Voor iedereen die er doorheen zit - hervat

23-11-2016 21:51 233 berichten
We hadden hier een praattopic voor iedereen die een steun in de rug kon gebruiken. Helaas is het topic doodgebloed. Ik mis het topic (en de vaste schrijfsters) best wel. Dus daarom dacht ik: laat ik het gewoon proberen om het topic een nieuw leven in te blazen. Dus bij deze voor iedereen die graag even van zich af wil schrijven, een digitale knuffel of schop onder de (digitale) kont nodig heeft voel je vrij om hier te posten.



Ik zal zelf later nog iets over mezelf schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben boos verdrietig teleurgesteld..



Wanneer bewindvoering rond is zal ik 25 jaar zijn, en als ik er uit ben 28. Het voelt echt compleet vergooien van mijn leven en ik zou het zo graag zelf willen doen. Zoals ik altijd al gedaan had. Ik moet bekennen dat ik van dat gewacht echt moedeloos word. En het feit dat een bewindvoerder ook zon 125 euro van je geld inneemt, wat je anders zelf ook weer aan schulden had kunnen besteden. Ik heb al een deel afgelost omdat ik wat zaken had gewonnen ik denk dat ik nu op zon 8500 euro zit. Maar ik heb al mijn post moeten opsturen dus ik heb niets meer bij de hand. Maar de twijfel is toegeslagen. Ik wil iets maken van mijn leven maar als ik het traject in ga ben ik verplicht om alleen maar zeurderige kutbaantjes aan te nemen, omdat ik met mijn diploma nu ook niets meer kan (PW3 van 5 jaar geleden geen ervaring en teveel verantwoording voor mij).



Ik zou dolgraag het zelf aanpakken, op zoek gaan naar een leuke baan met BBL opleiding en verder groeien in mijn leven ipv 3 jaar te moeten stil staan. Het voelt alsof mijn leven inzakt en er anders niets meer is waar ik voor leef.



Er is nog niets rond geen budgetbeheer aanvraag geen bewindvoerder, dus volgens mij kan ik alsnog zeggen ik wil het niet, ook al had ik getekend dat de man akkoord ging om te bellen mailen namens mij. Ik twijfel zo. Ik twijfel echt zo....
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook graag even meeschrijven, ondanks dat ik nog nooit meegeschreven heb. Ik zal even wat over mezelf vertellen, ik ben Chantal, 22 jaar en ik kamp al enkele jaren met een angststoornis. Nu heb ik het bij tijden onder controle, maar de laatste tijd is het allemaal weer op komen zetten. Ben in september begonnen met een nieuwe studie en 2 weken terug een nieuwe bijbaan en het valt me allemaal zwaar. Veel paniek en onrust, maar dat uit zich vooral lichamelijk, dus elke dag misselijk. Niet echt een pretje. Gisteren een enorme paniekaanval gehad en daar vandaag niet geheel fit van en daar baal ik van. Elke keer hoop ik de boel weer onder controle te hebben en dan toch niet! Frustratie frustratie...
Tel wat je hebt, niet wat je mist
Alle reacties Link kopieren
Muis...wat rot joh. Das een zware dobber.

Dat zal vast ook in toekomst moeilijk bkijven.

Al zie ik bij vriendinnen dat de scherpe pijn minder word en dat je nog steeds goed leven kan hebben. Alleen heb je daar ni nix aan.



Sprookjesbos..hoe gaat t nu ? Probeer niet te ver op de zaken vooruit te lopen. Soms heb je mindere dagen..wil niet meteen zeggen dat er een depressie aankomt. Al kan ik me de angst wel voorstellen.



Lavendel..goed toch..je hebt een baan. Zou ik trots op zijn hoor !!! Goed gedaan.



ZwitsalNijn..ik snap je twijfel. Maar gooi niet te snel de hulp weg. En in mijn optiek doe je t nog steeds zelf. Ook al via bewindvoering. Wel beroerd dat t zo lang duurt voordat rond is. En weet je ..het lijkt lang..maar ik denk..je bent nog jong..wat is 3 jaar. Wil ook niet zeggen dat je ontwikkeling stil staat.

Ik zou er echt goed over nadenken. Je wil toch met schone lei verder.



Chantie..welkom...heb je te veel op je bord liggen ? Kun je rust inbouwen ?



Depster..je hebt dus ook al wat in de nabije toekomst (baan). Dat lijkt me gerustellend vooruitzicht.



Voor iedereen..ook

Hou vol..er is altijd hoop en geen enkele situatie is blijvend.
Alle reacties Link kopieren
Versnellingsbak dank je wel het welliswaar partime maar dat mag de pret niet drukken het is een leuk bedrijf en doen niet moeilijk dat ik ook een bedrijfje heb straks weer een beetje lucht.
Alle reacties Link kopieren
Versnellingsbak, er ligt inderdaad teveel op mijn bord, en rust inbouwen is hierdoor een lastig verhaal. Vandaag naar de huisarts geweest en ik ga opnieuw hulp zoeken, omdat ik dit dus wel nodig heb, weer een stapje gezet.
Tel wat je hebt, niet wat je mist
Alle reacties Link kopieren
Ja ik zit er doorheen en goed ook, al een beste tijd. Misschien goed idee om anders te loepen. Maar ik zit thuis als een kluizenaar, ik zie of spreek niemand behalve de kinderen en mijn partner die s avonds thuiskomt uit zijn werk. Heb geen werk, geen sport, geen hobby's, geen familie in de buurt, geen vriendinnen. Zo kan ik nog wel even doorgaan. Verder wacht ik op dagbehandeling wat pas over 3 maanden gaat starten.



Ik heb werkelijk geen idee hoe ik weer een beter gevoel ga krijgen en mijn leven weer enigzins op de rit krijg. Het voelt allemaal uitzichtloos, geen dingen om naar uit te kijken, niks.
Alle reacties Link kopieren
Singlegirl je moet nog zo lang wachten op je dagbehandeling... zo'n wachtlijst? Is er in de tussentijd geen andere hulp beschikbaar voor je zodat je deze weken kan overbruggen? Knuffel voor jou!
Tel wat je hebt, niet wat je mist
quote:Sprookjesbos schreef op 29 november 2016 @ 10:31:

Ik zit momenteel echt met een rotgevoel. Voel zoveel onrust van binnen, heb nergens zin in, stel alles uit en alles overweldigt me. Ik ben moe, de tranen zitten me enorm hoog en ik ben als de dood dat er weer een depressie op de loer ligt.Ik herken je onrust. Wees even niet te streng voor jezelf en laat wat dingen los als het kan. Doe even alleen de dingen die ECHT moeten, en neem vooral in je weekenden lekker rust. Heb je hulp?
@zwitsal Bij een bbl/ werkleerproject verdien je toch ook? Mag je dat niet van dat bewind?

Ik voel de wanhoop door je post Kan ik / kunnen wij iets voor je doen?



@chantie schrijf gerust mee hoor?



@singlegirl ik sluit me aan bij chantie: kun je niet eerder hulp krijgen? En doe je wel eens iets buiten de deur met je partner? Kun je anders zelf niet inschrijven bij een sportschool of gewoon buiten eens gaan wandelen?



Ik reageer nu zelf ook lekker laat afgelopen week heb ik meer dan 35 uur gewerkt exclusief administatie in 4 dagen. En er zijn nog allemaal extra dingen bijgekomen, ziekte in de familie, avond (verplicht) gezellig zijn... Vandaag mag ik eerst met familie naar het ziekenhuis en ik krijg vanmiddag mijn bloeduitslagen, best spannend..
Alle reacties Link kopieren
muis75 spannend, veel uur gewerkt al, zul je altijd zien dat er nog meer bij komt he! hopelijk laat je je er niet gek door maken!



Ik ben vandaag begonnen met nieuwe medicatie en ik vind het zo eng. Ben zo bang voor bijwerkingen en narigheid, maar het is even doorzetten nu, hoe het ging, kon het ook niet meer. Ik moet nu dus stoppen met mijn andere medicatie en die vervangen voor de nieuwe... erg eng, aangezien ik slechte ervaringen heb met afbouwen van dit middel.

Verder aan het kijken of mijn opleiding wel bij me past, ik doe nu maatschappelijk werk, maar met een angststoornis is dit geen perfecte combinatie kom ik achter... een zeer vermoeiende combinatie.
Tel wat je hebt, niet wat je mist
@chantie ben nu lekker vrij gelukkig. Lang weekend. Heb een drukke maand achter de rug dus doe ff lekker niks. Vind je je opleiding wel leuk? Jij bent niet je angststoornis he! Als je het echt leuk vind moet je misschien even door deze zure appel heen. Het is natuurlijk wel pittig! Spannend met je medicatie! Gaat het tot nu te goed?
Alle reacties Link kopieren
@muis73 lekker vooruitzicht! Ja, ik vind mijn opleiding wel leuk, dat is dus ook mijn twijfelpunt. Kan ik het wel of niet? Qua niveau kan ik het prima aan. Misschien moet ik ook even wachten tot de nieuwe medicatie werkt.. waarschijnlijk geeft dat ook wel weer wat rust.

Tot nu toe gaat het redelijk, afkloppen wel!
Tel wat je hebt, niet wat je mist
@chantie Vooral je opleiding door zetten zolang het nog lukt. Het kan je een structuur bieden, wat uiteraard erg prettig en belangrijk is. Zeker als je het leuk vindt



@Muis jeetje wat een drukte! Kies ook voor jezelf he?



Vandaag een hele slechte dag. Gister gehoord welke patronen ik heb, herkenbaar en nu aan de slag. Dat is fijn.



Lichamelijk heb ik nu ook veel klachten, dus ik ga naar een psychosomatische fysiotherapeut.



Vooral erg moe nu, gelukkig weekend. Heb het gevoel dat dit weekend niets goeds gaat brengen, wat niet helpt om me beter te voelen. Wat er dan weer tot leid dat ik t zelf ongezellig maak..
Alle reacties Link kopieren
@depster bedankt voor je woorden, het bied inderdaad de nodige structuur, die dan ook nodig is.



Werkt dat voor jou een beetje? Die psychomatische fysiotherapeut? Of ben je nog niet geweest.



Probeer toch wat van dit weekend te maken! Ondanks de vermoeidheid. Steek 's avonds een gezellig kaarsje aan, dan creeër je in elk geval wat gezelligheid.
Tel wat je hebt, niet wat je mist
@depster dat gaat even niet. Heb niemand anders die met dat familielid mee kan, werken moet ik ook.. Blijft er niet veel over om te laten vallen voor mijn rust. Hoe komt het dat je denkt dat het weekend weinig goeds brengt? Kun je iets leuks gaan doen? Of gewoon even een leuke films uitzoeken en met een dekentje op de bank? Vast kerstversiering ophangen/boom uitzoeken?
Ik merk dat school mij die structuur ook.biedt. Ookal ben ik t super zat haha, nog paar weken.



Ik ben nog niet geweest, ik ga maandag bellen voor een afspraak. Zal laten weten hoe t was.



Ik ga uiteraard mijn best doen er wat van te maken het weekend. Het is gewoon zn gevoel, wat vast herkenbaar is
Alle reacties Link kopieren
Muis73 zijn inderdaad verplichtingen die je niet kan laten vallen en die ten koste gaan van je rust. Hopelijk krijg je een lekker rustig weekend!



Depster bijna klaar met school dus? Jaa, ik ben benieuwd wat jou ervaringen zijn, ben nog zoekende naar een behandeling die ook bij mij past en alle verhalen die ik hoor kan ik meenemen haha. Jaa, ken het zeker! Maar wij mensen zijn sterk genoeg om onszelf daar doorheen te slaan!
Tel wat je hebt, niet wat je mist
Ja eind januari ben ik (als het goed is) afgestudeerd, dus ben heerlijk aan het aftellen.



Psychosomatische fysio is fysio voor mensen die last van spieren (nek/schouders/rug) die vast zitten etc veroorzaakt door de spanningen. Ik had eerst alleen last van mn nek, maar nu zijn mn schouders en rug erbij gekomen. Nek/shouder spieren schieten heel snel in de kramp ook, dus ben benieuwd
Alle reacties Link kopieren
Depster heerlijk gevoel moet dat zijn! Ik ben net begonnen, dus mag nog even haha



Hopelijk helpt het je! Dat zou wel fijn zijn lijkt me!
Tel wat je hebt, niet wat je mist
Deze dag mag weggeschreven worden als kutste dag van het jaar. Ik schreef afgelopen vrijdag al dat ik het idee had dat dit weekend niet leuk ging worden en inderdaad.



Vanochtend is besloten dat onze relatie op pauze gezet wordt.
depster
Alle reacties Link kopieren
quote:depster schreef op 02 december 2016 @ 18:40:

Ja eind januari ben ik (als het goed is) afgestudeerd, dus ben heerlijk aan het aftellen.



Psychosomatische fysio is fysio voor mensen die last van spieren (nek/schouders/rug) die vast zitten etc veroorzaakt door de spanningen. Ik had eerst alleen last van mn nek, maar nu zijn mn schouders en rug erbij gekomen. Nek/shouder spieren schieten heel snel in de kramp ook, dus ben benieuwdSuper!! Ik heb besloten na veel te lang nadenken om ook fysio te gaan studeren!
Alle reacties Link kopieren
quote:depster schreef op 04 december 2016 @ 16:17:

Deze dag mag weggeschreven worden als kutste dag van het jaar. Ik schreef afgelopen vrijdag al dat ik het idee had dat dit weekend niet leuk ging worden en inderdaad.



Vanochtend is besloten dat onze relatie op pauze gezet wordt.Oh nee, Depster! Dit was dan wel heel letterlijk een kutdag. Knuffel voor jou! Hoe voel je je eronder?
Tel wat je hebt, niet wat je mist
Kut. Ondanks dat ik weet dat het voor nu het beste is.



ik wil terug naar huis, ik wil ons door elkaar rammelen en schreeuwen 'waar zijn jullie mee bezig! Ik wil tegen en in hem (aan) kruipen. Ik wil in mn eigen bed slapen, ik wil de tijd terug en vooruit spoelen. Ik wil zijn en mijn ongeluk weg nemen. Ik heb pijn wat logisch is..ik ben op
Alle reacties Link kopieren
quote:depster schreef op 04 december 2016 @ 17:44:

Kut. Ondanks dat ik weet dat het voor nu het beste is.



ik wil terug naar huis, ik wil ons door elkaar rammelen en schreeuwen 'waar zijn jullie mee bezig! Ik wil tegen en in hem (aan) kruipen. Ik wil in mn eigen bed slapen, ik wil de tijd terug en vooruit spoelen. Ik wil zijn en mijn ongeluk weg nemen. Ik heb pijn wat logisch is..ik ben opLogisch! Probeer jezelf maar lekker te verwennen, dekentje, filmpje. Heeft geen nut voor je verdriet, maar dan voel je in elk geval beetje comfortabel. Dikke knuffel voor jou, want die verdien je wel!
Tel wat je hebt, niet wat je mist

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven