Voor iedereen die er doorheen zit - hervat

23-11-2016 21:51 233 berichten
We hadden hier een praattopic voor iedereen die een steun in de rug kon gebruiken. Helaas is het topic doodgebloed. Ik mis het topic (en de vaste schrijfsters) best wel. Dus daarom dacht ik: laat ik het gewoon proberen om het topic een nieuw leven in te blazen. Dus bij deze voor iedereen die graag even van zich af wil schrijven, een digitale knuffel of schop onder de (digitale) kont nodig heeft voel je vrij om hier te posten.



Ik zal zelf later nog iets over mezelf schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook graag mee schrijven. Voor iedereen een knuffel die er door heen zit.



Ik werk al jaren aan mijn bedrijf geen rust geen vakantie al.mijn liefde passie en geld in gestopt en krijg het maar niet van de grond conclusie kan niet rondkomen veel stress kraakbeen ontsteking plus rug spieren doodmoe. Ik wil van de huurclubs af is nog niets zo makkelijk... Gelukkig wel een baan voor een beetje financiele lucht en hopelijk alles weg vanaf januari...
Alle reacties Link kopieren
Daremanda, natuurlijk

Heb je een idee waarom je je nu niet zo goed voelt? Weet je waar het vandaan komt? Waarom voel je je schuldig over de ruimte die je in beslag neemt? Wat bedoel je daar precies mee. En een ieder mag er wezen net als jij Het is rot als je je niet goed voelt die tijden zijn klote om te overwinnen. Knap dat je een studie bent gaan doen. Houd vol!



Laveldel, Wat een klote stress hopelijk is het vanaf januari dan een beetje rustig? En al die pijnen die er bij komen kijken zijn vreselijk. Valt niet tegenop te slikken met medicijnen heb ik in ieder geval ook gemerkt. Sterkte
quote:Sprookjesbos schreef op 24 november 2016 @ 07:16:

@Muis73, dat klinkt niet echt fantastisch. Dat van je tijdverdrijf voelen en mensen verliezen, dat herken ik wel. Koste me heel veel kracht om dat soort mensen niet meer toe te staan in mijn leven, maar het heeft me heel veel energie opgeleverd.



Ik weet niet meer precies wat je allemaal al had verteld in het vorige topic, maar was jij nou nog in behandeling?



Dat klikt heek herkenbaar. Om die mensen niet in je leven/gedachten te laten, ik vind het moeilijk.



Ik ben niet in behandeling nee, maar ik zie dat ook niet zo zitten eerlijk gezegd..
Daremanda, lavendel welkom! Ik zal later uitgebreider op jullie reageren
Alle reacties Link kopieren
Dank je muis73!



Switsal_nijntje dar hoop ik ook ben er goed klaar mee...
quote:zwitsal_nijntje schreef op 24 november 2016 @ 19:01:

Daremanda, natuurlijk

Heb je een idee waarom je je nu niet zo goed voelt? Weet je waar het vandaan komt? Waarom voel je je schuldig over de ruimte die je in beslag neemt? Wat bedoel je daar precies mee. En een ieder mag er wezen net als jij Het is rot als je je niet goed voelt die tijden zijn klote om te overwinnen. Knap dat je een studie bent gaan doen. Houd vol!



Laveldel, Wat een klote stress hopelijk is het vanaf januari dan een beetje rustig? En al die pijnen die er bij komen kijken zijn vreselijk. Valt niet tegenop te slikken met medicijnen heb ik in ieder geval ook gemerkt. Sterkte

Ik denk dat ik me nu niet zo goed voel omdat er gewoon heel veel veranderingen steeds zijn en ik kan daar heel slecht tegen (heb autisme) en ik heb het gevoel dat ''iedereen'' hele hoge verwachtingen van mij heeft nu ik weer studeer en uit huis woon, maar ik heb gewoon nog steun/hulp nodig.

Ik voel me gewoon 'teveel' ''too much'' overbodig, alsof het niet uitmaakt of ik wel of niet leef want als ik er niet ben val ik tenminste niemand lastig. :(



Maar morgen psych dus hopelijk komt er wat uit.
Ik zit er momenteel ook even doorheen. Heel stom, maar ik ziet hier gewoon te huilen. Wat oud zeer dat naar boven komt en het is soms moeilijk het weer op zijn plaats te duwen. Ik heb steeds het gevoel dat alles wat ik zeg of doe verkeerd is, hoewel mijn vriend me net troostte en nooit bij me weg wil al ben ik nog zo moeilijk.



Ik ben zo snel gekwetst. Ik heb deze week veel gereisd voor mijn werk en als ik dan een rustige dag heb zoals vandaag is het alsof alles weer keihard terugkomt.
Even ventileren. De aannemer en zijn ploeg is hier ondertussen een kleine twee maand bezig en omdat we 's nachts werken hakt het er redelijk stevig in. We hadden overwogen om tijdelijk iets te huren maar dachten dat we er ons wel door zouden slaan.

Neem al jaren een antipsychotica en sinds ze bezig zijn drink ik weer vrij stevig. Misschien is het gewoon de vermoeidheid die nu spreekt, hoop het.

Wil mijn huisarts er niet mee lastig vallen en op het werk kunnen ze me ook niet snel vervangen, dus nog even op de tanden bijten. Nog een week of twee, enfin het wordt beter.

Veel sterkte voor iedereen.



Edit: krijg wel veel gelezen op het forum zo.
quote:Daremanda schreef op 24 november 2016 @ 21:39:

[...]



Ik denk dat ik me nu niet zo goed voel omdat er gewoon heel veel veranderingen steeds zijn en ik kan daar heel slecht tegen (heb autisme) en ik heb het gevoel dat ''iedereen'' hele hoge verwachtingen van mij heeft nu ik weer studeer en uit huis woon, maar ik heb gewoon nog steun/hulp nodig.

Ik voel me gewoon 'teveel' ''too much'' overbodig, alsof het niet uitmaakt of ik wel of niet leef want als ik er niet ben val ik tenminste niemand lastig. :(



Maar morgen psych dus hopelijk komt er wat uit. naar gevoel maar herkenbaar. Ben je ook wel eens op faalangst getest? Soms kun je ondanks dat je wel of niet getest bent via je onderwijsinstelling een faalangst cursus doen. Misschien dat je, als ik je zo lees, daar ook wel wat aan hebt. Vind je het moeilijk om de hulp die je nodig hebt te vragen?
@lorelei klinkt een beetje alsof je iets nog niet verwerkt hebt en het wegduwd door je werk. Dan is het logisch dat als je vrij hebt en tijd om na te denken dat alles weer naar boven komt. Heb je therapie? EMDR ooit geprobeerd?



@valdemar sterkte nog 2 weken. Is het nog wel vol te houden? Kun je eventueel even ergens anders bijslapen?
muis73, ik had op een ander topic een "foute" reactie gegeven op iets wat mij triggerde. Hierdoor kreeg ik opmerkingen waarmee ik jaren geleden ben doodgegooid. Dat kwam bij mij gewoon keihard aan.



Ook al probeerde ik het nog wat recht te zetten. Ik kreeg geen antwoord. Ik baal er gewoon van dat ik blijkbaar niet goed reageer.



Je merkt dat de ene forummer die zijn of haar verdriet uit knuffels krijgt en de ander niet. Blijkbaar heeft dat te maken met de manier waarop je iets brengt.
quote:muis73 schreef op 25 november 2016 @ 06:44:

[...]





naar gevoel maar herkenbaar. Ben je ook wel eens op faalangst getest? Soms kun je ondanks dat je wel of niet getest bent via je onderwijsinstelling een faalangst cursus doen. Misschien dat je, als ik je zo lees, daar ook wel wat aan hebt. Vind je het moeilijk om de hulp die je nodig hebt te vragen?Ja, ik heb faalangst en ben heel erg perfectionistisch dit gaat natuurlijk vaak samen. Vanuit mijn onderwijsinstelling krijg ik echt al allemaal hulp dus dat is fijn.
quote:loreley12 schreef op 25 november 2016 @ 14:22:

muis73, ik had op een ander topic een "foute" reactie gegeven op iets wat mij triggerde. Hierdoor kreeg ik opmerkingen waarmee ik jaren geleden ben doodgegooid. Dat kwam bij mij gewoon keihard aan.



Ook al probeerde ik het nog wat recht te zetten. Ik kreeg geen antwoord. Ik baal er gewoon van dat ik blijkbaar niet goed reageer.



Je merkt dat de ene forummer die zijn of haar verdriet uit knuffels krijgt en de ander niet. Blijkbaar heeft dat te maken met de manier waarop je iets brengt.Hier op het forum word idd wel eens heel wisselend gereageerd. Volgens mij waren er in het vorige topoc meer die daar tegenaan liepen. Wel heel naar dat je het gevoel hebt je verdriet niet kwijt te kunnen. In dit topic mag dat wel hoor!
quote:Daremanda schreef op 25 november 2016 @ 14:26:

[...]



Ja, ik heb faalangst en ben heel erg perfectionistisch dit gaat natuurlijk vaak samen. Vanuit mijn onderwijsinstelling krijg ik echt al allemaal hulp dus dat is fijn.Dat je hulp krijgt is fijn maar heb je ook wel het gevoel dat je er iets aan hebt?
Dit forum kan met momenten heel hard zijn, vooral aantal stamposters. Hopelijk kan je daar een beetje door heen lezen en zie je ook leuke/positeve reacties



In het vorige topic heb ik met regelmaat iets willen schrijven, maar nooit echt gedaan.



Na een jaar samenwonen gaat onze relatie niet super. Ik zit opnieuw in een depressie (vorige heeft vriend niet meegemaakt) en hij heeft heel veel moeite hiermee om te gaan. Is ook veel practischer dan ik. Trekt hierdoor een muur op en daar knal ik x op x keihard tegen aan. Gelukkig loop ik bij de psycholoog. Binnenkort hoor ik welke patronen ik aanhoud en mij nu belemmeren..



In de tussentijd doe ik mijn best mooi weer te spelen en zit ik midden in een afstudeerperiode en een solliciteer me rot periode.
@depster dat klinkt niet echt gezond dat je zk erg je best doet om mooi weer te spelen. Wonen jullie samen? Anders misschien een idee om even iets meer afstand te nemen...



Je hebt gelukkig al wel hulp. Maak je je erg druk over het afstuderen en solliciteren? Ken het hoor dat zijn gewoon erg onzekere en stressvolle periodes. Wanneer verwacht je klaar te zijn?
Alle reacties Link kopieren
Omdat het leven niet altijd gaat zoals je het wilt en de ene pech na de andere krijgt. Ziek bent niet goed voelt verdriet hebt.



Bij deze ontelbaar virtuele knuffels gestuurd aan iedereen die het kan gebruiken



















Zwitsal knuffels terug
Bij mij is trouwens door een echo nu bijna definitief vastgesteld dat ik waarschijnlijk niet op een natuurlijke manier kinderen kan krijgen. Ik had graag kinderen gewild, nog niet nu maar ooit over een aantal jaar... En dat valt nu even weg..
Alle reacties Link kopieren
quote:muis73 schreef op 27 november 2016 @ 17:30:

Bij mij is trouwens door een echo nu bijna definitief vastgesteld dat ik waarschijnlijk niet op een natuurlijke manier kinderen kan krijgen. Ik had graag kinderen gewild, nog niet nu maar ooit over een aantal jaar... En dat valt nu even weg.. Jeetje heftig zo moeilijk als je kinderen wilt tegen de tijd en dan zo iets te horen krijgt :( kun je wel uiteindelijk zwanger worden via andere wegen of zou je echt moeten adopteren ?
muis; Pff wat hard om te horen! Ik heb eigenlijk dezelfde vragen als zwitsal. Sterkte!!



Ik moet trouwens nog 8 weken naar school, 4 toetsen, 8 maandagen en 12 diensten. Dan zit alles erop. Heb al wel zicht op een baan, fus dit is allemaal goed te overzien.



Het is inderdaad niet goed om mooi weer te spelen, maat voor nu eventjes nodig. Op de hele zware momenten laat ik t ook los hoor.
Kan eventueel met zware medicatie wel. Maar dan is nog de kans 50% dat het lukt.. Niet echt een garantie dus en van die medicatie schijn je niet bepaald de gezelligste te worden... Zoals er ik er nu in sta zou ik het evt tegen die tijd 1x willen proberen is het dan niets dan blijf ik ongewenst kinderloos. Omdat ik nu nog vrij jong ben, mag ik dus waarschijnlijk nog jaren uitleggen waarom ik niet 'even kinderen neem'. Ik krijg nu al regelmatig vragen omdat ik er blijkbaar ouder uit zie/overkom (word vaak 27/28 geschat, ben 24).



Verder heb ik door die uitslag wel grotere kans op: kanker, en dat zit al in de familie, hart-en vaatziekten zit ook in de familie en diabetes.
Alle reacties Link kopieren
Pfff een hele nare uitslag dus. Veel sterkte ermee
Alle reacties Link kopieren
Muis73 wat rot om te lezen en soms zijn mensen echt onbeschoft....



Hier goede nieuws een partime baan gevonden! Alleen jammer dat ik nog niet van de lowbudget keten af ben dat meer geld stress en hoofdpijn kost "zucht"
Ik zit momenteel echt met een rotgevoel. Voel zoveel onrust van binnen, heb nergens zin in, stel alles uit en alles overweldigt me. Ik ben moe, de tranen zitten me enorm hoog en ik ben als de dood dat er weer een depressie op de loer ligt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven