Wat te zeggen tegen iemand die waarschijnlijk dood gaat?

10-10-2014 21:56 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo



Een collega van mij waar ik vrij goed mee overweg kan is erg ziek. Ze heeft te horen gekregen dat ze longkanker heeft en waarschijnlijk niet lang meer te leven.



Wat zeg je in hemelsnaam tegen iemand die zoiets vreselijks te horen heeft gekregen?

Ik wil haar graag een lief berichtje sturen via app maar weet echt niks te verzinnen.

Woorden schieten tekort...😔
Alle reacties Link kopieren
Dat dus. Dat woorden te kort schieten. Zeg gewoon zoals je je voelt
Alle reacties Link kopieren
'Ik weet niet wat ik moet zeggen. Woorden schieten te kort'



dat is toch al een mooi begin?
Alle reacties Link kopieren
Precies wat je zegt.



Lieve..,

Woorden schieten te kort, ik weet niet goed wat ik moet zeggen.

Ik denk aan je.

Sally
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Alle reacties Link kopieren
Dat.



En als je nog graag eens samen koffie drinkt ee dat voorstellen met datum en tijd.
Alle reacties Link kopieren
Sluit me aan bij de rest.

Je kunt beter iets sturen, met deze woorden.

Inplaats van wat geforceerd te verzinnen.

Waarbij de woorden soms anders aankomen dan dat jij bedoeld door de emoties.



Jij ook sterkte, geen fijn bericht.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou "ik weet niet wat ik moet zeggen" niet doen, want vind dat een enorme platitude (maar ik geloof dat ik daar alleen in sta).

Ik zou het zelf wel benoemen denk ik. " Ik vind het verschrikkelijk voor je. Ik wil je laten weten dat ik aan je denk" ofzoiets.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Probeer zo veel mogelijk te genieten van de tijd die je nog gegeven is.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Ik ben Kamp Juliët in dit geval.



Ik vind dat zo'n dooddoener... Dan kun je beter een kaartje sturen met alleen "ik denk aan je" ofzo.

En ik vind "woorden schieten tekort" nog erger dan "ik weet niet wat ik moet zeggen".
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
quote:Bitje93 schreef op 10 oktober 2014 @ 22:09:

Probeer zo veel mogelijk te genieten van de tijd die je nog gegeven is.



Oké, het kan dus nog erger als "woorden schieten tekort".



Het laatste waar je volgens mij op zit te wachten als je net weet dat je kanker hebt en dood gaat is één of andere vage collega die je gaat vertellen dat je maar vooral moet genieten.

Terwijl je weet dat je alleen maar ellende te wachten staat.



Doe dan toch maar liever "ik weet niet wat ik moet zeggen". Maar eigenlijk dat ook niet
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dat nooit zeggen, Bitje93. Ze hoeft helemaal niet te genieten. Enorm betuttelend om dat te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Niet beginnen over regenbogen en bruggen en mooie laatste reis.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik zou sowieso niet appen, maar een kaartje schrijven.
Lieve.... ik denk aan je, veel sterkte en heel veel liefs .....
Alle reacties Link kopieren
quote:whopper schreef op 10 oktober 2014 @ 22:14:

Ik zou sowieso niet appen, maar een kaartje schrijven.



Of gewoon bellen, als je toch behoorlijk close bent



En anders eerst kaartje en volgende week een belletje.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
quote:whopper schreef op 10 oktober 2014 @ 22:14:

Ik zou sowieso niet appen, maar een kaartje schrijven.



Of gewoon bellen, als je toch behoorlijk close bent



En anders eerst kaartje en volgende week een belletje.
668, the neighbour of the Beast
quote:whopper schreef op 10 oktober 2014 @ 22:14:

Ik zou sowieso niet appen, maar een kaartje schrijven.Ik zou juist wel appen als ik dat anders ook met deze persoon deed. Stel je voor, ben je hartstikke ziek, is het ook nog eens doodstil op whatsapp.
Ik ben ook voor eerder zeggen hoe erg je het vindt ipv dat je niet weet wat je moet zeggen. En echt, schrijf een kaartje. Een situatie als deze verdient het dat je met aandacht een kaart uitzoekt, er voor gaat zitten en schrijft. Appen is te luchtig voor iemand die dood gaat. Doodgaan is nl wel uit de taboesfeer, maar zal nooit luchtig worden. Gelukkig. Voor haar is er nu het grootste wat er is. Groter wordt het niet. Dus geef het aandacht.
Alle reacties Link kopieren
Lieve....... Er wordt aan je gedacht. Een dikke zoen van.....



En stuur bloemen. Doet het altijd goed.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde ook al zeggen dat ik "woorden schieten tekort" minstens zo erg vind als "ik weet niet wat ik moet zeggen".

Aan de andere kant; het is allemaal goed bedoeld. Ook de suggestie van Bitje93. En dat is natuurlijk wel waar het om gaat.

Toen mijn moeder was overleden heb ik ook wel tenenkrommende dingen voorbij zien komen op kaarten, maar ik heb me er nooit echt aan gestoord. Het is altijd nog beter dan helemaal niks laten horen ...

(maar vermijd toch maar liever de hierboven genoemde dooddoeners als het even kan )

O, ik zie nu pas dat het over een whats app bericht zou gaan.Eens met een van de vorige schrijfsters. Stuur een kaart, whatsapp is niet het geschikte medium voor zo'n boodschap.
Nothing happens for a reason
quote:netniet schreef op 10 oktober 2014 @ 22:17:

[...]



Ik zou juist wel appen als ik dat anders ook met deze persoon deed. Stel je voor, ben je hartstikke ziek, is het ook nog eens doodstil op whatsapp.Nee dus. Stil op de app wordt het in deze tijd niet meer. Kaartjes brengen zoveel meer. Echt, geloof me. Ik weet waar ik over praat. Ik ben zelf niet ziek maar zit wel in de wereld van ziekte en doodgaan en ik. Heb nog niemand ooit gehoord die liever een sms of app had dan een kaartje.
quote:tanteslankie schreef op 10 oktober 2014 @ 22:18:

Lieve....... Er wordt aan je gedacht. Een dikke zoen van.....



En stuur bloemen. Doet het altijd goed.Ja, bloemen brengen troost. En...een goede kennis die hoorde dat ze kanker had kreeg zoveel bloemen, haar hele huis stond vol. ' ze kunnen zó op mijn graf' zei ze, kijkend naar die bloemenzee. ' alsof ik al dood ben'.......
Alle reacties Link kopieren
quote:tanteslankie schreef op 10 oktober 2014 @ 22:18:

Lieve....... Er wordt aan je gedacht. Een dikke zoen van.....



En stuur bloemen. Doet het altijd goed.

Mijn buurvrouw werd echt stapelgek van al die bloemen die ze kregen toen haar man terminaal was. En daarna ook weer voor en na de begrafenis.

Het is nu een half jaar geleden dat hij is overleden en ze kan nog steeds geen bloemen aanzien.



That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Ik was trouwens elke keer weer tot tranen geroerd als er bloemen werden bezorgd toen mijn ouders overleden. Uit onverwachte hoek en zó lief. Dus sja...het is wel heel persoonlijk....
Alle reacties Link kopieren
Dat je geschrokken bent van het nieuws en dat je meeleeft? zoiets? Idd niet dat ze nog maar moet genieten....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven