Zoveel ellende in ieders leven

25-02-2017 12:13 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het leven zelf heel moeilijk en eigenlijk ook niet leuk. Voor de mensen die mij hier vaker lezen die weten dat wel. Om me heen zie ik en hier lees ik hoeveel ellende iedereen heeft en meemaakt. Dat is voor mij helemaal een bevestiging dat het leven kut is.



Dan denk ik je bent hier maar een bepaalde periode en dan is het niet eens leuk. Ik merk dat ik hier steeds meer moeite mee heb. Vroeger had ik een mooi(er) beeld van het leven maar dat is compleet weg en lijkt alleen maar minder te worden.



Hoe kun je hier het beste mee omgaan? (En ja ik slik al jaren antidepressiva wat weinig lijkt te doen en ik wacht op mijn behandeling die start.)
Alle reacties Link kopieren
Mijn advies is Jezus aan te nemen als je redder en heer.

Zelf heb ik dat met 18 gedaan toen zat ik diep in de put en kwam ik tot bekering geloof. Op dat moment werd ik gevuld met Gods liefde en zag ik hoe duister mijn leven zonder Jezus was.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen ellende. Je focust op de verkeerde dingen, gaat misschien ook wel om met de verkeerde mensen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Het leven is niet leuk of kut. Het leven is er gewoon en voor sommigen is het kut, voor anderen leuk. Ik snap niet waar om je conclusies trekt uit wat anderen zeggen mee te maken. Ook kunnen bepaalde aspecten kut zijn, maar het gemiddelde dan weer niet. En soms vindt iemand het leven op plaats x en tijdstip y kut, en op plaats p en tijdstip q helemaal geweldig.



Nog al onlogisch dus allemaal, je conclusies.
Alle reacties Link kopieren
Het leven is een feestje, je moet alleen wel zelf de slingers ophangen.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 25 februari 2017 @ 12:17:

Ik heb geen ellende. Je focust op de verkeerde dingen, gaat misschien ook wel om met de verkeerde mensen.Nou ik focus me daar niet zozeer op maar als ik zie wat er om me heen gebeurd en wat ik hier allemaal lees dan is dat toch niet positief.
Alle reacties Link kopieren
Het is maar net hoe je ermee omgaat.

Goed dat je met therapie start. Succes.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bitje93 schreef op 25 februari 2017 @ 12:18:

Het leven is een feestje, je moet alleen wel zelf de slingers ophangen.Dooddoener.
quote:Bitje93 schreef op 25 februari 2017 @ 12:18:

Het leven is een feestje, je moet alleen wel zelf de slingers ophangen.Tenzij je zonder armen en benen geboren bent natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:strikjemetstippels schreef op 25 februari 2017 @ 12:17:

Het leven is niet leuk of kut. Het leven is er gewoon en voor sommigen is het kut, voor anderen leuk. Ik snap niet waar om je conclusies trekt uit wat anderen zeggen mee te maken. Ook kunnen bepaalde aspecten kut zijn, maar het gemiddelde dan weer niet. En soms vindt iemand het leven op plaats x en tijdstip y kut, en op plaats p en tijdstip q helemaal geweldig.



Nog al onlogisch dus allemaal, je conclusies.



Oké dan is het voor mij en sommigen kut en voor anderen niet.



Het is niet onlogisch, het is op basis van wat ik om me heen zie en hier lees.
Alle reacties Link kopieren
Het leven is geen feestje, het is een gebroken wereld wat gekomen is door de zondeval waardoor het onrecht regeert in deze wereld. De enige die daar verandering in kan brengen is Jezus alleen hij kan een mens echt veranderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Singlegirlx schreef op 25 februari 2017 @ 12:20:

[...]





Oké dan is het voor mij en sommigen kut en voor anderen niet.



Het is niet onlogisch, het is op basis van wat ik om me heen zie en hier lees.Het is voor iedereen weleens kut, en voor de een vaker dan voor de ander. De kunst is om in kleine dingen je geluk te zoeken, niet (alleen) in grote/onhaalbare dingen. Jij hebt toch een man en kinderen? Een gezin is voor veel mensen iets wat zij zich ontzettend graag wensen maar wat zij niet hebben. Koester wat je hebt.
quote:Singlegirlx schreef op 25 februari 2017 @ 12:20:

[...]





Oké dan is het voor mij en sommigen kut en voor anderen niet.



Het is niet onlogisch, het is op basis van wat ik om me heen zie en hier lees.

Dus jij hebt ieder topic gelezen en aan iedereen die iets ellendigs schrijft gevraagd of ze het leven kut vinden in het algemeen, en toen statistisch onderzoek gedaan en daar uit de logische conclusie getrokken dat het leven kut is?



Of lees je gewoon de ellende om dat je je daar op focust?
Alle reacties Link kopieren
quote:Om me heen zie ik en hier lees ik hoeveel ellende iedereen heeft en meemaakt. Dat is voor mij helemaal een bevestiging dat het leven kut is.



Dan lees je erg selectief, er staan meer dan genoeg vrolijke, positieve en leuke topics en berichten hier op het forum.



En als je het nieuws zo vreselijk vindt, dan lees/kijk je dat toch niet meer?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Single, ik denk niet dat je nu veel andere reacties gaat krijgen dan in je andere topics.

We kunnen van alles aandragen, maar jij zit zo diep in dat kutgevoel dat niks aantrekkelijk is voor je.

Dat bedoel ik trouwens niet lullig, maar is wel een steeds terugkerend gegeven.

Ik snap wel dat je een 'zie je nou wel' idee hebt, als een bevestiging omdat je zelf depressief bent, maar daarbij zie je de leuke dingen die mensen ook delen over het hoofd.



Je zou dagtherapie krijgen zei je vorig jaar, is dat al van de grond gekomen? nog niet zie ik nu.
Alle reacties Link kopieren
quote:Singlegirlx schreef op 25 februari 2017 @ 12:19:

[...]





Nou ik focus me daar niet zozeer op maar als ik zie wat er om me heen gebeurd en wat ik hier allemaal lees dan is dat toch niet positief.Dan lees je de verkeerde topics.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Singlegirlx schreef op 25 februari 2017 @ 12:20:

[...]





Oké dan is het voor mij en sommigen kut en voor anderen niet.



Het is niet onlogisch, het is op basis van wat ik om me heen zie en hier lees.Dat sommige mensen soms een kutperiode meemaken in hun leven is iets anders dan dat hun leven altijd over de gehele lijn kut is.
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 25 februari 2017 @ 12:19:

Het is maar net hoe je ermee omgaat.

Goed dat je met therapie start. Succes.Dit.
Anderen zullen jouw leven niet leuk maken. Dat moet je zelf grotendeels doen en het zit hem ook vooral in hoe je naar het leven kijkt. Sommige dingen overkomen je namelijk en het is de kunst hoe daar mee om te gaan. Dat klinkt misschien niet direct leuk, maar dat heeft ook grote voordelen, want dan kun je de verantwoordelijkheid voor je geluk ook pakken.



Maak elke keer weer een start met iets dat je zou willen. Met kleine stapjes. Vandaag. Kijk elke keer terug op wat je net hebt bereikt, hoe klein ook. Maak je eigen keuzes.

Je stopt met jezelf omlaag halen. Jezelf straffen en pijnigen is nutteloos.

Doe wat jij leuk vindt in je vrije tijd en niet wat anderen achten wat jij zou moeten doen.

Zoek werk dat bij je past.

Leer je grenzen kennen en ga er niet overheen. Probeer ook te zorgen dat anderen er niet overheen gaan.

Wees lief voor je lichaam. Beweeg. Leer het te waarderen.

Omring je niet met mensen die alleen maar negatief denken.
.
Alle reacties Link kopieren
Nog een dooddoener dan: "er is niets wat blijft, dus ook alles wat nu kut is niet".



En wat mijn tante toen ik 5 was in mijn poeziealbum schreef:

" wees tevree met kleine dingen

met een zonnebloem die bloeit

met een vlindertje dat stoeit

met de heldere regendruppels

met de warme zonneschijn

wees tevree met kleine dingen, en je zult gelukkig zijn"



En nu wat serieuzer: Singlegirlx, ik lees je vaker op dit forum. Ik heb tot nu toe nooit gereageerd in een van je topics, omdat ik altijd de enorme neiging heb je een enorme schop onder je kont te geven. Maar ik ken je niet, en ik heb geen verstand van de ziekte die je hebt, dus ik heb het nooit gedaan. Ik wil je wel zeggen dat het me heel moeilijk lijkt om jou te zijn en de worsteling te hebben die ik niet begrijp. En als ik je lees hoop ik altijd dat je vooral op het forum zo bent, en dat je in je echte leven, iig tegenover je kinderen, wel een glimlach (ook al is hij nep) op kan plakken en met ze naar buiten kan gaan en iets doet.

Maar mocht dat niet zo zijn, zou je dan alsjeblieft vandaag voor mij met je kinderen naar de speeltuin willen gaan?



Liefs,

AnnA
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
quote:Timetraveler schreef op 25 februari 2017 @ 12:22:

[...]



Het is voor iedereen weleens kut, en voor de een vaker dan voor de ander. De kunst is om in kleine dingen je geluk te zoeken, niet (alleen) in grote/onhaalbare dingen. Jij hebt toch een man en kinderen? Een gezin is voor veel mensen iets wat zij zich ontzettend graag wensen maar wat zij niet hebben. Koester wat je hebt.Als je een vriend en kinderen hebt wil dat niet automatisch betekenen dat je gelukkig bent.
Als je in het donker zit, helpt het niet als anderen het licht beschrijven.



Je moet er zelf naar op zoek.
Alle reacties Link kopieren
quote:AnnA_C schreef op 25 februari 2017 @ 12:36:

Nog een dooddoener dan: "er is niets wat blijft, dus ook alles wat nu kut is niet".



En wat mijn tante toen ik 5 was in mijn poeziealbum schreef:

" wees tevree met kleine dingen

met een zonnebloem die bloeit

met een vlindertje dat stoeit

met de heldere regendruppels

met de warme zonneschijn

wees tevree met kleine dingen, en je zult gelukkig zijn"



En nu wat serieuzer: Singlegirlx, ik lees je vaker op dit forum. Ik heb tot nu toe nooit gereageerd in een van je topics, omdat ik altijd de enorme neiging heb je een enorme schop onder je kont te geven. Maar ik ken je niet, en ik heb geen verstand van de ziekte die je hebt, dus ik heb het nooit gedaan. Ik wil je wel zeggen dat het me heel moeilijk lijkt om jou te zijn en de worsteling te hebben die ik niet begrijp. En als ik je lees hoop ik altijd dat je vooral op het forum zo bent, en dat je in je echte leven, iig tegenover je kinderen, wel een glimlach (ook al is hij nep) op kan plakken en met ze naar buiten kan gaan en iets doet.

Maar mocht dat niet zo zijn, zou je dan alsjeblieft vandaag voor mij met je kinderen naar de speeltuin willen gaan?



Liefs,

AnnADan heb je toch niet goed gelezen in mijn topics want daar schrijf ik ook altijd dat ik naar de speeltuin, kinderboerderij, bibliotheek, etc. ga.
Alle reacties Link kopieren
quote:Singlegirlx schreef op 25 februari 2017 @ 12:20:

[...]





Dooddoener.

Maar wel één met waarheid.

Je hebt twee keuzes: blijven hangen in je ellende, verdriet en negatieve gedachten óf proberen iets van het leven te maken en geluk te halen uit dingen die voor jou belangrijk en fijn zijn.



Aan jou de keuze.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven