1e keer een rondreis door West-Amerika: tips gevraagd :)

05-12-2014 14:49 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Wij willen volgend jaar een autoreis maken: voor het eerst samen op rondreis! Na Mexico en New York leek ons dit weer een geweldige en nog spannendere uitdaging.



Heb inmiddels begrepen dat je het beste, in plaats van via een reisbureau, zelf je route bepaalt & zelf hotels boekt. Nu willen wij eerst de route in beeld hebben. Wij denken dat we meer tijd willen besteden aan de steden en echte Amerikaanse villages en iets minder aan de natuurparken. Ook pakken we de laatste dagen een paar stranden mee.



Ik dacht de volgende route:



Route West Amerika

Dag 1 Amsterdam - Los Angeles

Dag 2 Los Angeles

Dag 3 Los Angeles – Palm Springs

Dag 4 Palm Springs – Sedona

Dag 5 Sedona – Grand Canyon

Dag 6 Grand Canyon

Dag 7 Grand Canyon – Zion

Dag 8 Zion – Las Vegas

Dag 9 Las Vegas

Dag 10 Las Vegas

Dag 11 Las Vegas – Death Valley – Yosemite

Dag 12 Yosemite

Dag 13 Yosemite – San Fransisco

Dag 14 San Fransisco

Dag 15 San Fransisco

Dag 16 San Fransisco – Morro Bay

Dag 17 Morro Bay – Santa Barbara

Dag 18 Santa Barbara

Dag 19 Santa Barbara – Los Angeles



Ik wil in totaal maximaal 21 dagen dus tussendoor zouden we nog langs een paar echte villages willen rijden. Of kom je daar toch wel langs en is dat voldoende? Hoe weet je uberhaupt wat de leukste route is? En op welke plek je het beste een hotel kan boeken?



Wat denken jullie hier van? Ik ben een leek wat dit betreft en kan me er nog weinig bij voorstellen! Alle tips zijn dus welkom, ook als je denkt dit is niks!



Alvast super bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Waarom al zoveel plannen, vlieg naar LA en kijk dan hoelang je ergens wil blijven.... hotels zijn er echt genoeg om ter plekke te regelen.
Alle reacties Link kopieren
Belangrijkste tip: ga naar het Alles Amerika forum, daar vind je antwoord op al je vragen!



Veel plezier, het is een fantastisch land. Ik had overigens wél alles van tevoren geregeld, inclusief alle overnachtingen, want dat is in de NP's echt nodig als je, zoals wij, in het hoogseizoen reist.
Alle reacties Link kopieren
Het ligt er natuurlijk een beetje aan waar je van houdt. Wij waren op een gegeven moment wel klaar met alle stadjes, moet ik eerlijk zeggen. Het meest bijzondere gebied vonden we de woestijn tussen LA en Phoenix. Kaal, verlaten, troosteloos, belachelijk warm, maar toch had het iets.



Onderweg naar Sedona kom je langs Phoenix. Wij hebben er een paar dagen doorgebracht bij familie en vonden het erg leuk. (Maar misschien kwam dat wel door de familie.)



Vlak voorbij Sedona ligt Flagstaff. Daar kan je prachtig wandelen.



Grand Canyon is, als je niet echt gaat hiken, prima in een dag te doen, vonden wij. Je kan helemaal naar beneden met een gids of tot halverwege en dan heb je wel veel meer tijd nodig. Het is erg warm beneden, veel warmer dan boven en als je zelf gaat moet je wel zorgen dat je genoeg water meeneemt, ongeveer een liter per uur, en er rekening mee houden dat de tocht naar boven veel zwaarder is en zeker twee keer zo lang duurt als de tocht naar beneden. Er stranden regelmatig mensen daar. (Wordt ook overal voor gewaarschuwd)



Yosemite is mooi, wij hadden er graag wat langer rondgewandeld. Je kan er ook prima luieren of een dagje zwemmen in een riviertje.



Wij vonden San Francisco erg leuk. Je kan in de stad gaan logeren of net erbuiten. Parkeren is erg duur, maar wij gingen elke dag met de bus heen en terug en dat ging prima. Vergeet vooral Alcatraz niet. Je moet dat ruim van te voren boeken (on line, voor je vertrek zou ik zeggen). De guided tour is geweldig leuk en ook heel beeldend. Wij zijn er (met kinderen) een hele middag geweest.



Zelf heb ik niks met Las Vegas, dus dat hebben we overgeslagen. We zijn langs de andere kant teruggereden door de woestijn met tussenstop in het Mojave national park. Dat was echt heel bijzonder, en ook erg warm, maar zelfs de kinderen vonden het leuk.



Algemene tip: probeer niet teveel te zien en te doen, maar neem ook de tijd om te genieten van waar je bent. Wij hebben een camper gehuurd en eigenlijk een beetje teveel gereden. Wel veel gezien, maar even uitrusten af en toe is ook wel fijn. Veel plezier!
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
quote:sassafras schreef op 05 december 2014 @ 14:56:

Belangrijkste tip: ga naar het Alles Amerika forum, daar vind je antwoord op al je vragen!



Veel plezier, het is een fantastisch land. Ik had overigens wél alles van tevoren geregeld, inclusief alle overnachtingen, want dat is in de NP's echt nodig als je, zoals wij, in het hoogseizoen reist.Of je neemt een camper. Dan heb je overal wel ergens een plekje. (Is niet goedkoop trouwens, want bovenop de kosten van de camper en de brandstof komt nog eens 35 tot 70 dollar per nacht aan campingkosten.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een dag uittrekken voor naar beneden hiken bij de grand canyon, of twee.

Monument valley vond ik ook erg mooi. Palm springs dan weer saai. Los angeles ook niks aan maar ik zou dan weer een dag of twee uittrekken voor de route van LA naar SF langs de kust.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn eind augustus geweest en hadden helaas maar 14 dagen, had graag langer gebleven.



concrete tips:

- boek overnachtingen in Nationale Parken ruim op tijd. Dat hadden wij niet gedaan en dus weinig keuze. In Grand Canyon konden wij helemaal niet overnachten, tenminste niet voor een normale prijs.

- neem de tijd! Wij hadden een vrij strak "schema", waardoor we achteraf teveel gedaan hebben in te korte tijd. Niet erg, maar ik had bijvoorbeeld liever in Yosemite wat langer gebleven. (zoooooo mooi daar)



Alleen in SF hadden we een hotel gereserveerd vantevoren, verder niets. Neem een tablet mee, overal is gratis internet en hotels en motels kun je gerust een of twee dagen vantevoren reserveren. (of zelfs op de bonnefooi er naartoe rijden). Probeer niet teveel te boeken, zo hadden wij een motel geboekt voor 2 nachten, maar daar bleek echt geen fuck te doen te zijn. Hebben dus maar 1 nacht daar gezeten, terwijl de tweede ook betaald was. Jammer geld.



Houdt rekening met lange afstanden. En 100km daar is echt heel anders dan 100km hier. Wij hadden dagen met 300+ km en waren daar bijna een hele dag zoet mee.



Hotels in Las Vegas zijn in het weekend veel duurder dan doordeweeks. Probeer dus buiten het weekend om daar te zijn, dat scheelt echt bakken geld.



Dat is wat ik zo even snel kan bedenken.
Alle reacties Link kopieren
Vergis je niet in sommige afstanden die je moet rijden. Je zit al gauw 4 a 5 uur in de auto op een dag. Je hebt een mooie route, wij reden min of meer de zelfde, maar deden daar vijf weken over.



En inderdaad: Amerika forum, beste tip ooit!
Dump the horse. Ride a cowboy!
Alle reacties Link kopieren
quote:BWitched schreef op 05 december 2014 @ 15:02:

[...]





Of je neemt een camper. Dan heb je overal wel ergens een plekje. (Is niet goedkoop trouwens, want bovenop de kosten van de camper en de brandstof komt nog eens 35 tot 70 dollar per nacht aan campingkosten.Wij kampeerden in de NP's en die zijn echt al maanden van tevoren volgeboekt voor de zomer, dus op de gok gaan is geen goed idee als je in de drukkere periode gaat.
In 2008 met mijn gezin ongeveer dezelfde route gemaakt, echt top. Vergeet San Diego niet!

Ik had alleen een overnacting geboekt voor de eerste nacht. De rest ter plaatsen geregeld.

Gewoon een hotel binnen stappen ( er zijn er meer dan genoeg) en vragen of ze een kamer hebben en of je die mag zien. Over de prijs is goed te onderhandelen.

Laptop of ipad mee en bij elke Mac is gratis wifi, online even wat hotels zoeken voor de route maar 100 meter verder staat weer een hotel. LA viel ons erg tegen. SF was daarin tegen helemaal te gek maar wel koud, hele rare gewaarwording, overal meer dan 30 graden en in SF ineens 17. In de grote steden kan het in de weekenden wel druk zijn in de hotels en dan moet je wat langer zoeken. Online gaat dat goed. Voordeel van een luxe auto en hotels is dat je met een auto wel door de steden kan rijden en met een camper is dat duurder en veel moeilijker. Een camper is wel handig en leuk om in de middle of nowhere te BBQen.

Het is daar erg mooi en het is een vakantie om nooit te vergeten.
Alle reacties Link kopieren
Mocht je er tijd voor kunnen maken zou ik ook zeker san diego nog mee pakken! Ik heb ongeveer de zelfde route gereden als jullie van plan zijn, echter na een halve dag gillend weg gegaan uit Vegas. Ik was totaal 30 dagen onderweg, maar heb dan ook rustig gereden en heb ik de laatste dagen louter aan surfen en lui doen gespendeerd.
Alle reacties Link kopieren
Ik mis de Bryce Canyon!

Die vonden wij nog mooier dan Grand Canyon!

En inderdaad San Diego is ook leuk om een dagje mee te pikken.



Wij vonden Las Vegas gewéldig. Echt over de top en zoooo Amerikaans. Heerlijk.

En San Fransisco is ook erg leuk, met de cablevar, over de Bridge, helaas Alcatraz niet gezien.

Wij zijn destijds (ca 12 jaar geleden) met een georganiseerde reis gegaan. Super geregeld, maar wel een vaste planning natuurlijk. En vrij vermoeiend, elke dag vroeg op, maar wel heel veel gezien.



I love Amerika, wat een schitterend land. Ben er 1x dus geweest, maar wil heel graag terug. Maar ja, hoogseizoen, 2 kids erbij, iets met geld enzo ...!

Maar het gaat er zeker nog een keer van komen, ik wil graag nog een keer terug naar de westkant, maar ook graag eens naar Florida en New York.

Op het Amerika forum vindt je veel info, het is ook leuk om reisverslagen te lezen.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer wil je gaan, in de zomer of butien het hoogseizoen? Wij zijn buiten het seizoen geweest en hadden alleen hotels in death valley en yosemite geboekt, verder alles de dag van tevoren via Internet. Was echt prima, kan je mooi op het moment zelf bepalen of je al verder wil of niet.

Wij hebben hetzelfde rondje gedaan, maar zijn na grand canyon nog door gereden naar page, Moab, en bryce canyon voordat we naar zion gingen. Bij moab heb je arches, ook super gaaf en onderweg naar bryce kwamen we door capitol reef, iets onbekender maar zo ongelofelijk mooi!



Ik zou als ik jou was je rondje iets groter maken, in elk geval naar page en bryce canyon. Bij page is de horseshoe bend en antilope canyon. Google daar maar eens op, moet je echt zien!!
Ik zou er wat meer natuurparken in gooien. En LA vond ik het minst de moeite waard, dus zou daar zeker geen rondje op rijden en het bij zo'n beperkte tijd zelfs geheel laten vervallen door op SF te vliegen en van Vegas terug of omgekeerd.

Monument Valley mag je niet missen en Arches en Bryce zijn ook waanzinnig mooi. Alle 3 veel mooier dan Grand Canyon vind ik persoonlijk.

Ten noorden van Yosemite kun je naar Monolake en naar een prachtige ghosttown Bodie.
Zelf boek ik mijn hotels wel van te voren, zeker bij zo'n krappe planning. Is niet leuk om 's avonds nog naar 'n hotel te moeten zoeken. Na 'n vermoeiende dag rijden en sightseeen is het fijn om ergens binnen te kunnen vallen vind ik zelf. Bovendien kun je de meeste hotels nog gratis annuleren 24 of 48 uur van te voren als je je planning echt helemaal wil omgooien.
Alle reacties Link kopieren
Eens met elninjoo, LA vond ik ook het minst leuk van mijn reis. Bryce, Monolake en Bodie vond ik geweldig.

San Diego en San Francisco vond ik de leukste steden.
Ik zou Vegas overslaan of tot 'n overnachting beperken, er zoveel ander moois, San Francisco is fantastisch.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou Bryce Canyon zeker proberen in je programma te krijgen. En San Diego was ook de moeite waard. Als je tijd hebt en daar bent is het leuk om een dag de grens over te gaan naar Tiguana.



Las Vegas is zo over de top dat ik het een geweldige ervaring vond. Dat zou ik dus niet uit mijn programma schrappen. LA dan misschien weer wel, aardig maar niet spectaculair.
Las Vegas kan sowieso 'n dag korter, dat hebben ze wel heel ruim ingepland. Eén volle dag en 2 avonden is meer dan zat daar.
Alle reacties Link kopieren
ik vind de tijd in Zion te kort en ik mis Bryce ook, zoals iedereen al aangeeft. Ik vond SF best leuk hoor, maar na een dag had ik het wel gezien. Maar goed, wij houden niet zo van steden en jullie wel dus dat is een kwestie van smaak. Maar 2 hele dagen in Las Vegas lijkt mij persoonlijk een kwelling. Echt zonde van je tijd. En Bodie en Monolake is echt leuk, dat had ik niet willen missen. En Monument Valley. Prachtig!
Wij zijn 2,5 dag in lv geweest en nog hebben we lang niet alles gezien! Ik zou dat niet inkorten, hoevel ik wel na 2,5 dag weg wilde uit de drukte en hectiek. Maar ik vond het geweldig en zou het de volgende keer ook echt niet overslaan san francisco net zo, wij hadden daar een dag of 4. Helemaal geweldig! Zoveel leuks te zien en te doen, avondtour naar alcatraz is echt een aanrader!

Wij zijn in april gegaan en dat zou ik niet aanraden. We hadden sneeuw in de grand canyon, bryce canyon en in yosemite. Hebben eigenlijk weinig kunnen doen in de parken, helicoptervlucht, toch te paard, hiken naar beneden was niet echt te doen. Het was wel prachtig en we zijn een stuk de grand canyon in gegaan, maar dat vond ik wel echt heel zwaar. In 1 dag naar beneden hiken is misschien nog wel te doen, maar terug omhoog lijkt me onvoorbereid geen pretje. Ik zou daar zelf heel graag mog eens een helicoptervlucht doen, daar was het echt te slecht weer voor en dat vond ik zo jammer. De watervallen in yosemite waren wel schitterend in april, maar ook daar lag nog een berg sneeuw. Ik zou de volgende keer in september gaan denk ik. En in zou juist LA wat verder willen zien. Daar heb ik nu alleen santa monica van gezien en hollywood en dat hebben we even heel snel gedaan. Daar zou ik meer tijd voor willen nemen, omdat het volgens mij toch best een leuke stad kan zijn. Ik zou bv een wandeling gaan maken in het park bij de hollywood sign.

Wij hadden overigens wel alles vooraf geboekt. Ik vond dat gewoon een fijner gevoel en had ook geen idee hoe laat we overal aan zouden komen enzo. En om dan laat nog op zoek te moeten naar een hotel zagen we niet zitten. Nu hoefden we er weinig rekening mee te houden en konden we gewoon vertrekken zo laat we wilden en 's avonds in het hotel aankomen enzo. Ik vond dat prettig maar misschien dat ik het de volgende keer anders zou doen, omdat ik het land een beetje ken nu. Dat was toen niet zo en had geen idee wat ik kon verwachten dus die planning vond ik heel prettig.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb afgelopen zomer ongeveer dezelfde reis gemaakt, alleen met bryce canyon erbij. Dag 11 is niet mogelijk. Death valley - yosemite is 7 uur rijden. Las Vegas - death valley ongeveer 2 uur, maar je wilt ook nog wat zien van death valley neem ik aan. Ga een dag eerder in de middag al uit Vegas weg en slaap in death valley. Geeft jezelf iets meer lucht.



Daarnaast vond ik onze reis zo geweldig, maar het was veel rijden. Wij zijn gewend om veel te rijden (vorig jaar heel Scandinavië doorgereden) maar met alle indrukken erbij vond ik het achteraf toch te veel.
Death valley - yosemite hebben wij gedaan met een overnachting in Bakersfield. Dat was prima te doen! Vanuit LV naar death valley, daar wat rondgekeken en gereden en door naar Bakersfield. Dag erna door naar Yosemite en toen hadden we nog wat aan die halve dag daar ook
Wij waren van ca. 20 april tot 20 mei en hebben ook veel sneeuw gezien. In Bryce was het mooi besneeuwd, maar was het wel mooi zonnig weer en bij het hotel heb ik zelfs nog buiten in de zon gelegen (goed aangekleed dan weer wel) In Grand Canyon hadden we af en toe 'n natte sneeuwbui en bij Lake Tahoe zijn we volkomen ingesneeuwd. In Death Valley en Vegas was 't dan weer 30 graden en bij Yosemite prachtig voorjaarsweer. Echt alle seizoenen in 1 maand voorbij zien komen. Maar voor deze regio zou ik volgende keer toch een paar weken later gaan (half mei tot half juni) Heb je nog wel de voordelen van het voorjaar en zit je nog voor het echte hoogseizoen.
quote:Desperate_Housewive schreef op 05 december 2014 @ 21:56:

Death valley - yosemite hebben wij gedaan met een overnachting in Bakersfield. Dat was prima te doen! Vanuit LV naar death valley, daar wat rondgekeken en gereden en door naar Bakersfield. Dag erna door naar Yosemite en toen hadden we nog wat aan die halve dag daar ook Tussen Death Valley en Yosemite hebben wij overnacht in Lee Vining, ongeveer 'n kwartiertje rijden van Mono Lake en dus ook dicht bij Bodie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven