Zo ben ik, kijkje in het leven van een ADHD'er

11-09-2014 00:21 375 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo ben ik...



30 jaar en ADHD/OCD. Moeder van 2 jonge kinderen. Man die vaker weg is dan thuis ivm zijn werk. Druk druk druk... zo druk dat je dat drukke hoofd er eigenlijk niet bij kunt hebben. Maar zo ben ik.



Kijk ik RTL late night vanavond waar ze het over psychische aandoeningen hebben en het taboe daarop. Tja.... durf het eigenlijk met niemand erover te hebben inderdaad!

Denkend daaraan krijg ik zin om blogs te lezen. Joh... wat zou ik dat ook willen, zo goed kunnen schrijven. Dat kan ik niet denk ik. Maar toch die inspiratie blijft.. ik ga het proberen op het forum.



Ervaringen van die mensen, denk ik aan mijn eigen ervaringen.

Dan denk ik weer aan mijn vorige werk waar ik zo'n beetje buiten ben gepest. Onbegrip onbegrip onbegrip. Nu een nieuwe baan... zal ik het vertellen? Nee...nog even niet. Contract van 6maanden... jeej het wordt weer verlengd!!, want eigenlijk gaat het gewoon keigoed! Toch blijft het idee in je hoofd zitten... ik val er buiten, ik ben anders.. terwijl anderen dat niet vinden.. MAAR dat is het probleem.. het onzichtbare! De vinger op de zere plek!



Denkend daaraan denk ik gelijk weer aan de opmerkingen van familie en vrienden... ja wat zeiden die nou ook alweer?? O ja.. dat heb ik ook en dat is toch niet zo erg? Word er beetje moe van.

Daarna maar opgegeven om er met iemand over te hebben.



Opmerkingen van ex-baas. Je bent niet geschikt om te functioneren in dit vak... ga wat anders doen, dat is mijn advies... Potverdikkie nee!! Ik weet wat ik kan! En ik ga het doen ook! En.. het is me gelukt!

Toch blijft altijd het probleem er zijn van.... zou me eigenlijk ziek moeten melden... en niet als in migraine (die gebruikte ik altijd als excuus uit schaamte) maar om een paar dagen uit te puffen van de prikkels. Maar dat kan niet, je moet door! In het verleden veel problemen gehad met ziekmeldingen/arbo-artsen blablabla. Nu gaat het beter, medicatie is afgestemd. Maar het neemt het probleem niet voor 100% weg natuurlijk. Het probleem is dat alles 3x meer moeite kost dan bij een ander. En o o wat lijken die collega's toch beter georganiseerd!!!! Want hoe alles moet... ja dan kom je al snel uit bij.. dat kan dus niet... Kijken naar hoe het wel kan! Dikke pakken papier met aantekeningen, een volle tas ;)

Hoop daardoor dat dat lage zelfbeeld ooit wat opgekrikt wordt! Ben op de goede weg... maar nooit, nooit zal het 100% worden.





Een verzonnen ziekte zeggen ze dan, pfff! Je zou eens een dagje in mijn hoofd moeten leven. Dit is maar een klein stukje gedachtes van het afgelopen half uur! Denkend daaraan zakt die stemming weer weg... dat gaat sneller dan weer omhoog. Dat is toch ook 1 van de grote problemen, waarom komen alle emoties toch zo hard binnen? zowel goed als fout! Ach heeft ook weer zijn voordeel. Plus het lage zelfbeeld.



Problemen met manlief... als jij 10jaar geleden ook al ADHD had was ik niet getrouwd met je. Wat een kwetsende opmerking, die nu weer omhoog komt. Ik ben geen ADHD, ik ben mezelf en mijn gedrag komt door de ADHD, gelukkig niet alles natuurlijk! Het zal altijd wel met ups en downs gaan. Hopelijk kan hij het ooit accepteren.



He... dat nr van Ed Sheeran.. bloodstream over antidepressiva! Sluit aan bij mijn gedachten over mijn stemmingswisselingen. Even opzetten. (gaat halverwege een zin naar YouTube) Fijn om het weer te luisteren



Klinkt best negatief over het algemeen als ik het teruglees. Maar heb gewoon wat gedachtes opgeschreven. Zou dat elke dag wel kunnen haha. Maar het gaat echt de betere kant op. Behandeltraject afgesloten, medicatie en een nieuw contract.



En nu nog even mijn mede ADHDers van de groep mailen om een afspraak te maken voor een bak koffie (dit wordt overigens al de 5e hopeloze poging, valt niet mee om ons bij elkaar te krijgen en ik werk er net zo goed aan mee :P)



Dit was een half uurtje uit het leven van een ADHD-er :D

Ik weet niet anders en mijn man zegt dan, denk gewoon nergens aan, doe ik ook!!! Ja.... jij snapt het nog niet helemaal! ;)

ZO BEN IK NIET!
Hoe weet je dat alles 3x moeite kost dan bij een ander?



Mijn hoofd tolt vaak ook en ook mijn man kan zijn hoofd leeg maken en adviseert mij dat ook. Eerste wat ik denk "Wat is leeg?" Tweede: "En wat maakt leegte tot iets wat goed is, misschien is dat voor mij wel helemaal niet goed".



En ik heb geen ADHD.



Wat maakt de OP nou typisch ADHD dan?
I like je verhaal erg herkenbaar, wat slik je nu aan medicatie en voelje meer rust ?



Hier concerta 54mg.

Overdag gaatgoed maar ron 16uur voel ik mij meer opgefokt concerta werkt uit en zou ik ook dit soort verhalen kunnen schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Wellbutrin. Ben ze vandaag vergeten.. ja typisch. Drukke en lange dag geweest en nu zo zenuwachtig als iemand die rijexamen moet doen. En dus al 2uur aan het voornemen om naar bed te gaan :P



Maar als ik ze netjes slik, gaat dat beter hoor! Ritalin gehad maar teveel bijwerkingen! (bloedafwijkingen)
Alle reacties Link kopieren
quote:Vl43inder schreef op 11 september 2014 @ 00:34:

Hoe weet je dat alles 3x moeite kost dan bij een ander?



Mijn hoofd tolt vaak ook en ook mijn man kan zijn hoofd leeg maken en adviseert mij dat ook. Eerste wat ik denk "Wat is leeg?" Tweede: "En wat maakt leegte tot iets wat goed is, misschien is dat voor mij wel helemaal niet goed".



En ik heb geen ADHD.



Wat maakt de OP nou typisch ADHD dan?Deze is wel erg typisch :D
Vlinder met mijn hoofd leeg befoel ik op de bank xitten en de boel de boel kunnen laten zonder aan de was, werk, auto,scheermes,shampoo,vriendin,haakje aan mijn nagel,kapper,nichtje met roze staartjes in het haar,buurvrouw blauwe of zwarte trui aan vandaag, etc te denken in 5min tijd en dat x20 en dan uiteindelijk maar in de benen gaan van de bank af om een appel te pakken uit de koelkast bij de koelkast aankomen en niet meer weten wat je daar nou deed, ondertussen de hondenbak vullen met water, vervolgens bedenken dat je een banaan uit de koelkast wilde pakken, de koelkast open doet, drinkbak vd hond er in zet zonder dat je t in de gaten hebt, deur dicht doet en je telefoon pakt omdat er smsje binnenkomt, deze leest en terug wil smsen 3 letters typt en met je telefoon naar de keuken loopt en je ziet de wasmachine klaar zijn, je hangt de was op. Daarna op zoek naar de telefoon, die vind je na uur zoeken bij de hond inde mand. Bedenken hoe die daar komt en ontdekken dat de hond geen water heeft wtf is zijn drinkbak gebleven? Op zoek naar pannetje om water in te doen na 10min zoeken. Terwijl je pannetje zoekt kom je gebruiksaanwijzingen tegen van de magnetron die je allang niet meer hebt en gaat ze lezen. Daarna ga je tanden poetsen en naar bed waar t nog 2 uur duurt voor je in slaap valt omdat je de dag doorneemt en van de hak op de tak denkt. Volgende ochtend sta je op en wil glas melk pakken uit de koeljast en zie je de drinkbak vd hond en zo gaan we maar door





Nou dat bedoelt een adhd er met een leeg hoofd willen hebben, niet met al die bovrnstaande dingen bezig zijn. Maar gewoon op de bank kunnen zitten liggen en bij wijze van 30min naar gtst kunnen kijken. Mij nog nooit gelukt!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:SuperWijf schreef op 11 september 2014 @ 01:20:

Vlinder met mijn hoofd leeg befoel ik op de bank xitten en de boel de boel kunnen laten zonder aan de was, werk, auto,scheermes,shampoo,vriendin,haakje aan mijn nagel,kapper,nichtje met roze staartjes in het haar,buurvrouw blauwe of zwarte trui aan vandaag, etc te denken in 5min tijd en dat x20 en dan uiteindelijk maar in de benen gaan van de bank af om een appel te pakken uit de koelkast bij de koelkast aankomen en niet meer weten wat je daar nou deed, ondertussen de hondenbak vullen met water, vervolgens bedenken dat je een banaan uit de koelkast wilde pakken, de koelkast open doet, drinkbak vd hond er in zet zonder dat je t in de gaten hebt, deur dicht doet en je telefoon pakt omdat er smsje binnenkomt, deze leest en terug wil smsen 3 letters typt en met je telefoon naar de keuken loopt en je ziet de wasmachine klaar zijn, je hangt de was op. Daarna op zoek naar de telefoon, die vind je na uur zoeken bij de hond inde mand. Bedenken hoe die daar komt en ontdekken dat de hond geen water heeft wtf is zijn drinkbak gebleven? Op zoek naar pannetje om water in te doen na 10min zoeken. Terwijl je pannetje zoekt kom je gebruiksaanwijzingen tegen van de magnetron die je allang niet meer hebt en gaat ze lezen. Daarna ga je tanden poetsen en naar bed waar t nog 2 uur duurt voor je in slaap valt omdat je de dag doorneemt en van de hak op de tak denkt. Volgende ochtend sta je op en wil glas melk pakken uit de koeljast en zie je de drinkbak vd hond en zo gaan we maar door





Nou dat bedoelt een adhd er met een leeg hoofd willen hebben



Ja zo gaat dat. Ik had mijn sleutels dus in de koelkast gelegd van de week. Hilarisch! Laten we er maar om lachen! Lig in een deuk om je post trouwens hahahahaha

Het ene geeft weer een zetje om aan het volgende te denken.

Eigenlijk is het niet grappig want je wordt er op den duur knettergek van! En ook die lichamelijk onrust.
Alle reacties Link kopieren
Misschien word ik nog wel werkneemster van het jaar. Mijn nieuwe baan is zo hectisch. Dat is echt wat voor mij. Kan heerlijk mijn hyperactiviteit en energie kwijt. Dat is echt een voordeel! Vandaar dat ik me zo lekker in mijn vel voel. Moet erg veel doen en vaak 3 dingen tegelijk maar daardoor denk ik daaraan en niet aan andere onbelangrijke dingen die oppoppen.
je doet het nog best goed, ik vergeet de was gerust de hele dag tot de volgende ochtend, was het dan opnieuw om het vervolgens weer te vergeten en na 3 x stinkt het zo erg dat man het maar in de badkuip gooit met soda om te laten weken.



ik vergeet meerdere keren per week te koken.

alles wat een deksel heeft schroef ik niet dicht hoe vaak man het ook zegt, alles laat ik open, zo ook potjes met pillen waardoor er regelmatig 100e pillen over de vloer gaan, tandpasta tube is iedere avond uitgedroogd en moeten we open peuteren, lensenvloeitstof, oogdruppels, zelfs tandenflos waarvan het dekseltje er aan vast zit.



zo zijn tanden poetsen. niet vergeten te eten, of boodschappen te doen, op tijd opstaan, het huis opruimen, dingen die heel veel energie kosten. het plannen en het moeten van alles brengt heel veel stress wanneer je er zelf gewoon niet goed in bent.



geen tips, mijn man houdt van mij zoals ik ben en accepteerd mij volledig zoals ik ben.

Als hij 1 ook maar 1 keer had gezegd dat hij niet met me was getrouwd als hij dit eerder had geweten had ik hem zonder pardon op straat gezet en nog een trap na gegeven ook. Op dat soort wreedheid zit niemand te wachten, en al helemaal niet iemand die je beste maatje hoort te zijn, wie denkt hij wel niet dat hij is, slappe hap.
Herken je verhaal heel erg en kut wat is het met name op werk frustrerend.



paar dingen waar ik tegenaan loop is dat ik door mijn hyper 3x zoveel voor elkaar krijg in dezelfde tijd als collega's en dat ook kan aantonen.



Dat ik in totaal evenveel ziektedagen heb per jaar als iemand die een keer een fikse griep heeft. Maar ja ze kijken naar het AANTAL ziekmeldingen per jaar en niet echt naar de totale duur.



Het is bij mij niet te voorspellen wanneer ik een 'uitpufdag' nodig heb dat kan me halverwege de dag ineens overvallen maar ook weken wegblijven. De oplossing om parttime te gaan werken is er niet want als het niet te plannen valt kan het best op een werkdag zijn terwijl ik op mijn vrije dag prima had kunnen werken.



Helaas moet alles in hokjes en dat is ook wel logisch want anders kan iedereen op zijn werk maar doen en laten wat ie wil en dat is nogal slecht te managen. Maar frustrerend is het wel want het zou super voor me schelen. Als moeder van Jantje een noodgeval heeft is er qua ouderschaps verlof enzo vanalles te regelen. Ik heb geen kinderen en zou het te gek vinden om een x aantal 'groene kaarten' te hebben die ik op dit soort momenten kan inzetten en waardoor ik de rest van de tijd wel functioneer.



Het gezeur met de arbo... helaas. Terwijl ik mijn daadwerkelijke taken er nooit onder heb laten lijden en op de dag dat ik dan ziek thuis was wel de spoed dingen via de laptop deed en soms zelfs doordat ik niet op een druk kantoor zat met collega's en rinkelende telefonen in een uurtje meer voor elkaar kreeg dan in 4 uur op kantoor. Maar dan bij werkgever zit die thuiswerken absoluut niet toestaat. Nu snap ik dat ik niet elke dag thuis kan zitten maar hoe heerlijk was het op die dagen... gooide er wasje in, deed mijn werk klusjes...geen afleiding niet steeds uit mijn concentratie gehaald worden.



Mijn direct leidinggevende vond het ook dikke onzin en die was het met me eens maar ja die had het ook uiteindelijk niet voor het zeggen. Mijn rapportages qua productiviteit waren altijd zwaar bovengemiddeld goed en toch was ik door de frequentie van de ziekmeldingen in de ogen van Arbo een probleem geval.



Hahaha en nu typ ik een verhaal wat voor mij volstrekt duidelijk is maar het is bijna 4 uur snachts en mijn medicatie (ritalin) allang uitgewerkt. Dus ik vrees als ik deze tekst morgen lees dat hij van de hak op de tak vliegt en hee er zit een tijger op het plafond hey macarena ik moet nog brood uit de vriezer halen mijn vriendje is de allerliefste op de wereld en shit ik ben de kattenbak vandaag vergeten schoon te maken. Ofzoiets. Ach welja nu kan ik er om lachen morgen ga ik dan waarschijnlijk mijn nick laten anonimiseren en hou me gedeist (dat laatste is een grapje want zo erg is het vast niet).



Och wat zou het een fijne wereld zijn waarin gekeken word naar je daadwerkelijke output en kwaliteiten want die ADHD kan wel degelijk in mijn voordeel werken. Ben giga creatief denk altijd 5 stappen vooruit en kom met oplossingen voor dingen waar niemand in de verste verte aan gedacht heeft. Bergen werk verzet ik als ik in mijn flow zit en je kan onwijs met me lachen ook al kan ik never ever mijn sleutels vinden. Soms vraag ik me af of die baan wel bestaat of dat de enige optie is om eigen baas te worden waardoor ik op mijn piek momenten lekker mijn werk kan doen en kan instorten om niks op de momenten dat het even niet gaat. Ik droom lekker verder. Welterusten!
Alle reacties Link kopieren
Taboe? Ik ben er (nog net niet) trots op... Iedereen in mijn omgeving weet het ook van me.

Ik wilde eerst niet reageren maar ik kan toch niet slapen.



Als adhder ben ik, impulsief, creatief, te rustig, te druk, de gangmaker, de sociale vlinder, snel verbindingen maken (slim), afgeleid of zeer gefocust. Ik kan bepaalde dingen veel beter dan 'normale' mensen, wat de negatieve kanten ruim compenseert.



Slechte kanten, ja genoeg, maar daar ben ik echt druk mee bezig, ik merk dat als ik veel sport en mijn rustpunten en structuur aanhou, dat dat niet onoverkombaar is.



Met ritalin voel ik me een mak schaap, mijn hak op de tak springende hersenen, waardoor ik razensnel verbindingen kan leggen werkt dan niet meer mee, ik moet echt leren en studeren als ieder ander, maar ik krijg wel veel meer gedaan in een dag.

En zonder kan ik niet deelnemen in het verkeer, teveel prikkels waardoor het verkeer om me heen niet of pas veel later doordringt bij me, te vaak bijna fout afgelopen dus dat doe ik niet meer.



Oja en die dingen vergeten en in de koelkast leggen, hilarisch!! Gisteren nog vergeten te tanken met de brommer, stond ik dan met een brommer die niet meer reed. Maar ik was weer niet vergeten dat ik moest pinnen (wat naast het tankstation zit hier).

Gelukkig weet iedereen van me dat ik zo ben en was het geen probleem dat ik later was, integendeel heel veel gelachen erom!



Nee ik zou me niet een leven zonder kunnen en willen voorstellen, lijkt me helemaal niks. Ik ben blij met wie ik ben.

In mijn jeugd heb ik me wel heel eenzaam gevoeld hierdoor.



Die man van jou mag ook wel wat respectvoller reageren naar jou toe, wat een houthakker.
[
Alle reacties Link kopieren
quote:Vl43inder schreef op 11 september 2014 @ 00:34:

Hoe weet je dat alles 3x moeite kost dan bij een ander?



Mijn hoofd tolt vaak ook en ook mijn man kan zijn hoofd leeg maken en adviseert mij dat ook. Eerste wat ik denk "Wat is leeg?" Tweede: "En wat maakt leegte tot iets wat goed is, misschien is dat voor mij wel helemaal niet goed".



En ik heb geen ADHD.



Wat maakt de OP nou typisch ADHD dan?

dank

dit scheelt mij typen
Alle reacties Link kopieren
-
Alle reacties Link kopieren
Als je een uitpufdag nodig hebt, kun je toch gewoon een dag vrij nemen? Ook mensen zonder adhd hebben weleens een dag dat ze er doorheen zitten, mensen met kleine kinderen due nachten niet slapen etc. Als die zich elke keer gaan ziekmelden wordt het een rommeltje.
Alle reacties Link kopieren
quote:levine1984 schreef op 11 september 2014 @ 00:50:

[...]





Deze is wel erg typisch :DTypisch wat?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:kerstklok schreef op 11 september 2014 @ 08:46:

Als je een uitpufdag nodig hebt, kun je toch gewoon een dag vrij nemen? Ook mensen zonder adhd hebben weleens een dag dat ze er doorheen zitten, mensen met kleine kinderen due nachten niet slapen etc. Als die zich elke keer gaan ziekmelden wordt het een rommeltje.



Dit dus.



Er wordt steeds gedaan alsof ADHD iets bijzonders is. Iedereen heeft last van de dingen die jij beschrijft. Maar dat zal ook verklaren waarom er een epidemie heerst van AD(H)D-diagnoses. We hebben het allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ongeveer hetzelfde als de beschrijving in je OP, maar ik heb geen ADHD of ADD. Wel OCD trouwens. Op welke manier heb je last van je OCD?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook adhd. Maar dat ga ik voorlopig nog niet aan mijn nieuwe baas vertellen. Ik heb mij trouwens nog nooit ziek gemeld om tot rust te komen. Maar ja ieder lijf is weer anders.

Toen ik medicijnen kreeg waren er van die mensen die riepen dat ik dat echt niet moest doen. Heel irri. Was gelukkig geen familie maartoch.

Hebben julie dat ook dat je soms onbedoeld door iemand heen lult? En daar dan een hele discussie over krijgt omdat'het altijd zo gaat'
Deksels? Wat zijn dat voor dingen? Ik heb volgens mij nog nooit een deksel of een dop ergens opgedaan. Ook al neem ik het me iedere dag voor. Omdat de tandpasta weer is uitgedroogd of omdat de fles olijfolie weer is omgevallen. Of de dure shampoo.

Lades doe ik ook nooit dicht. Vergeet ik. Omdat ik constant dingen kwijt ben moet ik ook steeds alle lades bij langs om te zoeken. En dan zit ik 's avonds op de bank en dan zie ik alle uitpuilende lades open staan. Alsof er is ingebroken. Alsof er dagelijks bij mij wordt ingebroken.

Ook sta ik er om bekend dat ik áltijd álles kwijt ben (sleutels, papieren, portemonnee, etc). En dat ik altijd mors bij het (koffie) drinken, eten, koffie inschenken, koffie ophalen (dan laat ik altijd een spoor achter...)



Nu kan ik om bovenstaande nog wel lachen, ik zie er de humor wel van in. "Pluspunten" van mijn ADD vind ik dan ook de humor en de creativiteit, "creatief kunnen denken", associëren.



Maar het is vooral vermoeiend: de verstrooidheid, de vergeetachtigheid, het niet kunnen concentreren, gebrek aan overzicht, uitstelgedrag. Dat je altijd veel langer doet over dingen juist vanwege die verstrooidheid, waardoor je overal steeds te laat komt. Etc etc

Leven in constante chaos is zó vermoeiend

De onrust is ook killing. Nooit de rust kunnen vinden om een boek te lezen, een tv programma te kijken, een knutselproject beginnen en afmaken. Terwijl je onvoorstelbaar veel ideeën hebt die constant door je hoofd flitsen over leuke boeken, knutseldingen, interieurideeën, etc



Ik ben overigens aan de Dexamfetamine. Zónder is de chaos helemaal compleet.
Alle reacties Link kopieren
Fijn om nu eens te lezen wat er in het hoofd van mijn zoon omgaat! Hij is 18 maar vind het heel moeilijk te verwoorden,maar ik lees hier veel herkenbare dingen.....bedankt!
Geniet van het leven!
Herkenbaar to... Ik heb ook ADHD (net als iedereen, gelukkig ;0)) en ik weet niet hoe maar ik heb het zo ontzettend geaccepteerd. Sinds ik de diagnose heb, een jaar therapie heb gedaan (medicijnen ook geprobeerd, maar word er ongelukkig van) voel ik mij gewoon goed. Ik kan heel veel dingen niet goed organiseren voor mijzelf. Maar wat mijn kinderen betreft wel. Daar ligt de focus erg. Verder heb ik een baas die het niet erg vind wat ik allemaal uitspook. Als mijn werk maar af is en dat is het altijd op tijd! Ik ga wel altijd naar mijn werk trouwens. Ik open de zaak, die verantwoording voel ik en brengt ook rust. Niet gaan is nauwelijks een optie. Maar ik neem wel eens wat uren in de middag op. Als ik een off day heb. Dat mag gewoon gelukkig.



Mijn man kan er helaas niet mee omgaan. Waardoor er veel ruzie en strijd is. Als ik onder de afwas ga stofzuigen, ineens bedenk dat de bedden dan eigenlijk eerst afgehaald moeten worden. Het wasmiddel is op en ik fiets naar de winkel. Ik kom thuis met aardappelen en appelsap, de appelsap zet ik naast de 7 andere pakken (want ik neem steeds mee....) shit wasmiddel vergeten! Heb ik al überhaupt gegeten vandaag? Struikel ik over de stofzuiger en bedenk dat de afwas er nog half staat is hij erg geïrriteerd... Gaat de boel heel demonstratief overnemen met een hoop gezucht en gemopper )0: Terwijl als hij mij laat, ik het aan het einde van de dag allemaal af heb!



We wonen ondertussen niet meer samen. We kunnen het niet. Ik krijg zoveel stress van hem. Hij van mij. We communiceren ook nog eens heel beroerd. Dat is wel een groot verdriet. Ik hou van hem. Maar het gaat niet...



Sterkte met je draai vinden!
quote:milna schreef op 11 september 2014 @ 08:49:

[...]





Dit dus.



Er wordt steeds gedaan alsof ADHD iets bijzonders is. Iedereen heeft last van de dingen die jij beschrijft. Maar dat zal ook verklaren waarom er een epidemie heerst van AD(H)D-diagnoses. We hebben het allemaal.

En nu zeg ik: dit dus.

Bijna niemand in mijn omgeving weet van mijn ADD. Juist omdat bijna iedereen zich in de symptomen herkent. De mensen die ik het heb verteld reageerden ook bijna opgetogen, van "ooh ik herken dat, ik denk dat ik het ook heb". Terwijl dat mensen zijn die bijv wél langer dan een half jaar hun baan kunnen behouden, die wel een huishouden (redelijk) op orde kunnen houden in combinatie met een baan en zorg voor kinderen. Die mensen ervaren ongetwijfeld ook regelmatig chaos, maar uiteindelijk doen ze het wel. Ik kan max 1 ding tegelijk. Echt max. Maar als ik dat ene ding kan doen dan ben ik een harde werker. Ik weet dat mijn problemen niet komen door luiheid. Integendeel.



Dat zijn mensen die ook regelmatig wat vergeten, maar niet constant.



Dat zijn mensen die ook regelmatig aan een nieuwe hobby/project beginnen, maar echt niet zo vaak als ik doe.



Dat zijn mensen die ook het overzicht kwijtraken, maar die hebben dat vooral bij drukte, en ik heb het gewoon constant.



Dat zijn mensen die zich ook wel laten gaan in een verslaving, of slechte gewoonte, bijv shoppen. Maar niet héél snel in de (grote) problemen komen door het chronisch impulsief te veel geld uitgeven.



Oftewel: heel veel mensen herkennen zich in AD(H)D. Maar niet in die mate dat hun (dagelijks) leven daardoor zo negatief wordt beïnvloed. Van kinds af aan. Dag in dag uit.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen! De dag begint heerlijk hier! Wil de tv aanzetten voor mijn dochter.... ***waar is die afstandsbediening toch??? Na een half uur zoeken... juist weer in de koelkast. Slecht want zo gaan spullen kapot volgens mij :P



Ik heb mijn man 6maanden gegeven. Ik kan er niet meer tegen en hij ook niet. We gaan eraan werken. Maar iedere dag die tranen. Is voor beide niet ok. Die gevoelens gaan ook zo diep. Van 1 kant is dat mooi.. moet ik weer denken aan toen ik pas bij de kapper zat.. deur stond open en ik voelde zo'n heerlijk briesje.. kan dan helemaal wegdwalen naar een tropisch eiland.. ging er helemaal in op, dat vind ik een heerlijk voordeel :D dat intense genieten! Herkenbaar?



O wacht had het over mijn man.. ja een stugge militair... zegt genoeg volgens mij :(
quote:milna schreef op 11 september 2014 @ 08:49:

[...]





Dit dus.



Er wordt steeds gedaan alsof ADHD iets bijzonders is. Iedereen heeft last van de dingen die jij beschrijft. Maar dat zal ook verklaren waarom er een epidemie heerst van AD(H)D-diagnoses. We hebben het allemaal.

+1



dat zie ik wel vaker met mensen met een "offiiele diagnose", denken dat jij het veel moeilijker hebt dan 'de ander'. misschien zijn anderen wel gewoon beter in het doen als of het goed gaat en kijken ze niet naar anderen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven