Alleen op vakantie: doodongelukkig

07-10-2014 21:49 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit in mijn eentje in Zuid-Spanje. Al vaker heb ik alleen gereisd en dat beviel goed. Maar nu niet......

Eigenlijk zou ik met een vriendin op vakantie gaan, maar net voordat we zouden boeken werd er bij haar kanker ontdekt. Daarom heb ik twee weken geleden besloten om dan maar alleen te gaan. Ik was er ook echt aan toe, want mijn werk was de laatste weken echt klote. Ik wil eigenlijk een andere baan, maar veranderen kan niet echt vanwege de crisis.

Afgelopen weekend had ik het erg naar mijn zin. Leuk hostel, leuke mensen etc. Ik voelde me echt goed. En sinds gisteren ineens, bam! Zwaarmoedig en gewoon echt heel erg moe en nergens zin in. Vandaag ongesteld geworden en verkouden. Ik heb vandaag al meerdere keren op mijn hotelkamer zitten huilen. Ellendig voel ik me. En ik vind mn leven (werk etc) ineens heel erg kut. Nu heb ik nog geen ticket naar huis geboekt. Ik ben op de bonnefooi weg gegaan. Maar had in gedachten toch wel meer dan een week weg te blijven. Nu heb ik het echt gehad en wil eigenlijk naar huis. Ik heb net al gekeken voor vliegtickets. Maar om nu al naar huis te gaan, is ook sonde. Ik heb eigenlijk geen zin in herfst. Maar blijven voel ik ook niks voor. Ik weet even niet wat ik met mezelf aan moet. Ik ben erg labiel zo lijkt het. Gelukkig heb ik wel een ereader met veel boeken bij me. Dat scheelt.

Sorry moest even mijn verhaal kwijt. Ik weet niet zo goed wat ik met mezelf aan moet op dit moment.
Alle reacties Link kopieren
Koop chocola, ha vroeg maar bed en bekijk morgen de dag opnieuw.



En als je er toch niks aan vind en liever hier in de regen en de wind wilt gaan zitten, dan boek je alsnog een ticket terug.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Neem even geen beslissingen nu je je zo labiel voelt. Blijf gewoon lekker op je hotelkamer en doe waar je zin in hebt, ook als dat juist niks is. Verwen jezelf gewoon even lekker met lekker eten en een goed boek. Dan moet het vast goed komen.
Iedereen vlamt op zijn eigen moment.
je menstruatie en hormonen spelen je parten helaas nu..
Eens met de twee hierboven. Wat zou je gaan doen als je thuis was? Met warme chocolademelk op de bank? Doe dat lekker op je hotelkamer en morgen voel je je waarschijnlijk al weer beter. Het is hier koud en het giet elk kwartier 5-10 minuten en is dan weer even droog. Brrr.

Je mag er best van balen, je had je verheugd op met je vriendin op vakantie en nu is ze ziek, wat sowiezo naar is maar nu ben je ook ngo alleen. En je was al zo toe aan vakantie.

Slaap morgen lekker uit, eet een fijn ontbijt en ga dan nog eens rustig uitzoeken wat je wil zien of doen. Je mag ook heel lui zijn op vakantie he!
Welke plaats zit je?

*krijgt zin in leuke dingen googlen*
Alle reacties Link kopieren
Ach arme, wacht dan in ieder geval totdat je ongesteldheid en je verkoudheid een paar dagen gevorderd zijn.

Wat erg voor je vriendin, ben je niet gewoon daar ook verdrietig om?
PMS...

Neem een wijntje en ga straks lekker slapen.

Zit morgen in het zonnetje met je ereader en bedenk dat wij hier in de piesende regen zitte. Te vernikkelen.



Komt goed, schatje, komt goed!
Alle reacties Link kopieren
Cordoba. Ik denk dat ik morgen naar Malaga ga en daar op het strand ga liggen/zitten. En alle duizend boeken uit mijn ereader ga lezen.
Alle reacties Link kopieren
Ook eens met bovenstaande. Even ter relativering:



Jouw weer:





Ons weer:





Koop wijn en chocola, doe even niks en wees lief voor jezelf (in de zon )
Alle reacties Link kopieren
Ik heb trouwens wel vaker dat ik, wanneer ik na een drukke periode, rust heb ik ineens een soort van inzinking heb.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vrouw zegt altijd: "als de hormonen vervelend doen, moet ik niet gaan piekeren, maar geduldig afwachten, want het gaat vanzelf weer voorbij." Probeer te ontspannen. Als je morgen of overmorgen om je heen kijkt zie je vast ineens hoe leuk het daar is!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk zomaar dat je vriendin zich rotter voelt dan jij.
verba volant, scripta manent.
Ohh, dat ziet er op google wel uit als een heel mooie oude stad!

Als het weer is daar om aan het strand te liggen zou ik dat maar gaan doen en lekker blijven voorlopig. Het is hier echt snertweer en van zon wordt je vaak makkelijker vrolijker. Een dagje strand zal ook wel helpen voor je verkoudheid. Als je hiernaartoe gaat krijg je er miserabel weer om verkouden te worden bij. Kan je beter eerst opknappen en dan pas naar huis komen .

Maar ik hoop dat als je wat opgekanpt bent van al die boeken lezen aan het strand je die mooie oude binnenstad van Cordoba nog wil gaan bekijken
Het eerste wat ik denk als ik je lees; je vriendin heeft kanker en kan niet mee. Hoe erg kan jouw vakantie dan zijn? Of is dat heel erg van mij? Jij bent gezond, jij kan lekker weg. Raap jezelf bij elkaar zou ik zeggen en geniet voor twee.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 07 oktober 2014 @ 22:07:

Ik denk zomaar dat je vriendin zich rotter voelt dan jij.Misschien begint dat (onbewust) ook al tot TO door te dringen. Want meerdere keren per dag huilen om een menstruatie en een verkoudheid is wel erg heftig...
quote:muts87 schreef op 07 oktober 2014 @ 22:05:

Ik heb trouwens wel vaker dat ik, wanneer ik na een drukke periode, rust heb ik ineens een soort van inzinking heb.Ik ook, vooral als ik het dan ook nog eens leuk MOET vinden. Niet doen dus, lekker aan het hangen toegeven en morgen weer een dag.
Alle reacties Link kopieren
Maak met jezelf de afspraak binnen welk tijdsbestek je je (iets) beter wilt voelen voordat je een ticket terug boekt. De keiharde feiten (k.utbaan, zieke vriendin, snertweer) veranderen hier niet in Nederland en nu je daar toch zit, kan het ook even een fijne uitvlucht zijn en het moment om dingen op een rijtje te zetten. Ook al voelt dat nu niet zo. Wees lief voor jezelf, geef even toe aan je gevoel, maar maak met jezelf wel de afspraak dat je morgen iets gaat ondernemen. En blijf je je zo kl.ote voelen, dan kom je lekker terug!



Sterkte, ik kan me je gevoel heel goed voorstellen!
Sorry hoor, maar als je je kut voelt, voel je je kut. Ook als een vriendin kanker heeft. Er is qua erg nou eenmaal altijd baas boven baas.



TO, soms ziet de wereld er na een nacht slapen meteen alweer zonniger uit. Ik vind Cordoba prachtig. Hoop dat het je weer lukt om te genieten van waar je bent!
Alle reacties Link kopieren
Eens met de rest en als tip tegen de verveling en om misschien andere leuke mensen te ontmoeten,al is het voor 1 dag.

Boek een fietstocht met gids door de stad.

Hebben man en ik een paar jaar geleden daar met schoonouders gedaan met als afsluiter tapas eten aan het strand.

Ik had geboekt via baja bikes.



En inzinking na een drukke periode herken ik wel, en helemaal tijdens ongesteldheid. Gewoon even aan toe geven en morgen fris weer op.
quote:MarianneDavids schreef op 07 oktober 2014 @ 22:07:

Ik denk zomaar dat je vriendin zich rotter voelt dan jij.

Kansloos deze opmerking.



TO, inderdaad vroeg je bed in, misschien naar een ander Hostel om weer leuke nieuwe mensen te ontmoeten?

Naar huis gaan is zonde, dagje strand morgen en even afleiding in een paar leuke boeken, goed idee. Kijk je daarna verder wat je wilt, hopelijk even zonder al die emotie in je lijf.
Alle reacties Link kopieren
Oh naar. Ik zit in de Algarve en ik ben ook in Andaluciu geweest. Blijf niet op je kamer. Ga ergens iets lekkers eten en een wijntje drinken en dan naar bed.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Lekker blijven zitten want thuis bestaat de kans dat je dezelfde avond als nu zou hebben gehad. Dan maar een nachtje slapen en misschien is het morgen al weer heel anders.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon even een dikke knuffel
Alle reacties Link kopieren
Ik zou als ik jou was dan niet naar malaga gaan maar naar sevilla. Ik ben meerdere keren alleen in malaga geweest, ook in hostels en ook in deze periode. Malaga vond ik echt deprimerend. Er was niemand in het hostel, ik vond de stad weinig inspirerend. Sevilla daarentegen was een veel vriendelijkere stad; meer mensen in het hostel (weet de naam even niet meer maar het is een kleine keten die ook in Granada zit) en gewoon een leukere stad. Meer te zien, leukere eettentjes...

Geef het een kans meid, en wees een beetje lief voor jezelf. Warme douche en vroeg naar bed met uitzending gemist.
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven