Alleen op vakantie: doodongelukkig

07-10-2014 21:49 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit in mijn eentje in Zuid-Spanje. Al vaker heb ik alleen gereisd en dat beviel goed. Maar nu niet......

Eigenlijk zou ik met een vriendin op vakantie gaan, maar net voordat we zouden boeken werd er bij haar kanker ontdekt. Daarom heb ik twee weken geleden besloten om dan maar alleen te gaan. Ik was er ook echt aan toe, want mijn werk was de laatste weken echt klote. Ik wil eigenlijk een andere baan, maar veranderen kan niet echt vanwege de crisis.

Afgelopen weekend had ik het erg naar mijn zin. Leuk hostel, leuke mensen etc. Ik voelde me echt goed. En sinds gisteren ineens, bam! Zwaarmoedig en gewoon echt heel erg moe en nergens zin in. Vandaag ongesteld geworden en verkouden. Ik heb vandaag al meerdere keren op mijn hotelkamer zitten huilen. Ellendig voel ik me. En ik vind mn leven (werk etc) ineens heel erg kut. Nu heb ik nog geen ticket naar huis geboekt. Ik ben op de bonnefooi weg gegaan. Maar had in gedachten toch wel meer dan een week weg te blijven. Nu heb ik het echt gehad en wil eigenlijk naar huis. Ik heb net al gekeken voor vliegtickets. Maar om nu al naar huis te gaan, is ook sonde. Ik heb eigenlijk geen zin in herfst. Maar blijven voel ik ook niks voor. Ik weet even niet wat ik met mezelf aan moet. Ik ben erg labiel zo lijkt het. Gelukkig heb ik wel een ereader met veel boeken bij me. Dat scheelt.

Sorry moest even mijn verhaal kwijt. Ik weet niet zo goed wat ik met mezelf aan moet op dit moment.
Ik ben 2 jaar geleden ook alleen op vakantie gegaan (een week naar griekenland, voor het eerst vliegen en voor het eerst alleen) De eerste paar dagen waren super en toen ineens...... dezelfde dip als die je nu hebt. Ik moest nog een paar dagen en na 1 dag sippen, huilen en verdriet en veel bellen en appen met mijn zussen ben ik de volgende dag erop uit gegaan.

Dat was met een boot varen en aanmeren bij een eiland. En dat vond ik zo leuk dat ik de dag erop weer gegaan ben!



Echt, je bent nu vermoeid, emotioneel en ongesteld. Zoals andere al schreven wacht even met beslissingen maken.



Ik wens je nog veel plezier toe en sterkte met je vriendin.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eva- schreef op 07 oktober 2014 @ 22:19:

[...]



Kansloos deze opmerking.



e lijf.Dus jij vindt, als je hebt afgesproken samen met vakantie te gaan, het de gewoonste zaak van de wereld om dan maar alleen te gaan omdat je vriendin gehoord heeft dat ze kanker heeft en daarom nu even iets anders aan haar hoofd heeft dan vakantie? Wie is hier kansloos?
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Eerst lekker slapen.

Morgen beslissen.
Alle reacties Link kopieren
quote:muts87 schreef op 07 oktober 2014 @ 22:02:

Cordoba. Ik denk dat ik morgen naar Malaga ga en daar op het strand ga liggen/zitten. En alle duizend boeken uit mijn ereader ga lezen.

Doen! Malaguetta is zo leuk en gezellig, leuke strandtenten, je kunt er een fiets huren, lekker door de stad lopen

Koop iets leuks voor jezelf, ga lekker ergens eten ( er zitten daar zat mensen alleen wat te eten)
Alle reacties Link kopieren
Naar voor je.. veel sterkte! Als het echt niet gaat zou ik terug naar huis gaan..
@MarianneDavids je oordeelt veel te hard en veel te snel. Je kent het verhaal erachter niet. En, los daarvan, het lijkt me niet erg zinvol om iemand die zich kut voelt ook nog even een (wellicht totaal misplaatst) schuldgevoel aan te praten.
TO zal er heus wel voor haar vriendin zijn. Waarom zou TO dan niet een weekje weg mogen? Belachelijk. T'is ook nog eens geen geboekte reis. Ze is op de bonnefooi gegaan.



@TO, meid, pak je rust! Je mag best even sippen, maar kijk of je een dagbesteding kunt vinden voor jezelf. Ga er idd op uit met een boot. Boek een excursie waar meerdere mensen mee gaan. Zorg voor wat aanspraak. Tkomt heus wel goed !
quote:MarianneDavids schreef op 07 oktober 2014 @ 22:07:

Ik denk zomaar dat je vriendin zich rotter voelt dan jij.Ja, dat dus.
En dat is geen kansloze opmerking. Dat zou voor mij een extra reden zijn om mezelf bij elkaar te rapen en iets leuks te gaan doen. Maak er wat van. Je zit daar toch, kun je het maar beter zo leuk mogelijk maken voor jezelf.
Alle reacties Link kopieren
quote:whopper schreef op 07 oktober 2014 @ 22:44:

[...]



Ja, dat dus.Dus als je een ernstig zieke vriendin hebt mag je je nooit meer rot voelen?
Als ik zo een baal dag heb, geef ik mezelf een massage kado. Ik zou ook actie ondernemen als je het niet meer naar je zin hebt op je werk. Zitten wachten tot de crisis voorbij is, is geen optie. Daarnaast crisis of geen crisis, een ander baan zal zich niet zomaar bij je aandienen. Ga solliciteren/omscholen/ kijken waar je interesse zit/wat je belangrijk vindt in een eventuele nieuwe functie en wat je absoluut niet meer wil in een andere baan.



Iemand zei tegen mij: Als de functie jou gegund is, maakt de crisis niets uit.



Geloof in jezelf en laat het niet over aan de economische toestand van de wereld.



Ik ben mijn werk niet zat, maar ik mis soms de uitdaging en ik vind het erg energievretend. Ik zette de stap ook niet om iets te veranderen. Uiteindelijk toch besloten om mijn heerlijke luie leven van reizen en leuke dingen op te geven voor 2 jaar. Ik ben dit schooljaar gestart met een studie. Het is zwaar naast fulltime werken, maar ik vind tegelijkertijd erg fijn om in mezelf te investeren.



Ik zou het zelf nog een dag of 2 aankijken. Voel je je nog steeds niet lekker kan je altijd een ticket terug boeken.



Ik was trouwens wel benieuwd hoe het met je vriendin gaat, maar ik als je daar liever niet op wil ingaan heb ik er begrip voor.
quote:pearle schreef op 07 oktober 2014 @ 22:47:

[...]



Dus als je een ernstig zieke vriendin hebt mag je je nooit meer rot voelen? Dat zeg ik niet. Dat maak jij ervan.
quote:Enn schreef op 07 oktober 2014 @ 22:24:

Lekker blijven zitten want thuis bestaat de kans dat je dezelfde avond als nu zou hebben gehad. Dan maar een nachtje slapen en misschien is het morgen al weer heel anders.



Ik sluit me hier bij aan.



Deze zomer zijn er meerdere kennissen van mij alleen op vakantie gegaan en ze zijn allemaal eerder teruggekomen. En dat zijn echt wel doorzetters, maar thuis hadden ze leukere dingen te doen, dus dat zou nog een afweging kunnen zijn voor je: balans opmaken na een nachtje slapen.
Alle reacties Link kopieren
quote:pearle schreef op 07 oktober 2014 @ 22:47:

[...]



Dus als je een ernstig zieke vriendin hebt mag je je nooit meer rot voelen? TO zou met die bewuste vriendin met vakantie gaan, dan is het een ander verhaal dan wanneer je van plan bent met vakantie te gaan met iemand anders of in je eentje.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Cafe Picasso is leuk op plaza merced in Malaga.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Misschien heeft de desbetreffende vriendin wel gezegd, ga jij lekker, je hebt het ook hard nodig.

Niet te snel oordelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap de discussie omtrent vriendin niet zo. Zij is al heel mijn leven mijn beste vriendin en haar ziekte doet me verdriet. Ook nu heb ik dagelijks contact met haar. En nu mag ik me nooit meer ergens rot om voelen of zo? Kom op, jullie kennen haar, mij en onze vriendschap niet. Toen ik laatst bij haar was zei ze nog hoe fijn ze het vindt dat ik haar niet als patiënt zie en gewoon ook over normake dingen praat en klaag. (Zoals laatst over een paar pukkels) en een van de eerste dingen die ze zei na diagnose was: jij moet gewoon lekker op vakantie gaan hoor!



Ontopic: ik ga morgen naar Cadiz, schijnt heel mooi te zijn. Vrouw van het hotel raadde het aan. Dit weekend waarschijnlijk naar Sevilla. Bij de Farmacia net pcm gehaald. Net ook moeten overgeven, maar nu voel ik me wel beter. En nu ga ik voor het eerst een boek van karen slaughter lezen. Ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Trek je niets aan van de zure opmerkingen hier. Ik ben nooit in Cadiz geweest. Veel plezier.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Mooi! Veel kijkplezier!



“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:MarianneDavids schreef op 07 oktober 2014 @ 22:52:

[...]





TO zou met die bewuste vriendin met vakantie gaan, dan is het een ander verhaal dan wanneer je van plan bent met vakantie te gaan met iemand anders of in je eentje.



Ken je de achtergrondinformatie?



Even een mogelijke situatieschets; vriendin van TO kan praktisch gezien niet mee, TO wil thuisblijven om bij haar vriendin te zijn, maar vriendin staat erop dat TO toch op vakantie gaat.



Familie, partner e.a. zijn er voor haar. Vriendin ziet dat TO het echt even nodig heeft i.v.m. TO's eigen situatie en zegt tegen TO; "Ga alsjeblieft, ik heb hier genoeg mensen om me heen en als jij je beter voelt, kun je er straks nog meer/beter voor mij zijn."



Er zijn nog wel 100 andere voorbeelden te schetsen. Als TO niet kan genieten van haar vakantie vanwege haar vriendin, wat zij tot op heden nog niet expliciet vermeld heeft, kan ik daar in mijn advies/antwoord nog geen rekening mee houden.



Edit' mosterd, TO heeft zelf al gereageerd.



TO; ik hoop dat je je morgen beter voelt en alsnog kan genieten van je vakantie daar!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vaak gekeken naar Cadiz om Spaans te studeren en Arabische cultuur. Het is er nog niet van gekomen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Thnx voor de berichten! Voel me al beter. En ik ben net aan boek begonnen, en vindt het nu al spannend. Ook met moeder geappt die zegt dat ik moet blijven want het regent
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier nog muts!
Het regent en het is KOUD.... Maak er wat leuks van morgen
Alle reacties Link kopieren
quote:marco321 schreef op 07 oktober 2014 @ 22:05:

Mijn vrouw zegt altijd: "als de hormonen vervelend doen, moet ik niet gaan piekeren, maar geduldig afwachten, want het gaat vanzelf weer voorbij." Probeer te ontspannen. Als je morgen of overmorgen om je heen kijkt zie je vast ineens hoe leuk het daar is!



Kunt wel merken dat jij een man bent. Weet je wel wat die hormonen met je kunnen doen? Ik lig ook weleens jankend op bed en dan vraag ik me af wat er nou aan de hand is en dan weet ik het zelf niet eens.



Ontopic: blijf maar lekker in Spanje. Ga al die mooie boeken uitlezen, ontspan, rust uit, zwem, bekijk steden. Je gaat er spijt van krijgen als je nu terug gaat. Even door de zure appel heen bijten en wie weet ziet de wereld er morgen weer beter uit.



Sterkte met je vriendin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven