Urineverlies door angst

25-02-2017 23:18 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,



Ik hoop hier erkenning te vinden voor mijn probleem. Ik kamp met angstklachten na een mishandeling. Inmiddels volg ik therapie. Desondanks blijf ik zeer angstig en ervaar ik veel stress...dit leidt in sommige gevallen zelfs tot urineverlies. Is dit herkenbaar voor iemand? Dit hangt absoluut samen met stress en mijn angst. Ik heb deze week een afspraak bij de huisarts omtrent dit probleem. Toch hoop ik hier mensen met advies te treffen, aangezien dit probleem zich inmiddels dagelijks voordoet. Ik schaam me hier écht voor, het belemmert me enorm
Geen advies, wel een knuffel
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je naar de huisarts gaat! Er zijn veel oorzaken voor urineverlies en ook veel oplossingen hoor.

Vraag aan de huisarts een machtiging voor incontinentiemateriaal en ga niet lopen rotzooien met "gewone" inlegkruisjes.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:Sprookjesbos schreef op 25 februari 2017 @ 23:33:

Geen advies, wel een knuffel Wat lief, dankje. Ik zit een beetje met mijn handen in het haar, vandaar dit topic. Op internet vind ik vrijwel niks hiervan terug. Maar goed, misschien krijg ik nog reacties
Alle reacties Link kopieren
quote:Tickel schreef op 25 februari 2017 @ 23:37:

Goed dat je naar de huisarts gaat! Er zijn veel oorzaken voor urineverlies en ook veel oplossingen hoor.

Vraag aan de huisarts een machtiging voor incontinentiemateriaal en ga niet lopen rotzooien met "gewone" inlegkruisjes.Goede tip, dankje!
Alle reacties Link kopieren
Mm ik heb er ook nog nooit van gehoord om eerlijk te zijn. Bij honden wel maar jij bent geen dier. Ben je ervoor naar de huisarts geweest? Ik zou dat wel doen. Of dit psychisch of lichamelijk is, ik twijfel. Misschien wel een combinatie, dat kan ook. Kan me voorstellen dat dat moeilijk is, neem anders een vriendin mee ofzo, dat mag meestal. Maar ik denk wel dat je lichamelijk onderzocht moet worden persoonlijk.



Maar misschien reageren er mensen die het wel herkennen. Ik weet wel van incontinentie bij oudere mensen, dat je dan wel bij schrikken enzo urine kunt verliezen. Maar dat heeft dus ook een lichamelijke oorzaak.
Vlieg met me mee naar de regenboog.
Alle reacties Link kopieren
Ow sorry je gaat al naar de huisarts.
Vlieg met me mee naar de regenboog.
Alle reacties Link kopieren
Het bestaat wel

http://mens-en-gezondheid ... erlies-incontinentie.html



Helemaal onderin staat het.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamcatcher99 schreef op 25 februari 2017 @ 23:43:

Mm ik heb er ook nog nooit van gehoord om eerlijk te zijn. Bij honden wel maar jij bent geen dier. Ben je ervoor naar de huisarts geweest? Ik zou dat wel doen. Of dit psychisch of lichamelijk is, ik twijfel. Misschien wel een combinatie, dat kan ook. Kan me voorstellen dat dat moeilijk is, neem anders een vriendin mee ofzo, dat mag meestal. Maar ik denk wel dat je lichamelijk onderzocht moet worden persoonlijk.



Maar misschien reageren er mensen die het wel herkennen. Ik weet wel van incontinentie bij oudere mensen, dat je dan wel bij schrikken enzo urine kunt verliezen. Maar dat heeft dus ook een lichamelijke oorzaak.



Hoezo nooit van gehoord: De uitdrukking "Het van angst in je broek doen"is niet zomaar uit de lucht komen vallen hoor.

TO sterkte, hoop dat de huisarts of wie dan ook je kan helpen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:nlies schreef op 25 februari 2017 @ 23:47:

[...]





Hoezo nooit van gehoord: De uitdrukking "Het van angst in je broek doen"is niet zomaar uit de lucht komen vallen hoor.

TO sterkte, hoop dat de huisarts of wie dan ook je kan helpenTouche. Met streepje op de e. Dat ken ik dan wel, maar niet dat iemand dat continue heeft. Dat doen mensen alleen als ze denken in levensgevaar te zijn bv. Dan roepen ze ook vaak om hun moeder trouwens. Maar dit lijkt me toch ook aan het lichaam te kunnen liggen, omdat het zo vaak gebeurt. Dat bedoel ik.
Vlieg met me mee naar de regenboog.
Alle reacties Link kopieren
Ik had een buurvrouw die er last van had. Bekend probleem hoor.. Ga naar de huisarts en laat je door verwijzen..



Alle reacties Link kopieren
Stress (angsten) en incontinentie kunnen heel nauw samenhangen.

Heel naar, maar het goede nieuws is dat naarmate je verder komt met je therapie, dit probleem waarschijnlijk zal afnemen, en uiteindelijk helemaal zal verdwijnen.

Veel succes met je herstel.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamcatcher99 schreef op 25 februari 2017 @ 23:43:

Mm ik heb er ook nog nooit van gehoord om eerlijk te zijn. Bij honden wel maar jij bent geen dier. Ben je ervoor naar de huisarts geweest? Ik zou dat wel doen. Of dit psychisch of lichamelijk is, ik twijfel. Misschien wel een combinatie, dat kan ook. Kan me voorstellen dat dat moeilijk is, neem anders een vriendin mee ofzo, dat mag meestal. Maar ik denk wel dat je lichamelijk onderzocht moet worden persoonlijk.



Maar misschien reageren er mensen die het wel herkennen. Ik weet wel van incontinentie bij oudere mensen, dat je dan wel bij schrikken enzo urine kunt verliezen. Maar dat heeft dus ook een lichamelijke oorzaak.Ik had er ook nog niet eerder van gehoord. Maar mijns inziens zijn deze klachten echt psychisch. Voor de mishandeling had ik nergens last van. Sindsdien associeer ik veel met deze persoon..dat wederom leidt tot schrikeffecten en angstsituaties. En dit leidt dan weer tot 'broekplassen'.....
Alle reacties Link kopieren
Als je googled op "anxiety and incontinence" vindt je heel veel artikelen, ervaringen en tips.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Wat verdrietig om te lezen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Delite_ schreef op 26 februari 2017 @ 00:02:

Als je googled op "anxiety and incontinence" vindt je heel veel artikelen, ervaringen en tips.Thanks
Alle reacties Link kopieren
Wat naar! Misschien ook een verwijzing vragen naar een bekkenbodemfysiotherapeut?
Alle reacties Link kopieren
Stress en angst kan op je buik gaan slaan en als het bij een blaasontsteking zou blijven zou je je minder gegeneerd voelen. Goed dat je er hulp bij hebt.

Voor wat het lichamelijke stuk betreft. Bij stress verbruik je meer vitaminen en mineralen en bijvoorbeeld magnesium kan helpen om te ontspannen en soms ook bij incontinentie. In elk geval proberen om ook naar je buik toe te ademen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen incontinentie. Maar ik heb wel altijd dat ik bij stress en angst ineens supernodig naar de wc moet. Ook al ben ik net geweest. Vooral in de auto ervaar ik het in files en op plekken waar je niet zomaar naar de wc kan. Het is echt een vicieuze cirkel. Die ik trouwens al heb sinds mijn jeugd.



Ik ben bij de bekkenbodemfysio geweest, maar zij vond mijn klachten meer thuishoren bij een cognitieve gedragstherapie. Helaas heeft dat ook niet geholpen, de therapeut gaf aan dat dit probleem moeilijk te behandelen is omdat exposure niet zo simpel ligt. Na anderhalf jaar was het klaar en moest ik het weer zelf gaan doen.



Ik denk dat jouw incontinentieklachten an sich wel te behandelen zijn. Maar de angst, dat durf ik niet te zeggen gezien de klachten. Zou in ieder geval wel wat ondernemen. Sterkte.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
Dit is normaal. Als de angst afneemt gebeurt dat niet meer, maar als je angstig wordt voor dat plassen (uit schaamte) neemt het totale angstniveau en dus de kans op plassen weer toe.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Er zullen beslist pillen tegen zijn, meerdere soorten zelfs.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik heb een ernstige angststoornis gehad en kreeg diarree-aanvallen in spanningsituaties. Bij mij heeft alleen therapie geholpen. En dan dus de therapie voor de angst en het trauma, de aanhangende klachten verdwenen daarmee ook rustig aan. Heeft een aantal jaren geduurd. Ik ben nu ook niet meer bang als ik lang van huis ga dat ik naar de wc moet, dus ik beschouw mezelf daarin als genezen. Sterkte




Ik heb mijn peuter weleens van angst in zijn broek zien plassen ( een keer bij een grote hond. Paar keer te stoer doen en zichzelf te bang maken ). En heb het ook bij een kind gezien die een ongeluk zag.

Dus het is lijkt mij niet zo'n gek symptoom en hopelijk levert een doorverwijzing helpt.
Alle reacties Link kopieren
Anti-convulsiemedicatie zoals Gabapentine en Pregabatine kunnen helpen bij 'angstplassen'na trauma. Typisch dat er nog steeds geen trauuma- poly's zijn.
Alle reacties Link kopieren
juul10 schreef:
26-02-2017 00:02
quote:Dreamcatcher99 schreef op 25 februari 2017 @ 23:43:

Mm ik heb er ook nog nooit van gehoord om eerlijk te zijn. Bij honden wel maar jij bent geen dier. Ben je ervoor naar de huisarts geweest? Ik zou dat wel doen. Of dit psychisch of lichamelijk is, ik twijfel. Misschien wel een combinatie, dat kan ook. Kan me voorstellen dat dat moeilijk is, neem anders een vriendin mee ofzo, dat mag meestal. Maar ik denk wel dat je lichamelijk onderzocht moet worden persoonlijk.



Maar misschien reageren er mensen die het wel herkennen. Ik weet wel van incontinentie bij oudere mensen, dat je dan wel bij schrikken enzo urine kunt verliezen. Maar dat heeft dus ook een lichamelijke oorzaak.Ik had er ook nog niet eerder van gehoord. Maar mijns inziens zijn deze klachten echt psychisch. Voor de mishandeling had ik nergens last van. Sindsdien associeer ik veel met deze persoon..dat wederom leidt tot schrikeffecten en angstsituaties. En dit leidt dan weer tot 'broekplassen'.....
Dit komt, omdat het lichaam tijdens gevaar vroeger toen we nog in het wild leefden altijd koos voor vluchten of vechten bij gevaar.
Voordat je deze keuze kan maken, moeten je darmen en blaas (en maag) eerst leeg zijn. Vandaar misschien de klachten die zijn ontstaan als een anticipatie angst (negatieve conditionering) n.a.v. jouw vervelende voorval? Bij alles wat je er ook maar aan doet denken, maken je hersenen dat 'lijntje' weer naar de angstreactie, dus blaas leegmeken om dan te kunnen kiezen "vluchten of vechten".
Misschien dat emdr hierbij kan helpen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven