paniekaanval na paniekaanval

21-07-2016 02:48 203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit nog nooit zo heftig gehad, Ik kan niet slapen, want paniek. Ik heb echt continu aanvallen en word maar niet rustig.



Iemand wakker?
Ik ben ook wakker vanwege pijn in mijn kaak/kiezen. Vervelend dat je je zo voelt.



Is er een aanleiding voor de paniekaanvallen? Misschien ontspanningsoefeningen doen? Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Aanleiding is de angst dat er iets mis is met mijn hart, waardoor ik steeds enorm in paniek raak en alles juist erger wordt. Daarnaast ben ik op een hele nare manier vijfduizend eu kwijtgeraakt deze week. Ik ben een beetje radeloos.
Ja wakker
Heb je hier vaker last van? Wat vervelend van dat geld en dat is zacht uitgedrukt.
Alle reacties Link kopieren
quote:nachtvlinder1977 schreef op 21 juli 2016 @ 03:02:

Heb je hier vaker last van? Wat vervelend van dat geld en dat is zacht uitgedrukt.Ik heb een verleden met angst maar dit is (mbv therapie) een lange tijd heel goed gegaan. Heb alles weer kunnen opbouwen, maar de laatste tijd. Echt alleen maar paniekaanvallen. Ben al bij de huisarts geweest, maar hij wil er (en daar heeft hij goede redenen voor) niks voor geven. Afwachten op de therapie nu.
Alle reacties Link kopieren
En van dat geld, ja kan wel janken
En je hebt geen psych die je iets voor kan schrijven voor dit soort situaties?
Alle reacties Link kopieren
quote:nachtvlinder1977 schreef op 21 juli 2016 @ 03:07:

En je hebt geen psych die je iets voor kan schrijven voor dit soort situaties?Nee :( en dat vind ik echt heel naar, want ik trek die aanvallen echt heel slecht.
Snap ik helemaal

Is er iets wat wel helpt? Wat heb je eerder in therapie geleerd?
Alle reacties Link kopieren
Wat heb je met je hart dan???.

Hartkloppingen? ?.

Is er iemand bij je? ?.
Alle reacties Link kopieren
quote:nachtvlinder1977 schreef op 21 juli 2016 @ 03:10:

Snap ik helemaal

Is er iets wat wel helpt? Wat heb je eerder in therapie geleerd?Door de aanval heen gaan. Het accepteren. Maar als je dit 10x per uur moet doen. Ik word er echt heel erg moe/onzeker van.
Alle reacties Link kopieren
quote:Froezel schreef op 21 juli 2016 @ 03:13:

Wat heb je met je hart dan???.

Hartkloppingen? ?.

Is er iemand bij je? ?.Er is niks mis met mijn hart, volgens de huisarts. Maar ik heb dus last van hartkloppingen, zweten en dat mijn hart op hol slaat. Er is niemand bij me en raak ook al van elk geluid in paniek..
Heb je redenen om te denken dat er iets mis is met je hart?

Wat mij hielp was afleiding zoeken. Bijvoorbeeld tv kijken, tuinieren, borduren. Vooral dat laatste leidde me enorm af terwijl ik totaal niet hou van handwerken.
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen week heb ik aan de cardioloog gevraagd hoe dit (hartkloppingen ) komt.

Hij vertelde dat je hart een heeeeel groot leger van soldaatjes is en soms loopt er 1 soldaatje uit de pas;)

Probeer de stilte die je nu hoort te verbreken... Doe een zacht lichtje aan en zet relaxing muziek op!.

Sterkte hoor!!
notalwaysdark: hoe gaat het nu? Zakt het al af?
Ik hoop oprecht dat je je al wat beter voelt en nog meer dat je snel de juiste hulp krijgt. Welterusten!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een hele tijd paniekaanvallen gehad. Hier heb ik uiteindelijk een anti-psychotica voor gekregen. Risperdal of Risperidon heette het volgens mij. Het deed enorm goed zijn werk. Uiteindelijk heb ik het 4 jaar geslikt, en toen moest ik stoppen. Ik had enorme afkickverschijnselen. Ook de paniekaanvallen waren weer terug. Dat afkicken was een hel.

Ik weet niet om welke reden jouw huisarts geen medicijnen wil geven, maar mijn advies is: begin er niet aan voor langere tijd. Eenmalig, of een weekje is te doen. Maar echt, de meeste medicijnen in die klasse zijn zo verslavend, dat maakt stoppen een hel.
Alle reacties Link kopieren
Notalwaysdark ik hoop dat je toch in slaap bent gevallen....

Ik heb je vorige topic ook gelezen en was ook benieuwd naar je bloed uitslagen omdat het ook nog iets fysieks (onschuldigs) zou kunnen zijn, maar zo te lezen zijn je paniekaanvallen weer terug.... en het begint altijd 's nachts hè... juist in zo'n warme nacht als het lastig is om in slaap te komen.



Wat mij in die tijd hielp was rustig ademen via je buik. Vier tellen in (hand op je buik en naar buiten duwen met je ademhaling) twee tellen vasthouden en 4 tellen uit ademen. En dit een minuut herhalen. Dan reguleert je ademhaling weer en gaat je hartslag weer langzamer.



En inderdaad afleiding zoeken. Ik heb veel comedy series in de nacht voorbij zien komen.



Ga wel terug naar de huisarts vandaag en vraag om een kalmeringsmiddel voor wanneer het echt niet gaat. Ik kreeg destijds oxazepam maar er zijn ook andere middelen. Dit moet je huisarts wel serieus nemen. Als je weer twijfelt en 's nachts naar wordt, bel dan de huisartsenpost of je daar terecht kan.



Heel veel sterkte. Ik weet hoe rot je je kan voelen. Hoewel je ook weet dat je hier weer doorheen kan komen!



Kun je wat vertellen over dat geld dat je bent kwijt geraakt? Waarschijnlijk is dat jouw trigger voor de paniekaanvallen. Praat er over met je omgeving. Hou niet te veel binnen en voor jezelf! Ook dat helpt tegen de paniek.



Rustig aan....
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
TO geeft zelf duidelijk aan dat haar huisarts haar geen medicijnen voor dit wil gaan schrijven en dat hij daar ook goede reden voor heeft .

Waar zie jij staan dat haar huisarts haar niet serieus neemt ?

Er worden soms bepaalde middelen om een hele goede reden niet voogeschreven aan iemand ..

De reden kan zeer divers zijn dus het advies over wel of geen medicijnen zal ik toch aan de huisarts over laten .

En als wij allemaal als we een paniekaanval hebben de huisartsenpost zouden gaan bellen dan ben ik wel bang dat degene die om medische hulp verlegen zitten er niet meer doorheen komen .

Dus pak weer op wat je eigen huisarts heeft geadviseerd .

Je angst is niet reëel, maar natuurlijk wel heel erg vervelend .

Mijn angstklachten ben ik de baas geworden mbv een psycholoog en als toeval een bijwerking van een medicijn die ik ergens anders voor voorgeschreven kreeg .

Ik ben zelf niet zo'n voorstander voor medicijnen die op pam eindigen zoals diazepam, oxazepam enz, ze zijn zeer verslavend en je komt er ook heel moeilijk weer vanaf .
anoniem_290143 wijzigde dit bericht op 21-07-2016 08:06
Reden: Dubbele info
% gewijzigd
alles is energie
Alle reacties Link kopieren
Zou kunnen dat er een specifieke reden is dat de huisarts niet voorschrijft. Ik beweer ook nergens dat de ha TO niet serieus neemt.

Desondanks raad ik TO aan om terug te gaan naar de huisarts. 10 aanvallen in 1 nacht is op z'n minst niet erg fijn te noemen.
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
TO als ik jou post lees dan lees ik dat je wel weet hoe jij jezelf weer kan kalmeren alleen dat dit vannacht even niet ging .

Je hebt alles van de grond af weer opgebouwd zeg je .

Dus zeg tegen jezelf wat ik eerder heb gedaan dat kan ik nu ook weer .

Dus zoek naar helpende gedachtes . Als ik jou zo lees begrijp ik eruit dat je dus een angststoornis hebt en dat je ook daar voor in behandeling bent geweest ?

Geloof jij je huisarts wel als hij je zegt dat er niks met je hart is ?

Want de zin : Er is niks met mijn hart,volgens de huisarts, zegt mij veel .

Er zou eigenlijk moeten staan er is niks mis met mijn hart . Ik heb een angststoornis .

Want doordat je zegt volgens de huisarts geef je de ruimte voor twijfel .

Want denk jij misschien toch wel in je achterhoofd dat je wel wat aan je hart hebt, dat hij wat over het hoofd ziet ?

Als dat zo is dan snap ik dat jij je druk maakt want dan heb je geen vertrouwen in de kunde van je huisarts .

Dus probeer in gedachte terug te gaan naar de periode toen jij je huisarts wel geloofde, waardoor kreeg je weer grip op de situatie ?

Dus probeer dat weer op te pakken dat advies waardoor je er wel grip op kreeg .



Want nou wil iedereen de symptomen gaan bestrijden terwijl je beter kan kijken naar de oorzaak en dat is zoals je zelf aangaf je angst dat er wat mis is met je hart .

Dus neem vandaag contact op met je huisarts, ook als je aanval nu weg is .

Je huisarts die kent jou goed genoeg om jou van goed advies te voorzien .

En geloof je huisarts dan ook

Ik hoop dat je ondanks je angstklachten toch nog hebt kunnen slapen
alles is energie
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik denk dat er iets mis is ja. Of dit de oorzaak is of een gevolg van de klachten, geen idee. Rationeel gezien geloof ik de ha natuurlijk, maar toch zijn de klachten op zulke momenten (zoals vannacht) zo aanwezig dat ik in mijn gedachte al in de ambu lig. Ik krijg dat er zelf niet uit.



Ik wil heel graag medicatie, maar ik begrijp de huisarts daarentegen ook heel erg goed. Misschien had ik het hem (achteraf gezien) wel kwalijker genomen als hij wel iets had voorgeschreven. Ik weet trouwens dat als ik de huisartsenpost zou bellen ik nog veel meer in paniek zou raken, daarnaast voel ik me dan ook een ontzettende aanstelster ter vergelijking met mensen die daar wel met een echte reden heen moeten, dus dat is voor mezelf geen optie. Het stelt me juist niet gerust, niks stelt me gerust. Het voelt alsof mijn veiligheid weg is (wat natuurlijk onzin is), maar dat maakt het voor mezelf wel begrijpbaar. Niet veilig voelen = angst.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt echt angst voor de angst....

Bel gewoon je huisarts vandaag en geef aan hoe de afgelopen nacht geweest is.

Je stelt je niet aan. Angststoornis is heftig genoeg om de ha post te bellen. Daar hoef je je geen zorgen om te maken. Hartkloppingen zijn gewoon ontzettend kut. Ze krijgen wel ergere gevallen bij zo'n ha post. Die mensen kijken niet ergens snel van op hoor.
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
Het is ook echt angst voor de angst. Vandaag bericht gekregen dat ik volgende week intake heb bij een therapeut.



Gaan we weer

Baal er wel van, maar het is echt wel nodig nu.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven