Wanneer vertellen dat je AD slikt?

27-01-2014 21:05 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg mij af, wanneer vertel je een nieuwe man dat je medicatie slikt? Ik zie mezelf als vrij stabiel, alleen kan weleens heel down worden als dingen me echt tegen zitten. Ik ben een piekeraar en heb soms angstklachten. Ik heb daarvoor therapie gehad en slik nu antidepressiva, maar ben aan het afbouwen.



Ik ben bang dat een nieuwe man denkt dat ik een soort basketcase ben die heel labiel is en hem gaat controleren als ik vertel dat ik medicatie slik...
Oef je trekt er wel een oordeel aan zeg. Als een man zo zou denken dan zou ik hem toch al echt niet leuk vinden eerlijk gezegd.



Ik weet dat ik het al per mail geschreven had kwam gewoon aan de orde net zoals alle andere onderwerpen.
Alle reacties Link kopieren
Na hoeveel tijd zou je vertellen dat je insuline gebruikte, als je diabetes had?



Het lijkt me niet iets voor tijdens een eerste date maar ik zou het ook niet tijdenlang verborgen houden.

Zijn er andere momenten waarop je rekening houdt met je klachten? Dan kan dat een aanleiding zijn om erover te beginnen. (of bijv je gaat naar therapie, hebt dus een afspraak, dan kun je aan hem uitleggen waar je heen gaat en waarom)



En wat Ieb zegt, als hij er een probleem van maakt dan zegt het meer over hem dan over jou.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Dat is ook zo. Maar diabetes is iets waar je niet door wordt gezien als onberekenbaar. Je hoort vaak verhalen van labiele vrouwen die expres zwanger worden en hun vent chanteren. Dat ben ik totaal niet, maar het kan best dat dat een man afschrikt.
Vinden jullie het heel erg 'fout' als een man afhaakt vanwege die AD? Ik heb wat negatieve ervaringen, waardoor ik daar toch anders mee omga dan in geval van de genoemde diabetes. Ik heb wel eens gegrapt dat ik aan potentiële dates zou vragen hoe hun psychiater heet, en als ze dan een antwoord hadden gelijk een smoes verzon waarom het niet door kon gaan.

Ik denk dat je niet te lang moet wachten met het vertellen, als blijkt dat het klikt.
Jeetje broesss ik schrik gewoon van het beeld dat jij denkt dat het slikken van AD oproept bij mannen/mensen.



Ik denk echt dat er maar weinig mannen zijn die de link leggen naar expres zwanger worden en het slikken van AD.
Betjebig,

ja ik vind het wel veelzeggend als je direct afhaakt bij het horen van het slikken van AD.

Denk trouwens dat je wel een hele goede smoes bedacht moet hebben om af te haken nadat ze zoiets verteld heeft aan je.
Alle reacties Link kopieren
Jij hebt wel een lekker beeld zeg. En dat voor iemand die zelf antidepressiva slikt.



De deal is zo big als je hem zelf maakt.
Alle reacties Link kopieren
ik vind je medische toestand iets heel erg prive, dus zeker niet om over te spreken tijdens 'kennismakingsdates'.



ik zou daar pas over vertellen als de relatie intiemer is, en je je vertrouwd voelt bij de andere.



dus eigenlijk pas als het een 'relatie' geworden is.
Alle reacties Link kopieren
Nou, het punt is dat ik het begon te slikken toen ik al een relatie had, ik heb geen ervaring met dat vertellen.



Het maakt me erg onzeker. Ik zelf heb er geen raar beeld van als een man het zou slikken, maar ik weet niet hoe mannen MIJ zien.
Het hangt ook een beetje van het hele plaatje af. Ik heb dus een (korte) relatie gehad met iemand die al zijn hele leven af en aan depressief is en verder ook wat apart gedrag vertoont. Dat was best beangstigend soms (niet in de zin dat ik bedreigd werd, maar wel gecontroleerd en gewantrouwd). Ik heb ook een vriend die van nature een bepaald hormoontekort heeft en daarom AD slikt. Hij is volstrekt 'normaal' in de omgang (behalve als hij het onzinnige plan krijgt om te kijken of hij zonder kan).
Ik zou zeggen: op het moment dat het terloops ter sprake komt. Volgens mij mag je geen alcohol met AD combineren, lijkt mij een hele mooie aanleiding. 'Voor mij fris, alsjeblieft, alcohol combineert niet zo lekker met m'n medicijnen'. 'Wat voor medicijnen dan?' 'O, gewoon, wat antidepressiva, zodat ik iets nuchterder naar het leven kan kijken. Vandaar ook geen alcohol, want daar wordt je minder nuchter van .'



Zolang je er zelf niet al te ingewikkeld over doet, zal die vent dat ook wel niet doen. En als'ie dat wel doet, is'ie jou niet waard. Nemen zoals je bent, en anders ophoepelen.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik denk dat ik een man die niet zelf ziet dat ik iets/iemand anders ben dan een labielo die zwanger wil worden, erg oppervlakkig zou vinden.



Dan zitten we zó niet op dezelfde golflengte dat het toch niks wordt.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
quote:bootje_op_de_golven schreef op 27 januari 2014 @ 21:30:

Jij hebt wel een lekker beeld zeg. En dat voor iemand die zelf antidepressiva slikt.



De deal is zo big als je hem zelf maakt.+1
quote:blueeyes*3 schreef op 27 januari 2014 @ 22:09:

Ik zou zeggen: op het moment dat het terloops ter sprake komt. Volgens mij mag je geen alcohol met AD combineren, lijkt mij een hele mooie aanleiding. 'Voor mij fris, alsjeblieft, alcohol combineert niet zo lekker met m'n medicijnen'. 'Wat voor medicijnen dan?' 'O, gewoon, wat antidepressiva, zodat ik iets nuchterder naar het leven kan kijken. Vandaar ook geen alcohol, want daar wordt je minder nuchter van .'



Zolang je er zelf niet al te ingewikkeld over doet, zal die vent dat ook wel niet doen. En als'ie dat wel doet, is'ie jou niet waard. Nemen zoals je bent, en anders ophoepelen.Gewoon wat antidepressiva? Vinden jullie het echt zo gewoon?
Alle reacties Link kopieren
Ja heel gewoon.
Alle reacties Link kopieren
Het punt lijkt me niet dat je medicatie slikt maar dat je iets mankeert waarvoor je het nodig hebt. Toch?



Ik dacht meer dat de vraag op medicatie gedraaid werd omdat dat een aanleiding is om te vertellen wat je hebt.



AD wordt voor zoveel voorgeschreven, dat zegt nog niet welke aandoening je hebt en in welke mate je daar last van hebt in het dagelijks leven.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
quote:betjebig schreef op 27 januari 2014 @ 22:48:

[...]



Gewoon wat antidepressiva? Vinden jullie het echt zo gewoon?



Ja!

Het komt namelijk heel veel voor, geloof dat er 1 miljoen mensen alleen in Nederland al AD slikken.

En AD kan je voor veel dingen slikken en ook de aandoeningen waarbij AD geslikt kan worden verschilt nogal van ernst.



Misschien wat leesvoer voor je?



http://www.samensterktegenstigma.nl/



Of bel eens:



http://www.dehulplijnvoormensenzonderps ... ziekte.nl/
Alle reacties Link kopieren
quote:betjebig schreef op 27 januari 2014 @ 22:48:

[...]



Gewoon wat antidepressiva? Vinden jullie het echt zo gewoon?



Ik slik het zelf ook, maar nee, ik vind het niet gewoon

Het slikken van AD zegt toch iets over de persoonlijkheid van diegene en ik kan mij voorstellen dat het mensen afschrikt
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
To.

Wel optijd vertellen. En met de uitleg hoe dat komt dat je het slikt..

Ik had een 'vriend' die vertelde mij ook dat hij aan de AD zat.. hij vertelde dat het in de familie zit en dat er al een paar zelfmoord haddden gepleegd.. zijn opa en oom.. bij zijn tante is het gelukkig mislukt. Ik heb meteen verteld dat dit te heftig voor mij was..( ik was 15! ) had het nooit verwacht.. goed verborgen voor de buitenwereld..!! Hij is vorig jaar opgenomen geweest.. ik ben blij dat ik het afgekapt heb..
Trots!
Alle reacties Link kopieren
quote:calvijn1 schreef op 27 januari 2014 @ 23:01:

[...]





Ik slik het zelf ook, maar nee, ik vind het niet gewoon

Het slikken van AD zegt toch iets over de persoonlijkheid van diegene en ik kan mij voorstellen dat het mensen afschrikt



Over je persoonlijkheid??

Ik slik AD omdat mijn lichaam een bepaalde stof onvoldoende aanmaakt. Niet meer en niet minder. Heeft precies niks met mijn persoonlijkheid te maken.

Net als met zoveel medicijnen.
quote:nomennescio schreef op 27 januari 2014 @ 23:05:

[...]





Over je persoonlijkheid??

Ik slik AD omdat mijn lichaam een bepaalde stof onvoldoende aanmaakt. Niet meer en niet minder. Heeft precies niks met mijn persoonlijkheid te maken.

Net als met zoveel medicijnen.Precies! Jeetje zit met plaatsvervangende schaamte die reacties van de domme mensen hierboven te lezen...
Alle reacties Link kopieren
quote:nomennescio schreef op 27 januari 2014 @ 23:05:

[...]





Over je persoonlijkheid??

Ik slik AD omdat mijn lichaam een bepaalde stof onvoldoende aanmaakt. Niet meer en niet minder. Heeft precies niks met mijn persoonlijkheid te maken.

Net als met zoveel medicijnen.



Ben ik niet met je eens



Ik heb een andere persoonlijkheid als ik het niet slik, dan wanneer wel

Kort lontje, snel overstuur, gevoeliger etc
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Een heleboel vriendinnen van mij slikken het dus echt gek is het niet hoor. Ik ben er zelf meestal erg open over. En wat mensen daar dan van vinden boeit me niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:annapalona schreef op 27 januari 2014 @ 23:07:

[...]





Precies! Jeetje zit met plaatsvervangende schaamte die reacties van de domme mensen hierboven te lezen...



Nou, waarom nu zo onaardig reageren?

Ik slik het zelf ook hoor
Frankly my dear, I don"t give a damn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven