Reageren op extreme reactie

17-02-2017 21:01 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allen,



Mijn vorige topic viel helaas buiten de richtlijnen van de Viva Forum. Daarvoor alle respect, dus ik zijn mijn vraag in een ander jasje steken.



Mijn moeder en ik hebben nauwelijks contact en ik begreep dat zij haar frustratie, woede en onbegrip nu op mijn zusje botviert. Mijn zusje is onlangs naar Utrecht verhuisd en kon tijdens haar bezoek aan mijn ouders niet blijven eten vanwege een afspraak.



Mijn zusje en ik zijn beide geadopteerd en mijn moeder greep dat aan om haar teleurstelling dat mijn zusje niet bleef eten te uiten. Haar exacte woorden waren: "Als wij jullie niet hadden geadopteerd dan konden jullie niet eens een huis huren en waren jullie nog in het land van herkomst aan het rondzwerven". Dit is het zoals mijn zusje het mij heeft verteld. Ik weet dat ze er niet over liegt, aangezien mijn moeder in de afgelopen jaren wel vaker dit soort uitingen had.



Moet ik, ondanks mijn afstand van mijn moeder terecht wijzen en hier nog iets van zeggen of zal ik het mijn zusje zelf op laten lossen?
It's better to end things and start over than to imprison youself and hope for the impossible
Niet mee bemoeien. Ik neem aan dat je zus volwassen is, dus laat het haar zelf oplossen.

Waarom zou jij hier iets van moeten zeggen? Zei je zus er iets van toen je moeder zoiets tegen jou zei?
Zusje helpen hoe ze jullie moeder kan pareren. Maar jij hebt er een streep onder gezet, dus niet rechtstreeks naar moeder toe hierover reageren.



Je zusje kun je helpen dat zij kan zeggen: mam, ik ben en blijf je altijd dankbaar dat je mij hebt geadopteerd. Maar dat staat volledig los van het onderwerp waarover het nu gaat. Ik ga nu weg en blijf graag een andere keer eten. Dag mama!
Alle reacties Link kopieren
Nee dit gaat jou niet aan hoe bot het ook is van je moeder. Het is aan jouw zus om hier een weg in te gaan vinden.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Je mag best voor jou en je zusje opkomen.

Dit soort uitspraken zijn bespottelijk.

Ik zou het zeker bespreken, dit hoef je niet te pikken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 17 februari 2017 @ 21:05:

Zusje helpen hoe ze jullie moeder kan pareren. Maar jij hebt er een streep onder gezet, dus niet rechtstreeks naar moeder toe hierover reageren.



Je zusje kun je helpen dat zij kan zeggen: mam, ik ben en blijf je altijd dankbaar dat je mij hebt geadopteerd. Maar dat staat volledig los van het onderwerp waarover het nu gaat. Ik ga nu weg en blijf graag een andere keer eten. Dag mama!Goh wat beheerst. Ik zou geloof ik zeggen dat ze de tyfus kan genieten en niet eerder terugkomen dan wanneer moeder haar oprechte excuses zou maken. Dit soort opmerkingen kunnen echt niet, ook niet als je boos bent, gewoon helemaal niet.
Hou de band met je zus sterk, jullie hebben blijkbaar alleen elkaar. Steun haar, maar laat je moeder maar kletsen. Zo lang zij niet tussen jullie kan komen, is er weinig aan de hand.

Je moeder heeft jullie kunnen kiezen, maar doet dat nu blijkbaar niet meer.

Laat jullie niet aanpraten dat jullie je moeder iets verplicht zijn, want dat is niet zo. Een relatie met ouders komt uit het hart, wederzijds, maar als dat er niet meer is, dan hoeft niemand zich daar schuldig over te voelen.
quote:GateKeeper schreef op 17 februari 2017 @ 21:10:

[...]



Goh wat beheerst. Ik zou geloof ik zeggen dat ze de tyfus kan genieten en niet eerder terugkomen dan wanneer moeder haar oprechte excuses zou maken. Dit soort opmerkingen kunnen echt niet, ook niet als je boos bent, gewoon helemaal niet.Oh, ondertussen zie ik mezelf naar het plafond kijken en met mijn linkervoet op de grond tikken
Of je zegt; 'Als jullie ons niet hadden geadopteerd, waren we misschien wél terecht gekomen bij leuke ouders'.



Nee, dat zeg je natuurlijk niet. Maar jeetje, zoiets zou ik er dan van woede uitgooien.
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 17 februari 2017 @ 21:05:





Je zusje kun je helpen dat zij kan zeggen: mam, ik ben en blijf je altijd dankbaar dat je mij hebt geadopteerd. !

Daar hoef je helemaal niet dankbaar voor te zijn.



quote:Cateautje schreef op 17 februari 2017 @ 21:13:

Hou de band met je zus sterk, jullie hebben blijkbaar alleen elkaar. Steun haar, maar laat je moeder maar kletsen. Zo lang zij niet tussen jullie kan komen, is er weinig aan de hand.

Je moeder heeft jullie kunnen kiezen, maar doet dat nu blijkbaar niet meer.

Laat jullie niet aanpraten dat jullie je moeder iets verplicht zijn, want dat is niet zo. Een relatie met ouders komt uit het hart, wederzijds, maar als dat er niet meer is, dan hoeft niemand zich daar schuldig over te voelen.Dit. Ik zou niet reageren naar de moeder toe.
Niet mee bemoeien ze is zelf al hard op weg om jouw zusje tegen haar het harnas in te jagen.
Alle reacties Link kopieren
Nee, je hebt toch geen contact meer?
Alle reacties Link kopieren
quote:sinnombre schreef op 17 februari 2017 @ 21:23:

Of je zegt; 'Als jullie ons niet hadden geadopteerd, waren we misschien wél terecht gekomen bij leuke ouders'.



Nee, dat zeg je natuurlijk niet. Maar jeetje, zoiets zou ik er dan van woede uitgooien.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
Steun je zusje maar neem geen contact met je ouders uit haar naam. Je helpt haar daar niet mee. Het is stoken. Je zusje dient zelf haar keuzes te maken. Zij stelt grenzen aan jullie ouders. Ik vind dat heel knap van haar. Het is best mogelijk dat jullie ouders wennen aan haar grenzen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Je moeder heeft een vreemde manier van mensen overhalen te blijven eten.

Alsof je na zo'n opmerking nog enthousiast aanschuift en je afspraak af gaat bellen.

Ik zou het hierbij laten.

Terecht dat je afstand hebt genomen.
Alle reacties Link kopieren
K*t moeder is ze wel in iedere geval.
quote:sinnombre schreef op 17 februari 2017 @ 21:05:

Je mag best voor jou en je zusje opkomen.

Dit soort uitspraken zijn bespottelijk.

Ik zou het zeker bespreken, dit hoef je niet te pikken.ik vind je normaal hard, maar ik denk er net zo over. valt me op dat veel mensen zeggen laat je zusje dit zelf oplossen en niet mee bemoeien.
quote:miss_lipstick_83 schreef op 18 februari 2017 @ 08:40:

[...]



ik vind je normaal hard, maar ik denk er net zo over. valt me op dat veel mensen zeggen laat je zusje dit zelf oplossen en niet mee bemoeien.Je gaat niet namens je zusje naar je ouders om het daar even voor haar op te nemen. Iedereen is namelijk volwassen. een conflict op het werk, school, bij de bakker dien je ook zelf op te lossen en niet door je zus te laten opknappen. Wel kan zus vanaf de zijlijn helpen om een strategie te bedenken om het moeder duidelijk te maken. Maar zusje moet het zélf doen.
quote:Doreia schreef op 18 februari 2017 @ 10:03:

[...]



Je gaat niet namens je zusje naar je ouders om het daar even voor haar op te nemen. Iedereen is namelijk volwassen. een conflict op het werk, school, bij de bakker dien je ook zelf op te lossen en niet door je zus te laten opknappen. Wel kan zus vanaf de zijlijn helpen om een strategie te bedenken om het moeder duidelijk te maken. Maar zusje moet het zélf doen.dat vindt jij, volwassen of niet ik zou voor me zusje opkomen, zeker na zo'n nare walgelijke opmerking. en ja recht in haar gezicht dus niet vanaf de zijlijn.
Wat een walgelijke opmerking. Is jouw moeder psychisch wel in orde?



Mijn broer is geadopteerd en in het ondenkbare geval dat mijn moeder zoiets zou zeggen, zou ik wel schreeuwend bij haar op de stoep staan, vermoedelijk. Maar als ze het vaker doet, wat ik begrijp uit jouw verhaal, zou ik het contact verbreken of op een heel, heel laag pitje zetten.



Ga samen met zus iets heel leuks doen en laat moeder in haar sop gaarkoken.
quote:Doreia schreef op 17 februari 2017 @ 21:05:

Je zusje kun je helpen dat zij kan zeggen: mam, ik ben en blijf je altijd dankbaar dat je mij hebt geadopteerd. Maar dat staat volledig los van het onderwerp waarover het nu gaat. Ik ga nu weg en blijf graag een andere keer eten. Dag mama!

Doe jij het zo, als je ruzie met je moeder hebt?

"Mam, ik blijf je altijd dankbaar dat je mij hebt gebaard, maar dat staat los van de spruitjes?"

Opmerkelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:orkenflow schreef op 18 februari 2017 @ 11:05:

[...]



Doe jij het zo, als je ruzie met je moeder hebt?

"Mam, ik blijf je altijd dankbaar dat je mij hebt gebaard, maar dat staat los van de spruitjes?"

Opmerkelijk.Precies. Geadopteerde kinderen hoeven niet dankbaarder te zijn dan andere kinderen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:sinnombre schreef op 17 februari 2017 @ 21:23:

Of je zegt; 'Als jullie ons niet hadden geadopteerd, waren we misschien wél terecht gekomen bij leuke ouders'.



Nee, dat zeg je natuurlijk niet. Maar jeetje, zoiets zou ik er dan van woede uitgooien.nou ik ook na zo nare walgelijke opmerking!
quote:orkenflow schreef op 18 februari 2017 @ 11:05:

[...]



Doe jij het zo, als je ruzie met je moeder hebt?

"Mam, ik blijf je altijd dankbaar dat je mij hebt gebaard, maar dat staat los van de spruitjes?"

Opmerkelijk.Ik ben in de blijde omstandigheden dat mijn familie en ook schoonfamilie ruzie kan maken. Bij het onderwerp kan blijven en niet de schuldkaart of wat dan ook trekt. Daarnaast ben je er altijd zélf bij, hoe je reageert. Aan komen stormen om het eens even flink voor zusje op te nemen is olie op het vuur gooien. En wat schiet iedereen daarmee op? Beter neem je iemand de wapens uit handen. En dat doe je mijns inziens door de adoptiestok te breken door dat zo aan te geven. Het werkt in elk geval in mijn omgeving.
quote:Doreia schreef op 18 februari 2017 @ 13:10:

[...]



Ik ben in de blijde omstandigheden dat mijn familie en ook schoonfamilie ruzie kan maken. Bij het onderwerp kan blijven en niet de schuldkaart of wat dan ook trekt. Daarnaast ben je er altijd zélf bij, hoe je reageert. Aan komen stormen om het eens even flink voor zusje op te nemen is olie op het vuur gooien. En wat schiet iedereen daarmee op? Beter neem je iemand de wapens uit handen. En dat doe je mijns inziens door de adoptiestok te breken door dat zo aan te geven. Het werkt in elk geval in mijn omgeving.aan komen stormen is heel wat anders dan laten weten dat dit ongepaste buitenproportionele nare en zeer kwetsende opmerkingen niet gepast zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven