Amsterdam met kinderen

27-10-2016 11:43 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Morgen gaan we met de kinderen (8 en 11) naar Madamme Tussauds. Ik neem aan dat we daar niet de hele dag kunnen vullen, dus ik zoek nog wat leuke tips om te doen met de jongens. Ik had een rondvaart in gedachten, maar wat dan?

Wij zijn zelf al zeker 15 jaar niet meer in Amsterdam geweest en we kennen de weg daar ook niet goed. Wat is het verstandigst qua parkeren? Amsterdam Arena en dan met de tram verder? Hoe gaat het met het openbaar vervoer als je geen ov-pas hebt (wij wel, maar de kinderen niet)? Of is alles op loopafstand?
Ik zou een OV-pas aanschaffen voor de kinderen.



Nemo is ook leuk om te bezoeken met kinderen.
Parkeren kun je bijv. doen op de Appeltjesmarkt (begin van de Kinkerstraat/Marnixstraat). Dan via de Jordaan naar het centrum. Tropenmuseum, Albert Cuyp, Artis, er is zo veel. Misschien handig om voor jullie een fiets te huren en dan de kinderen achterop? Kun je gaan en staan waar en wanneer je maar wilt!
O ja, Nemo idd. En hier is de herfstvakantie al geweest, dus niet zo druk!
Alle reacties Link kopieren
Parkeren buiten de stad en dan met de metro de stad in is inderdaad handig. Je moet een chipkaart per persoon hebben, kosten 7.50 per stuk. Alternatief is wegwerpkaartjes, maar die kosten 1 euro per stuk meer en reizen op saldo is meestal goedkoper, dus als je in de stad nog een keer met de tram wil is dat niks.



Rondvaart is wel leuk, als je een korte doet. Of beter nog, huur een bootje (maar dat is een beetje koud nu). Goede manier om iets van de stad te zien. Verder leuk: Nemo (maar dat is een bestemming op zich), OBA (bovenin wat drinken met uitzicht over de stad), kindertheather (de krakeling!) of huis van aristoteles ofzo, stukje met de tram is altijd leuk, pont ook. Wat voor type zijn het? Wil je iets cultureels, of juist wat actiefs?



Madame Tussauds vind ik dan weer verschrikkelijk, maar daar kun je natuurlijk weer snel wegrennen als je het zat bent. Zit je wel mooi in het midden.



Lopen is niks, tram is ideaal. Zorg dat je een tramplattegrond bij je hebt.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
http://www.iamsterdam.com ... doen/families-en-kinderen
Alle reacties Link kopieren
In Eye



De EYE walk is een videotour voor kinderen van 7 tot en met 12 jaar waarbij spannende films tot leven komen.

Met een tablet in de hand maken kinderen een dertig minuten durende videowandeling door het museumgebouw. Ze volgen diverse filmpersonages, die zich vlak voor hun neus in dezelfde ruimte lijken te bevinden. Kinderen ontdekken in de EYEwalk wat een film spannend maakt en hoe ze daarbij om de tuin geleid worden.

De EYE walk eindigt in het Panorama waar je zelf een filmscène voor de Greenscreen-installatie kunt opnemen. Deze filmscène wordt per e-mail toegestuurd, zodat je deze kunt delen met vrienden en familie.



De EYE walk is bekroond met twee prijzen: the New Media Awards (Best of Industry in categorie Musea) en Highly Commended Prize van MuseumNext.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Eye is ook een goede inderdaad. Kun je meteen combineren: Madame Tussauds, lunch bij OBA, pontje naar EYE, daarna nog ergens wat eten en je dag is wel weer om.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
quote:Nouschi schreef op 27 oktober 2016 @ 11:54:

In Eye



De EYE walk is een videotour voor kinderen van 7 tot en met 12 jaar waarbij spannende films tot leven komen.

Met een tablet in de hand maken kinderen een dertig minuten durende videowandeling door het museumgebouw. Ze volgen diverse filmpersonages, die zich vlak voor hun neus in dezelfde ruimte lijken te bevinden. Kinderen ontdekken in de EYEwalk wat een film spannend maakt en hoe ze daarbij om de tuin geleid worden.

De EYE walk eindigt in het Panorama waar je zelf een filmscène voor de Greenscreen-installatie kunt opnemen. Deze filmscène wordt per e-mail toegestuurd, zodat je deze kunt delen met vrienden en familie.



De EYE walk is bekroond met twee prijzen: the New Media Awards (Best of Industry in categorie Musea) en Highly Commended Prize van MuseumNext.Ja en daarna op de schommel op de A'dam lookout!
Nemo!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat Mme Taussaud best vermoeiend is, dan is het daarna ff lekker uitrusten op de rondvaartboot (op Rokin opstappen, is om de hoek, tegenover het Allard Piersonmuseum).



Dan ben je al een eind in de middag denk ik.



Evt parkeren in Noord vlakbij de pont? Met de pont daarna, blijft leuk vind ik en dan lopen naar de Dam? (20 min)
Je bent zelf een theepot
Je kan ook parkeren bij C.S. bijvoorbeeld, ben je meteen in het centrum, maar is wel duurder.



Rondvaart is leuk, Nemo ook. Verder rondwandeling(etje) in het centrum en langs de grachten en daar ergens lunchen, Vondelpark, wellicht Rijksmuseum, Albert Cuyp, Artis. Genoeg te doen, het ligt er aan waar ze van houden.
Alle reacties Link kopieren
Eye is leuk, lekker lunchen, gave filmcubicles voor de kinderen en mooie filmmuseumwinkel
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 27 oktober 2016 @ 11:57:

[afbeelding]Ben je al geweest Star? Ik vind het zo duur
Je bent zelf een theepot
Ik zou mme Tussauds helemaal overslaan, en in plaats daarvan naar het Amsterdam Museum, Nemo of Eye gaan. Of misschien wel naar Bodyworlds, als jullie kinderen dat trekken. Dat ligt ook erg centraal op het Damrak. Het Amsterdam Museum ligt daar ook dichtbij, in de Kalverstraat.



Als je dat combineert met een rondvaart en wat rondwandelen/ergens eten is je dag zo om hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rondag schreef op 27 oktober 2016 @ 12:02:

Je kan ook parkeren bij C.S. bijvoorbeeld, ben je meteen in het centrum, maar is wel duurder.

In theorie kan dat. In de praktijk ben je dan een uur bezig om bij CS te komen vanaf de A2 (ik ga er even van uit dat ze vanaf die kant komen, gezien de voorkeur voor Arena), terwijl je ook gewoon bij de Arena had kunnen parkeren en met de metro in 15 minuten er had kunnen zijn. Ik weet wel wat ik prettiger vindt, zeker als je de stad niet kent en dus op elke kruising weer loopt te zoeken.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Ik zou madame Tussaud overslaan, daar is echt niets aan.

Nemo is leuk

Rijksmuseum of anne frank museum, ook leuk.
quote:SuzanneSuus schreef op 27 oktober 2016 @ 12:04:

[...]





Ben je al geweest Star? Ik vind het zo duurNee, mij te hoog. Daar ga ik niet vrijwillig voor betalen
Dungeon is nu ook leuk met Halloween denk ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 27 oktober 2016 @ 12:12:

[...]





Nee, mij te hoog. Daar ga ik niet vrijwillig voor betalen +100
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
De kaarten voor Madamme Tussauds zijn al gekocht ( met dagje uit munten van jumbo) dus daar gaan we sowieso naar toe. Eye klinkt inderdaad erg leuk! Het zijn geen kinderen voor een museum, of het moet erg interactief zijn. Ik ben alleen bang om straks doelloos door de stad te lopen, langs winkels die ze hier in de stad ook hebben, daar heb ik geen zin in . Die grote letters I AMSTERDAM, die staan op het Museumplein, toch? Ik denk dat ze daar ook op de foto willen.



Bedankt voor de tips zover!
Alle reacties Link kopieren
Voor de kinderen kan je een dagkaart kopen, is 2,50 kan je de hele dag in de tram/metro/bus mee rijden. Wel in en uitchecken per rit!
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 27 oktober 2016 @ 12:12:

Dungeon is nu ook leuk met Halloween denk ik.We zijn gisteren al bij Toverland naar de Fright Night geweest en vooral de jongste heeft even genoeg "griezels" gezien.
Alle reacties Link kopieren
quote:MIDA schreef op 27 oktober 2016 @ 12:17:

De kaarten voor Madamme Tussauds zijn al gekocht ( met dagje uit munten van jumbo ????) dus daar gaan we sowieso naar toe. Eye klinkt inderdaad erg leuk! Het zijn geen kinderen voor een museum, of het moet erg interactief zijn. Ik ben alleen bang om straks doelloos door de stad te lopen, langs winkels die ze hier in de stad ook hebben, daar heb ik geen zin in ????. Die grote letters I AMSTERDAM, die staan op het Museumplein, toch? Ik denk dat ze daar ook op de foto willen.



Bedankt voor de tips zover!Er zijn 3 sets letters: Museumplein, Schiphol, en een rondreizende 3e. Die 3e staat nu in Noord bij de A'dam tower, dus als je naar EYE gaat loop je daar langs.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven