Vandaag abortus gehad, even van me afschrijven.

30-07-2012 19:15 198 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag heb ik een abortus gehad. Ik ben 23 jaar, mijn vriend 29 jaar.



Door antibiotica heen zwanger geworden, hij woont in Amerika (is tot einde zomer hier) en we doen allebei nog een studie.



Ik heb een tijd tegen deze dag aan zitten hikken, 7 weken was ik zwanger. Gelukkig hebben wij het geluk gehad hier goed samen over te kunnen praten en de beslissing te kunnen nemen, hij staat achter mij met elke stap.



Vanochtend was het dan zover, geheel nuchter (zonder ontbijt of drinken) meld ik mij bij de kliniek. Hier wordt ik vriendelijk ontvangen en hebben wij nogmaals een gesprek waarbij wordt gevraagd of we er zeker van zijn. Dat zijn we, we wonen niet bij elkaar, doen nog een studie, hebben de financiële middelen niet en emotioneel gezien ben ik er ook niet klaar voor om moeder te worden.



Ik ben in slaap gemaakt voor de behandeling, hierdoor heb ik heel weinig meegekregen gelukkig. Na een uurtje werd ik weer wakker met wat buikpijn en na een half uur rusten en twee paracetemol mocht ik weer naar huis.



En daar ben ik nu, ik ben een beetje wankel maar voel me goed. Ik verlies nog geen bloed (blijkt normaal te zijn) en ik voel me opgelucht. De misselijkheid die ik elke dag voelde is weg.. ik heb geen spijt, hoe verdrietig de keuze ook is. Mijn vriend echter, heeft er meer moeite mee. Dit vindt ik moeilijk.. aangezien we samen achter de keuze stonden en ik me nu schuldig voel dat 'ik' hem dit 'aandoe'.

Het heeft misschien met het leeftijdsverschil te maken, hij is er al meer klaar voor dan ik maar wilde het ook nog niet. Dat hebben we allebei heel duidelijk naar elkaar gemaakt, en nu voelt hij zich rot, waardoor ik me rot voel. Ik wil hem weer blij maken, maar nu lukt dat even niet. Ik probeer hem maar te knuffelen en te praten wanneer hij dat wil.



Hopen dat het snel beter gaat. Ik moest het even van me afschrijven, bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Jij ziet stalken ook niet als zonde. Is het wel. Daar, splinter, balk, oog.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:makreel schreef op 30 juli 2012 @ 21:20:

[...]





Hier eentje uit die categorie. Ik ben niet tegen het verkeerde of goede been gestoten, ik vind het oprecht verdrietig voor TO. Veel sterkte lieverd, het leven is soms oneerlijk.





Hier ook, en ook nog eem kindje bij 28 weken zwangerschap verloren.



En ik vind het ook verdrietig oor de to. En moedig dat ze samen dezelfde beslissing hebben gemaakt
Alle reacties Link kopieren
[quote]Ishetdanechtzomoeilijk schreef op 30 juli 2012 @ 21:31:

[...]





super dat je het zo doet.
Alle reacties Link kopieren
quote:High Five.Ik zal mijn quote weghalen.
Alle reacties Link kopieren
quote:gedaan schreef op 30 juli 2012 @ 21:30:

[...]





Het probleem is dat het niet als zonde wordt gezien.Ik verwijs nogmaals naar de woorden van Jezus in Mattheüs 7.
Alle reacties Link kopieren
Heeft weinig zin, thomaaaas. Matth0 is geen gelovige. Hij snapt de teksten niet. Het is gewoon een creep.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:Ishetdanechtzomoeilijk schreef op 30 juli 2012 @ 21:34:

[...]





Ik zal mijn quote weghalen.Ik ook.
Alle reacties Link kopieren
Thomaaas, laat gaan. Mat kan je het beste negeren in dit soort gevallen. Tot hij weer een ban heeft. Heel irritant. Maar de mods kunnen er niks aan doen.



TO, ik hoop dat jij dat ook kan. Die reacties negeren.
Alle reacties Link kopieren
quote:thomaaas schreef op 30 juli 2012 @ 21:34:

[...]





Ik verwijs nogmaals naar de woorden van Jezus in Mattheüs 7.Die tekst wordt uit zijn verband gehaald.
Alle reacties Link kopieren
Nog maar een paar voor Gedaan:



NBG51 Mat 12 : 31 schreef: Daarom zeg Ik u: Alle zonde en lastering zal de mensen vergeven worden, maar de lastering van de Geest zal niet vergeven worden



1 Johannes 5:16

Als iemand zijn broeder ziet zondigen, een zonde niet tot de dood, moet hij bidden en God zal hem het leven geven, hun namelijk, die zondigen niet tot de dood. Er bestaat zonde tot de dood: daarvoor zeg ik niet, dat hij moet vragen. 17 Alle ongerechtigheid is zonde, en er bestaat zonde niet tot de dood.
Alle reacties Link kopieren
quote:mrsstanleywalker schreef op 30 juli 2012 @ 21:36:

Heeft weinig zin, thomaaaas. Matth0 is geen gelovige. Hij snapt de teksten niet. Het is gewoon een creep.Dan heb ik iets gemist. Excuus.
Alle reacties Link kopieren
*negeert de discussie, want het is echt te kinderachtig voor woorden*



Sterkte To! Ik weet hoe je je voelt. Ik wens je heel veel sterkte voor nu, maar vooral voor de komende tijd. Bij mij is het nu 10,5 maand geleden, ben er nog elke dag mee bezig. En inderdaad sla maar vast genoeg menstruatie materiaal in, want hele stromen tegelijk; weken lang! Succes. Dikke knuffel!
Alle reacties Link kopieren
quote:gedaan schreef op 30 juli 2012 @ 21:37:

[...]





Die tekst wordt uit zijn verband gehaald.



De tekst staat er in zijn geheel en kan dus moeilijk uit zijn verband zijn gehaald. Ik ga hier niet over in discussie. Je hoort het t.z.t. vanzelf van Diegene die hier over gaat.



TO: nogmaals: alle sterkte. Wat naar voor je dat je topic zo is gelopen. Ik had het anders voor je gehoopt.
quote:truffelmaffia schreef op 30 juli 2012 @ 20:47:

Het is bekend van antibiotica dat het de werking van de pil beïnvloed... Dus eigenlijk kan je niet "door antibiotica heen" zwanger worden. Je had het beste een condoom kunnen gebruiken, de tijd dat je antibiotica gebruikt(e), als je nog niet zwanger wilde worden.Hier wil ik even op reageren. Ik ben apothekersassistente en sinds 1 januari 2012 is deze interactie opgeheven. Na onderzoek is gebleken dat antibiotica geen invloed heeft op de werking van de pil, dus "door antibiotica heen" is het niet geweest. En nee, dit is geen sneer naar TO. Wil haar er op wijzen dat het dus iets anders was dan die antibiotica. Diarree, overgeven misschien? Hou daar dus goed rekening mee, voor het je nog een keer overkomt.
Antibiotica geen invloed op de pil? Waarom staat het dan nog steeds in de bijsluiter?
Alle reacties Link kopieren
quote:Ishetdanechtzomoeilijk schreef op 30 juli 2012 @ 21:20:

[...]





Grote woorden voor een mening die afwijkend is tov het gros..

En ja, ik reageerde in eerste instantie uit boosheid, snap ook dat TO in k u t situatie zit en dit zelf ook niet zo gewild had, maar empathie en je hebt het goed gedaan zijn voor mij een brug te ver. -excuus-



Ja, je hebt gelijk, die woorden zijn ook eigenlijk bedoeld voor Gedaan. Reageerde te fel voor een afwijkende mening tov het gros.

Sorry.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
quote:kiwi87 schreef op 30 juli 2012 @ 21:52:

Antibiotica geen invloed op de pil? Waarom staat het dan nog steeds in de bijsluiter?Ik ga hier zitten liegen ja het is mijn vak...het is per 1 januari veranderd en het kan zo zijn dat het nog in de bijsluiter staat, omdat die medicatie dan van voor 1 januari 2012 is. Een bijsluiter die in de kast bij de apotheek ligt kan je moeilijk aanpassen.
quote:gedaan schreef op 30 juli 2012 @ 21:30:

[...]





Het probleem is dat het niet als zonde wordt gezien.Het probleem is dat je andermans prive gegevens her en der plaatst, je alle regels van het forum aan je laarzen lapt en dan durf je nog hier te komen oordelen? Rot maar op! Kruip terug naar de grot waar je vandaag komt.
quote:thomaaas schreef op 30 juli 2012 @ 21:38:

[...]





Dan heb ik iets gemist. Excuus.Hij is een stalker die ons al maanden lang lastig valt.
Alle reacties Link kopieren
http://www.knmp.nl/nieuws/knmp-nieuws/2 ... gnaal-meer



Ik plak hem nog maar een keer voor degenen die nog niet op de hoogte waren van deze wijziging.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Alle reacties Link kopieren
Maanden? We gaan al richting het jaar....
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:Prima69 schreef op 30 juli 2012 @ 22:06:

http://www.knmp.nl/nieuws/knmp-nieuws/2 ... gnaal-meer



Ik plak hem nog maar een keer voor degenen die nog niet op de hoogte waren van deze wijziging.Thanx overigens is het dus altijd al zo geweest dat het geen invloed had, alleen waren ze daar toen nog niet achter. Het is niet zo dat de antibiotica veranderd is ofzo, er is gewoon meer onderzoek gedaan en gebleken dat die interactie nergens op sloeg al die tijd
Alle reacties Link kopieren
quote:Ivetje schreef op 30 juli 2012 @ 22:08:

[...]

Thanx overigens is het dus altijd al zo geweest dat het geen invloed had, alleen waren ze daar toen nog niet achter. Het is niet zo dat de antibiotica veranderd is ofzo, er is gewoon meer onderzoek gedaan en gebleken dat die interactie nergens op sloeg al die tijd Ik ga van antibiotica vaak aan de diarree, dus als de pil dan onbetrouwbaar zou zijn, is dat meer het gevolg van de diarree, dan van de antibiotica, neem ik aan.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Alle reacties Link kopieren
quote:Prima69 schreef op 30 juli 2012 @ 22:11:

[...]

Ik ga van antibiotica vaak aan de diarree, dus als de pil dan onbetrouwbaar zou zijn, is dat meer het gevolg van de diarree, dan van de antibiotica, neem ik aan.Precies!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ik had mezelf eerst voorgenomen niet te gaan reageren op een aantal domme reacties die hier staan.. Maar sjonge.. Wat een maf topic is dit!



Ik snap niet dat Anno 2012 mensen zo bekrompen kunnen redeneren..

Iedereen heeft recht op zijn eigen mening/keuzes.

Zo ook TO!

Ze zegt toch dat ze er financieel en emotioneel niet klaar voor zijn? Wat nou als ze het kind had laten komen en er niet voor kon zorgen? Dan zou ze ook allemaal veroordelingen naar haar hoofd geslingerd krijgen!

Ongeluk zit in een klein hoekje.. Laat TO haar verhaal doen en als je het er niet mee eens bent dan ga je lekker op een ander forum meepraten.. Ik snap echt helemaal niets van dit soort domme reacties.. Pfff walgelijk!



Ik probeer zelf ook al ruim een jaar zwanger te worden maar wat heeft mijn geluk en mijn lichaam met het hare te maken? Ik vind dit oprecht heel k*t voor TO en hoop dat ze zoch snel een beetje beter voelt!



Heel veel sterkte gewenst meid!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven