Vandaag abortus gehad, even van me afschrijven.

30-07-2012 19:15 198 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag heb ik een abortus gehad. Ik ben 23 jaar, mijn vriend 29 jaar.



Door antibiotica heen zwanger geworden, hij woont in Amerika (is tot einde zomer hier) en we doen allebei nog een studie.



Ik heb een tijd tegen deze dag aan zitten hikken, 7 weken was ik zwanger. Gelukkig hebben wij het geluk gehad hier goed samen over te kunnen praten en de beslissing te kunnen nemen, hij staat achter mij met elke stap.



Vanochtend was het dan zover, geheel nuchter (zonder ontbijt of drinken) meld ik mij bij de kliniek. Hier wordt ik vriendelijk ontvangen en hebben wij nogmaals een gesprek waarbij wordt gevraagd of we er zeker van zijn. Dat zijn we, we wonen niet bij elkaar, doen nog een studie, hebben de financiële middelen niet en emotioneel gezien ben ik er ook niet klaar voor om moeder te worden.



Ik ben in slaap gemaakt voor de behandeling, hierdoor heb ik heel weinig meegekregen gelukkig. Na een uurtje werd ik weer wakker met wat buikpijn en na een half uur rusten en twee paracetemol mocht ik weer naar huis.



En daar ben ik nu, ik ben een beetje wankel maar voel me goed. Ik verlies nog geen bloed (blijkt normaal te zijn) en ik voel me opgelucht. De misselijkheid die ik elke dag voelde is weg.. ik heb geen spijt, hoe verdrietig de keuze ook is. Mijn vriend echter, heeft er meer moeite mee. Dit vindt ik moeilijk.. aangezien we samen achter de keuze stonden en ik me nu schuldig voel dat 'ik' hem dit 'aandoe'.

Het heeft misschien met het leeftijdsverschil te maken, hij is er al meer klaar voor dan ik maar wilde het ook nog niet. Dat hebben we allebei heel duidelijk naar elkaar gemaakt, en nu voelt hij zich rot, waardoor ik me rot voel. Ik wil hem weer blij maken, maar nu lukt dat even niet. Ik probeer hem maar te knuffelen en te praten wanneer hij dat wil.



Hopen dat het snel beter gaat. Ik moest het even van me afschrijven, bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel chartreuse, dat had ik even nodig
Alle reacties Link kopieren
Pfff heftig zeg!
Alle reacties Link kopieren
Ach meid... een abortus is ook niet niets. Geef elkaar de tijd om dit verwerken. Heel fijn dat jullie zo goed kunnen praten hierover...

Heel veel sterkte de komende tijd!
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal, jullie zijn echt erg lief.



Annana, gelukkig kunnen we erover praten inderdaad, een aantal meiden in de kliniek gezien (en gehoord) die de vader niet meer spreken of ruzie hebben. I guess I'm the lucky one
Alle reacties Link kopieren
Dit is blijkbaar zijn manier om er mee om te gaan. Dit is voor hem ook de eerste keer (denk ik). Zegt hij ook dan dat hij spijt heeft?

Je moet vooral even aan jezelf denken hoor. Het is niet niks wat je hebt meegemaakt vandaag.



Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Sterkte TO
Sterkte jullie allebei!!

Ik ben geen voorstander van abortus maar kan het wel begrijpen als mensen deze beslissing nemen.



Jullie konden een kindje op dit moment voor jullie gevoel geen toekomst en zekerheid bieden. Ik vind het een moedige beslissing.
Sterkte! Goed dat jullie er zo open over durven te praten. Nu voelt het natuurlijk kut maar dat gevoel blijft niet altijd
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als een weloverwogen beslissing, maar ik kan me ergens wel voorstellen dat het even moeilijk is als het eenmaal achter de rug is. Ik heb geen tips, maar wil jou en je vriend wel even een virtuele knuffel geven.
Uhm... stuff... and things
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Sterkte, jullie allebei.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal, het doet me echt veel goed!



Ik ben blij dat we kunnen praten, al sluiten we op dit moment niet echt aan.. Ik probeer me te richten op mijn gezondheid, omdat dat nu prioriteit is. Hij staat nu eten voor mij te maken maar is -merk ik- erg aangedaan. Ik voel me egoïstisch door nu voornamelijk aan mijzelf te denken, terwijl hij nu niet gelukkig is.



Anyway, we moeten er gewoon erg aan wennen allebei denk ik. Alles sal regkomm!
Alle reacties Link kopieren
sterkte ... goed dat jullie het samen hebben besloten. blijf erover praten met elkaar, hoe moeilijk dat ook is. jullie hebben heel wat te verwerken
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."
Alle reacties Link kopieren
Kleine waarschuwing (waarvan ik wilde, dat iemand het me verteld had). Eerste menstruatie wordt heftig! Houd er over 4 weken mee
Alle reacties Link kopieren
Wat een moeilijke beslissing moet dat zijn geweest en het verdriet van je vriend moet ook pijnlijk zijn voor jou.

Weet je, al die gevoelens mogen er zijn, jouw 'egoisme' zijn verdriet, alles. Blijf er vooral met elkaar over praten en samen verwerken. Veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Prima dat jullie deze keuze hebben gemaakt, ik ben helemaal geen tegenstander, maar ik begrijp echt niet wat je nu wilt met dit topic, allemaal mensen die je sterkte gaan wensen of een discussie op gang brengen waar je helemaal niets aan hebt of alleen maar pijnlijk voor jezelf zou kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:zwanenmeer schreef op 30 juli 2012 @ 19:41:

Prima dat jullie deze keuze hebben gemaakt, ik ben helemaal geen tegenstander, maar ik begrijp echt niet wat je nu wilt met dit topic, allemaal mensen die je sterkte gaan wensen of een discussie op gang brengen waar je helemaal niets aan hebt of alleen maar pijnlijk voor jezelf zou kunnen zijn.Zoals je misschien begrijpt zwanenmeer, is dit niet echt nieuws wat je aan de grote klok hangt, maar toch behoefte hebt om erover te praten, je gevoel te uiten. Dat doe ik dus hier
Alle reacties Link kopieren
Zwanenmeer, ze wil even van zich afschrijven. Dat mag toch.

Sterkte gebakje
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Helermaal 100 procent eens met zwanenmeer. Ik vind het heel rot voor jullie, laat ik dat voorop stellen. Ik ben blij dat ik die keuze nooit heb hoeven maken. Ik denk dat je met dit topic hier best wat mensen tegen het verkeerde been stoot. Miskramen, mensen die jaaaaaaren bezig zijn zwanger te worden enz. Komt een beetje cru over misschien... Veel sterkte iig.
Gebakje21 heel veel sterkte
Alle reacties Link kopieren
quote:juffiej24 schreef op 30 juli 2012 @ 19:47:

Helermaal 100 procent eens met zwanenmeer. Ik vind het heel rot voor jullie, laat ik dat voorop stellen. Ik ben blij dat ik die keuze nooit heb hoeven maken. Ik denk dat je met dit topic hier best wat mensen tegen het verkeerde been stoot. Miskramen, mensen die jaaaaaaren bezig zijn zwanger te worden enz. Komt een beetje cru over misschien... Veel sterkte iig.

De titel van het topic is heel duidelijk. Wie het pijnlijk vindt, die leest maar niet.

Abortus is erg rot om mee te maken, maar wel volkomen legaal in Nederland
Jullie waren het er over eens dat dit het beste was. Jij hoeft je ten opzichte van je vriend niet schuldig te voelen want hij was het met je eens dat dit de beste keuze was toch? Sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven