Positieve praat

17-01-2017 15:54 552 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Om maar meteen met de deur in huis te vallen; ik ben depressief. Terwijl ik in afwachting ben voor de zoveelste therapie zien mijn dagen er leeg en uitzichtloos uit en ik heb nog maar weinig sociale contacten in mijn directe omgeving. Voor mensen in een (minder of meerdere mate) soortgelijke situatie zal het wel herkenbaar zijn dat het lastig is om je te richten op de positieve punten in het dagelijks leven. Dat je bijvoorbeeld even naar buiten bent geweest, voor jezelf gekookt hebt of op tijd je bed bent uitgekomen. Het lijkt me fijn om het daar met anderen over te hebben en elkaar wellicht daarmee ook te kunnen helpen.



Dus, wat heb jij vandaag voor positiefs gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Ik moet mezelf vd psychiater elke dag een cijfer geven tussen 1 en 10 hoe ik mij voel. Van daag voel ik mij een 8, en dat is lang geleden!!
Wat fijn, just Sabina
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal. Ik ben regelmatig depressief. Gelukkig kan ik er de laatste jaren redelijk goed mee omgaan en trekt het snel bij. Vandaag ben ik matig depressief. Heb mijzelf lekker verwend met een fijn gezichtsmasker en heb mijn haar leuk gedaan. En heb lekker trashtv gekeken om maar nergens over te hoeven na denken.
Say it like you mean it.
Vandaag allemaal oude spullen uitgezocht die nog in de weg stonden van na de verbouwing. Daarna langs de kringloop, en de ikea om bakken te halen om de rest van de spullen in te doen. (Gelukkig heeft mijn man het meeste gedaan, want ik was halverwege ingestort) Nu dus opeens heel veel ruimte en overzicht, kan alles ineens weer vinden. Heerlijk!



Nu wel enorm moe, maar met een voldaan gevoel.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk al die ruimte.. dat ruikt ook lekker op in je hoofd. Ik ruim ook vaak op als ik mij niet goed voel. Flink boenen. Je hoeft nergens over na te denken en je hebt toch nuttige dingen gedaan.
Say it like you mean it.
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig rode limo, dan mag je je ook wel moe voelen!



Wij zijn straks ook even bij ikea geweest! Vandaag geen 8 maar voel me gelukkig ook niet heel slecht. Zo even lekker een uurtje slapen en vanavond gaan we naar de film.
Vandaag is hier een 6. Net wezen zwemmen met mijn gezin. Eerlijk gezegd vind ik het echt vreselijk, zwemmen. Al dat lawaai enzo.... Ben blij dat we weer thuis zijn....
Alle reacties Link kopieren
quote:just_sabina schreef op 19 maart 2017 @ 13:56:

Goed bezig rode limo, dan mag je je ook wel moe voelen!



Wij zijn straks ook even bij ikea geweest! Vandaag geen 8 maar voel me gelukkig ook niet heel slecht. Zo even lekker een uurtje slapen en vanavond gaan we naar de film.Welke film is het geworden?
Say it like you mean it.
Kijken naar memories geeft me een goed gevoel.

Het feit dat liefde bestaat en dat sommige mensen het geluk hebben om het te ervaren doet me goed.

Het doet me ook hopen dat ooit ik aan de beurt kom om ware liefde te ervaren.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn naar commence du tout ( of iets in die trant geweest ) met die man van intouchables. Erg mooi!



Vandaag bakje thee drinken bij een vriendin en vanmiddag de psycholoog. Hopelijk zet ik deze dag voort zoals afgelopen 2 dagen!
Alle reacties Link kopieren
Dat gaat de goede kant op
Say it like you mean it.
Klinkt goed Sabina! Dit was wel de eerste keer dat ik in de ikea was dat ik echt te moe was om alle dingetjes te bekijken en dat ik alles wilde hebben. Goedkoop shoppen dus, man blij

Hoe was die film? Ik zat ook te twijfelen om erheen te gaan, maar dat is wel de moeite dus?

Succes bij de psycholoog vanmiddag!



Hahaha Bumba, dat kan ik me zo goed voorstellen! Ik ga ook altijd zo vroeg mogelijk om dat te mijden ;P Maar goed dat je gegaan bent!



Ik ben vandaag bezig om mijn levensverhaal op te schrijven voor de psycholoog. Men, dat valt me tegen zeg! Dat kost een hoop energie. Ik heb ook geen idee hoe uitgebreid het moet, maar ik hoop dat deze man van lezen houd



Positief punt voor vandaag: ik zag er enorm tegenop om aan dat levensverhaal te beginnen, maar ik heb het wel gedaan! Toch al een beetje de last van mijn schouders gevallen.
Ik mag 27 maart weer naar de psycholoog. Ben benieuwd!



Het gaat hier niet al te best helaas. Ik geef deze dag een 4.
Alle reacties Link kopieren
Rodelimo, wat goed dat je alles opgeschreven hebt, is soms ook wel goed om even alles van je af te schrijven.

Film is prachtig, maaaaaaaar... ik vond het wel een zwaar einde!



He bumba, een 4 is balen! Kun je er nog een 5 van maken door lekker een film te kijken of iets?



Ik kom net vd psycholoog af, ik hoef dit keer pas over 2 weken terug! Zal het nu dan echt beter gaan? Durf het nog niet te geloven.

Nu lekker op de bank met een zak chips en een vrouwenfilm.
Lang geleden dat ik hier was. Als eerste een sorry dat ik zo lang niets liet horen en dat ik jullie gewoon verwaarloosd heb.



Zoals jullie je misschien herinneren ben ik mijn vriend op gaan zoeken. Inmiddels ben ik alweer 2 weken terug. Het gaat alleen niet zo goed en dat is ook de reden dat ik hier niet ben geweest. Afgelopen 2 weken heb ik mezelf behoorlijk verwaarloosd. Ik keek vanmorgen in de spiegel en schrok gewoon van hoe ik er nu uitzie. Ik wil dit niet. Om een of andere reden kon ik vandaag de motivatie vinden om uit bed te komen, te douchen en te eten. Ik heb zelfs soep gemaakt, zodat ik voor de komende 3 dagen nog lunch heb.

Nu hopen dat ik dit vast weet te houden.



Ik wil jullie deze week ergens bij gaan lezen. Ik ga dat in stukjes doen, want het is te veel in een keer. Dus sorry dat ik nu vooral over mezelf praat. Ik ga deze week weer tijd besteden aan dit topic
@Just_Sabina: toen mijn zoontje + oppaskindje tv gingen kijken ben ik lekker de keuken in gedoken en heb zelf een ontbijtkoek gemaakt en een loempiataart. Heb er zelfs nog een 6 van weten te maken daardoor!
@Rosanne: wat mij betreft hoef je daar zeker geen sorry voor te zeggen! Ik ben allang blij dat jij je nu iets beter voelt.
Sabina, wat goed om te horen dat het daar nu echt de goede kant op lijkt te gaan! Heerlijk, lekker van genieten!



He Rosanne, gezellig dat je er weer bent! Hoef je geen sorry voor te zeggen hoor, gewoon schrijven wanneer je zin hebt.

Wat tof dat je bij je vriend op bezoek geweest bent! Hoe was het? Heb je ervan kunnen genieten?

Goed van je dat je soep gemaakt hebt, dat is weer een goede stap vooruit:) ik hoop voor je dat je het kunt vasthouden.



Fijne avond vast!
Alle reacties Link kopieren
Idd geen sorry rosanne! Iedereen doet waar hij zich goed bij voelt, daarom is dit topic ook zo fijn!



Bumba wat goed om te horen dat je het zo hebt kunnen herpakken!
Positief vandaag: veel goede onverwachte gesprekken gehad met mensen waar ik dat niet van verwacht had. Erg fijn om even mijn hart te kunnen luchten!
Alle reacties Link kopieren
Positief vandaag: gister lekker gaan uiteten met vriend als opdracht vanuit de therapie (meer ontspannen etc.).



Was weer erg leuk alleen voorheen droomden we over onze toekomst, dat we graag kindjes wilden etc. Nu is die toekomst al in vervulling dus we hadden iets minder dromerige gesprekken. Ik vind het lastig omdat ik merk dat sinds ik zwanger ben er een soort barriere lijkt te zijn tussen mijn partner en mij. Intiem zijn we niet meer. Hij denkt dat ik het eng vind (vind ik ook een beetje) maar ik heb het wel al een paar keer aangegeven dat ik het belangrijk vind om wel nog intiem te blijven zijn. Lastig vind ik dat! Alsof we nu al uit elkaar groeien terwijl we eerst zo hecht en een team waren. Misschien dat de hormonen hier nog een rol in spelen.



Heerlijk weertje weer de komende dagen! Lekker genieten :D
Alle reacties Link kopieren
Wauwww dat ik dit topic nu pas tegenkom!! Dit is echt precies wat ik zocht! Mag ik meeschrijven?



Rond oktober 2015 begon de ellende. Huisarts dacht toen aan burn-out, waarmee ik geen doorverwijzing kreeg voor de psycholoog, maar wel gesprekken bij de praktijkondersteuner. Toen eind december 2015 helemaal ingestort, zowat een maand in bed gelegen en vanaf februari kwam ik weer in de positieve flow, langzaam opgebouwd en in september kon ik weer fulltime aan de slag. Ging lichamelijk prima, maar mentaal ging ik beangstigend snel achteruit. Veel suïcidale gedachten. Toen werd er gedacht aan een angststoornis, waarmee ik eindelijk een doorverwijzing kon krijgen naar de psycholoog. Daar bleek afgelopen december al direct dat er sprake is van recidiverende depressies.



Ik zit nu in de wachtkamer bij de psych Ik zorg nu altijd dat ik overal ruim op tijd ben, want stress vind ik momenteel erg lastig. De ochtend is dus heerlijk relaxed begonnen!



Vanavond zou ik een date hebben, maar ik heb besloten dat ik even aankijk hoe ik me vandaag voel. Wil vandaag alles doen wat ik wil en niet wat moet
Alle reacties Link kopieren
Welkom jempo! Hoe ging het bij de psych?



Cupcake, staat intimiteit je echt heel erg tegen? Ik had het de eerste weken vd zwangerschap ook, maar toen ik mij iets beter ging voelen heb ik mezelf ook een beetje verplicht die intimiteit weer op te zoeken, en daar ben ik heel blij mee, was even een drempel maar maakte me daarna zo gelukkig.

Maar je moet uiteraard doen waar jij je goed bij voelt. Als straks die kleine er is komen jullie vast weer helemaal tot elkaar. Heb vertrouwen.
Poe he, wat een week! Ik ben uiteindelijk veel te druk geweest met mijn levensverhaal, en ineens 2 x werken en lopen en dat alles tegelijk kwam, dat ik gisteren nadat ik terugkwam na de psycholoog een beetje ben ingestort. Ik kan me niet herinneren dat mijn lijf ooit zoveel pijn gedaan heeft van de stress, brrr. Nouja, een hoop paracetemol en slaap later gaat het nu weer iets beter.

Vanmorgen deed mijn kies echter nog steeds heel veel pijn. Was eerder wel vaker, maar alleen als ik echt gespannen was. Ik dus toch maar naar de tandarts: ja, u hebt een behoorlijk gat in uw kies, de vulling die erin zat is afgebroken, er zit een grote ontsteking onder, dus eigenlijk moet hij eruit of word het een zenuwbehandeling. Pffffff.

Nouja, nu heb ik dus een kies minder.



Positief punt: volgens de tandarts heb ik in ieder geval mooie wortels
Positief punt van vandaag: Ik stond vanmorgen met de buurvrouw te praten over dat ik nog niet zoveel kon en het niet zo goed ging nu en dat ik zo weinig energie heb. Had ze vanmiddag viooltjes voor me meegenomen, om de tuin wat op te kunnen fleuren en kleur te geven zodat ik vrolijk werd! Aaahhhh, vond ik zo lief van haar! Ga ze morgen meteen planten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven