al twee keer fout gemaakt bij online boeken Ryanair

11-09-2007 18:10 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oh, wat ben ik pissig. Op mezelf. Ik heb daarnet een retourvlucht geboekt, online, bij Ryanair. En ik heb blijkbaar een fout gemaakt. Ik wilde een vlucht om tien over vijf boeken, maar heb kennelijk die van negen uur (wel op dezelfde dag) aangevinkt.

Ik zag het meteen op de bevestiging en wilde het direct aanpassen, maarja, dat kost me 50 euro. Terwijl het totaal bedrag van de boeking 116,82 euro was... boehoe...

Enfin. Gebeld, ander nummer gekregen omdat er wel iets te regelen zou zijn. Dat was er, ware het niet dat de telefonist alleen tarieven kon geven die je via de telefoon kunt boeken, en dat zijn andere dan die op internet. Het verschil moest ik dan bijbetalen. Dat totaalbedrag kwam nog hoger uit dan die 50 euro, dus ik heb toch maar zelf omgeboekt.

Maar het is zuur.



Enfin, dit even terzijde. Wat ik eigenlijk aan jullie wil vragen is of iemand hier ook weleens zoiets heeft gehad bij Ryanair.

Want... ik heb het namelijk al eerder aan de hand gehad. In het voorjaar heb ik een vlucht geboekt voor vijf personen en heb toen de verkeerde datum aangevinkt. Dat zag ik pas de volgende dag ofzo, in elk geval niet direct. Omboeken zou toen 125 euro gekost hebben. Op een bedrag van 700 euro. Dat vond ik teveel, dus zijn we die dag eerder gegaan.



Je kunt natuurlijk zeggen dat ik nog stommer dan een ezel ben, want die stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen en ik dus wel. En geloof me, dat heb ik mezelf daarnet ook toegevoegd!



Maar ergens knaagt het. Hoe kan het dat ik tot twee keer toe zoiets over het hoofd zie? En ben ik wellicht niet de enige? Zou het kunnen zijn dat er fouten in het systeem zitten? Als je de bevestiging eenmaal hebt ontvangen, kun je namelijk nooit meer controleren wat je daadwerkelijk online had ingetoetst, volgens mij.



Dus de vraag is: zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt?



xx lisa.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even gekeken op de site van Ryanair, maar die is in princiepe niet anders dan van Transavia of EasyJet. Met andere woorden, het ligt aan jou.
Alle reacties Link kopieren
Ik boek veel bij Ryanair en vind het niet één van de meest overzichtelijke sites met de meest gebruiksvriendelijke boekingsprocedure.......ik check zelf idd ook altijd 14 x tijd, bestemming en vertrekpunt.....volgende keer dus nog maar een extra keer controleren (miss door iemand anders??)..........



Kort gezegd: vind het niet raar dat het fout gaat bij Ryanair, maar het ligt mi wel aan de gebruiker zelf......



Sneu geld, maar toch prettige vakantie :)
Alle reacties Link kopieren
check check dubbel check en dan nog een keer........



Zelf nog nooit fouten gemaakt maar dat komt door al mijn gecheck...



Bij Ryanair weet ik zo niet hoe de site eruit ziet..maar je krijgt toch altijd een controle scherm of niet?

Anders een klacht indienen bij Ryanair? Niet dat je daar geld mee terug krijgt maar misschien doen ze dan wat aan de duidelijkheid van de site.
ik heb ook een aantal keer geboekt bij ryanair en nooit gebeurd.. inderdaad wel tien keer checken voor ik de echte boeking maak

je moet wel echt goed opletten, anders zit je ook zomaar vast aan een verzekering of extra bagage etc maar uiteindelijk klopte het bij mij wel altijd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het online boeken bij Ryanair ook minder overzichtelijk dan bij bijvoorbeeld Easyjet, maar heb gelukkig nog nooit een fout gemaakt. Ik check het altijd dubbel voor ik ok klik... Jammer als het fout gaat, maar daarom zijn de vluchten natuurlijk zo cheap..
Alle reacties Link kopieren
ideaal, boeken bij RyanAir.....nooit problemen mee gehad.

gewoon goed opletten dus

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven