij nu fysiek en geestelijk goed zal doen,

maar dat ik die ontspanning niet gewend ben,

en dat dus onrust geeft

(dat klopt, en volg ik)

Ze zegt dan: bij ontspanning komt onrust door moeilijkheden die je hebt,

maar waar je nog niks mee kunt

(klopt, die moeilijkheden komen boven, en wat moet ik ermee?)

Nou zegt ze dan:

Voorlopig blijft dit even zo moeilijk,

dus moeten we leren dat die moeilijke gevoelens er 'gewoon' zijn,

ze leren te verdragen.

Je hoeft er niks mee, als jij maar zorgt voor ontspanning, ontlading en afleiding

(jaja, dat hele verdragen begrijp ik dus niet,

niks doen ermee... en maar verder met die rust pakken, pff,

dat vind ik ingewikkeld).



Dan zegt ze ook nog:

die moeilijke gevoelens gaan we in behapbare stukken aan bod laten komen

bij de therapie,

daar mag je niet zelf in duiken.

(oke begrijp ik ook, dus eigenlijk zegt ze:

als je alleen bent moet je leren te ontspannen en rust te nemen,

zodat we in therapie kunnen werken aan wat spanning oplevert).

Klinkt logisch, maar de uitvoering is, ehh.... ingewikkeld

En dan zegt ze:

wij gaan samen kijken naar welke moeilijkheden er zijn,

en dan kun jij kiezen wat je eerst wilt aanpakken en wat daarna etc.

Maar dan moet je eerst dit onder de knie hebben

(begrijp ik, maar ik vind het moeilijk!)



Dus, zegt ze ook nog, steek je energie alleen in dingen die goed voor je zijn;

afleiding, ontspanning en ontlading

(hmm... moeilijk..)

Je bent hartstikke goed bezig

(ja dat zeg je vast tegen iedereen?)



Oké waarschijnlijk begrijp ik dus wel wát ze bedoelt,

maar heb ik nogal moeite met de uitvoering.

Dat heb ik haar ook verteld, en ze toont daar ook begrip voor,

en denkt echt enorm mee,

maar natuurlijk moet ik het nu zelf doen.

En ik vind het gewoon moeilijk.

Ik probeer het echt wel.

Ik heb nog nooit zoveel ontspannends gedaan als vandaag,

voor mijn gevoel....

Vanavond en morgen en alle dagen daarna kan ik weer verder oefenen.



Misschien was het ook onrealistisch om van mezelf te verwachten,

dat ik mijn eerste serieuze oefendag het meteen zou kunnen

Ik hoop alleen niet dat ik hier overkom als iemand die niet haar best doet,

en alleen maar zeurt over dat het moeilijk is.

Ik doe echt wat met jullie berichtjes hoor.

I don’t need you to light up my world.
Just sit with me in the dark, ‘till I find the light myself.
Alle reacties Link kopieren
xx
I don’t need you to light up my world.
Just sit with me in the dark, ‘till I find the light myself.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sofie1979 schreef op 24 april 2017 @ 13:14:

Hoofdprobleem 2: je schoonzus je begripvolle, lieve schoonzus. Mocht je het even vergeten zijn, lees dan de reactie van haar van laatst even terug op dit topic. Het was fantastisch.:

Je had helemaal gelijk Sofie hierin...

Mijn hoofd maakte er een drama van, terwijl zij zo lief is.. ik durfde haar niet te appen

Dus ze kwam hier en ik bleef beneden, keek dus die film. Eerst gaf ze me een knuffel en vroeg hoe het ging. Goed, zei ik natuurlijk.

Ja zei ze, met jou gaat het altijd goed.

Is het voor jou nu wel handig dat ik hier ben? Ik wilde wel in de auto wachten maar *naam vriend, haar broer dus* zei dat ik wel even binnen mocht komen.



Serieus? Ze had er zelfs aan gedacht dat dit voor mij wel eens pittig kon zijn..? En wilde in de auto wachten?? En vroeg nu aan mij of het wel handig was dat ze er was...?



Ik zei alleen maar dat het geen probleem was, en ik haar graag zag en het gezellig vond dat ze er was. Vriend was lief, want zei meteen binnen het kwartier: nou dan gaan wij nu. Waarop ik zei: nu alweer? wat jammer.

Gewoon automatisch... ik vergeet totaal hoe ellendig ik me voelde, ik verander direct in de ideale gezellige schoonzus... wat ik overigens helemaal niet ben momenteel en ik vreselijk vind dat zij dat weet, maar nu dus erachter kwam dat (sommige!) mensen echt rekening ermee willen houden en het echt begrijpen



Ik vond het zo lief

En voel me zo slecht dat m'n hoofd er een drama van maakte

En meteen in contact met haar zich 'perfect' wilde opstellen

Ipv dat ik iets kon aangeven, eerlijk kon zijn...

Maar daar probeer ik niet te lang bij stil te staan

Want volgens mij is dat een van de grootste problemen... hoe mijn hoofd alles en iedereen verdraait en alles ziet als rampzalig en risicovol...
I don’t need you to light up my world.
Just sit with me in the dark, ‘till I find the light myself.
Je doet het goed, want je oefent. Meer kun je niet doen (nee, zelfs jij niet!).
Alle reacties Link kopieren
Peut geeft dus aan dat je (verschrikkelijk bizar veel om in knuff termen te praten) rustig aan moet doen. Dat je lijf en hoofd dat nodig hebben.

En dat je als je rust neemt, je je ruk zal voelen. Dat nu niks daartegen helpt. Het enige wat je kan is het uitzitten. Alle gedachten daaromheen aanpakken maken het nu ingewikkelder en die fut heb je niet.



Trouwens een erg herkenbare dag voor me hoor. Zulke dagen heb ik ook met mijn dwangmatige hoofd. Dan app ik of bel ik met mijn zelfhulppersoon want anders vreet ik me het ongans uit frustratie.
Alle reacties Link kopieren
Ik hang in mijn hotelkamer met blote voeten want allemachtig hun cv werkt uitstekend! Zometeen kijken if de romcom op tv wat is...



Ik ben rozig van een goed glas wijn bij het diner én van de zeelucht. Zo heerlijk door de duinen gefietst en bij de zee geweest...



Fijn met een vriendin samen. Gezellig.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Snow



Ja Hanke, dat zegt ze...

en ik vind het echt heel moeilijk

Ook dat ze positief blijven

Dat ik zulke ontwikkelingen doormaak

Ik zie ze vaak echt niet

Ze vinden dat ik te ongeduldig met mezelf ben

Ik denk: het gaat wel over mijn leven he

Waar ik elke dag mee moet dealen

Natuurlijk ben ik ongeduldig met mezelf!



De afspraken die ze met me gemaakt hebben vind ik gewoon moeilijk

Dat mag ook

Verandering is moeilijk

Maar als het sneller zou gaan zou ik sneller herstellen

Dan zeggen ze dat iets wat in dertig jaar opgebouwd is niet in een half jaar weg is

Er zit allemaal wel wat in wat ze zeggen

Maar toch vind ik het heel zwaar..

(en zelfs dat erkennen ze..)



De gedachten waren zeer actief en onrustig vanavond Dan dus maar medicatie...

Ook daarover zeggen ze: je bent al heel veel gestraft in je leven, doe dat jezelf niet meer aan en gun je de rust van het pilletje

En ja, het geeft rust, maar het zou anders moeten zijn..



Ik verander echt in een softy richting mezelf

Vanaf daar gaat het van kwaad naar erger

Dat vind ik heel eng

Ik durf heel veel niet te veranderen

Omdat ik dan te lief ga zijn richting mezelf

Dat vraagt om ellende en chaos

Niemand die dan nog iets met me te maken wil hebben

Zo ging het ook met m'n moeder

Toen ze het écht heel zwaar had

Was er niemand voor haar....

En nu is ze blijvend ziek

Daar heb ik veel van geleerd

Ze was misschien niet een goed voorbeeld qua moederfiguur

Maar ze was wel een voorbeeld van hoe het snel mis met je kan gaan, terwijl je voor de buitenwereld alles goed voor elkaar lijkt te hebben



Je vakantie klinkt fijn Hanke,

heel fijn.

Samen met een vriendin

Op een warme kamer

Met herinneringen aan de zee vandaag

I don’t need you to light up my world.
Just sit with me in the dark, ‘till I find the light myself.
Nou, wij willen nog steeds met je te maken hebben.

Heel knap van je dat je de medicatie hebt genomen, juist vandaag een hele overwinning!



@Hanke, geniet ervan! Lekker ontspannen!
Alle reacties Link kopieren
Ja...

Dat is bijzonder om te merken Snow

Ik ben vandaag wel heel emotioneel

Voel me zo wankel

Kan nu wel weer huilen

Vind jullie reacties fijn

En dat dit topic er is

Met jullie dus

I don’t need you to light up my world.
Just sit with me in the dark, ‘till I find the light myself.
Traanvocht is heel goed voor je ogen.





Sorry, soms weet ik niks normaals te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
xx
I don’t need you to light up my world.
Just sit with me in the dark, ‘till I find the light myself.
Lieve Knuff ik heb je zojuist gelezen.

Ik heb niet zoveel energie en moet richting mijn bed, maar ik wil het volgende echt gezegd hebben:

Je hoeft het niet allemaal al te kunnen, je mag het leren, oké?

Zullen we dat afspreken?



Dag allemaal, wat een lieve reacties heb ik vandaag gelezen van jullie!
Zoek een vrolijke foto van jezelf.

Knip je gezicht uit.

Print dan onderstaand plaatje uit.

Plak je gezicht in het midden.





Alle reacties Link kopieren
xx
I don’t need you to light up my world.
Just sit with me in the dark, ‘till I find the light myself.
Morning en goed bezig Knuf.



Je post van gister vond ik heel naar om te lezen.

Wat onveilig allemaal. Ook voor je broertje, maar ook zijn gedrag.

Poeh, dat jij daar zo zacht en lief uit bent gekomen.



Fijn dat je in je droom in ieder geval geoefend hebt met sterk zijn.



Ik heb gister ook iets goeds gedaan n.a.v. dit topic. Ik moest naar een klant nog laat, dus ging even tussendoor door de drive om wat te eten te halen. Normaal eet ik dat dan op in de auto en gooi ik de lege verpakkingen op de berg die er al ligt..... Nu heb ik alles verzameld in het papieren zakje, zelfs de asbak leeg gemaakt



Hoop dat ik er straks aan denk om even een lapje over mijn dashboard te halen.

En iets met een BTW aangifte
Alle reacties Link kopieren
Ik kom gewoon even een en een brengen voor wie 'm nodig heeft.

Denk aan jullie, niet alles bijgelezen.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos




Het is veel, he, @Knuffelbeertjes. Het is altijd zo veel. En als je met één ding bezig bent in therapie, komen er ineens ook andere dingen omhoog. Herinneringen, nieuwe inzichten, ineens als volwassene naar situaties uit het verleden kunnen kijken. Daarom neem ik dus altijd zo vrij mogelijk op dagen dat ik therapie heb. Want soms komt er niets extra, maar vaak ook wel. Overweldigend.



quote:Op de planning staat dat m'n vriendin langs komt

Dat ik sport

En dat ik twee werk e-mails behandel en vervolgens m'n email op automatisch antwoorden zet

Ook 3 keer eten is de bedoeling

Mijn peut mailen

Douchen

En ontspannende activiteiten zoals youtuben, lezen en kleurenWelke kun je afstrepen? Ik ga nu lekker middageten. Gedoucht heb ik vanmorgen gedaan. Verder gewerkt, want door mijn enthousiaste uitstellen zit ik nu met best veel drukte. En jij?
Alle reacties Link kopieren
Haha Pruttel, fijn dat mijn to-do-lijsten dan in elk geval nu nog nuttig zijn als inspiratie voor anderen.

Goed bezig zeg

Fijn dat je me gelezen hebt, dank je wel.

Ik kom er ook wel meer en meer achter dat het naar was.

Eerst las ik jouw berichtje en dacht ik:

het was naar om te lezen, dus had ik het niet mogen plaatsen, wat slecht van mij.

Maar later dacht ik;

natuurlijk is het naar om te lezen, de dingen die ik meegemaakt heb zijn naar,

niet ik, maar de gebeurtenissen....

Ik hoop dat jij het ook zo bedoelde, maar dat weet ik niet zeker



Elmervrouw ook voor jou
I don’t need you to light up my world.
Just sit with me in the dark, ‘till I find the light myself.
Alle reacties Link kopieren
quote:SF_ schreef op 25 april 2017 @ 12:41:



Het is veel, he, @Knuffelbeertjes. Het is altijd zo veel. En als je met één ding bezig bent in therapie, komen er ineens ook andere dingen omhoog. Herinneringen, nieuwe inzichten, ineens als volwassene naar situaties uit het verleden kunnen kijken. Daarom neem ik dus altijd zo vrij mogelijk op dagen dat ik therapie heb. Want soms komt er niets extra, maar vaak ook wel. Overweldigend.



Welke kun je afstrepen? Ik ga nu lekker middageten. Gedoucht heb ik vanmorgen gedaan. Verder gewerkt, want door mijn enthousiaste uitstellen zit ik nu met best veel drukte. En jij?

Dank je Snow

Het is inderdaad veel, en precies zoals jij zegt.

Ik begrijp ook steeds beter dat m'n therapeuten zeggen

dat therapie intensief is en veel vraagt....

Overweldigend inderdaad





Werk ze.

Mijn lijstje:



Op de planning staat dat m'n vriendin langs komt

Dat ik sport

En dat ik twee werk e-mails behandel en vervolgens m'n email op automatisch antwoorden zet

Ook 3 keer eten is de bedoeling (2 keer is al gelukt)

Mijn peut mailen

Douchen

En ontspannende activiteiten zoals youtuben, lezen en kleuren



Dus volgens de planning van vanmorgen zou ik nu alleen nog ontspannende dingen mogen doen,

en avond eten nemen natuurlijk.

Mijn hoofd denkt er wel anders over....

Het bezoekje van vriendin was intensief, maar ook heel fijn,

dat hoort dan toch ook bij ontspanning?

Dus wat heb je vandaag nou eigenlijk gedaan?

Te weinig.....

Ze hebben het lijstje inmiddels heel erg aangepast en aangevuld,

maar ik heb ook gezegd dat ik nog niks ontspannends heb gedaan wat in de planning stond.

Dat ga ik nu dus echt wel doen.....

Maar vind het moeilijk,

voel me heel onrustig.
I don’t need you to light up my world.
Just sit with me in the dark, ‘till I find the light myself.
Sociaal contact kan heel vermoeiend zijn. Zeker als je niet lekker in je vel zit. Dan is dat niet echt ontspannend, ook al was het best gezellig.

Je hebt genoeg gedaan vandaag, want je hebt gedaan wat op het lijstje staat. Nou 'moet' je nog youtuben, lezen en/of kleuren en nog een keer eten. Druk zat!



Je onrustig voelen is denk ik vaak een goed teken als je iets nieuws aan het leren bent. Het is even anders dan normaal. Ik las vandaag ergens de zin: don't choose unhappiness over uncertainty. Onzekerheid gaat gepaard met onrust en engigheid (is dat een woord?), maar dat pad leidt naar betere dingen dan het ongelukkige verleden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven