Advies vakantiebestemming ongedierte

30-03-2017 21:15 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



Om maar meteen met de deur in huis te vallen: ik zou graag wat tips willen over een eventuele vakantiebestemming voor eind September.

Twee jaar terug zijn mijn vriend en ik naar Indonesië geweest, dit was erg mooi en is ook erg goed bevallen.

Wat echter minder goed is bevallen was het vele aantal kakkerlakken, muizen en gekko's op de diverse hotelkamers.

Ook al doen ze niks, ik vond het verschrikkelijk en dit heeft er toe geleid dat ik toch niet zo relaxt was als dat ik zou moeten zijn op een vakantie.



Ik ben nu op zoek naar een vakantie waar iets minder ongedierte is, maar het liefste wel een verre bestemming met mooie stranden. Misschien is dat wel helemaal niet realistisch, maar ook dan hoor ik dat graag! Ik snap dat er altijd wel ongedierte is op vakantiebestemming maar niet teveel zou mijn vakantie al een stuk relaxter maken.

Ik ben echt als de dood voor slangen en hagedis-achtige beesten dus die kom ik het liefste niet/bijna niet tegen.



Wij houden van relaxen, maar we willen toch ook om de dag ongeveer iets ondernemen. Bijvoorbeeld (oude) plaatjes bezoeken, snorkelen, etc. Mag best wat toeristisch zijn. Het liefste ook nog mooi weer eind September.



Hebben jullie misschien tips voor een mooie vakantiebestemming?
Denk dat het haast onmogelijk is, maar wie weet heeft iemand toch een goede tip voor je
Je hoort het nooit, dus ik ben wel 'blij' dat er meer mensen zijn voor wie dit een overweging is Gekko's vind ik niet zo eng, maar ik ben ooit een enorme duizendpoot tegengekomen in een hotelkamer. En dat was gewoon in Europa.
Kakkerlakken en muizen heb ik nooit gehad op een hotelkamer, ook niet in zuid-oost Azië.

Gekko's wel maar die doen verder toch niets en vind ik ook niet echt vies ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Kaapstad: camps bay. In dit stukje zuid afrika ben ik nog nooit ongedierte tegengekomen.
Hadden jullie wel airco op de hotelkamers?
Alle reacties Link kopieren
Denk dat je het nooit helemaal kunt voorkomen, maar als je ergens hoog gaat zitten heb je meestal minder (of helemaal geen) ongedierte dan op de begane grond of van die bungalow-achtige accomodatie. Dat zijn over het algemeen niet de meest romantische/sfeervolle hotels, maar dat is dan de afweging die je moet maken.
Jeetje, ik ben op verschillende continenten geweest en in verschillende landen maar heb nog nooit echt te maken gehad met kakkerlakken muizen en gekko's op mijn hotelkamer?



Als ik muizen zou zien op mijn kamer zou ik toch echt twijfelen aan de hygiene van het hotel waar ik verblijf.



Waar ik nu woon zijn bijvoorbeeld wel gekko's maar die komen echt niet binnen, bij het minste beetje beweging zijn die beesten al lang met de noorderzon vertrokken.



Anyway, ik heb in Costa Rica geen last gehad van ongedierte + prachtige stranden. Hawaii ook prachtige stranden en geen last gehad van ongedierte.
In heel india maar 1 kakkerlak gezien (in het duurste hotel van de hele reis). In cuba geen ongedierte. In duitsland dan weer een dode muis onder het bed.



Kies je accomodatie uit met recensies. Dat is mijn beste tip.
Alle reacties Link kopieren
ik ben in december in thailand geweest en op een hagedis na heb ik nergens enge beestjes in mijn kamers gehad. Wel buiten kakkerlakken, duizend (miljoen ?) poten etc. maar niet binnen. Je zou een klamboe kunnen overwegen die je om je bed hangt, komen ze iig niet in je bed.



ik maak er sowieso nooit zo druk om beestjes.
Alle reacties Link kopieren
quote:dwynwen schreef op 30 maart 2017 @ 21:25:

Jeetje, ik ben op verschillende continenten geweest en in verschillende landen maar heb nog nooit echt te maken gehad met kakkerlakken muizen en gekko's op mijn hotelkamer?.



Was ook niet allemaal in dezelfde hotelkamers gelukkig. Anders had ik helemaal geen oog dicht gedaan;).

Bedankt voor de tips!! Costa Rica spreekt mij ook wel heel erg aan.



Inderdaad een goede tip om niet midden in de rimboe voor een bungalow-achtige kamer te kiezen!



En ik ben blij dat ik niet de enigste ben minkedewit!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Beestje30 schreef op 30 maart 2017 @ 21:33:

[...]

En ik ben blij dat ik niet de enigste ben Dat zéker niet.
quote:MinkeDeWit schreef op 30 maart 2017 @ 21:21:

Je hoort het nooit, dus ik ben wel 'blij' dat er meer mensen zijn voor wie dit een overweging is Gekko's vind ik niet zo eng, maar ik ben ooit een enorme duizendpoot tegengekomen in een hotelkamer. En dat was gewoon in Europa.Voor mij echt de reden dat ik niet naar Azië en Afrika e.d. hoef.
Niet om je bang te maken hoor maar toen ik op backpackvakantie ging (ruim 12 jaar terug) na een lange toch waren we blij dat we eindelijk konden liggen in een hutje (die daarvoor bestemd was) en het was inmiddels donker, bijna de hele nacht wakker gelegen van de jeuk. Volgende ochtend konden we pas zien waardoor die jeuk veroorzaakt werd, het matras leek wel te leven zoveel beestjes zaten erin. En wij zaten onder de rode bulten. Daarna hebben we hoe moe ook altijd in ons eigen tentje en op onze eigen uitrolluchtbedjes geslapen.
Alle reacties Link kopieren
Als je wat luxer gaat zitten helpt dat, maar het sluit niet alle risicos uit...
Alle reacties Link kopieren
quote:Zinerva schreef op 30 maart 2017 @ 21:36:

Niet om je bang te maken hoor maar toen ik op backpackvakantie ging (ruim 12 jaar terug) na een lange toch waren we blij dat we eindelijk konden liggen in een hutje (die daarvoor bestemd was) en het was inmiddels donker, bijna de hele nacht wakker gelegen van de jeuk. Volgende ochtend konden we pas zien waardoor die jeuk veroorzaakt werd, het matras leek wel te leven zoveel beestjes zaten erin. En wij zaten onder de rode bulten. Daarna hebben we hoe moe ook altijd in ons eigen tentje en op onze eigen uitrolluchtbedjes geslapen.Ooh verschrikkelijk! Ik snap dat je dan alleen nog je eigen spullen wil gebruiken.
quote:Beestje30 schreef op 30 maart 2017 @ 21:46:

[...]





Ooh verschrikkelijk! Ik snap dat je dan alleen nog je eigen spullen wil gebruiken.We konden er achteraf na een paar dagen wel om lachen maar toen het net gebeurd was zeker niet. Wat voelde ik me toen vies
Alle reacties Link kopieren
Dat wordt dus toch IJsland, en badderen in hot springs.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Heb op mijn rondreis in Mexico gelukkig ook maar 1 keer een salamander op de kamer gehad. Geen kakkerlakken en muizen.



En de beestjes waar zinerva het over heet waren denk ik bedwantsen. Die komen ook regelmatig voor in dure hotels. Altijd even naar het beddengoed kijken voor je gaat slapen. Want bedwantsen kun je ook meenemen in je bagage. En die wil je dus echt niet in je huis hebben.
quote:patsy--stone schreef op 30 maart 2017 @ 21:50:

Dat wordt dus toch IJsland, en badderen in hot springs.IJsland is wel heel mooi
Alle reacties Link kopieren
In Zuid Oost Azië is Maleisië heel schoon maar niet ongedierteloos. Zoals eerder genoemd; in Costa Rica ook geen beestjes in de kamer ( maar wel meest exotische gevaartes vlak daarbuiten wat ik zelfs in oer jungles niet heb gezien). Ik ben bijna alle continenten overgeweest en vakantielanden niet op handen en voeten te tellen. Conclusie: Nederlandse eilanden zijn save (behalve die rioolspin op texel). En veel noord Europese landen... Ik heb er nooit last van gehad want het hoort bij het reizen. Daarbij zijn de meeste beestjes banger voor jou (behalve bloedzuigers en muggen, dat zijn mf!). Als je bang bent voor ongedierte kun je beter vakantie vieren in eigen achtertuin.
Ewwww, van een topic als dit krijg ik echt nachtmerries. Maar in zuid Spanje kun je ook kakkerlakken tegenkomen.
Alle reacties Link kopieren
Hawaii. Geen kakkerlak of muggen of wat dan ook gezien.

In Thailand in een restaurant in Bangkok 1 kakkerlak maar verder ook niet.

Mexico, playa del carmen ook niks gezien.

Gambia, wij hadden niks in de kamer onze buren wel.

Lanzarote wel 2 kakkerlakken in de kamer.

Rhodos lekker gestoken door muggen, nog nooit zo erg gehad.



Kortom kwestie van geluk of toeval?
Nieuw Zeeland
Alle reacties Link kopieren
Op Hawaii zaten er gekko's aan de buitenkant van mijn hotelkamerramen op 10 hoog. Verder geen ongedierte gezien en ik word blij van gekko's, maar TO schijnt deze schattige diertjes eng te vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven