Positieve praat

17-01-2017 15:54 552 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Om maar meteen met de deur in huis te vallen; ik ben depressief. Terwijl ik in afwachting ben voor de zoveelste therapie zien mijn dagen er leeg en uitzichtloos uit en ik heb nog maar weinig sociale contacten in mijn directe omgeving. Voor mensen in een (minder of meerdere mate) soortgelijke situatie zal het wel herkenbaar zijn dat het lastig is om je te richten op de positieve punten in het dagelijks leven. Dat je bijvoorbeeld even naar buiten bent geweest, voor jezelf gekookt hebt of op tijd je bed bent uitgekomen. Het lijkt me fijn om het daar met anderen over te hebben en elkaar wellicht daarmee ook te kunnen helpen.



Dus, wat heb jij vandaag voor positiefs gedaan?
Het enige waarvan ik wel een beetje schrok was het antwoord van de psycholoog op mijn klacht dat deze situatie voor mij nu al 8 maanden duurt: "Ohhhhh, wacht maar af, dat is nog helemaal niets!"

Ik waardeer zijn eerlijkheid, maar vrees nu wel een beetje voor mijn toekomst. Voorlopig ga ik er maar gewoon vanuit dat het weer helemaal goed komt, maar dit blijft toch een beetje door mijn hoofd spoken. Ik ben zo bang dat ik mezelf gewoon helemaal verpest heb (door emoties weg te stoppen/ hier niet mee hebben leren omgaan/ altijd door te gaan/ teveel van mezelf te vragen enz.)

Hij heeft me wel dusdanig "bang" gemaakt dat ik nu nog meer alert ben op mijn grenzen, want ik wil er toch alsnog zsm vanaf (al mag ik dat niet op die manier zeggen volgens de dag voor dag mentaliteit) en er absoluut niet mee blijven zitten!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat hij jou met zijn opmerking juist wou geruststellen. Dat je geen uitzondering bent en niet raar of gek. Ook voelen sommige mensen zich gesteund als ze weten dat er mensen zijn die veel langer in de ellende zitten. Zelf maakt mij dit juist treuriger.

Probeer het positieve vast te houden. Psycholoog gevonden, check. Naar afspraak geweest, check. Ik ben goed bezig, check.



Goed dat je mij er aan herinnerd! ...gevaarlijkste wegen kijk ik ook altijd maar vergeten. Die kan ik dus nog bekijken :-))

Klem kijk ik ook, ik vind het mooi gefilmd en een goede serie. Victoria ken ik niet, zal ik eens opzoeken.



Positief: Dag gaat snel. Mindfulness gedaan. Geknuffeld met konijn. :-)
Ja, dat is waar inderdaad. Daar ga ik maar vanuit! Of als afschrikmethode, om het toch echt rustig aan te blijven doen. Als dat zo is heeft het gewerkt

Ik ga me nu eerst focussen op de punten die jij noemt. Kan ik de week positief afsluiten in ieder geval



Ja, de aflevering van de gevaarlijkste wegen van deze week was echt heel grappig! Wel echt bizar dat mensen daar zo hard durven te rijden, maargoed. Ik denk dat ik allang een hartaanval gehad had. Maar wel leuk om naar te kijken En ik wist niet dat Chili zo mooi was!



Ik las ergens dat jij nu ook bezig bent met onder begeleiding beweging op te bouwen. Hoe gaat dat eigenlijk precies in zijn werk? Is er dan iemand die echt heel nauwkeurig bijhoud wat je doet op een dag oid?



Ik ben voor vanavond ook nog op zoek naar een goede serie/ film. Mijn man gaat een weekend weg met een vriend van hem. Echt heel tof voor hem, en ik gun het hem ook zo. Alleen, tot nu toe ben ik iedere keer dat ik alleen thuis was helemaal in paniek geraakt 's avonds en moest ik echt iemand bellen enzo. Ik was toen echt bang. Ik heb mezelf nu echt voorbereid, ga op tijd naar bed, maar toch ben ik best wel een beetje nerveus. (wat het dan natuurlijk een self fulfilling profetie maakt omdat ik daar weer van in de paniek schiet).

Morgen heb ik om die reden (en omdat het gezellig is natuurlijk ) met mijn zusje afgesproken, zondag komt mijn oma langs, dus alle tijd eromheen moet ik dan van mezelf schoonmaken, haha. Zo hoop ik dan in ieder geval mijn gedachten af te leiden. Ik heb ook echt zin in die afspraken, maar toch krijg ik dat nerveuze gevoel maar niet uit mijn lijf. Zucht.

Heeft daar misschien iemand tips voor?
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het zooo. En ik ben dus single. Lastig lastig. Als iemand bellen jou helpt waarom zou je dat vanavond niet doen dan?

Niet als je al in paniek bent maar daarvoor al. Zet een lekker bakje kamille thee en wat lekkers erbij. En bel een gezellig iemand. Een tante, nicht, vriendin, opa.



Verder kun je jezelf trakteren op een film huren bij thuis Pathé, weet nog niet precies hoe het werkt. En anders de voice kids en ondertussen het forum, lekker mee lezen en klagen over dat programma ;-p



Over dat beweeg programma stuur ik je (ik denk morgen) een privé bericht. Ik word veelste herkenbaar anders met alle info -D ook al heb ik niks te verbergen voor mijn omgeving. Het idee van een beetje privacy is wel fijn
Ja, dan is het al helemaal lastig! Knap van je dat je het toch goed volhoudt alleen thuis, met konijn . Daar sta ik normaal niet zo bij stil, maar dat is wel een extra uitdaging natuurlijk. Heb jij regelmatig last van die momenten dat je in paniek schiet, omdat je alleen bent en het even niet meer weet zeg maar? Hoe kom je daar dan weer uit?

Ik probeer de mindfulness dan, dat werkt soms wel en soms helemaal niet...



Thee, lekker! Pas hebben we van die losse thee, die je in een thee-ei moet doen zeg maar, gekocht in verschillende smaakjes. Onder andere een met allemaal knopjes van de kammilleplant, heel lekker. En het ziet er leuk uit, ook belangrijk, haha.

Ik ga vanavond denk ik weer beginnen aan Homeland. Ondanks dat ik die al 2x gezien heb blijf ik het een boeiende serie vinden, die in ieder geval de gedachten goed afleid.



Ja, fijn! Dank voor de informatie vast. Ik ben daar wel benieuwd naar. Ik merk dat als ik langer als 20 minuten achter elkaar loop ik ook door mijn "dagenergie" heen ben zeg maar, dan ben ik echt heel moe 's avonds. Ik ben nu wel benieuwd of ik dan structureel te ver ga of dat het gewoon heel lang duurt voordat je dat kunt uitbouwen..
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het met jou TO? En met de rest?



Positief: medicatie begonnen, niet meteen gek geworden (was ik bang voor), rustige ochtend gehad, vanavond wie is de mol.



Klinkt heerlijk die thee.

Wat bij mij werkt is, binnen mijn grenzen blijven, dus geen boodschappen doen als dat te vermoeiend is, altijd alle basisdingen in huis hebben, zodat je alleen weg hoeft omdat je daar zin in hebt. Ook qua huishouden alles op orde, eventueel met hulp, zodat je als je te moe bent er gewoon een schone handdoek, ondebroek en servies is. En dus altijd eten/drinken in huis.



Verder voor af dingen bedenken om te doen, vóór de paniek dus;

Film,serie, iets creatiefs, welke mensen kun.je bellen. Als ik moe ben, gewoon aan toe geven en gaan rusten.

Soms gaat het niet, dan moet er dus iemand bij mij komen logeren of ga ik ergens logeren. Maar dit schat ik ook soort van van te voren in. Als ik merk dat ik weer heel moe word of ik spannende afspraken heb staan. De tip is dus om de paniek te voorkomen.



Bij paniek doe ik sokken uit, kachel uit, raam open, banaan eten of iets anders eten, aan positieve dingen denken, iemand bellen, kleuren of leuke film kijken.



Gelukkig heb ik dit bijna nooit meer omdat ik het voel aankomen en ik dus van te voren actie of juist rust onderneem.
Dankjewel voor de tips Gele Suikerspin! Ik heb in iedergeval een hoop zakken soep gekocht. Dat is een mooie makkelijke maaltijd, en daar ga ik vandaag meteen gebruik van maken!



Hier vandaag een rustig dagje na een onrustig weekend. Gelukkig is het ook perfect weer voor een serie-dagje



Positief punt: Vanavond komt mijn man weer thuis! :hallo:





Het is rustig hier de laatste paar dagen! Is iedereen op wintersport? Ik hoop dat het bij iedereen wel goed gaat!
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het goed hoor (afgezien van het weer dan)!



Ik begin steeds meer dingen op te pakken en mezelf te worden gelukkig maar toch weet ik dat ik er nog niet ben. Er zit iets dieper en dat moet eruit maar geen idee wat dat is. De paniekaanvallen in de winkel zijn nagenoeg bijna weg. Nu beginnen de lichamelijke klachten van de zwangerschap te komen helaas maar het hoort erbij.



Mij doet het ook goed om niet elke dag erbij stil te staan, daarom schrijf ik ook niet elke dag mee
Alle reacties Link kopieren
He meiden,



Sorry voor de lange stilte.

Hier gaat het.... aardig, is dat een antwoord?

Het piekeren is minder maar voel mij gewoon niet helemaal zoals voorheen, hormonen.... maar vind het lastig daar mee om te gaan en dat te accepteren, iets wat ik wel moet vd psycholoog.

Ik zal mrg even uitgebreid alles terug lezen! Slaap lekker!
Cupcake, wat fijn om te horen dat het steeds beter gaat! Wat heerlijk dat je weer kunt winkelen, dat de angst afgenomen is. Ik begrijp goed dat als je je beter voelt je minder de behoefte voelt hier te schrijven. Opzich een goed teken toch? Ik hoop voor je dat je met je psycholoog aan dat diepere gevoel kunt werken.



Sabina, maakt niet uit toch! Ik was gewoon benieuwd hoe het met jullie ging



Positief punt voor mij vandaag: Ik heb vanmiddag heerlijk achter glas in de zon in de zitzak gelegen met een tijdschrift. Echt een genietmomentje!
Alle reacties Link kopieren
He meiden, ik heb te weinig concentratie om alles terug te lezen, dus probeer vanaf nu gewoon weer lekker bij te blijven, goed

Rodelimo, zon bij jou?? Jaloers! Hier bijna alleen maar regen! Rond 1800 uur wel een hele mooie lucht, heb ik even staan zwijmelen van achter het glas!

Ik werk inmiddels 3 uur per dag en volgende week zelfs 4, dat gaat goed!
Hier gaat het erg wisselend. Vandaag wel weer goed, geloof ik
Ik schrijf graag mee! Zie dat jullie al aardig wat geschreven hebben.

Ik heb ptss, depressie of weet ik veel wat. Ik heb goede en slechte dagen. Ik kan me over alles druk maken. Sinds een aantal maanden is dit nog veel erger geworden. Ik denk dat klasgenoten mij niet aardig vinden of stom. Ik wil niet opvallend zijn. Maar eigenlijk wil ik dat ook wel. Dat beperkt me dan. Bijvoorbeeld een felle kleur jas die ik dan wil kopen, die koop ik dan niet of trek ik dan toch niet aan. Nooit veel zelfvertrouwen gehad, maar sinds de depressie is het erger.

Ik schrijf graag mee omdat ik zeker wat positiefs te schrijven over wat me wel blij maakt.

Ik ben vandaag naar de mondhygiënist geweest, na jaren tandarts ontweken en een rot gebit. Ik zag er tegenop, maar nu ben ik toch weer tevreden dat ik ben geweest.

Ik heb lekker makreel gekocht en ontbeten met een lekker broodje brie. Ik koop wat ik lekker vind, echt lekker, zodat ik eet. Ik mag geen alcohol meer van mezelf, maar lijk wel erg afhankelijk, dat wil ik graag doorbreken. Dan krijg ik ook weer wat meer energie en word ik emotioneel ook wat sterker.



Ik ga zo maar in de regenplassen stampen met de kinderen :-) . Ik wil lente!
Wauw Sabina, wat goed van je dat je alweer zoveel kunt werken! Dat gaat echt de goede kant op dan?

Ja, zon, heerlijk! Gisteren dan, vandaag gaan we die niet meer zien vrees ik....



Fijn dat je een positieve dag hebt Bumba!



No-Seven, leuk dat je mee wilt schrijven! Meer positiviteit kunnen we altijd gebruiken allemaal geloof ik Klinkt alsof je vandaag alweer behoorlijke overwinningen op jezelf hebt behaald!



Positief punt voor mij vandaag: Vandaag is de werkster voor het eerst geweest. Dat was fijn, thuiskomen in een schoon en opgeruimd huis, echt een cadeautje!
Alle reacties Link kopieren
Rodelimo, ja het gaat wel wat beter, als in de zin dat afleiding ook wel echt afleiding is en ik dan niet veel in mijn hoofd zit. Thuis vind ik het allemaal nog lastig, en sowieso gaat het me allemaal niet snel genoeg dus dat frustreert dan weer, maar moet het de tijd geven.

Daarbij komt ( waarschijnlijk ook hormonen ) dat ik het op dit moment heel lastig vind dat vriendlief bijna 5 dagen in de week niet thuis is, het gemis is op dit moment heel groot omdat ik niet lekker in mijn vel zit, zou zo graag savonds tegen hem aan willen kruipen ipv soms alleen huilend in slaap te vallen. Maar goed, we zetten door!

Vandaag met mijn moeder wezen winkelen en daar net gegeten, nu weer thuis en de bank op met een kopje thee!



Welkom no-seven, hopelijk heb je wat aan deze groep!



Wat goed dat jij jezelf de schoonmaakster cadeau hebt gedaan rodelimo, gelijk heb je!
Ik heb lekker in de plassen gestampt met mijn kinderen. Zo je kinderen zien genieten terwijl het regent geeft ook wel voldoening.
Sabina, ja, dat het lang duurt, dat blijft een lastige! Dat probleem ken ik. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je het er moeilijk mee hebt dat je vriend dan weinig thuis is op het moment, terwijl je hem zo hard nodig hebt! Dan is afleiding extra nodig en fijn

Echt knap van je dat je er zo goed mee omgaat!



no-seven, dat is heerlijk, je weer lekker even kind voelen



Ik heb vandaag voor mijzelf gekozen, en ben niet gaan werken omdat ik me daarvoor te moe voelde. Maar daardoor heb ik bijna 14 uur kunnen slapen en voel ik me zoveel rustiger en blijer als gister. Heerlijk!

Helemaal klaar om morgen wel te gaan . Nu begint langzaam ook de zon door te breken, dan ziet alles er ook ineens heel vrolijk uit
Ja. De zo'n is zo fijn, Rode Limo. Ik heb de achterdeur open en foute jaren 90 muziek aan. Gisteren om half 11 mijn bed in met slaapmedicatie. Weer eens goed geslapen, nog wel een beetje suf gevoel vandaag. Weet niet of dat dan nog van de medicatie kan zijn.
Wat ik voor positiefs heb gedaan vandaag?

MIjn gebreide setje van rok en topje is af. Hoera. Ik ben er supertrots op. Heb er 3 1/2 maand over gedaan.



Verder komt mijn dochter me morgen opzoeken. We gaan dan naar mijn moeder toe en gaan een familievergadering houden. Dat is goed om de samenhang in de familie sterker te maken. Ik hoop dat de sfeer goed blijft.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook positiviteit: wat een heerlijk weer! Die zon lekker al vanaf 7 uur door de ramen de woonkamer in .

Ik slaap momenteel erg veel, ga om 8 meestal naar boven en rond half 10 slaap ik. Ik merk dat ik nu wel wat fitter ben daardoor. Voorheen heb ik jaren lang de hele dag zitten gapen, niet wetende waarvan dat kwam.



Met de baby gaat ook alles goed gelukkig en ik vind het heerlijk om voor de kleine te winkelen haha
Alle reacties Link kopieren
Hier ook genoten van het weer!

Voel me verder nog wel wat duf en vlak, hopelijk een bijwerking nieuwe medicatie en zakt dat nog af.

Iedereen succes vandaag
Cupcake, wat fijn dat je nu zelfs kunt genieten van winkelen! Ik kan me goed voorstellen dat het leuk is om voor jouw kindje te shoppen. Ik krijg al rammelende eierstokken als ik al die kleine, schattige kleren zie in de winkel



Ik ben vandaag naar mijn werk geweest, en dat was eigenlijk heel fijn! Het was erg fijn om met de collega's te praten. En, ik ben op tijd naar huis gegaan volgens mij, dus ik heb goed naar mezelf geluisterd. Positieve dag dus! Zometeen de dag afsluiten in de zitzak in de zon!
Alle reacties Link kopieren
Oh ik ben overigens deze week ook weer naar het werk geweest en de bedrijfsarts. Moet zeggen k was toen mijn vriend thuiskwam wel erg lastig. Doet waarschijnlijk toch wel iets met me. Heb een voorstel voor ontslag gekregen. Ik zet het zoveel mogelijk van me af want het zijn voor mij echt zorgen voor later. Eerst maar eens beter worden en ook 100% achter mezelf staan dat ik me ook echt beter voel. En dan een kindje op de wereld zetten en dan komt dat ontslag wel.



Rodelimo: ja alleen babyspullen kopen is leuk haha boodschappen en andere winkels is nog soms even lastig maar echt 70% verbetering ten opzichte van een paar weken geleden. Maar babykleren kopen is ook best lastig, mijn god ik vind het echt heel lastig om uit te vogelen wat ik nodig heb en wat een baby bijv aan moet.
Cupcake, dat is wel even schrikken lijkt me, zo'n voorstel ineens! Groot gelijk dat je je nu eerst gaat focussen op je eigen herstel en je kind, dat werk komt daarna wel weer. Maar ze helpen je er niet mee, om je hoofd tot rust te brengen



Wat fijn dat het zoveel beter gaat in de winkels Wat een overwinning al! Hahaha, ja ik kan me goed voorstellen dat je geen idee hebt wat een baby nu aan moet... Ik zou het ook echt niet weten:P. Knuffels en slofjes kopen is redelijk veilig, maar kleding lijkt me heel moeilijk in te schatten. Maar wel leuk om daar zo mee bezig zijn en al die dingen uit te zoeken lijkt me



Positief vandaag hier: Een heerlijk rustig dagje hier! Man is lekker aan het rommelen en aan het knutselen, heb ik even de ruimte om rustig wakker te worden en uit te rusten. Vanmiddag lekker naar het bos, heerlijk zo'n echte zaterdag
Had ik al vertelt dat ik komende woensdag mijn intake bij het GGZ heb? Weet ff niet meer in welk topic ik het nou wel en niet had vertelt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven