Zomerliefhebbers schrijven verder

25-07-2016 09:47 3304 berichten
Omdat het oude topic vol is, hier een nieuwe. Schrijf gezellig mee over de fijne kanten van de zomer en de nare kanten van de winter. De zomerse temperatuur en de zon maken mij vrolijk. De kou en regen, als het te lang aanhoudt, daar wordt ik echt somber van.



Kom hier fijn kletsen en zeuren over de fijne zomers en de vervelende winters.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vandaag de stad in geweest, hier gelukkig wel zonnig, en ging goed. Maar nu zit ik te bibberen onder een dekbed. Vanavond sporten, zoon gaat mee en heeft daar zin in, dus afzeggen kan niet meer.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Nou ik heb het ook wel gehad met de winter. saai. saai .saai.

En als dan de zon n keer schijnt zegt iedereen.oh wat gezond weer. Je moet naar buiten.

Nou asjeblieft .geef mij maar n mooi boek en de warme kachel.

Ik heb december altijd nog wel n leuke feestelijke maand gevonden.

Maar nu zag ik er tegen op. Nog even oud en nieuw. En dan de saaiste twee maanden van het jaar

Januari en Februari.

En daarna hoop ik op n mooi voorjaar en warme zomer.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Ik kom alleen buiten als ik weg moet of zelf weg wil. Ik ga niet wandelenen of, is me te koud. December en tot half januari vind ik leuk. Daarna wordt het saai. Gelukkig kan ik aftellen tot we op vakantie gaan.
quote:chrisjoh schreef op 29 december 2016 @ 17:12:

Nou ik heb het ook wel gehad met de winter. saai. saai .saai.

En als dan de zon n keer schijnt zegt iedereen.oh wat gezond weer. Je moet naar buiten.

Nou asjeblieft .geef mij maar n mooi boek en de warme kachel.

Ik heb december altijd nog wel n leuke feestelijke maand gevonden.

Maar nu zag ik er tegen op. Nog even oud en nieuw. En dan de saaiste twee maanden van het jaar

Januari en Februari.

En daarna hoop ik op n mooi voorjaar en warme zomer.



Vorig jaar had ik er voor het eerst zo'n last van. Ik ging op mn scooter naar mijn werk door de polder. En daar hadden ze twee deuren tegen over elkaar, altijd tocht. Ik heb me de hele winter een pijnlijke sneeuwpop gevoeld. Kreeg soms mn scooter niet eens meer op de driepoot als ik thuis kwam. En ik voelde me zo'n aansteller.. want iedereen op mijn werk deed dat toch!



Dus toen ik merkte dat de kou nu weer zo'n ellende oplevert was dat wel even slikken.
Ik dacht dat ik in een ander topic zat. :D
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net terug van een dagje Intratuin. Op de heenweg was het heel de tijd mistig. Op de terugweg werd het vrij helder. Maar een kwartier voor we thuis waren zaten we weer in de dichte mist.
Alle reacties Link kopieren
Maar hier past het ook, Yellow
Later is nu
Vandaag van die lekker zachte dikke huissokken gekocht. Ik heb ijstenen. Heb de huissokken over mijn gewone sokken aangetrokken en daar overheen pantoffels. Helaas.. als ik eenmaal koude voeten heb worden die niet zomaar meer warm. Ik ben alleen te lui om een heet voetenbad te maken dus dan maar pech. Mijn elektrische dekentje is nu wel alvast lekker mijn bed aan het verwarmen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanavond gewoon 2x moeten krabben
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik ben even wakker..en lig hier met n heerlijke warme kruik aan mijn voeten.

Kan ook niet zonder. En lig te dromen over volgend jaar overwinteren in een warm land.

Maar het blijft n droom.......want ik heb n man die zeker weten dat niet wil ,

Hij zeurt nooit over te koud of te warm , zegt alleen ,even wennen. grrrrrrrr
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
quote:chrisjoh schreef op 30 december 2016 @ 05:57:

Ik ben even wakker..en lig hier met n heerlijke warme kruik aan mijn voeten.

Kan ook niet zonder. En lig te dromen over volgend jaar overwinteren in een warm land.

Maar het blijft n droom.......want ik heb n man die zeker weten dat niet wil ,

Hij zeurt nooit over te koud of te warm , zegt alleen ,even wennen. grrrrrrrrBen jij soms met mijn man getrouwd?
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft geen tijd, alleen in de zomer hooguit 2 weekjes, dus overwinteren hooguit pas als hij met pensioen is. Ik zit er wel aan te denken om met de kinderen binnenkort een weekje naar de zon te gaan, maar helaas zijn we dan gebonden aan de schoolvakanties. In februari moet je eigenlijk nog ver weg voor zomerweer (= dus verrekte duur en een lange reis voor een weekje) en de meivakantie is alweer te laat, met een beetje geluk kunnen we hier dan weer naar buiten.



Ik twijfel dus nog... de meivakantie kan ook verregenen zoals vorig jaar. Weet iemand of het op de Canarische eilanden eind februari al strandweer is? Of moet je dan gewoon mazzel hebben?
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders zeggen dat het in febr wel wat kouder is in Gran Canaria en dat het dan wat vaker kan regenen. Maar het is altijd warmer dan in Nederland natuurlijk.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Het weer op het eiland Gran Canaria wordt gekenmerkt door de noordoostpassaat en de Canarische Stroom waardoor het klimaat aan de kustgebieden bijna constant is. Hierdoor is Gran Canaria zeer geschikt als winterzon bestemming ook de constante zeetemperatuur werk hier aan mee. In de wintermaanden is het vrijwel altijd lente-achtig weer met een grote kans op zon, temperaturen rond de 20 graden en een vrij lage kans op neerslag.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
[quote]Elfje112 schreef op 30 december 2016 @ 07:58:

[...]

Ben jij soms met mijn man getrouwd?

Stiekem :niet verder vertellen.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders hebben jarenlang overwinterd in Zuid Spanje en hadden daar over het algemeen lekker weer. Eind februari is het daar dan echt alweer lente. Een vage kennis, die ik op facebook heb, is net verhuisd naar Granada en ik zie steeds foto's van haar in korte broek en hempje aan het strand, in de bergen, voor het huis, bij het zwembad... Ik denk dat ik haar maar ga verwijderen
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Iemand anders, die ik op facebook heb, zit nú op de Canarische Eilanden en heeft 23 graden.... dus, het proberen waard?
Later is nu
Oh jongens ik kom even klagen hoor. Die twee dagen dat het zonnetje scheen was ik aan het werk. Het is alleen maar somber, saai en koud. En hoewel de dagen vanaf nu gaan lengen is het nog veel te vroeg donker. Ik heb de hele dag binnen gezeten en eigenlijk behoefte aan een fijne wandeling of fietstochtje maar het trekt totaal niet aan om naar buiten te gaan. En naar de kust heeft nu ook geen zin meer want het is dus zo alweer donker.. pfff. Ik wil ZON!!!
Ik trek het tot nu behoorlijk goed, binnen Dat vroege donker vind ik wel gezellig. Maar die kou en die koude wind bah.
Alle reacties Link kopieren
quote:pamelacourson schreef op 30 december 2016 @ 08:07:

Mijn man heeft geen tijd, alleen in de zomer hooguit 2 weekjes, dus overwinteren hooguit pas als hij met pensioen is. Ik zit er wel aan te denken om met de kinderen binnenkort een weekje naar de zon te gaan, maar helaas zijn we dan gebonden aan de schoolvakanties. In februari moet je eigenlijk nog ver weg voor zomerweer (= dus verrekte duur en een lange reis voor een weekje) en de meivakantie is alweer te laat, met een beetje geluk kunnen we hier dan weer naar buiten.



Ik twijfel dus nog... de meivakantie kan ook verregenen zoals vorig jaar. Weet iemand of het op de Canarische eilanden eind februari al strandweer is? Of moet je dan gewoon mazzel hebben?Ben ooit begin maart naar de CE geweest en heb alleen maar op het strand gelegen . Het waaide alleen hard maar dat lag aan het eiland waar ik zat. Had toen wel veel moeite met het weer hier toen terug kwam in de kou.
Nog 63 dagen tot de lente begint. Kan niet wachten. Krijg mezelf niet meer warm, mijn huis is droog en mijn handen helemaal kapot.
Alle reacties Link kopieren
quote:cupcakegirl schreef op 17 januari 2017 @ 14:43:

Nog 63 dagen tot de lente begint. Kan niet wachten. Krijg mezelf niet meer warm, mijn huis is droog en mijn handen helemaal kapot.Ben normaal echt een winterliefhebber maar ben er nu ook wel klaar mee. Handen zijn hier ook helemaal stuk. Smeer de hele dag door. Lippen net zo. In de zomer nergens last van.
Alle reacties Link kopieren
Bah, ja, die droogte Ik blijf ook smeren, vooral mijn handen zien er niet uit. Ik vind het nu ook veel te koud, loop standaard met een thermolegging onder mijn broek. Het zonnetje is wel lekker vanachter het glas. Binnen is het nu heerlijk warm.



Het reisje naar de Canarische Eilanden is geboekt! Eindelijk weer eens de zon opzoeken in de winter. Zelfs al is het geen strandweer, dan nog is het lekker en zon is er meestal sowieso wel. Ik knap er meteen van op, alleen het vooruitzicht doet al wonderen!
O wat lekker pamelacourson, dat is een lekker vooruitzicht!



Waren na nieuwjaar in een bungalowpark, had me erop verheugd om naar de zonnebank te gaan daar....hadden ze die daar niet grrr.

Denk dat ik maar eens een kuurtje hier in de stad ga doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:cupcakegirl schreef op 17 januari 2017 @ 15:16:

O wat lekker pamelacourson, dat is een lekker vooruitzicht!



Waren na nieuwjaar in een bungalowpark, had me erop verheugd om naar de zonnebank te gaan daar....hadden ze die daar niet grrr.

Denk dat ik maar eens een kuurtje hier in de stad ga doen.Ja, zou ik zeker doen, ook al is het slecht voor je huid. Ik denk dat ik in februari ook wat keren ga, niet alleen omdat ik mijn zomerkleren hopelijk aan kan op vakantie, maar ook gewoon omdat het zo lekker is. Ik geniet er echt van om eronder te gaan, ik ga denk ik een keer of 6 per jaar. Volgens mij valt het dan wel mee met de schade.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven