Who am I? Enlightenment reporting

13-03-2017 18:05 757 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo beste seekers en enlightened ones,





Ik ben een tijdje geleden begonnen met self enquiry (zelf ondervraging) om mijn echte zelf te leren kennen.



De vraag die ik mezelf stel is "Wie ben ik", onder andere bekend van Ramana Maharshi (who am I).



Ik zou hier mijn voortgang qua enlightenment doorgeven omdat het rapporteren het proces schijnt te versnellen.



Het een en ander liep wat anders dan ik vantevoren gehoopt had omdat ook veel mensen het kennelijk niet eens zijn met de inhoud van het topic en dat ik een en ander ook niet zo goed voorbereid had.



Ben jij ook met enlightenment bezig via dezelfde methode dan nodig ik je uit mee te doen en jij vooruitgang ook Door te geven. Je schijnt namelijk zo'n 50 tot 100 keer sneller enlightenment te bereiken wanneer je vooruitgang mededeelt aan anderen.



Dus daarom.



Alle tips en ervaringen, etcetera op het gebied van enlightenment zijn ook erg welkom.



Ik wil graag snel enlightenment bereiken, vandaar.



Ik hoop dat je echt iets positiefs toe voegen hebt zoals extra informatie over snel enlightenment bereiken of je eigen resultaten op dit gebied.



Ben je tegen dit topic dan heb ik je helaas niets te melden omdat ik vastbesloten ben. Je zult het dan zonder reactie van mij moeten doen. Dit om tijdbesparing en focus redenen. Ik wil niet op ieder tegenargument ingaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:highlander schreef op 17 april 2017 @ 19:51:

[...]



Weet ik veel. Wat ik wel weet is dat TO dit topic volgooit met nietszeggende kreten.

En wat maakt 't ook uit, zolang het maar reacties voor TO uitlokt maakt niks TO uit.Ik had eigenlijk heel andere reacties verwacht van niet typische leden. Ik dacht dat wel meer mensen al zoals ik bezig waren.
Alle reacties Link kopieren
Succes ermee.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
Nou, dank je!
quote:Euforie777 schreef op 17 april 2017 @ 19:58:

[...]





Ik had eigenlijk heel andere reacties verwacht van niet typische leden. Ik dacht dat wel meer mensen al zoals ik bezig waren.Om te worden zoals een afgedragen stel sloffen? Nee, dát streef ik echt niet na.
quote:swifty schreef op 17 april 2017 @ 11:37:

[...]





Verlicht zijn van TO: zeggen 'wat vervelend' als reactie op Highlanders delen van overlijden van zijn vrouw.



Onder het mom van enlightenment, lets get away with everything.



Soms is het beter om niks te zeggen TO, dan aparte geveinsde sympathie. Je krijgt wellicht niet veel feedback in je real life, maar dit is ongepast en onnodig. Beetje passief agressief doen. Onwetendheid of bewust, you name it.





En weer geen inhoudelijke respons van je maar een eenzijdige schermutseling van kreten, vermijden en oppervlakkigheid is wat uit je toetsenbord komt. Oh ja en linkjes naar websites van andermans materiaal.



Hoezo rapportage? You name it.



Graag gedaan
Alle reacties Link kopieren
Je denkt dat enlightenment leegte en onverschilligheid is? Wat ben je toch onwetend en in de war. En wat interpreteer jij wat je allemaal leest verkeerd en vreemd. Ik denk dat je iemand bent die veel pijn heeft gekend en wanhopig een uitweg is gaan zoeken. En je obsessief hebt vast geklampt aan iets dat je echt totaal niet begrijpt, ook al denk je van wel. Ik gun je een èchte uitweg uit je lijden, in plaats van de leugens die je jezelf vertelt om maar niet te hoeven voelen. Sterkte (ook al besef je nog niet dat dat van toepassing is) en ik hoop dat je ooit weer open staat voor de realiteit.



Stoppen met hier schrijven lijkt me in ieder geval voor alle partijen helpend.
Alle reacties Link kopieren
Je moet het zelf weten.



Vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Koffiehagedis, ik ben het met je eens. Dit is geen enlightenment, dit is een vlucht. En ongezond. Het is schadelijk.



Rest in natural great peace this exhausted mind,

Beaten helplessly by karma and neurotic thoughts

Like the relentless fury of the pounding waves

In the infinite ocean of samsara.

Rest in natural great peace.



— Nyoshul Khen Rinpoche



Dit is verlichting. Dit is de natuurlijke staat, niet dat dwangmatige negeren van alles dat zich voordoet.
Alle reacties Link kopieren
Eva, ook ik krijg bij TO 't idee dat ze op 'n vluchtheuvel bestaat.

In het midden, tussen het gras van haar mentale rotonde.

Zichzelf afsnijdend van het dagelijks (sociale) verkeer, buitengesloten.

En terwijl de auto's, fietsers en voetgangers voortgaan zit TO stil.

Alsof ze van zichzelf 'n living statue (of iets dergelijks) heeft gemaakt.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
[img]http://beautifulsavior-lc.org/newsite/w ... leweed.jpg[/img]
Alle reacties Link kopieren
doei
Alle reacties Link kopieren
http://m.wikihow.com/Become-Enlightened
Alle reacties Link kopieren
Blijkbaar is lachen bij het opstaan en dankbaarheid voor vervelende dingen ook een weg naar enlightenment.



https://www.google.nl/url ... BxqJQd_KYkMsUFVSZ0P6bIZ3w
Alle reacties Link kopieren
quote:Euforie777 schreef op 18 april 2017 @ 14:10:

Blijkbaar is lachen bij het opstaan en dankbaarheid voor vervelende dingen ook een weg naar enlightenment.



https://www.google.nl/url ... BxqJQd_KYkMsUFVSZ0P6bIZ3wJe leert veel, zowel bij lachen, als bij ellende. Levensvreugde, maar ook leren van je ellendige situaties. Je gaat ervan naar jezelf kijken.
Alle reacties Link kopieren
Doe er je voordeel mee!
Alle reacties Link kopieren
quote:Euforie777 schreef op 18 april 2017 @ 17:48:

Doe er je voordeel mee!Ik doe er geen voordeel mee. Ik neem het zoals het is. En van daaruit verder.
Alle reacties Link kopieren
Daar geloof ik dan weer veel meer in. Niet negeren en wegstoppen van gevoelens, maar er mee om leren gaan. Lachen maakt positieve stofjes (endorfines?) vrij in je hersenen. Dankbaarheid maakt je blijer en meer tevreden.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 18 april 2017 @ 18:05:

Daar geloof ik dan weer veel meer in. Niet negeren en wegstoppen van gevoelens, maar er mee om leren gaan. Lachen maakt positieve stofjes (endorfines?) vrij in je hersenen. Dankbaarheid maakt je blijer en meer tevreden.
quote:Euforie777 schreef op 17 april 2017 @ 19:58:

[...]





Ik had eigenlijk heel andere reacties verwacht van niet typische leden. Ik dacht dat wel meer mensen al zoals ik bezig waren.



Ik hoop dat mensen die overwogen hetzelfde te doen als jij hier, dit gelezen hebben en nu in begeleiding zijn bij een professional. Dit klinkt allemaal zo ongezond.

Mijn advies: ga naar je huisarts, laat hem / haar dit lezen en vraag voor ondersteuning. Succes ermee!
Alle reacties Link kopieren
quote:GenieInABottle schreef op 18 april 2017 @ 18:56:

[...]





Ik hoop dat mensen die overwogen hetzelfde te doen als jij hier, dit gelezen hebben en nu in begeleiding zijn bij een professional. Dit klinkt allemaal zo ongezond.

Mijn advies: ga naar je huisarts, laat hem / haar dit lezen en vraag voor ondersteuning. Succes ermee!



Geen denken aan!



Ik voel me prima!



Met jou ook alles goed?
Alle reacties Link kopieren




Fijne avond!



Alle reacties Link kopieren
inspirerende woorden van osho



https://www.google.nl/url ... Hlk2z9QIx28jtvfnGP_UlkifA
Inspirerende daden van Osho (zieke geest die zichzelf verlicht(!) vond en vele zwakke mensen misleidde):

'Rajneesh was directly responsible for the twisted mix of totalitarian slavery and libertine indulgence that the commune represented. According to highly credible published reports, Rajneesh allowed middle aged men to have sexual intercourse with underage girls at the commune in the name of sexual freedom, yet his disciples were not allowed to have a mind of their own and had to totally surrender to the great Bhagwan's will. Disciples were often forced to work 12 hours a day in cold and difficult conditions, while Rajneesh himself experienced "groovy spaces" in his private heated indoor pool and watched countless movies on his big screen projection television, all the while enjoying his daily supply of drugs. Rajneesh showed his divine love for his disciples by squandering millions in hard earned commune assets on his car collection and expensive jewelry, and all in the name of egolessness and spiritual surrender'... ?
Alle reacties Link kopieren
Wat is gezien de eeuwigheid echt van belang?



m.a.w.



Waar moet nou echt aan voldaan worden?
inspirerende woorden van onslow:



https://www.youtube.com/watch?v=62yTg68sUQc

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven