Psychiatrische middelen of vernieling?

20-02-2017 00:06 192 berichten
Alle reacties Link kopieren
Enige maanden geleden kreeg ik een paniekaanval, deze is gedurende 6 weken af en aan gegaan. Op een gegeven moment wordt je radeloos en je lichaam raakt uitgeput. Omdat het je niet meer lukt om de boel onder controle te krijgen en je lichaam ook steeds meer in de vecht en vluchtmodus terecht komt, raak je uitgeput. Je gaat naar de huisarts, die geeft oxazepam. Helaas begon toen de ellende pas echt. Daags na mijn tweede oxazepam werd ik helemaal gek of thans, ik werd angstiger, ik werd duizeliger en voelde mezelf nog onwerkelijker worden. Terug naar de huisarts, ik was radeloos. Huisarts schreef me 75 mg Venlafaxine voor icm 3 maal daags pam. Dit om de angsten en paniek te onderdrukken die heviger zou kunnen worden. Dat heb ik gemerkt! Bij de eerste pil leek het wel alsof ik buiten mezelf was. Huisarts gebeld. Gewoon doorslikken. Oxazepam Op tijd nemen. Ik had mijn huisarts overigens duidelijk verteld dat ik een hersenbeschadiging heb. Zo belde ik iedere dag met de huisarts. Herkende mezelf niet meer terug. Doorslikken, doorslikken, wordt vanzelf minder. Mijn omgeving voerde ook druk op me uit, omdat ze zich, kennelijk ernstige zorgen maakte. Ik sliep veel, was bang en had rare dromen en korte flash backs. Ook kreeg ik veel last van een bonzend hart en een hoge hartslag, druk op borst etc. Alles aan huisarts gemeld. Zowel huisarts als omgeving stelde dat het enkel mijn paniek was en dat ik door moest gaan. Omdat ik radeloos was deed ik Dit. Na 4 a 6 weken leek het wat beter te gaan. Wel ben ik mijn gehele vertrouwen in mezelf kwijt en denk dat wat er gebeurd is absoluut niet goed is. Ik ben nu rustiger, maar komt dat door de medicijnen of doordat ik zoveel heb moeten doorstaan dat ik gewend ben geraakt aan het meest verschrikkelijke? Het werkt beter als mensen naar je luisteren, in plaats van je vergiftigen. Mijn lichaam, ik ken het qua gevoel niet meer. Het lijkt wel kapot. Ik ben hoog gevoelig. Nu is Dit ook mijn valkuil, maar ik mis het verschrikkelijk. Stoppen, dat wilde ik al ma de eerste week. Maar ja , ik kan niet goed op tegen de druk van buitenaf. Nu stoppen, daar wil de huisarts niets van weten. Maar ik wel, al moet ik het bekopen met iets verschrikkelijks. Huisartsen mogen Dit niet uitschrijven, sterker nog, de SNRI, en dan zeker de Venlafaxine moet worden verboden. Deal met wie je bent. Accepteer. Ik zal hier uitkomen, al is het het laatste wat ik doe!
Stevig staan, sterk verslaan
Alle reacties Link kopieren
Dit niet uitschrijven, sterker nog, de SNRI, en dan zeker de Venlafaxine moet worden verboden.



Oneens.

Maar je huisarts had je wel naar een psychiater moeten sturen. Zeker toen je elke dag ging bellen.



edit:

Advies: Vraag alsnog om een verwijzing.
.
Alle reacties Link kopieren
Ook werd ik door de continu aanwezige vecht en vlucht modus steeds meer suïcidaal of thans, ik werd zo gek dat ik het niet meer wist hoe verder. Maar wie luisterde naar me? De inwerkperiode van de venlafaxine maakte me nog suïcidale r. Het werd zo intens dat ik zowaar voor mijn ogen kreeg hoe ik het moest doen. Ben ik Dit?? Nee man. Ik durf dat normaal gesproken niet. Ik wil mezelf terug!!!!
Stevig staan, sterk verslaan
Alle reacties Link kopieren
Impala; we weten toch allemaal dat deze medicatie eigenlijk alleen maar de boel kapot maakt?



O ja ze heeft me doorverwezen naar een psychiater. Deze luisterde eigenlijk alleen maar door te zeggen: zullen we seroquel toevoegen? Willen ze me dood hebben of wat? Rommel. Het vervelende is, ik geloof er toch niet in. Dus eigenlijk ben ik een kansloos geval volgens de maatschappij? Zal ik je vertellen dat een kennis van me angstaanvallen kreeg, ook Venlafaxine voorgeschreven gekregen, vanaf dat moment is hij ernstig depressief en slikt voor alle bijwerkingen tal van andere middelen. Farma wordt er dus rijk van en de cliënt raakt totaal verwijderd van zichzelf.
Stevig staan, sterk verslaan
Alle reacties Link kopieren
Verzoek je ha om een doorverwijzing naar een psychiater. Die kun je nu wel gebruiken...



Icm de medicatie heb je gesprekken gehad met een psycholoog? Enkel een medicamenteuze behandeling is niet voldoende...
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Sught.
kia wijzigde dit bericht op 20-02-2017 00:28
Reden: Dubbel
% gewijzigd
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Je bent aan het doordraaien, obviously. Dan beter een pil. Als je perse geen seroquel wil is er vast nog wel iets anders , maar dan moet je wel even normaal overleggen met je psych.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik inmiddels weer oxazepam. Anders trek ik het niet. Weet je wat het gekke is? Tijdens mijn paniekaanvallen die ik had voordat ik aan de medicatie begon, voelde ik me eigenlijk beter als nu. Ik heb gesprekken met een psycholoog. Deze gaat EMDR doen met me. Advies ook van haar, voorlopig doorgaan met de Venlafaxine.
Stevig staan, sterk verslaan
Sterkte to



Helaas weet ik maar al te goed wat Venlafaxine met je doet. Mij is het onder de naam Efexor 6 jaar lang, op de hoogste dosis voorgeschreven nadat ik na een jarenlange depressie drie keer een suïcide poging had ondernomen. Men wist niet wat ze net mij aan moesten. Dus psychiater nummer 1 schreef de hoogst mogelijke dosering voor vrouwen voor.



In die 6 jaar heb ik 7 psychiaters gezien die de diagnoses en medicatie dosis gewoon 'overnamen' van de vorige collega. Ik ben die jaren kwijt. Ik krijg ze nooit meer terug. Heb niet geleefd want zwaar onderdrukt door deze troep. Je dient ook regelmatig bloedtests te krijgen maar dat is nog nooit gebeurd.

Zelf heb ik met ontzettend veel pijn en moeite alles af kunnen bouwen. Het was een hel. Geen controle over mijn spieren, elektrische schokken in mijn hoofd.



Nu 3 jaar later heb ik ernstige gezondheidsproblemen. Ik weet niet of het met de medicatie te maken heeft maar ik lees veel over de gevolgen en ik heb problemen die vaker voorkomen bij gebruik. Dubbele longontsteking gehad en was bijna dood. Daarnaast een akelige auto-imuum ziekte waardoor mijn zicht is vermindert en kans op blindheid bestaat en zijn mijn organen aangetast.



Om maar niet te spreken over het feit dat ik helemaal nooit meer de oude ben geworden maar ben een een angstig persoon die moeite heeft om te leven. Mijn persoonlijkheid is veranderd. Ik mis nu na bijna 10 jaar mezelf, hoe ik was.



Daarnaast woede op 'de zorg' die ik kreeg.

Tuurlijk ik had eerder aan de bel moeten trekken maar dat kon ik niet want ik was bewust verdoofd.



Ik hoop dat je de medicatie af kan bouwen.



Sterkte!



P.s. dit is mijn eigen ervaring geen medisch advies
Alle reacties Link kopieren
quote:Effexie87 schreef op 20 februari 2017 @ 00:39:

Ik gebruik inmiddels weer oxazepam. Anders trek ik het niet. Weet je wat het gekke is? Tijdens mijn paniekaanvallen die ik had voordat ik aan de medicatie begon, voelde ik me eigenlijk beter als nu. Ik heb gesprekken met een psycholoog. Deze gaat EMDR doen met me. Advies ook van haar, voorlopig doorgaan met de Venlafaxine.Psychologen mogen GEEN adviezen geven over medicatie! Bespreek dit met je psychiater! En als je daar geen vertrouwen in hebt dan verzoek je de psychiater je door te sturen naar haar collega.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Achja. Jullie hebben gelijk. Dan maar een slaaf van de maatschappij. Die momenteel iedere avond hoopt dat ie niet meer wakker wordt de volgende ochtend. Ik weet dat ik doordraai. Maar goed. Dat zat er dik in.
Stevig staan, sterk verslaan
Alle reacties Link kopieren
quote:Effexie87 schreef op 20 februari 2017 @ 00:45:

Achja. Jullie hebben gelijk. Dan maar een slaaf van de maatschappij. Die momenteel iedere avond hoopt dat ie niet meer wakker wordt de volgende ochtend. Ik weet dat ik doordraai. Maar goed. Dat zat er dik in.Het lijkt me verstandig dat je nu even de hap in jouw regio gaat bellen.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
quote:-Kia-Ora- schreef op 20 februari 2017 @ 00:45:

[...]



Psychologen mogen GEEN adviezen geven over medicatie! Bespreek dit met je psychiater! En als je daar geen vertrouwen in hebt dan verzoek je de psychiater je door te sturen naar haar collega.Een psycholoog mag anders best adviseren om vooral niet op eigen houtje cold turkey te stoppen met voorgeschreven medicatie.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:-Kia-Ora- schreef op 20 februari 2017 @ 00:47:

[...]



Het lijkt me verstandig dat je nu even de hap in jouw regio gaat bellen.Eens
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Dit klinkt niet zo goed. Ben je gestopt met je medicatie zonder dat je arts het weet?
Life is short. Eat dessert first.
En Seroquel is voor behandeling van psychoses bedoeld.

Wordt in de zorg als kalmerings/slaapmiddel voorgeschreven. Kijk in de bijsluiter welke bijwerkingen dit heeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:Floortje10 schreef op 20 februari 2017 @ 00:44:

Sterkte to



Helaas weet ik maar al te goed wat Venlafaxine met je doet. Mij is het onder de naam Efexor 6 jaar lang, op de hoogste dosis voorgeschreven nadat ik na een jarenlange depressie drie keer een suïcide poging had ondernomen. Men wist niet wat ze net mij aan moesten. Dus psychiater nummer 1 schreef de hoogst mogelijke dosering voor vrouwen voor.



In die 6 jaar heb ik 7 psychiaters gezien die de diagnoses en medicatie dosis gewoon 'overnamen' van de vorige collega. Ik ben die jaren kwijt. Ik krijg ze nooit meer terug. Heb niet geleefd want zwaar onderdrukt door deze troep. Je dient ook regelmatig bloedtests te krijgen maar dat is nog nooit gebeurd.

Zelf heb ik met ontzettend veel pijn en moeite alles af kunnen bouwen. Het was een hel. Geen controle over mijn spieren, elektrische schokken in mijn hoofd.



Nu 3 jaar later heb ik ernstige gezondheidsproblemen. Ik weet niet of het met de medicatie te maken heeft maar ik lees veel over de gevolgen en ik heb problemen die vaker voorkomen bij gebruik. Dubbele longontsteking gehad en was bijna dood. Daarnaast een akelige auto-imuum ziekte waardoor mijn zicht is vermindert en kans op blindheid bestaat en zijn mijn organen aangetast.



Om maar niet te spreken over het feit dat ik helemaal nooit meer de oude ben geworden maar ben een een angstig persoon die moeite heeft om te leven. Mijn persoonlijkheid is veranderd. Ik mis nu na bijna 10 jaar mezelf, hoe ik was.



Daarnaast woede op 'de zorg' die ik kreeg.

Tuurlijk ik had eerder aan de bel moeten trekken maar dat kon ik niet want ik was bewust verdoofd.



Ik hoop dat je de medicatie af kan bouwen.



Sterkte!



P.s. dit is mijn eigen ervaring geen medisch advies.



Goh, jij beschrijft een beetje wat ik denk dat er gaat gebeuren met me. Het voelt alsof ik in de val ben gelopen. Efexor is helemaal geen goed middel voor mij. Teer persoontje, hersenbeschadiging, noem maar op. De gezondheidsklachten... tsja, daar heb ik al heel veel over gelezen. Ik draaide in mijn paniek door omdat ik dacht dat ik dood zou gaan en mijn hart niet goed was. Nota bene was er een verkeerde diagnose gesteld door mijn huisarts, wie me even doodleuk vertelde dat ik mogelijk een hartinfarct doormaakte. Wat er daarna allemaal gebeurde, was een waas. Ik weet wel dat er op dat moment na 3 uur ziekenhuis niets aan de hand was. Maar ja. Een HSP kan dat soms maar moeilijk verwerken. Vervolgens die Venlafaxine, daar waarvan je Het dus aan je hart kunt krijgen...... Diezelfde huisarts.... zijn ze gek? De huisarts wil van afbouw niets weten. Psycholoog ook niet en psychiater ook niet. Sta met mijn rug tegen de muur en voel me zo niet serieus genomen. Ben bijna in staat om zelf stap voor stap af te gaan bouwen, door korrels uit de capsules te gaan tellen. Ps. Mijn naam slaat op EFEXOR.



sorry, ik raas behoorlijk. Natuurlijk vind ik het verschrikkelijk voor je wat jou is overkomen. Dus ook jou wens ik sterkte. Probeer hele kleine dingen op te nemen tot jezelf, alsof ze je heel dierbaar zijn.
Stevig staan, sterk verslaan
Alle reacties Link kopieren
quote:doornroosje9 schreef op 20 februari 2017 @ 00:52:

Dit klinkt niet zo goed. Ben je gestopt met je medicatie zonder dat je arts het weet?Nee hoor, ik blijf braaf mijn medicijnen slikken. Ook zal ik mezelf niets aan doen. Ik ga gewoon lekker slapen meteen en morgen gezond...... weer op.
Stevig staan, sterk verslaan
Als je wilt, dan kan je me een pb sturen. De jouwe staat niet aan.



Ik heb onder begeleiding van een nieuwe psychiater afgebouwd. Hij was de eerste die mijn dossier las zonder klakkeloos over te nemen. Hij is mede door mijn zaak (want dat was het geworden) zijn baan verloren.
Alle reacties Link kopieren
quote:-Kia-Ora- schreef op 20 februari 2017 @ 00:47:

[...]



Het lijkt me verstandig dat je nu even de hap in jouw regio gaat bellen.Dank voor de bezorgdheid, maar ik ga mezelf niets aandoen. Het zou me echter ook niet zo veel kunnen schelen als ik morgen niet meer wakker hoef te worden. Ik ben iedere ochtend zo kapot namelijk.. en ik wil mezelf alleen maar een beetje terug. Maar ja. Dat lijkt niet te gebeuren. Maar mijn werk gaan is momenteel al een opgave.
Stevig staan, sterk verslaan
Alle reacties Link kopieren
NIET zelfstandig gaan afbouwen. Bel je hap gewoon even. Als je dat echt echt echt niet wilt dan bel je morgen je psychiater voor een afspraak. De psychiater is echt wel bereid om naar je te luisteren en als je goede argumenten hebt wat anders voor te schrijven. Of je nogmaals een goede uitleg te geven over de medicatie en het nut en de noodzaak ervan.

Mocht je er geen vertrouwen in hebben dan vraag je een verwijzing naar een collega. De psych kan je prima doorsturen tenzij vrijgevestigd maar dan kan je een nieuwe verwijzing krijgen via je ha.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
quote:Floortje10 schreef op 20 februari 2017 @ 01:07:

Als je wilt, dan kan je me een pb sturen. De jouwe staat niet aan.



Ik heb onder begeleiding van een nieuwe psychiater afgebouwd. Hij was de eerste die mijn dossier las zonder klakkeloos over te nemen. Hij is mede door mijn zaak (want dat was het geworden) zijn baan verloren.Waardoor is hij zijn baan verloren?
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
quote:Effexie87 schreef op 20 februari 2017 @ 01:10:

[...]





Dank voor de bezorgdheid, maar ik ga mezelf niets aandoen. Het zou me echter ook niet zo veel kunnen schelen als ik morgen niet meer wakker hoef te worden. Ik ben iedere ochtend zo kapot namelijk.. en ik wil mezelf alleen maar een beetje terug. Maar ja. Dat lijkt niet te gebeuren. Maar mijn werk gaan is momenteel al een opgave.Ik zeg het niet omdat ik denk dat je suïcidaal bent (dat denk ik namelijk niet, eerder wanhopig) maar vooral het hele plaatje wat je nu schetst.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
quote:-Kia-Ora- schreef op 20 februari 2017 @ 01:11:

[...]



Waardoor is hij zijn baan verloren?



Hij heeft openlijk kritiek geuit op de kundigheid van zijn voorgangers bij dezelfde organisatie. Vlak daarna heeft hij zich ziekgemeld en ik heb hem nooit meer gezien.

Alles staat in mijn dossier, natuurlijk niet dat het zijn baan heeft gekost maar dat hij mij volgens hen onkundig heeft behandeld.
Alle reacties Link kopieren
quote:Floortje10 schreef op 20 februari 2017 @ 01:19:

[...]





Hij heeft openlijk kritiek geuit op de kundigheid van zijn voorgangers bij dezelfde organisatie. Vlak daarna heeft hij zich ziekgemeld en ik heb hem nooit meer gezien.

Alles staat in mijn dossier, natuurlijk niet dat het zijn baan heeft gekost maar dat hij mij volgens hen onkundig heeft behandeld.Hmm, ik uit ook openlijk kritiek op mijn collega's en omgekeerd ook. Heeft mij en collega's nog niet hun baan gekost. Dat hij zich ziek heeft gemeld zegt natuurlijk ook niet alles. Ik ben ook ziek op het moment en grote kans dat mijn patiënten mij ook nooit meer weer zien . Heb je het niet stiekem over een vrouw .
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven