Voor iedereen die er doorheen zit II

31-01-2016 20:17 1375 berichten
Omdat het eerste topic vol was, hier en nieuw topic. Er is ruime voor iedereen die een luisterend oor (oog ) nodig heeft.



Wees welkom om van je af te schrijven.
Fijn! En nog bedankt voor de moeite en luisterend oor van de week @Sune
Alle reacties Link kopieren
Tvp
niks moet en alles mag
Graag gedaan muis en je bent altijd welkom



@koettie ik zou nog even terugkomen om op je te reageren.

Het is ook heel erg moeilijk om te zien dat iemand het zo moeilijk heeft. Je vriend heeft sinds kort hulp schreef je, heb je zelf ook steun bij hoe je hiermee om kunt gaan? Hebben jullie afspraken kunnen maken over hoe je met elkaar omdat, wat hij wel een niet van jou mag verwachten bijvoorbeeld?

In elk geval een hele dikke en veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
allesmag ik heb je nog pb gestuurd.
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Pluk de dag voor je in een vaas eindigt.
Happy new topic
Mila zoals ik je nu lees wel je dat er iemand, het liefst van dit topic, het op zich neemt om je iedere week te helpen en doel te stellen en je moed in te praten bij het nemen van de bijbehorende stappen?



Geen idee hoe dat voor de andere schrijfsters is, maar ik vind dit inderdaad een hele grote verwachting. De meeste mensen die hier schrijven zijn zelf in therapie of hebben andere vormen van hulp juist omdat ze er niet meer helemaal alleen uitkwamen. Voor dit soort ondersteuning en eenrichtingsverkeer heb je professionals. Jij biedt dit namelijk niet aan de ander, je vindt immers dat je vreselijk anders bent dan iedereen die met dezelfde (soort) issues kampt.

Het is in ieder geval een verwachting waar ik niet aan kan voldoen, daarvoor heb ik teveel energie nodig om mezelf en mijn gezin staande te houden, dat doe ik namelijk ook helemaal alleen.



Gipsy , hoe is het?
Sune laat Mila maar.. Blijkbaar doen we het toch niet goed in haar ogen
Alle reacties Link kopieren
als iemand het aan me vraagt zou ik dat wel doen. Niet als flauw antwoord maar dat meen ik echt. Als iemand dat aan me zou vragen dan zou ik daar geen probleem mee hebben als ik iemand daarmee zou kunnen helpen.
Alle reacties Link kopieren
Sammy: ipv negatief te zeggen dat ik bv zelfmedelijden heb, wat juist averechts werkt, zou het mij meer helpen als iemand iets positiefs over me zou zeggen. Ik denk dat ik daar meer aan heb. Ik weet wel dat veel mensen mij irritant vinden. Ik zeg dit ook niet om te irriteren. Het is hoe ik denk. Daarin zie ik dat ik anders denk dan de meeste mensen.
Alle reacties Link kopieren
Een heel topic al weer vol gepost!



Is dat een goed teken? Ergens niet, want het bewijst maar eens te meer hoeveel leed velen van jullie meetorsen.



Toch geef ik er de voorkeur aan het andersom te zien: ja! Het is een goed teken! Juist voor alle ellende vonden velen hier een luisterend oor (oog). Vele bemoedigende berichten en het vinden van een uitlaatklep waar dat in de eigen sociale kring soms even niet lukte.



Daarom; happy new topic! Al klinkt dat in deze kontext misschien wat wrang. Geluk is wel iets wat we allen nastreven en wat velen hier zo node missen.



Ik blijf jullie volgen.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Dat bedoel ik Mila, het werkt averechts voor jou.. Met m'n t was t ook al nooit goed wat ik zei dus nogmaals zal niet meer op je reageren want kan niet aan je verwachtingen voldoen
Alle reacties Link kopieren
quote:mila81 schreef op 31 januari 2016 @ 20:44:

als iemand het aan me vraagt zou ik dat wel doen. Niet als flauw antwoord maar dat meen ik echt. Als iemand dat aan me zou vragen dan zou ik daar geen probleem mee hebben als ik iemand daarmee zou kunnen helpen.Vandaag zit ik er bijhoorlijk doorheen. Ik heb ongeveer 3 uur geslapen ook. Het gaat niet goed. Stel dat er nu een kennis aan zou bellen die overstuur is. Ik zou die persoon dan gewoon helpen, proberen te kalmeren, naar luisteren. Of die nou 1 uur of 5 uur blijft nu dat maakt mij niet uit. Ongeacht hoe ik me voel. Ik zal dan ook niets over mezelf zeggen. Het gaat dan om die ander. Zo ben ik. Ik vind dat normaal. Maar dat is niet bij iedereen zo. Daarom denk ik dat ik daarin anders ben.
Alle reacties Link kopieren
quote:mila81 schreef op 31 januari 2016 @ 20:32:

allesmag ik heb je nog pb gestuurd.pb terug
niks moet en alles mag
Alle reacties Link kopieren
quote:Sammmyy schreef op 31 januari 2016 @ 20:52:

Dat bedoel ik Mila, het werkt averechts voor jou.. Met m'n zjarlotj account was t ook al nooit goed wat ik zei dus nogmaals zal niet meer op je reageren want kan niet aan je verwachtingen voldoenJa het werkt averechts voor mij. Niet expres. De aanpak die ik eerder zei denk ik dat het beter werkt. Iets positiefs over me zeggen. Ik denk dat ik daarin anders ben.
Nou Mila ik zie jou daar niet voor aan. Kan me in al die tijd niet herinneren dat jij iemand op dit topic geholpen hebt. Behalve vertellen over je zelf en dan is t nog niet goed als iemand jou probeerd te helpen? Pf oke ik zou niet meer reageren.. Succes ermee Mila ..!



Oh en wat voor positiefs wil je horen dan? Ik wil niet heel lullig doen maar ik kan f niks bedenken als jij liever weggaat en je kind ongelukkig wil zien.. Doe dat niet.

Zoals je het nu doet is t toch goed? Je doet je best en probeer te blijven vechten.. Thats all i can say.
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik denk dat niemand op mij zit te wachten. Omdat ik telkens negatieve reacties krijg. Maar als iemand iets positiefs over me zegt dan denk ik dat iemand wel op me zit te wachten. Dan durf ik ook advies te geven en zou ik het fijn vinden om iemand te helpen.
Alle reacties Link kopieren
Mila, ik denk dat je een ander niet kunt dirigeren in hun reactie op jou. Ze zijn daar namelijk vrij in, net als dat jij dat bent en daarmee ook mensen boos maakt en kwetst nu.
niks moet en alles mag
Alle reacties Link kopieren
quote:Sunemom schreef op 31 januari 2016 @ 20:24:

Graag gedaan muis en je bent altijd welkom



@koettie ik zou nog even terugkomen om op je te reageren.

Het is ook heel erg moeilijk om te zien dat iemand het zo moeilijk heeft. Je vriend heeft sinds kort hulp schreef je, heb je zelf ook steun bij hoe je hiermee om kunt gaan? Hebben jullie afspraken kunnen maken over hoe je met elkaar omdat, wat hij wel een niet van jou mag verwachten bijvoorbeeld?

In elk geval een hele dikke en veel sterkte.

Hee, wat lief van je, dank je wel.



Ja, als ik wil steun genoeg uit de omgeving. Maar weet niet zo goed bij wie ik het liefste terecht wil. M'n beste vriendin is fantastisch maar die moet overal om janken en daar heb ik weinig behoefte aan. M'n zusjes zijn er altijd maar die kennen depressie niet en blijven dingen zeggen als "Joh, als je hem meetrekt komt het vast goed."

Qua verwachtingen geen harde afspraken maar we zijn er wel eerlijk en open over. Ik blijf gewoon m'n eigen ding doen voor wat rust en hij vertelt bewust dingen zodat hij zich niet afsluit van alles en iedereen. Maar die gedachten blijven natuurlijk en ik voel me gewoon heel hulpeloos. En hij ook natuurlijk. En we kunnen elkaar niet echt helpen, behalve blijven praten. Maar hij kan niet zorgen dat ik mij minder zorgen maak en ik niet dat hij zich zo terneergeslagen en waardeloos voelt . Het is echt een kutziekte eigenlijk.
quote:mila81 schreef op 31 januari 2016 @ 21:00:

[...]Vandaag zit ik er bijhoorlijk doorheen. Ik heb ongeveer 3 uur geslapen ook. Het gaat niet goed. Stel dat er nu een kennis aan zou bellen die overstuur is. Ik zou die persoon dan gewoon helpen, proberen te kalmeren, naar luisteren. Of die nou 1 uur of 5 uur blijft nu dat maakt mij niet uit. Ongeacht hoe ik me voel. Ik zal dan ook niets over mezelf zeggen. Het gaat dan om die ander. Zo ben ik. Ik vind dat normaal. Maar dat is niet bij iedereen zo. Daarom denk ik dat ik daarin anders ben.

Wat zo vreselijk jammer is, is dat je niet ziet dat een aantal van ons dat vandaag voor jou hebben gedaan. Alleen ben jij nu die kennis die niet ophoudt, de aanmoedigingen en het helpen niet binnen laat komen en het hartstikke normaal vindt dat de ander er maar gewoon is en blijft.

Ik heb de afgelopen 10 uur regelmatig voor je gepost, je geprobeerd te steunen, je te laten zien wat je allemaal wel hebt en dat een andere blik op je eigen leven je zo zou kunnen helpen, maar je zegt alleen maar dat we je niet willen begrijpen. Hetzelfde geldt voor Sammmyy en allesmag.

Er zijn wel mensen voor je, je kiest ervoor het niet goed genoeg te vinden.
Jij denkt dat.. De middag heb ik geprobeerd je advies en tips te geven en nog is t niet goed. Zou ik dat doen als k niet op je zit te wachten?

Dit ist nou.. Mila, je moet is ophouden.

Wat wil je dan? Dat ik gedwongen iets positiefs ga zeggen? Spijt me zeer maar kan niks bedenken na al deze reacties.
Alle reacties Link kopieren
Nee niet gedwongen. Gewoon uit iemand zelf. Omdat iemand mij ziet. Als mensen positief zijn over me voel ikme fijner en laat ik ook meer van mezelf zien.



In het vb van de kennis vind ik het niet erg dat deze zo lang blijft. Ik vind dat normaal. Dat bedoel ik te zeggen dat ik dat normaal vind, maar veel mensen niet. Ik ben dan anders daarin.



Het is niet de bedoeling mensen te kwetsen dus sorry daarvoor. Maar zien jullie ook dat ik andersom ook gekwetst word? Ik denk van niet.
Mila voor de laatste keer.. Jij schrijft zelf alleen maar negatieve dingen. Wanneer iemand jou tips/advies geeft dan is t allemaal niet goed, je hebt t al geprobeerd of je wil het niet zoals diegene het zegt.. Wat verwacht je dan nog van ons? Pff. Ik probeer echt m'n best te doen je te helpen en advies te geven maar dan is t weer niet goed, want of je hebt t al geprobeerd of ik zeg t op een manier wat averechts werkt of ik moet positieve dingen zeggen over je.. Mila zo gaat t niet werken, en ik denk dat als je toch niks hebt aan m'n advies en tips, en aan m'n reacties dat het geen nut heeft om je te blijven helpen.. Naja helpen zo zie jij t vast niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb toch gezegd wat ik denk wat wel zou werken? Dat denk ik ook echt. Dat is toch niet per definitie verkeerd? Jouw manier is toch ook niet perse de juiste manier? Wil niet zeggen dat je moet doen wat ik zeg. Ik zeg alleen wat ik denk dat voor mij zou werken. Misschien werkt dat voor jou niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven