Schoonouders, hoe ga je er mee om?

30-04-2016 00:22 59 berichten
Iedereen in een relatie krijgt er vast mee te maken, schoonouders. Ik heb zelf leuke schoonouders, nette, sociale mensen maar helaas geen fan van mij. En dat hebben ze al jaren te kennen gegeven. Wat ik ook doe, het is nooit goed genoeg, helaas. De stempel 'te min' heb ik en kom ik niet vanaf, helaas.



Toch zal ik wel met die mensen om moeten blijven gaan. Het staat me inmiddels wel tegen, het altijd goed willen doen. Ik ben er een beetje klaar mee. Hoe doen jullie dat?
Alle reacties Link kopieren
Op de meeste momenten waarop ik 'geacht' word aanwezig te zijn, ben ik aanwezig. Ben dan gewoon zoals ik ben. Dat is beleefd en vriendelijk. Als men dat niet goed genoeg vindt, dan jammer. Verder spreek/zie ik schoonmoeder niet zoveel. Het is zijn moeder en ik vind haar best leuk hoor, maar dat is het dan ook. Met schoonvader heb ik geen contact meer, vriend wel. Ook prima, al is het ook soms ongemakkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Naar dat je je zo voelt, maar voor mij helpt het dus als ik gewoon mezelf ben. Als jij weet dat je je vriendelijk gedraagt is er niets aan de hand, dan is het aan hen om je wel of niet te mogen. Soms doe je daar helaas niets aan. Dan lijkt het me een kwestie van glimlachend wat sociale verplichtingen doorstaan. Dat laatste hoeft natuurlijk niet, maar ik doe dat wel.
Zo zie ik het ook, ik gedraag me netjes, vriendelijk en doorsta ook alle sociale verplichtingen.



Het rare hierin is wel, dat het me behoorlijk beïnvloed, de mening van die mensen (het commentaar), ik neem dat mee in mijn dagelijkse leven. Stom maar dat doe ik. Ik wil het altijd goed doen.
Alle reacties Link kopieren
Net zoals zij zich opstellen naar jou:

Beperkt, afstandelijk en fatsoenlijk contact onderhouden.

Meer niet, minder ook niet.



Als je in de 'Nee' lade zit, dan kan je niet anders dan afstand nemen en op basis van fatsoen de korte bezoeken/contacten uitzitten.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:EffieHG schreef op 30 april 2016 @ 00:47:

Ik wil het altijd goed doen.

Dan wacht jij op hun goedkeuring en die gaat niet komen.

Waarom wil je dat? Zij willen jou niet en dus zijn zij eigenlijk niet aardig naar jou.

Waarom wil je goedkeuring van mensen die jou duidelijk hebben gemaakt dat ze je niet moeten?



Zo sociaal vind ik die mensen trouwens niet.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
[quote]Enn schreef op 30 april 2016 @ 00:47:

Net zoals zij zich opstellen naar jou:

Beperkt, afstandelijk en fatsoenlijk contact onderhouden.

Meer niet, minder ook niet.



Als je in de 'Nee' lade zit, dan kan je niet anders dan afstand nemen en op basis van fatsoen de korte bezoeken/contacten uitzitten.[/quote



Dat zou super zijn, helaas zijn mijn schoonouders niet afstandelijk. Ze zijn heel aanwezig en willen ook veel contact.
Alle reacties Link kopieren
Huh?

Maar ze willen jou niet? Ik snap het niet denk ik.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Oh, dat begrijp ik. Even een korte uitleg; mijn man en ik zijn 20 jaar samen. Zijn ouders zijn 'zakenmensen' die van mij arbeiders.. .. dus ik ben in hun ogen te min geweest altijd. Ongeacht welke opleiding ik gevolgd en afgerond heb.



Nu heb ik met mijn man een succesvol bedrijf, al 10 jaar. Nul respect, ik verlang dat ook niet van ze, maar het constant neerbuigend zijn naar mij toe.. ja dat ben ik wel een beetje beu..
Alle reacties Link kopieren
Dan sneer je terug en trek je daarna vanzelfsprekend jouw vriendelijkste lach op.Dat doe je zeer beperkt maar wel heel duidelijk als het nodig is. Geen enkele discussie hierover aangaan en vervolgens de bezoekjes zo kort mogelijk maken. Wat een arrogantie en triestheid, je zal toch deze mensen zijn zeg. Ben maar blij met wie jij bent.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Waar uit zich dat dan in? Sorry ik snap het niet, je noemt ze aardig...Mijn pap was altijd aan het werk, met zijn handen, heb hem nooit minder gevonden dan een ander.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Maar is het dan niet meer iets wat je zelf zo ziet en/of invult? Neemt je vervelende gevoel niet weg en ik vind het rot genoeg voor je dat je je zo voelt, maar als je schoonouders verder vriendelijk doen zou ik toch proberen te leren het los te laten. Je kunt niet iedereen pleasen en jammer voor hen dat ze hun oordeel zo baseren op je afkomst. Vind ik eerder nogal triest van hun kant in plaats van dat jou iets zou mankeren.



Jij weet wel beter, toch?
Dank je! Zo doe ik dat ook al jaren, maar dat commentaar neem je toch mee. En dat commentaar gaat dan over hele simpele dingen, want ik heb het inmiddels zo perfect geregeld (maf!) dat ze het niet eens zouden kunnen hebben eigenlijk. En dan nog vinden ze iets. Het is ook iets wat ik dus dagelijks meeneem. Als ik koop, neem nu een jurk, denk ik zou het wel goed genoeg zijn? Maf he? Vraag me ook af of andere dat ook herkennen.
Alle reacties Link kopieren
En of je nou wel of niet een miljoenenbedrijf zou hebben, jij biedt hen tot op de dag van vandaag de kans om je weg te zetten. Totdat jij dat niet meer toestaat en dan is het voorbij want dan raakt hun geneuzel jou niet meer.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:attribuutje schreef op 30 april 2016 @ 01:08:

Waar uit zich dat dan in? Sorry ik snap het niet, je noemt ze aardig...Mijn pap was altijd aan het werk, met zijn handen, heb hem nooit minder gevonden dan een ander.



Ja, ik vind mijn schoonouders hele leuke lieve mensen, naar andere toe. Niet naar mij helaas.



Mijn vader werkte ook altijd met zijn handen, zwaar werk in de havens. Zoveel respect voor die man!
Alle reacties Link kopieren
Geen enkele jurk koopt dit weg. Alleen eigenwaarde en zelfrespect biedt jou dit ongeacht wat een ander van je vindt. Ik snap oprecht niet waarom jij je dit nog zo laat raken. Oude mensen met ouderwetse ideeën zijn namelijk echt passe.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het zelf soms wel in lichte mate of dan neig ik ernaar me aan te passen aan iets, maar ik heb inmiddels wel geleerd dat ik goed ben zoals ik ben als ik me maar vriendelijk en respectvol opstel. Of een ander me goed genoeg vindt hoort niks af te doen aan mijn gevoel over mezelf. Want ik vind mezelf goed, ook in deze jurk die ík mooi vind.
Ik vind het gewoon stom van mezelf dat het me raakt, dat! Veranderen kan ik het niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:EffieHG schreef op 30 april 2016 @ 01:16:

Ik vind het gewoon stom van mezelf dat het me raakt, dat! Veranderen kan ik het niet.

Jawel hoor.



Als ik jou nou een muts vindt die alleen maar per ongeluk geld heeft verdiend, maakt jou dit dan ook een muts met toevallig geld?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
ah zo kan je het ook zien, maar het zijn wel zijn ouders, mensen waarmee ik dagelijks te maken heb en respect voor heb. Het is zo het is, ik ga daar niets in veranderen. Ik wil het niet eens meer, goedkeuring die ga ik niet krijgen. Maar dat ik er zo mee bezig ben (onbewust) daar wil ik wel vanaf.
quote:Vikhui schreef op 30 april 2016 @ 01:16:

Ik heb het zelf soms wel in lichte mate of dan neig ik ernaar me aan te passen aan iets, maar ik heb inmiddels wel geleerd dat ik goed ben zoals ik ben als ik me maar vriendelijk en respectvol opstel. Of een ander me goed genoeg vindt hoort niks af te doen aan mijn gevoel over mezelf. Want ik vind mezelf goed, ook in deze jurk die ík mooi vind.Dat vind ik ook, ik draag bijvoorbeeld vaak leuke merken (netjes ;)) en dan nog de keurende ogen van mijn schoonmoeder.. brr..
Alle reacties Link kopieren
Waarom heb je respect voor mensen die dat niet voor jou tonen? Echt ik snap niets van jouw gehengel naar hun goedkeuring en acceptatie. Wat je vervolgens omzet naar jurken en geld. Je komt op mij eerlijk gezegd als een klein giechelend meisje over en dat terwijl je zeker over de veertig bent? Wat schiet je op met dit gedrag en geleuter over geld, merken en jurken als je geen zelfrespect hebt?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Het enige wat je kunt doen is het loslaten. Loslaten dat ze jou nooit zullen accepteren als hun schoondochter en loslaten dat zij jou te min vinden. Ik vind het nogal respectloos om een ander af te doen als niet goed genoeg, omdat ouders arbeiders zijn. Dat zijn mijn ouders ook en wie zich daar respectloos over uitlaat, heeft aan mij een verkeerde. Maar gewoon rustig en fatsoenlijk blijven, meer kun je toch niet doen.



Ik heb geen relatie met mijn schoonouders en dat vind ik niet erg. Mijn schoonmoeder is een in en in slecht mens en het boeit me niet wat ze van me vindt. Het boeit wel als ze zich weer negatief over mijn vriend uitlaat en hij hierdoor de rust die hij verdient niet krijgt. Maar dat is een ander probleem. Schoonouders vinden me over het algemeen niet heel aardig. Het enige wat ik altijd hoor is dat ik te pittig ben. En dat vind ik helemaal niet erg.
Alle reacties Link kopieren
Die jurk+merk en gevulde portemonnee gaan dat je niet bieden hoor, dat kan je alleen bereiken door wat met jou zelf te gaan doen. Maar hey.... misschien vergis ik me. Houd het daar maar op.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Enn schreef op 30 april 2016 @ 01:30:

Waarom heb je respect voor mensen die dat niet voor jou tonen? Echt ik snap niets van jouw gehengel naar hun goedkeuring en acceptatie. Wat je vervolgens omzet naar jurken en geld. Je komt op mij eerlijk gezegd als een klein giechelend meisje over en dat terwijl je zeker over de veertig bent? Wat schiet je op met dit gedrag?En dat begrijp ik ook helemaal, ik ben ook stom daarin. Erger nog vind ik dat ik het me zo blijf aantrekken terwijl ik weet dat het niet uitmaakt. Ik heb niets met die ouders, niets. Geen leuke ervaringen in 20jr alleen vervelende. Ik neem ook zoveel afstand als ik kan. Als ze bv verjaardag vieren en ik heb een nichtje die ook haar verjaardag die dag viert (waar ik noooit kom) oh jammer ik kan niet, maar man & kids komen wel ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven