Vandaag abortus gehad, even van me afschrijven.

30-07-2012 19:15 198 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag heb ik een abortus gehad. Ik ben 23 jaar, mijn vriend 29 jaar.



Door antibiotica heen zwanger geworden, hij woont in Amerika (is tot einde zomer hier) en we doen allebei nog een studie.



Ik heb een tijd tegen deze dag aan zitten hikken, 7 weken was ik zwanger. Gelukkig hebben wij het geluk gehad hier goed samen over te kunnen praten en de beslissing te kunnen nemen, hij staat achter mij met elke stap.



Vanochtend was het dan zover, geheel nuchter (zonder ontbijt of drinken) meld ik mij bij de kliniek. Hier wordt ik vriendelijk ontvangen en hebben wij nogmaals een gesprek waarbij wordt gevraagd of we er zeker van zijn. Dat zijn we, we wonen niet bij elkaar, doen nog een studie, hebben de financiële middelen niet en emotioneel gezien ben ik er ook niet klaar voor om moeder te worden.



Ik ben in slaap gemaakt voor de behandeling, hierdoor heb ik heel weinig meegekregen gelukkig. Na een uurtje werd ik weer wakker met wat buikpijn en na een half uur rusten en twee paracetemol mocht ik weer naar huis.



En daar ben ik nu, ik ben een beetje wankel maar voel me goed. Ik verlies nog geen bloed (blijkt normaal te zijn) en ik voel me opgelucht. De misselijkheid die ik elke dag voelde is weg.. ik heb geen spijt, hoe verdrietig de keuze ook is. Mijn vriend echter, heeft er meer moeite mee. Dit vindt ik moeilijk.. aangezien we samen achter de keuze stonden en ik me nu schuldig voel dat 'ik' hem dit 'aandoe'.

Het heeft misschien met het leeftijdsverschil te maken, hij is er al meer klaar voor dan ik maar wilde het ook nog niet. Dat hebben we allebei heel duidelijk naar elkaar gemaakt, en nu voelt hij zich rot, waardoor ik me rot voel. Ik wil hem weer blij maken, maar nu lukt dat even niet. Ik probeer hem maar te knuffelen en te praten wanneer hij dat wil.



Hopen dat het snel beter gaat. Ik moest het even van me afschrijven, bedankt!
Alle reacties Link kopieren
quote:celine2906 schreef op 30 juli 2012 @ 21:09:

[...]





En hoeveel mensen zullen EN de pil En een condoom gebruiken denk jij? Weinig kan ik je vertellen.Ik dacht dat het beleid daarop ook al gewijzigd was per 1 januari 2012?
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Alle reacties Link kopieren
quote:gedaan schreef op 30 juli 2012 @ 21:09:

Vraagje aan al die mensen die zo naar me reageren, stel iemand waarvan je houdt wordt vermoord door iemand en plaats dan hetzelfde als To nu doet, zou je dan hetzelfde reageren?Jezus, rot op lul. Iedereen de negeerknop maar weer!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Het is niet aan mij om te oordelen over goed of fout. Klopt.



Het raakt mij alleen tot diep in m'n tenen dat iemand zo huilie kan doen over iets wat ze zichzelf aan doet, terwijl er zoveel anderen zijn die een moord zouden doen (sorry stomme woordspeling) om zwanger te zijn.. :'(
Staat het hek weer open?



Sterkte TO, wat een moeilijk besluit.
Alle reacties Link kopieren
De mods zijn er mee bezig, het plaatje is weg.



Ik ben blij dat TO er niet meer lijkt te zijn, dit gaat echt te ver en is onnodig kwetsend.
Alle reacties Link kopieren
http://www.knmp.nl/nieuws/knmp-nieuws/2 ... gnaal-meer
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Alle reacties Link kopieren
quote:truffelmaffia schreef op 30 juli 2012 @ 21:04:

Niemand lijkt het op te merken dat TO overduidelijk geen condoom heeft gebruikt ten tijde van het antibioticagebruik, terwijl het algemeen bekend is dat AB de werking van de pil verminderd en je dus meer kans hebt om zwanger te raken.Jij moet je even bijlezen en updaten. Is allang achterhaald.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:gedaan schreef op 30 juli 2012 @ 21:09:

Vraagje aan al die mensen die zo naar me reageren, stel iemand waarvan je houdt wordt vermoord door iemand en plaats dan hetzelfde als To nu doet, zou je dan hetzelfde reageren?



Oh wat ben jij dom. Echt. Mag jij van je begeleiding überhaupt achter de gemeenschappelijke pc?



TO, sterkte. Wijze beslissing waar je gewoon ook verdriet van mag hebben
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:Ishetdanechtzomoeilijk schreef op 30 juli 2012 @ 21:10:

Het is niet aan mij om te oordelen over goed of fout. Klopt.



Het raakt mij alleen tot diep in m'n tenen dat iemand zo huilie kan doen over iets wat ze zichzelf aan doet, terwijl er zoveel anderen zijn die een moord zouden doen (sorry stomme woordspeling) om zwanger te zijn.. :'(Als dit over jezelf gaat, dan vind ik dat oprecht heel rot voor je. Maar werkelijk, is dit echt nodig? Kun je je echt niet inleven in het verdriet van een ander? Wat een treurnis.
Alle reacties Link kopieren
ishetdanechtzomoeilijk, het leven is ook helemaal niet eerlijk en dat is niet leuk. Als jij ongewild kinderloos bent, dan is dat echt vreselijk voor je. Maar wáárom klik je dan op dit topic als je weet dat het je zo raakt? Doe jezelf dat dan niet aan..
Alle reacties Link kopieren
Mat, laat TO met rust.
Alle reacties Link kopieren
quote:saaaaar81 schreef op 30 juli 2012 @ 21:12:

[...]





Oh wat ben jij dom. Echt. Mag jij van je begeleiding überhaupt achter de gemeenschappelijke pc?



TO, sterkte. Wijze beslissing waar je gewoon ook verdriet van mag hebben Die vraag laat precies de werkelijkheid zien.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het niet over mezelf. Ik kan me juist meer inleven in de andere kant van het verhaal, en absoluut niet in TO.
Dat begrijp ik ook niet zo goed Indifference.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ishetdanechtzomoeilijk schreef op 30 juli 2012 @ 21:10:

Het is niet aan mij om te oordelen over goed of fout. Klopt.



Het raakt mij alleen tot diep in m'n tenen dat iemand zo huilie kan doen over iets wat ze zichzelf aan doet, terwijl er zoveel anderen zijn die een moord zouden doen (sorry stomme woordspeling) om zwanger te zijn.. :'(



Ik snap dat het jou / andere mensen kan raken die met alle geweld zwanger zouden willen zijn.

Maar TO is jou niet. TO is niet die andere mensen.

TO is TO, met eigen beslissingsrecht en recht op eigen verdriet. Verdriet om haar vriend, die het er even moeilijk mee heeft.



TO heeft recht om dit te uiten. En heel jammer voor mensen die het er moeilijk mee hebben, maar dat is geen reden om TO zo te schofferen, te veroordelen, aan te vallen en te bekritiseren.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Alle reacties Link kopieren
Als je zo gelovig bent, weet je ook dat alleen God mag oordelen.

Staat toch in de tien geboden; Gij zult niet oordelen?



En daarbij: het is nog geen kind verder... echte gelovigen vinden zelfs een condoom en de pil al moord.. Laat iedereen toch in zijn waarde.
quote:gedaan schreef op 30 juli 2012 @ 21:09:

Vraagje aan al die mensen die zo naar me reageren, stel iemand waarvan je houdt wordt vermoord door iemand en plaats dan hetzelfde als To nu doet, zou je dan hetzelfde reageren?

Lieverd! Je kont steeds dichterbij de dark side. Nog even en dan ben helemaal bij mij.



Alle reacties Link kopieren
Wat een rare mensen hier. Iemand een trap nageven. Ze heeft het zelf al moeilijk genoeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ishetdanechtzomoeilijk schreef op 30 juli 2012 @ 21:10:

Het is niet aan mij om te oordelen over goed of fout. Klopt.



Het raakt mij alleen tot diep in m'n tenen dat iemand zo huilie kan doen over iets wat ze zichzelf aan doet, terwijl er zoveel anderen zijn die een moord zouden doen (sorry stomme woordspeling) om zwanger te zijn.. :'(





Iemands verdriet als 'huilie doen' bestempelen is ook een trap na geven.

En buiten dat, wanneer iemand een abortus laat doen heeft dat geen enkele invloed op de vruchtbaarheid van een ander.



Ook het 'geef maar hier, ik zorg er wel voor' werkt niet op die manier.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
quote:gedaan schreef op 30 juli 2012 @ 21:14:

[...]





Die vraag laat precies de werkelijkheid zien.Dus je inderdaad opgesloten. Gelukkig maar. Simpele ziel.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Gedaan: jij zet jezelf nu op de stoel van God. Jij oordeelt over iets waar alleen God over mag oordelen.



Jezus zegt het zelf:



Mattheüs 7 (Willibrord vertaling)

Werp je niet op als rechter, opdat je niet onder het oordeel valt. [2] Want onder het oordeel dat jullie vellen, zul je vallen, en met de maat waarmee jullie meten, zul je gemeten worden. [3] Wat kijk je naar de splinter in het oog van een ander, terwijl je de balk in je eigen oog niet opmerkt? [4] Of hoe kun je tegen een ander zeggen: Laat me de splinter uit je oog halen, en kijk, de balk zit in je eigen oog? [5] Schijnheilige, haal eerst de balk uit je eigen oog, en pas dan zie je scherp genoeg om de splinter uit het oog van de ander te halen. [6] Geef het heilige niet aan de honden, en gooi jullie parels niet voor de varkens, opdat zij die niet met hun poten vertrappen, zich tegen je keren en je verscheuren



Dus Gedaan: houd je aan je eigen geloof en ga niet op de stoel van God zitten.
Alle reacties Link kopieren
Matth0 is geen echte gelovige, hij trekt al die teksten gewoon van internet af. Het enige wat ie doet is stalken en opruien en daarin slaagt ie ontzettend goed.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:MEFS schreef op 30 juli 2012 @ 21:15:

[...]



Lieverd! Je kont steeds dichterbij de dark side. Nog even en dan ben helemaal bij mij.



[afbeelding]
Alle reacties Link kopieren
TO: Veel sterkte. Het lijkt een ontzettende heftige beslissing voor zowel jou als je vriend. Ik wens jullie beide alle goeds en gezondheid toe en ik hoop dat jullie hierover met elkaar kunnen blijven praten.
Owneeeeee, de terrortrollen zijn weer loose...



TO, niet op reageren hoor!



Bah, wat naar hoe mensen kunnen reageren op iemand die voor zo'n keuze stond. En nee, ik heb nooit een abortus gehad. Wel een miskraam en mis mijn twee dochters al jaren... dit is geen reden voor mij om anderen te veroordelen. Schaam jullie! Onruststokers!



Dit is het laatste wat ik hier op wil schrijven. Punt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven