Relatie met Manisch Depressieve Vrouw

24-08-2016 19:39 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat heb ik een spijt dat ik hierover ben begonnen. Vele aardige antwoorden, maar ook veel zeikers met ja dat is mijn meening. Ik vroeg alleen wat informatie maar krijg vooral van alle Bipolaire mensen hier op me kloote omdat ik iets niet snap. Over vooroordelen gesproken!!! 10 jaar geleden heeft ze diagnose Manisch Depressief gekregen, 2 jaar geleden herkeurd en bij verschillende instanties geweest Bipolair.



Beste mensen, ik schrijf dit terwijl de tranen over mijn wangen lopen. Ik heb haar wat eigenlijk een verassing was met een weekend rome eraan en een verlovings aanzoek een boek gestuurd met foto's van al onze mooie momenten die we samen hebben meegemaakt de afgelopen 2 jaar met een brief dat ik me aansluit en ook met onze relatie stop.



Vandaag precies hebben/hadden wij 2 jaar.



Bedankt aan de niet vooroordelers voor jullie tips en steun maar helaas.



THE-END
Maar als jij denkt dat je er aan onderdoor zult gaan als je een relatie met haar blijft houden, waarom wil je dan bij haar blijven?

Dit staat nog los van het feit dat ze je niet meer wil zien.
Alle reacties Link kopieren
aangezien ze jou heeft losgelaten,

natuurlijk moet je haar dan loslaten. Je wil toch geen stalker worden?





Helaas, deze relatie werd het niet.

Volgende keer beter.
Alle reacties Link kopieren
quote:absor schreef op 24 augustus 2016 @ 19:44:

aangezien ze jou heeft losgelaten,

natuurlijk moet je haar dan loslaten. Je wil toch geen stalker worden?





Helaas, deze relatie werd het niet.

Volgende keer beter.Nja, ze heeft hem gisteren pas geblokkeerd. Komt vast wel goed. Tot het weer fout gaat natuurlijk.
.
Ze is een mooie meid, maar het kost je weken om te ontdekken dat er iets goed mis is in haar bovenkamer? Iets teveel focus op uiterlijk en te weinig interesse in haar persoon, mogelijk?



Hoe dan ook, een partner met dit soort problemen levert je hoe dan ook bijzondere momenten op. En die gaan veel van je eisen. Trust me, got the t-shirt
Wat heeft haar MD er mee te maken?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij ben je vooral verliefd op Wat Had Kunnen Zijn.



Deze vrouw heeft psychische problemen. Die misschien nooit over gaan. Ze heeft daar ruimte voor nodig. Dus de kans is reëel dat het nooit tot samenwonen komt. En komt het dat wel, hoelang gaat dat goed?



Stop met haar of leg je er bij neer dat de relatie op haar tempo en haar voorwaarden gaat.
Alle reacties Link kopieren
Voorwaarde voor een goeie relatie is voor mij toch wel dat je op een of andere manier kunt communiceren met elkaar, onder andere over zoiets belangrijks als hoe je geestelijk in elkaar steekt. Manisch depressief of niet. Het klinkt niet alsof jullie dat goed kunnen met elkaar en voor mij zou het dan snel ophouden, hoe pijnlijk dat ook is en hoe mooi of aantrekkelijk degene waar je een relatie mee hebt, ook is.
Wat eten we vanavond?
dus je maakt het uit maar je wilde het niet uitmaken? je kon van mij ook de boom in hoor en ik ben niet eens MD
Gister liep het uit de hand maar ze heeft vandaag al 3 dagen geen contact gezocht?



En wat doet het er toe dat ze MD is? Niet iedereen praat graag / makkelijk, dat heeft niks met MD te maken
Alle reacties Link kopieren
quote:Bugs_Bunny schreef op 24 augustus 2016 @ 19:53:

Ze is een mooie meid, maar het kost je weken om te ontdekken dat er iets goed mis is in haar bovenkamer? Iets teveel focus op uiterlijk en te weinig interesse in haar persoon, mogelijk?



Hoe dan ook, een partner met dit soort problemen levert je hoe dan ook bijzondere momenten op. En die gaan veel van je eisen. Trust me, got the t-shirt



MD is heel erg naar en heftig, maar is prima te verbergen. Zeker bij een nieuwe liefde. 'Goed mis in haar bovenkamer' vind ik ook niet heel aardig, maar goed, dat is persoonlijk.



TO, ik lees vooral dat het jou heel veel energie kost. Je gaat je er zelf slecht door voelen zeg je. Ben je bereid heel veel energie te steken in een relatie? Want dat is wel nodig....

Zij zit waarschijnlijk qua emoties in een achtbaan. Afstoten en aantrekken, vooral uit onzekerheid misschien?
Pivot! PIVOT!!!
quote:KitKeller schreef op 24 augustus 2016 @ 20:10:

[...]





MD is heel erg naar en heftig, maar is prima te verbergen. Zeker bij een nieuwe liefde. 'Goed mis in haar bovenkamer' vind ik ook niet heel aardig, maar goed, dat is persoonlijk.



TO, ik lees vooral dat het jou heel veel energie kost. Je gaat je er zelf slecht door voelen zeg je. Ben je bereid heel veel energie te steken in een relatie? Want dat is wel nodig....

Zij zit waarschijnlijk qua emoties in een achtbaan. Afstoten en aantrekken, vooral uit onzekerheid misschien?Manisch-depressief lijkt me vrij duidelijk iets goed mis in de bovenkamer. Genoemd t-shirt kreeg ik niet door op grote afstand maar wat te roepen
quote:Bugs_Bunny schreef op 24 augustus 2016 @ 20:21:

[...]



Manisch-depressief lijkt me vrij duidelijk iets goed mis in de bovenkamer. Genoemd t-shirt kreeg ik niet door op grote afstand maar wat te roepen

Mwah, je kan er uitstekend mee functioneren hoor.



De dingen die TO aanhaalt hebben helemaal niets met MD te maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bugs_Bunny schreef op 24 augustus 2016 @ 20:21:

[...]



Manisch-depressief lijkt me vrij duidelijk iets goed mis in de bovenkamer. Genoemd t-shirt kreeg ik niet door op grote afstand maar wat te roepen



Weet ik, maar daarom klonk het wel heel onaardig wat je schreef.

Mensen die MD zijn zijn misschien moeilijk, maar zeker wel goed genoeg. Er is prima mee te leven, als je de handleiding zo goed mogelijk leert kennen. Dan zijn het juist wel hele interessante, passionele mensen.
Pivot! PIVOT!!!
quote:KitKeller schreef op 24 augustus 2016 @ 20:26:

[...]





Weet ik, maar daarom klonk het wel heel onaardig wat je schreef.

Mensen die MD zijn zijn misschien moeilijk, maar zeker wel goed genoeg. Er is prima mee te leven, als je de handleiding zo goed mogelijk leert kennen. Dan zijn het juist wel hele interessante, passionele mensen.

Ik vind wat jij zegt ook niet aardig.

Waarom zou zo iemand moeilijk zijn om mee te leven en een handleiding hebben?
Alle reacties Link kopieren
quote:Phaedra_ schreef op 24 augustus 2016 @ 20:27:

[...]



Ik vind wat jij zegt ook niet aardig.

Waarom zou zo iemand moeilijk zijn om mee te leven en een handleiding hebben?



Als je het zo bekijkt...

Maar ik denk dat niemand die MD is van zichzelf durft te zeggen dat ze makkelijk in de omgang zijn in een relatie.



(-edit- ín een relatie toegevoegd)
Pivot! PIVOT!!!
quote:KitKeller schreef op 24 augustus 2016 @ 20:29:

[...]





Als je het zo bekijkt...

Maar ik denk dat niemand die MD is van zichzelf durft te zeggen dat ze makkelijk in de omgang zijn.Ik wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Phaedra_ schreef op 24 augustus 2016 @ 20:30:

[...]



Ik wel.



Dat kan. Dan verschillen we van mening.

Ik bedoel wel in een relatie natuurlijk, beetje ongelukkig neergezet.
Pivot! PIVOT!!!
Alle reacties Link kopieren
Je bent al 4 maanden moe en down?

Echt, laat haar gaan. Een relatie hoort je niet leeg te zuigen.
Niet moeilijker dan mensen zonder mijn stoornis.
quote:KitKeller schreef op 24 augustus 2016 @ 20:31:

[...]





Dat kan. Dan verschillen we van mening.

Ik bedoel wel in een relatie natuurlijk, beetje ongelukkig neergezet.Ja, ik ook. Waarom zou ik anders zijn dan een ander in een relatie?
Alle reacties Link kopieren
Tips? Zelfde als wanneer je iemand zonder bipolaire stoornis zou daten: eigen grenzen goed in de gaten houden en die van haar respecteren.

Oftewel: afwegen of je wel samen wil zijn met iemand die niet met jou wil/kan praten, en (nu even) geen contact opnemen.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Heeft ze jou ook altijd gesteund en voor je gevochten?
Alle reacties Link kopieren
quote:Phaedra_ schreef op 24 augustus 2016 @ 20:31:

[...]



Ja, ik ook. Waarom zou ik anders zijn dan een ander in een relatie?



Geen idee. Ik kan alleen voor mezelf spreken.

En het feit is dat als ik, zeker sociaal gezien, 'normaal' zou functioneren ik geen hulp gezocht zou hebben. Dat is de hele stoornis voor mij.



Ik wou dat ik zo was als anderen. Zonder emotionele (veel te heftige) achtbanen soms.
Pivot! PIVOT!!!
quote:KitKeller schreef op 24 augustus 2016 @ 20:34:

[...]





Geen idee. Ik kan alleen voor mezelf spreken.

En het feit is dat als ik, zeker sociaal gezien, 'normaal' zou functioneren ik geen hulp gezocht zou hebben. Dat is de hele stoornis voor mij.



Ik wou dat ik zo was als anderen. Zonder emotionele (veel te heftige) achtbanen soms.

De emotionele achtbanen herken ik niet. Natuurlijk heb ik wisselende stemmingen, maar daarmee kan ik inmiddels prima functioneren.

En ik kan bij mijn partner aangeven waarom iets even niet gaat en dat respecteert hij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven