Vanmiddag hoor ik of ik dood ga - knuffel nodig

12-01-2017 10:32 3047 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dramatische titel (en dat voor mijn eerst geopende topic na 8 jaar meelezen), maar zo voel ik me nu even ook.

Vanmiddag heb ik een gesprek met de oncoloog. Na 4 maanden van intensieve chemotherapie is het nu alles of niets. Van te voren is er gezegd dat er een kans was van <10% dat er na de chemo geopereerd zou kunnen worden. Zo niet, heb ik waarschijnlijk nog 2 jaar te leven.

Gisteren de CT-scan gehad, vanmiddag volgt dus de uitslag.



Ik heb vanochtend brood gesmeerd, de kinderen naar school gebracht, me aangekleed zoals ik er uit zag voordat ik ziek werd (panty en jurkje ipv een joggingbroek en slobbertrui), en ik doe net alsof ik niet elk moment keihard kan gaan huilen. Ik ben bang dat als ik eenmaal begin ik niet meer kan stopppen.

Na het gesprek zal ik alle tranen weer opdrogen, en zodra ik de kinderen weer zie een glimlach opzetten en weer doen alsof alles normaal is.



Maar nu wil ik heel graag even virtueel uithuilen en een (virtuele) knuffel van krijgen.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
Wat een lieve collega's heb je! En hoe grappig dat ze meteen in de cijfertjes duiken. Beroepsdeformatie!

Hier ook een niks-ochtend inclusief joggingbroek. Eens even bedenken hoe de rest van de dag eruit gaat zien... In ieder geval even lekker naar buiten. Het ruikt echt naar lente. Mijn lievelingsseizoen!
Anna, wil je zeggen dat een joggingbroek alleen is voorbehouden voor de minder gezonden? dan ga ik me zo maar aankleden...



Geniet van het mooie weer/gezellig samen zijn!
Alle reacties Link kopieren
Oeps, nee! Ik bedoelde dat ongewassen in joggingbroek bij mensen op bezoek gaan alleen is voorbehouden voor de minder gezonden en de mensen die mentaal zo sterk zijn dat ze ze zich er niks van aantrekken.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
Maakt dit het beter of erger?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
quote:AnnA_C schreef op 25 maart 2017 @ 12:38:

Maakt dit het beter of erger? Draaikontje Maar volgens mij werkt het!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Erger! Ik ga me ook NU aankleden!
Alle reacties Link kopieren
*voelt zich mentaal buitengewoon sterk*



(Of telt het niet als ik in joggingbroek bij jou op bezoek ga ?)
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Alle reacties Link kopieren
Jij mag altijd in joggingbroek bij mij op bezoek komen!



Wel zo handig als je mijn wc poetst
anna_c wijzigde dit bericht op 25-03-2017 18:31
Reden: typefout
% gewijzigd
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
Mmm, ik geloof dat ik maar weer een joggingbroek ga opzoeken...



Maar wat een lieve collega's heb je. Een studiefonds voor je kinderen. Pragmatisch en attent.



Ik wens je een heel fijn weekend met mooi weer en paaseitjes!
Aangezien ik PDS heb, mag ik dus zonder me te generen een joggingbroek aan Goed excuus, haha.



Lieve Anna, ik wens je een fijne avond en zondag!
Alle reacties Link kopieren
Jeg, ik heb hoofdpijn, keelpijn, een versnotterde neus en man vertrouwt de oorthermometer niet en dreigt een echte thermometer in m'n kont te gaan stoppen....

Heb me net maar uit bed gesleept in een poging dat te vermijden.

Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Hè bah, Anna. Dat is rot! Ik zou toch even naar man luisteren.

Beterschap
Oh jee, een staartje van de griep?



Ik zou de thermometer afpakken en zelf in m'n kont doen. Ja het is even vervelend, maar het duurt een minuutje.



Mag je daarna weer in je joggingbroek op de bank
quote:smart79 schreef op 26 maart 2017 @ 12:06:

Oh jee, een staartje van de griep?



Ik zou de thermometer afpakken en zelf in m'n kont doen. Ja het is even vervelend, maar het duurt een minuutje.



Mag je daarna weer in je joggingbroek op de bank Precies!
Alle reacties Link kopieren
Ik zit inmiddels al met joggingbroek op de bank. Ben aan 4e kop thee bezig en voel me al weer iets beter. Voorlopig blijft de thermometer dus uit de buurt van mijn kont!



(Schijnbaar associeer ik dat dus echt met heel erg ziek zijn, dat ik dat zo erg vind. Meestal zeg ik tegen mezelf bij alles waar ik tegen opzie: "je hebt ook 2 kinderen gebaard, waarvan je er 1 zelfs zonder weeën uit moest persen. Dus dit kan je ook wel")
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
Is het heel ongepast en een te duidelijk teken van mijn slechte humeur als ik een bepaald topic over appels opmerk dat ze de codes naar Marels kan sturen?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
quote:AnnA_C schreef op 26 maart 2017 @ 12:37:

Is het heel ongepast en een te duidelijk teken van mijn slechte humeur als ik een bepaald topic over appels opmerk dat ze de codes naar Marels kan sturen?Terecht, wat een afschuwelijk topic, ik word er chagrijnig van!
quote:AnnA_C schreef op 26 maart 2017 @ 12:37:

Is het heel ongepast en een te duidelijk teken van mijn slechte humeur als ik een bepaald topic over appels opmerk dat ze de codes naar Marels kan sturen?

Nee hoor, gewoon doen.



Een thermometer in je kont is ook niet prettig, maar sneller voorbij en minder pijnlijk dan kinderen baren (dat laatste denk ik).
quote:mafalda schreef op 26 maart 2017 @ 12:39:

[...]





Terecht, wat een afschuwelijk topic, ik word er chagrijnig van!Ik kwam niet verder dan pagina 2. Ik heb geen kinderen, maar die moeder lijkt me niet de vriendelijkste tegenover kinderen die komen spelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:AnnA_C schreef op 26 maart 2017 @ 12:37:

Is het heel ongepast en een te duidelijk teken van mijn slechte humeur als ik een bepaald topic over appels opmerk dat ze de codes naar Marels kan sturen?
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
quote:AnnA_C schreef op 26 maart 2017 @ 12:37:

Is het heel ongepast en een te duidelijk teken van mijn slechte humeur als ik een bepaald topic over appels opmerk dat ze de codes naar Marels kan sturen?
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Als je nog geen slecht humeur had, zou je het van zo'n topic wel krijgen.



En verder heb ik als tip: sudocreme of vaseline. Of inderdaad stug met je joggingbroek strak dichtgeknoopt op de bank blijven zitten, dat helpt ook.



Snotterigheid met hoofdpijn is stom. Hier:

En nu niet meer zeuren, anders krijg je er nog één.
Alle reacties Link kopieren
Waarom doe je je thermometer niet gewoon onder je arm joh? Er 0.5 bij op tellen et voila! Wel net zo makkelijk.



Hier nog een met joggingbroek die zich meldt. Het viel zelfs mijn vriend op dat er tegenwoordig in de was bijna alleen nog maar joggingbroeken zitten. Ik ben een slons. Laat me!
Dan is een oorthermometer volgens mij nog betrouwbaarder.

Maar in je kont blijft toch de betrouwbaarste manier. Ik moet bij koorts altijd contact opnemen met een arts (nou ja, jullie twee ook natuurlijk) en bij bellen wordt mij altijd gevraagd om de rectale meting. Dus ik gebruik de oorthermometer alleen om te bepalen of ik de vaseline erbij moet pakken, of dat de pot in de kast mag blijven staan.



Ik ben nog niet eens uit bed.
Wat ook heel goed aansluit bij een chagrijnige bui, is welke beroemdheden je niet leuk vindt. Op Entertainment.



Je bent toch niet chagrijnig omdat je te weinig chocola binnen krijgt hè? Just checking. Gewoon om even te controleren of je je wel aan je dieet houdt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven