Vriend adhd en onrust

25-07-2014 01:21 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als je topic leest zal je vast wel denken duuhhh... maar we zitten hier echt heel erg mee. En ik, beter gezegd hij heeft steun en misschien wel lotgenoten nodig. Mijn vriend ligt naast me nu lekker te slapen maar we hebben weer zo'n gesprek gehad van "Hoe komt nou weer zo ver Lauwtje?"



Situatie: lekker uiteten geweest met vriend en 2 vriendinnen. Lekker wijntjes en live muziek. Mijn vriend wil dan op dit soort momenten niet weg en door borrelen. Ik wil weg. Ik speel dan zijn geweten en ben de boeman. Eenmaal thuis is hij beetje bozig maar dat is dan de alcohol. Vervolgens pakt hij een pak visticks en een bak leftover nasi, eet hij helemaal op terwijl we een uur daarvoor nog een hoop tapas naar binnen hebben gewerkt. En dit soort avonden gebeurt minstens 2 a 3x per week. Dan is het vaker met eten dan alcohol maargoed het is erg frustrerend voor hem vooral!! Hij heeft dan die onrust in zn hoofd en kan dat alleen maar tijdelijk op laten houden door tegaan eten of we hadden door moeten gaan met de gezellige borrels.



Hij voelt zich daarna ook heel rot en daar praten we over. Hij wil graag hulp maar weet niet zo goed hoe of waar.

Herkent iemand dit en heeft misschien tips?

Morgen wil hij zelf ook op zoek naar informatie hierover.

Ik vind het ook even fijn om van me af te praten.
Maak van een mug een vlinder.
Alle reacties Link kopieren
Van me af te schrijven bedoelde ik...

Ik heb ook lekker sangriaatjes gedronken ;)
Maak van een mug een vlinder.
Alle reacties Link kopieren
Dat verhaal over eten begrijp ik niet helemaal.

Veel mensen halen shoarma als ze een slok op hebben, maar jouw vriend eet vissticks en nasi.

Heeft hij daardoor last van overgewicht? Of is het meer een probleem dat hij een soort verslaving heeft, hij moet eten, of alcohol?
Alle reacties Link kopieren
Ja, verslaving kan ik het wel noemen maar dan aan eten voornamelijk. Door die onrust in zijn hoofd blijft hij maar eten. Als zo'n avond is als deze geniet hij van de gezelligheid en drankjes. Ik stop dat dan en als we thuis zijn moet hij dan weer een 'leegt' opvullen denk ik... we weten het gewoon niet zo goed.
Maak van een mug een vlinder.
Alle reacties Link kopieren
Hij kan natuurlijk honger hebben en dat de "leegte" die opgevuld moet worden gewoon zijn lege maag is. Dan is eten toch niet verkeerd?

Ik eet ook wel eens om 12 uur 's nachts een paar boterhammen, of leftovers. Het avondeten is dan alweer uren geleden, dus niet zo gek dat je dan weer gezonde trek hebt.



Ik weet niet hoe oud hij is, maar veel (jonge) mannen die ik ken kunnen eten als een bootwerker. Zeker als ze lichamelijk werk doen. (of heel beweeglijk zijn zoals veel ADHDers)

Of eet hij echt achterlijke hoeveelheden en wordt daar heel dik van?



Ik zie nog steeds niet echt wat het probleem precies is.

Schaadt dat eten hem?

Is het op een of andere manier nadelig?

belemmert het zijn functioneren?
Gaat het om het eten of om het feit dat hij een vervelende dronk heeft?

Dat laatste lijkt me niet ADHD gerelateerd en is simpel op te lossen door minder en minder vaak te drinken.
Alle reacties Link kopieren
Dit heeft niets met ADHD te maken, je vriend is een aansteller en een emo-eter. Zoals ik het lees gaat het niet zoals hij wil en grijpt dan naar eten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Istar_ schreef op 25 juli 2014 @ 02:23:

Gaat het om het eten of om het feit dat hij een vervelende dronk heeft?

Dat laatste lijkt me niet ADHD gerelateerd en is simpel op te lossen door minder en minder vaak te drinken.



Die drank lijkt mij idd een groter probleem dan het eten.

Ik haal echt niet uit de posts dat hij een eetprobleem heeft, of emo eter is. Als ik honger heb, kan ik me ook leeg en onrustig voelen, niks geks aan.

Nergens lees ik dat het om rare hoeveelheden gaat. Een bak nasi en een pak vissticks, stoppen de meeste mannen in hun holle kies. De bouwvakkers die ik ken hebben voor de schaft geen lunchtrommeltje, maar een hutkoffer mee. En zeker als ze jonger zijn geen grammetje vet aan hun lijf.

Als je lichamelijk actief bent, heb je gewoon veel eten nodig.



TO

Hoe oud is je vriend?

Heeft hij overgewicht?

heeft hij een fysiek zware baan c.q. is hij heel actief?
Alle reacties Link kopieren
Als jullie het allebei als een probleem ervaren, misschien eens langs de huisarts/praktijkondersteuner huisarts? Die weten misschien wat je er mee kunt of kunnen het voor je normaliseren, als het (zoals sommigen hier opperen) wel meevalt?
There are only two ways to live your life. One is like nothing is a miracle, the other is like everything is - Albert Einstein
Alle reacties Link kopieren
Wat ik niet begrijp: waarom moet jij, als jullie gaan borrelen, zijn geweten en de boeman spelen? Dat klinkt eerlijk gezegd ook wel heel erg betuttelend. Het feit dat hij ADHD heeft maakt hem geen klein kind. Ik zou niet een pak vissticks en een bak nasi gaan leegvreten, maar ik zou eerlijk gezegd ook wel geïrriteerd zijn.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties. Ik zal het proberen om het iets beter uit te leggen. Ik lees in een reactie over aanstellen en emo eter en zo dacht ik ook. Mn vriend en ik hebben verschillende boeken gelezen over adhd en eetgewoonte. Nu lazen we dat dit komt omdat mensen met adhd minder controle hebben over hun gedrag. Wij denken dat hij vroeger veel is 'afgestraft' en greep dan naar het eten. Dit is een patroon in zijn gedrag geworden. Met alcohol is het zo dat als we in het weekend een verjaardag oid hebben dat hij geen remming ervaart. Ik ben/moet dan zijn remming zijn, dit klinkt misschien heel raar maar anders wordt hij heel ondraaglijk en is vervolgens dagen van de leg.

Ik kan mij voorstellen dat het allemaal zeurderig van hem overkomt, zo dacht ik ook maar hij kampt hier al heel lang mee. En hij weet eigenlijk nog maar 2.5 jaar dat hij adhd heeft.



Ik denk wel dat zodra de alcohol voor lange tijd vermeden wordt dat hij zich misschien minder gaat volproppen. Dus vandaag hebben we afgesproken dat we elke dag ervoor zorgen dat we geen druppel gaan drinken. Dus elke dag is er 1. We hebben nu vakantie dus kunnen we goed oefenen!



Ik hoop dat het wat duidelijker is geworden. Als er over een aantal weken nog steeds geen verandering heeft plaatsgevonden dan nemen we contact op met de HA en of diëtist.



Bedankt.
Maak van een mug een vlinder.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hij heeft dan die onrust in zn hoofd en kan dat alleen maar tijdelijk op laten houden door tegaan eten of we hadden door moeten gaan met de gezellige borrels.



Wauw, dit is serieus echt 1 van de meest tenenkrommende topics die ik ooit op dit forum heb gelezen.



A: Waarom mag hij niet nog een borrel doen ZONDER jou? Wat is dat toch met dat type vrouw die hun partner niet vrij kunnen laten?

B: Over het bovenste gedeelte van de qoute gesproken, je weet niet eens waar je het over hebt joh.

C: Wat een verwijten naar die jongen toe, hij mag geen borrel drinken in de kroeg, hij mag geen nasi met vissticks eten. Wat mag hij wel? Een rijstwafel en een doosje rozijnen als hij lief is?

D: Heb je er weleens bij stil gestaan hoe het voor die jongen moet voelen dat alles wat hij doet 'verkeerd' is. Je praat die jongen een complex aan.

E:Hou je uberhaupt wel van deze jongen? Want het enige wat je doet is zijn minpunten benoemen. Als je je zo stoort aan zijn 'onrust', waarom ben je dan bij hem?

F: Je lijkt zijn moeder wel

G: Wat jij doet is manipuleren, niet communiceren.





Misschien kun je beter een hond kopen en die kunstjes leren en verder precies africhten zoals jij hem wil?



Dusss beste Lauwtje87, Als ik dit topic lees denk ik inderdaad duhhhhhh Daar heb je weer zo'n emotioneel onderontwikkelde hokjesdenker.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ik denk wel dat zodra de alcohol voor lange tijd vermeden wordt dat hij zich misschien minder gaat volproppen. Dus vandaag hebben we afgesproken dat we elke dag ervoor zorgen dat we geen druppel gaan drinken. Dus elke dag is er 1. We hebben nu vakantie dus kunnen we goed oefenen!Misschien moet je hem door Jomanda ingestraald water laten drinken hey!?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven