Positieve praat

17-01-2017 15:54 552 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Om maar meteen met de deur in huis te vallen; ik ben depressief. Terwijl ik in afwachting ben voor de zoveelste therapie zien mijn dagen er leeg en uitzichtloos uit en ik heb nog maar weinig sociale contacten in mijn directe omgeving. Voor mensen in een (minder of meerdere mate) soortgelijke situatie zal het wel herkenbaar zijn dat het lastig is om je te richten op de positieve punten in het dagelijks leven. Dat je bijvoorbeeld even naar buiten bent geweest, voor jezelf gekookt hebt of op tijd je bed bent uitgekomen. Het lijkt me fijn om het daar met anderen over te hebben en elkaar wellicht daarmee ook te kunnen helpen.



Dus, wat heb jij vandaag voor positiefs gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Ik lees veel positiviteit! Wat fijn!

Cupcake je bent een beetje mijn voorbeeld! Hoop dat ik mij binnenkort ook zo goed ga voelen dat ik wil shoppen, hier helaas 2 mindere dagen gehad, maar sinds vanmiddag knap ik weer wat op. Toch even lekker gefietst.



Rodelimo, hoe was het bos?



Gele suikerspin, dat kan idd goed de medicatie zijn, hopelijk knap je snel op!



Bumba, ik weet niet of je dat hier gemeld had, heb niet meer alles terug gelezen, maar wat fijn dat je de intake hebt! Of sta je er zelf niet zo voor open?



Ik heb donderdag de intake bij de pop poli.
Just Sabina ik sta er zeker voor open, maar ben wel heel nerveus...
Ik heb volgende maand intake voor een kortdurende opname.. Daarna wordt besloten of de opname passend is bij mij.

Ik geniet ook van de zon. Verder ben ik allerlei nieuwe recepten aan het uitproberen. Heb het helemaal te pakken met lekker koken op dit moment. Dat is een verbetering want de zin om te koken was echt ver gezakt en ik at ook niet meer gezond alleen makkelijk en snel.
Alle reacties Link kopieren
Rodelimo: ik wist al dat ik ontslag kreeg vorig jaar, dat is ook de reden geweest dat ik nu weer zo een heel traject doorloop . Maar omdat ik ziek en zwanger ben zitten we een beetje vast. Reïntegreren is geen optie en solliciteren ook niet echt. Nu dus een voorstel ontvangen omdat ik een onbepaalde tijd contract heb.

Het gaat inderdaad beter maar met vallen en opstaan. Ik heb nog wel eens een baaldag maar ik merk dat het weer echt positief bijdraagt en dat als ik in de ochtend meteen iets doe dan kak ik niet in haha.



Sabina: het komt wel.goed. Ik ben ook nog niet helemaal er vanaf maar ik voel me echt een beetje beter. Het is ook niet erg om een baaldag te hebben, dat heb ik ook wel leren accepteren. Eerste baalde ik enorm van mijn luie gedrag maar nu is het oke! Het is ook niet niks allemaal wat ik nu meemaak. Geld ook voor jou, de hormonen hebben ook echt invloed ik had dat nooit voorzien. Pas toen de hormonen afnamen zag ik pas dat deze me echt beïnvloed hebben, beetje eng zelfs.



Bumba: wat fijn dat je een intake hebt! Ik vond dat ook heel spannend maar was blij dat er eindelijk iemand was die me misschien kon helpen en waar ik in ieder geval even mijn hart kon luchten.



No-seven: dat klinkt wel heel heftig! Veel succes en wat goed dat je in koken je ei kwijt kan!
Wat was het lekker weer vandaag! Zo ziet de wereld er heel wat vriendelijker uit



Vanmorgen heb ik geprobeerd in de tuin te werken. Ik ben naast een border gaan zitten en heb toch een meter onkruid-vrij kunnen maken voordat mijn energie op was. Daarna dus maar even rust, en eind van de middag met mijn man nog even een ijsje gaan halen in het bos. Was heel gezellig!



Nu wel ontzettend moe, maar voldaan
Gisteren was het zondag en het weer was prachtig lenteweer.

Ik ben naar de kerk geweest.

Vanuit het kerkraam zag ik de zon in het gras schijnen.

Op weg naar huis terug was het dusdanig warm in de zon dat ik mijn winterjas uithad!

Geweldig nieuws voor een koukleum zoals ik!



In de middag ging ik naar een koffie inloop. Daar in de tuin gezeten, wederom zonder jas.

Jippie! Echt waar de zomer komt eraan....
Alle reacties Link kopieren
Ik kan weer niet slapen:S
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk he Rodelimo en Cynthiao!



Hier ook in de tuin gewerkt maar vanwege de zwangerschap durf ik niet goed te bukken, is ook niet echt comfortabel haha. Ik sta dus in de tuin te kijken hoe mijn partner werkt . Wel jammer want ik doe het echt graag zelf mja helaas.

Het weer doet echt goed lekker die zon, ik knap er echt van op!
Het was een prachtige dag gisteren. Volgens mij wordt het vandaag ook wel erg mooi. Ik rook in de tuin, genieten van het zonnetje.

Vanmiddag en vanavond naar school. Zijn wat dingen die me stress geven zoals dat ik binnenkort een presentatie moet geven. Vreselijk vind ik dat.

Gisteren ook een baaldag met opstaan, daarna afgesproken met een vriend van me. Was toch een fijne dag. Ik heb moeite mijn hoofd uit te zetten. Ik kan enorm blijven piekeren.

Zo boodschappen en wat lekkers koken.
Haha Cupcake, ik zie het helemaal voor me!



Ik heb vandaag voor het eerst de "sport"oefening gedaan die de POH mij meegegeven had om mijn conditie weer wat op te bouwen. Echt heel fijn om sinds heel lange tijd iets aan sport te kunnen/mogen doen!
Fijn dat iedereen zo geniet van de zon. Hier ook genoten



Ik zet nu veel op papier voor de intake. Ben benieuwd wat er uiteindelijk uitkomt...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb tot 1400 uur in bed gehangen, toen mezelf eruit geschopt en naar de sportschool gefietst en lekker een half uur gezwommen. Blij dat ik dat gedaan heb. Nu de oven aan en mezelf trakteren op een pizza die ik heerlijk op de bank ga opeten terwijl ik ncis op zet!
Mijn geld is bijna op. Tijd voor goedkope gerechtjes en creativiteit bij het koken. Vanochtend weer de studie een beetje opgepakt, heb nogal de neiging de boel te laten verslonzen. Vanaf deze week maar weer de schouders er onder. Volgende maand weer tentamens en dan moet ik weer alles kunnen. Gisteren een fijne sessie bij de psycholoog gehad, ik ben nogal een doemdenker, zeker als het over mezelf gaat. Daar proberen verandering in te brengen.
Positief puntje van vandaag: heerlijk in de zon gelegen in de hangmat in de tuin! Heerlijk dat dat even kan
Hoe is je intake gegaan trouwens, Bumba? Ik hoop dat het fijn/ geruststellend was!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag uitgeslapen. Boodschappie. Avond: wijnproeverij. thuis: in bad: Rest van de avond: TV. Mijn vriend snapt er niks van dat ik me zo klote voel.
Positief:

zie bij het winkelcentrum steeds vaker mensen uit de wijk.

Ik zit wat vaker op bankjes daar en de mensen komen bij me zitten.

Het buurtgevoel wordt aangewakker.

Ik voel me deel uitmaken van de wijk.

Ik neem me voor, nu het weer wat zonniger en warmer wordt, om doelbewust wat vaker bij het winkelcentrum te gaan zitten. Dit om doelbewust het contact op te zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend de intake bij de pop poli gehad. Was zo fijn! Ik wordt de komende weken begeleid door een verpleegkundige en blijf onder behandeling tot 3 maanden na de bevalling. Geeft een geruststellend gevoel dat er altijd back up is.



Nu heerlijk op mijn stoeltje achter het glas in de zon met een tijdschrift!
Alle reacties Link kopieren
Cythiao: oh dat buurtgevoel vind ik ook heerlijk! Jammer dat het toch niet meer zo vaak voorkomt tegenwoordig maar ik merk wel dat er hier veel jonge stellen in de wijk komen wonen dus achter een paar jaar zal dat wel leuk zijn (hoop ik!).



Sabine: wat fijn! Lijkt me echt heel fijn om de juiste en professionele hulp te krijgen die echt bij je past, wat heb je dat goed gedaan!



Hier: ik baal er van dat die tuin nog niet af is pff haha ga zometeen toch even kijken of ik zelf niet iets kan aanpakken in de tuin. Is zo zonde van het mooie weer om alleen maar binnen te zitten. Vandaag veel geregeld en ben blij dat ik dat van mijn lijstje af kan vinken!
Sabina, wat fijn dat je zo'n goed gevoel bij je hulp hebt! Echt fijn dat je daar zo goed terecht kan!



Cupcake, ja het is echt perfect weer om in de tuin te werken Ik kan ook niet zo goed in de tuin werken, alleen dan vanwege een energiegebrek. Maar ik heb vanmorgen een tijd op mijn kont naast een border gezeten om onkruid te plukken, zoiets misschien?



Cyntiao, Hier is vandaag echt iedereen met de tuin bezig, elke voortuin word in gewerkt. Regelmatig is er nu ook een soort "tuinoverleg" als iemand iets weer anders moet doen volgens de buurman. Dan komt iedereen zich ermee bemoeien. Zo kneuterig, maar ik vind het zo schattig! (Ik heb gelukkig alleen stenen in de voortuin, dus weinig werk, haha)



Positief punt hier: Vanmorgen in de tuin gewerkt, een lekker voldaan gevoel daarvan. Zometeen komt mijn zusje langs, dus lekker kletsen in de zon!
quote:rodelimo schreef op 15 maart 2017 @ 20:19:

Hoe is je intake gegaan trouwens, Bumba? Ik hoop dat het fijn/ geruststellend was!Lief dat je het vraagt. Opzich is het goed gegaan. Ik was wel helemaal kapot gisteravond, ben ook heel vroeg naar bed gegaan. En voel me nu nog steeds erg moe en ook een beetje het gevoel dat het nooit goedkomt, omdat ik allerlei dingen van het verleden moest oprakelen qua hulpverlening, en dat heeft allemaal niet geholpen, dus waarom zou het nu wél helpen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Bumba1985 schreef op 16 maart 2017 @ 16:55:

[...]





Lief dat je het vraagt. Opzich is het goed gegaan. Ik was wel helemaal kapot gisteravond, ben ook heel vroeg naar bed gegaan. En voel me nu nog steeds erg moe en ook een beetje het gevoel dat het nooit goedkomt, omdat ik allerlei dingen van het verleden moest oprakelen qua hulpverlening, en dat heeft allemaal niet geholpen, dus waarom zou het nu wél helpen?
Bumba, ja ik kan me goed voorstellen dat de intake heel veel energie gekost heeft, zeker als je al die dingen uit het verleden moet vertellen. Ik hoop echt voor je dat de behandeling goed werkt voor je, en dat het deze keer niet voor niets was om dat allemaal opnieuw door te moeten maken! :huh:



Positief punt van vandaag: Net uit eten geweest met mijn man, was ondanks de vermoeidheid en vele prikkels zo fijn om er even uit te zijn en goed bij te kletsen!
Alle reacties Link kopieren
Positief afgelopen dagen;

Iets leuks gedaan. Dagbesteding gevonden. Visite gehad.



(Minpunten ; erugh moe, nare gedachten, het soms even niet meer zien zitten, nog meer moe, en moe en moe )



Wel de was gedaan. Haha, ben zo blij dat dat weer goed lukt. Met kleine dingen kan ik nu al blij zijn. Verder ben ik verdrietig, chagrijnig, somber, wazig, vermoeiend, beetje uitzichtloosheid, maar ook licht hoopvol af een toe, soms zelfs blij, alles door elkaar. Maar nu gewoon alsof ik in een wolk leef, niet zo fijn.



Afgelopen dagen met zon waren zooo fijn en nu bewolkt. Bleughhh.
Ik ben ongesteld geworden en dan beginnen mijn positievere dagen gelukkig weer. Daar probeer ik dan extra van te genieten...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven