Zomerhaters en winterliefhebbers, verenigt u! (II)

04-09-2013 21:05 3032 berichten
Het topic waar het altijd rotweer is, volgens de heersende opinie dan.

Waar sneeuw en ijs met vreugde worden begroet en waar regen en storm een feestje zijn. Waar ongebreideld gemopperd mag worden als de zon weer eens schijnt en het zweet je met straaltjes van je kop loopt.



Om de sfeer er vast een beetje in te brengen vast een plaatje:







Oh ja, en we komen van hier .



Veel winterplezier!
anoniem_156993 wijzigde dit bericht op 04-09-2013 21:29
Reden: Linkje gewijzigd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Normaal vind ik de zomer heerlijk en de winter ook, nu zwanger dus oververhit en echt een hekel aan de warmte!!! Kan niet wachten tot het om 6 uur donker is, boerenkoolstamppot op tafel, daarna kaarsjes aan, grote legpuzzel op tafel en voordat de kids naar bed gaan, nog een lekkere, warme chocolademelk!! Daarna lekker onder een dekentje, met de dikke buik op de bank! Kan niet wachten!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:mayhem schreef op 04 september 2013 @ 23:06:

[...]





Ik deel de mening van Soulcats. Volgens mij ben jij echt een hele leuke moeder!



Mijn zoon zou me denk ik een week gehaat hebben. Wakker maken voor sneeuw, nota bene.. maarja.. die aard ook naar z'n vader en moeder.



Ik wist niet dat jij een zomerhater was, LV.. ik voel een afstand groeien



Heppie nieuw topic en dat jullie maar veel mogen klagen



Later is nu
quote:Dreamer schreef op 05 september 2013 @ 11:12:

Heppie nieuw topic en dat jullie maar veel mogen klagen



Dank je wel Dreamer, lief!
En genieten natuurlijk, wanneer de echte herfst zijn intrede doet!
@ mirjam2: Ah, nog iemand die uitkijkt naar de winter! Ik wens je nog een goede zwangerschap toe
quote:Dreamer schreef op 05 september 2013 @ 11:12:

[...]





Ik wist niet dat jij een zomerhater was, LV.. ik voel een afstand groeien



Ben ik ook niet. Ik schrijf hier in mijn kwaliteit van winterliefhebber .
Alle reacties Link kopieren
Ik kan mij niet voorstellen dan er mensen zijn die de zomer haten , negen van de tien keer zijn dat eenzame mensen .... Maar goed , ik heb ook liever winter , ik vind het gezellig en lekker knus , vooral als het sneeuwt ,kan ik dan mijn geluk niet op , ren ik naar buiten en ga er heerlijk als een kind in spelen . En de mooie kleuren van de herfst maken mij ook blij. De zomer vind ik ok , maar de hitte en dat plakkerig gedoe , vliegen en wespen vind ik wat minder
Alle reacties Link kopieren
Kan niet wachten om mijn nieuwe herfst/winter kleiding en schoenen te dragen , zo mooi en ik ben er zo blij mee ...
Alle reacties Link kopieren
quote:lislislislis schreef op 05 september 2013 @ 14:21:



Ik kan mij niet voorstellen dan er mensen zijn die de zomer haten , negen van de tien keer zijn dat eenzame mensen .... Maar goed , ik heb ook liever winter , ik vind het gezellig en lekker knus , vooral als het sneeuwt ,kan ik dan mijn geluk niet op , ren ik naar buiten en ga er heerlijk als een kind in spelen . En de mooie kleuren van de herfst maken mij ook blij. De zomer vind ik ok , maar de hitte en dat plakkerig gedoe , vliegen en wespen vind ik wat minder



Wat een nonsens. Degenen die hier schrijven zijn geen van allen eenzame mensen, maar trekken de hitte om diverse redenen niet.



Bij mij is het een lichamelijk defect. Niks met eenzaamheid te maken.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
quote:BellatrixVanDetta schreef op 05 september 2013 @ 14:35:

[...]





Wat een nonsens. Degenen die hier schrijven zijn geen van allen eenzame mensen, maar trekken de hitte om diverse redenen niet.



Bij mij is het een lichamelijk defect. Niks met eenzaamheid te maken.Precies! Ik ben absoluut niet eenzaam, integendeel. Voel me rijk met de mensen om mij heen.
Alle reacties Link kopieren
Leuk, een nieuw topic! Nog een paar dagen doorbijten en dan wordt het eindelijk wat herfstiger!



Ik ben ook niet eenzaam hoor, ik weet niet waar dat idee vandaan komt...heeft gewoon met voorkeur te maken.
Alle reacties Link kopieren
Yeeaah een nieuw topic! Wat een hel vandaag, die warmte en al die zweetluchten overal (ja sorry hoor maar dat vind ik zo vies!).



Ik moet eerlijk zeggen dat bij mij eenzaamheid in de zomer wel een beetje meespeelt. Maar ik heb altijd al van de herfst en de winter gehouden en de warmte verschrikkelijk gevonden.



Even een mooi gifje:

Alle reacties Link kopieren
quote:BellatrixVanDetta schreef op 05 september 2013 @ 14:35:

[...]





Wat een nonsens. Degenen die hier schrijven zijn geen van allen eenzame mensen, maar trekken de hitte om diverse redenen niet.



Bij mij is het een lichamelijk defect. Niks met eenzaamheid te maken.



Lastig lijkt me dat. Het feit dat ik pijn krijg van kou en door allergieën me niet warm kan kleden (kan alleen tegen katoen) maakt voor mij zeker de winter nóg vervelender. Dus ik kan me er een beetje bij voorstellen.



En.. ik heb beeldmateriaal van mezelf als 0 jarige, heel vies kijkend naar de vallende sneeuw
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 05 september 2013 @ 16:24:

En.. ik heb beeldmateriaal van mezelf als 0 jarige, heel vies kijkend naar de vallende sneeuw





Ik heb een foto waar ik dan als dreumes breed lachend in een ijsblauw skipakje op de slee zit
Alle reacties Link kopieren
Hier hoor ik helemaal thuis! Ik ben in januari geboren en al mijn hele leven zie ik tegen de zomer op.. Klinkt erg zwaar maar met dit weer heb ik moeite om de dagen door te komen, en ben ik heel erg blij dat het iig vroeger donker wordt! Nog even en dan is de herfst in zicht!



Vallende bladeren, leuke wintermode, stormen aanschouwen vanuit je warme huis, chocolademelk, dat heerlijke gevoel als de lantaarnpalen vroeg aan gaan en je mensen diep begraven in hun sjaals met hun hond buiten ziet lopen.



Laat maar komen! Sterkte met de laatste loodjes, als roodharige is dit weer echt niet prettig voor mij
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 04 september 2013 @ 22:14:

[...]





Met die verlichte vensters viel het wel mee. Het was half twee 's nachts .



Ik ben trouwens nog geen haar veranderd hoor. Ik heb zelfs mijn kinderen wel eens om vijf uur 's nachts hun bedjes uit gerost om samen te kunnen knisperen .Wat klinkt dat gezellig
Alle reacties Link kopieren
quote:livetti schreef op 05 september 2013 @ 16:34:

Hier hoor ik helemaal thuis! Ik ben in januari geboren en al mijn hele leven zie ik tegen de zomer op.. Klinkt erg zwaar maar met dit weer heb ik moeite om de dagen door te komen, en ben ik heel erg blij dat het iig vroeger donker wordt! Nog even en dan is de herfst in zicht!



Vallende bladeren, leuke wintermode, stormen aanschouwen vanuit je warme huis, chocolademelk, dat heerlijke gevoel als de lantaarnpalen vroeg aan gaan en je mensen diep begraven in hun sjaals met hun hond buiten ziet lopen.



Laat maar komen! Sterkte met de laatste loodjes, als roodharige is dit weer echt niet prettig voor mij Lekker he, ik kan niet wachten! Als de weermannen het allemaal goed hebben voorspeld hoeven we nog maar 1 dag uit te zitten!
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 04 september 2013 @ 22:14:

[...]





Met die verlichte vensters viel het wel mee. Het was half twee 's nachts .



Ik ben trouwens nog geen haar veranderd hoor. Ik heb zelfs mijn kinderen wel eens om vijf uur 's nachts hun bedjes uit gerost om samen te kunnen knisperen .



En kwamen ze eruit?

Mijn kinderen zouden op hun voorhoofd wijzen en hun middelvinger er bij denken.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer,



Dat is lastig zeg! Lukt het ook niet met katoen als onderkleding met lange mouwen en iets erover?



Mijn intern koelsysteem is stuk zeg maar. Ik koel dus zelf niet af.

Maar ik heb hier op het forum veel goede tips gekregen, dus ik red me wel.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Oei, Bella en Dreamer, dat lijkt me lastig!



Mopperen op het weer is één ding, maar als je er echt fysieke klachten van krijgt is het andere koek.



Mijn mopper voor vandaag (als dat nog mag ) : wat stond die zon laag zeg. Ik moest tegen half zes op mijn fietsje richting westen en ik zag werkelijk geen hand voor ogen. En op de brug al helemaal niet, want die glom ook nog doordat ze hem nat houden (om te voorkomen dat het staal uitzet in die hitte). Ik was oprecht blij dat ik ongeschonden thuis aankwam.
quote:koko67 schreef op 05 september 2013 @ 18:40:

[...]





En kwamen ze eruit?

Mijn kinderen zouden op hun voorhoofd wijzen en hun middelvinger er bij denken.Tuurlijk kwamen ze eruit. Ze zijn dol op sneeuw en kou, net als hun moeder. De afgelopen twee winters heb ik ze nauwelijks binnen gezien, als ze niet in de sneeuw aan het modderen waren zaten ze wel op de bevroren uiterwaarden .
Alle reacties Link kopieren
quote:koko67 schreef op 05 september 2013 @ 18:40:

[...]





En kwamen ze eruit?

Mijn kinderen zouden op hun voorhoofd wijzen en hun middelvinger er bij denken.







Ik heb dit mijn achterburen ook eens zien doen, jaaaaren terug, toen we voor het eerst een keer weer sneeuw hadden en waarschijnlijk dachten dat het een eenmalig evenement was. Ik vond dat er wel gezellig uitzien
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:BellatrixVanDetta schreef op 05 september 2013 @ 18:40:

Dreamer,



Dat is lastig zeg! Lukt het ook niet met katoen als onderkleding met lange mouwen en iets erover?



Mijn intern koelsysteem is stuk zeg maar. Ik koel dus zelf niet af.

Maar ik heb hier op het forum veel goede tips gekregen, dus ik red me wel.



Nee, dat werkt ook niet. Het steekt altijd ergens uit. Een winterjas zoeken is dan ook enorm lastig. Er mag geen fleece, geen bont (sowieso) geen nepbont, geen wol, geen acryl of iets van deze zaken langs de hals of polsen zitten. Raar genoeg kunnen m'n voeten dan wel weer tegen acryl.

En zelfs pluizig katoen kan gaan irriteren.. of harde randjes.. (rits)



Maar goed, een kapot intern koelsysteem is met dit weer dan natuurlijk weer goed beroerd. Nog eventjes ..
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer, ik red me wel hoor. Goede airco op werk en goede tips op het forum.



Ik weet niet of je ervan houdt en hoe je budget is, maar ik zag toevallig vandeweek 100% katoenen vesten op de Gaastra site.



*probeert een beetje mee te denken*
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Dat plaatje van Soulcats vind ik gaaaaaaaf!!!



Ooooh ik kijk zo uit naar de herfst en de winter. Ik was vandaag gewoon haast letterlijk misselijk van de hitte. :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven