Start fluoxetine

07-02-2017 11:29 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Omdat ik last heb van emetofobie en sombere gedachten ben ik gister gestart met fluoxetine 20 mg. Eind februari start het eerste therapie gesprek.

Ik ben zo bang voor de bijwerkingen van de fluoxetine. Voel me vandaag na de eerste pil wat suf en heb een droge mond maar meer ook niet. Wie heeft er een positief woordje voor me...
Alle reacties Link kopieren
als het opbouwen moeilijk gaat begin dan in overleg met de arts met een halve dosering



komt goed, fluoxetine is niet de AD met de meeste bijwerkingen, dat is paroxetine
Alle reacties Link kopieren
helaas was de arts het er niet mee eens om rustig op te bouwen. Totale onzin zei hij...

Heb wel oxazepam gekregen als het even zwaar wordt.



Bedankt voor je berichtje!
Alle reacties Link kopieren
O en kijk ook even als je moe wordt van de fluoxetine of het dan handiger is om hem avonds te nemen.

En lukt het helemaal niet, ga dan alsnog naar je arts om halve dosering te bespreken.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me oprecht af of een huisarts wel genoeg kennis in huis heeft om je dit soort medicijnen te geven. Maar ik heb er zelf geen ervaring mee.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
20 mg is geen hoge dosering en fluoxetine heeft meestal weinig bijwerkingen. Die droge mond kan trouwens net zo goed door de stress en de spanning komen i.p.v. door de fluoxetine.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb de eerste pil inderdaad gisteravond ingenomen. Vind het vanavond weer doodeng om de tweede in te nemen maar ja.

Als de bijwerkingen hier bij blijven dan ben ik al heel gelukkig.

Hopelijk kan ik morgen wel gewoon werken..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het jaren gebruikt, met dezelfde dosering als jij.



In de eerste 2-3 weken had ik last van bijwerkingen maar dat was echt alleen suffigheid (veel slapen). Maak je geen zorgen, het is licht spul en het helpt heel goed.



Sterkte!
Ik merkte echt heel snel verbetering. Het heeft mij echt heel goed geholpen
Alle reacties Link kopieren
Wat een fijne reacties. Geeft me moed om door te zetten. Vandaag zo'n sombere dag dat helpt ook niet echt mee...

Gelukkig moet ik voor mijn zoontje wel gewoon door!
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik het nu sinds een maand of 3 voor de tweede keer. Ook 20 mg. Ik heb de eerste 2 weken als heel zwaar ervaren, hele donkere gedachtes en net als jij ook een hele droge mond in het begin. Maar vooral ook last van rusteloosheid in m'n hele lijf, vooral als ik in bed lag. Dat is nu gelukkig allemaal voorbij en voel me stukken beter. Wel in combinatie met gesprekken met een psycholoog en verpleegkundige moet ik erbij zeggen.

Succes ermee, ik hoop voor je dat gauw z'n werk gaat doen.
Alle reacties Link kopieren
Dicha bedankt voor je berichtje!

Begonnen bij jou de donkere gedachten al vrij snel nadat je begonnen was?

Nu voor de tweede keer al wakker rond 5 uur met een angstig/onrustig gevoel in mn lijf. Nu een halve oxazepam ingenomen. Heb het idee minder duf te zijn als gister...
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring met fluoxetine, wél met venlafaxine...



Wat mij hielp voor die angstige/onrustige momenten in de nacht was een koptelefoon met slaap-meditatiemuziek.

En inderdaad oxazepam, dat heb ik de eerste 3 weken geslikt, 40 mg per dag.



Bij mij was dag drie het vervelendst, en daarna begon het langzaamaan beter te worden.



Heel veel sterkte!!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je berichtje mira! Goede tip over de meditatie muziek. Tijdens mijn zwangerschap heb ik dat ook wel eens gedaan bedenk ik me nu!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op een maandag begonnen en kan me herinneren dat de zondag erna, dus 6 dagen later, het zwaarst was.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik toen net 2 weken ervoor bevallen was, en dus nog propvol hormonen zat. Plus dat mijn zoontje die dag erg onrustig was.

En ik was alleen met hem. Ik heb voor de dagen die erna kwamen gezorgd dat ik in elk geval niet alleen was. Dat versterkte bij mij ook heel erg het zware gevoel en de nare gedachtes.

Fijn dat je oxazepam erbij krijgt. Dat heb ik helaas niet gehad, had ik achteraf graag gewild. Ik kreeg wel temazepam voor de nacht, maar dat werkt veel korter dan oxazepam.
Alle reacties Link kopieren
x

Het schijnt in de meeste gevallen wel te helpen, dus wie weet komt dat nog! Hopelijk bij jou een snellere reactie dus
Alle reacties Link kopieren
Ik slik paroxetine en vond de eerste week het vervelendst. Daarna ging het langzaam beter.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties! Net de derde pil ingenomen. Vandaag best een goede dag gehad,wel wat onrust in mijn lijf. Ik hoop zo dat het hierbij blijft...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook Fluoxetine geslikt, nooit last gehad van bijwerkingen. Ook niet bij het afbouwen. Paroxitine daarin tegen...

Succes! Als het je tot nog toe meevalt komt het vast goed!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een aantal jaar fluoxetine (Prozac dus) gebruikt. Ik had 40 miligram geloof ik (of was het 60?) en gelukkig vrijwel geen bijwerkingen. In de eerste 2 weken wat maagklachten maar dat was het dan ook. Ik ben in die tijd ook wel eens een pil vergeten in te nemen, maar daar ondervond ik eigenlijk geen hinder van. Het weer afbouwen ging ook zonder problemen. Nu moet ik wel zeggen dat het bij mij allemaal onder begeleiding van een psychiater was, en niet via de huisarts.

Het kan even duren voor je er effect van gaat merken. Reken zo ongeveer op twee tot 8 weken, stop ook niet zomaar als je het gevoel hebt dat het veel beter met je gaat, dat moet net als het opbouwen stapsgewijs.



Momenteel slik ik al jaren venlafaxine (Effexor) overigens. Werkt ook prima. Ik had totaal geen last van bijwerkingen tijdens het opbouwen. Maar vergeet ik een pil? Oef, dat merk ik dan de volgende dag echt wel. Ooit weer afbouwen gaat heel naar worden.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie berichtjes!

Ik focus me te veel op wat ik denk te voelen en dat maakt me dan weer angstig.

In paniek net wakker worden. Net maar weer een halve oxazepam op,ik hoop dat ik zo nog even in slaap val.

Verdorie ik lijk weer terug bij af...
Alle reacties Link kopieren
Hou vol!
Alle reacties Link kopieren
Hoe deden jullie het,gingen jullie gewoon werken in de opbouwfase? Ik kan nu bijna niet wakker worden... ben zo vreselijk moe maar zal toch echt moeten werken om half 9. Gelukkig maar 4 uurtjes en vanavond nog een paar uur. Mijn man is vandaag thuis dus ik duik vanmiddag nog maar even mn bed in denk ik...
Alle reacties Link kopieren
Hoe is t nu TO?
Alle reacties Link kopieren
Wat lief dat je het vraagt. De afgelopen nachten slecht geslapen,de sufheid is wel weg. Last van rommelende darmen,droge mond en meer onrust/paniek gevoel in mn lijf. Ik hoop dat dat snel weg trekt. Slik nu per dag 1.5 oxazepam erbij en had gehoopt na een week wel zonder te kunnen... Maar al met al valt het me nog mee. Hoop wel dat het aan gaat slaan en ik het niet voor niets doe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven