ArkeFly

17-11-2011 11:52 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe vliegt dat? Lees veel zeikverhalen, is het echt zo slecht?
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik verwacht er helemaal niks van en het komt wel goed!
Alle reacties Link kopieren
Hmmm, gewoon gemiddeld toch? Transavia, Arkefly.. Wat is het verschil. Transavia houdt de vliegtuigen beter schoon en het is allemaal wat representatiever is mijn ervaring. Arkefly heeft wat aftandse toestellen wat interieur betreft. Allemaal wel vliegwaardig natuurlijk (het voldoet aan internationaal gemaakte afspraken en Boeing is een merk dat een naam hoog te houden heeft, absoluut veilig dus). Tuurlijk zijn Lufthansa, Turkish Airlines, Aeroflot e.d. beter, maar daar betaal je dan ook voor.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn afgelopen oktober met Arke fly naar Mexico gevlogen, comfort class, helemaal niets op aan te merken hoor.
Alle reacties Link kopieren
Pikkewyne, ben je wel ver genoeg naar achteren gelopen om het verschil te testen? Er is maar een klein stuk economy vergeleken bij comfort class.
Alle reacties Link kopieren
quote:papua schreef op 21 november 2011 @ 21:48:

Pikkewyne, ben je wel ver genoeg naar achteren gelopen om het verschil te testen? Er is maar een klein stuk economy vergeleken bij comfort class.



Ja hoor, wij zaten op de terugreis in economy class, achterin het toestel. We zijn naar voren gelopen naar de comfort class en hebben zelfs nog gevraagd aan de stewardess wat comfort class was. En daar zat vreemd genoeg geen verschil in beenruimte tussen...



Daarbij hadden wij dus op de heenreis wel comfortclass en we hadden toen net zoveel beenruimte als op de terugreis in de economy class.



Dat er normaal gesproken wel degelijk veel verschil tussen economy en comfort zit weet ik van mijn ouders, die me al waarschuwden dat de extra ruimte van comfort class echt wel het geld waard zou zijn. Toch de gok gewaagd en voor economy gekozen en wij troffen dus geen verschil. Wij vonden het in ieder geval ook erg vreemd.
Alle reacties Link kopieren
Naar Turkije prima vlucht gehad. Voor 10 euro per persoon (enkele reis) comfortklasse geboekt, lekker veel beenruimte (lees: na je knie nog 10 cm ruimte, dus geen stoel tegen je knie). Terug helaas met een andere maatschappij, Pegasus, dat nooit weer (geloof het of niet, dat vliegtuig hing van plakband aan elkaar!)
Alle reacties Link kopieren
Net terug met Arke fly uit mombassa.

Enige goede vondt ik dat de economy zitplaatsen vergeleken

met andere zitplaatsen in low carriers maatschappijen best ruim waren.

Verder geen minuut vertraging gehad heen en terug.

Maar een rechtstreekse vlucht naar Mombassa duurt ongeveer acht uur.Wij hebben er twaalf over gedaan.Wat een verschrikking.

Tusen landing in Hurgharda om bij te tanken.Je blijft in het vliegtuig.

Op de terugweg zelfs eerst terug gevlogen naar Zanzibar.

Dus twee tussenlandingen gehad.Zeer onlogischs.

Stukje Mombassa tot Hurgharda wel wat te eten en drinken,.

Daarna zelf aanschaffen.

Personeel vondt ik niet bijster vriendelijk en werdt om de vijf uur gewisseld met tussenlanding.

Op de heenweg werdt iemand onwel en het duurde bijna 10 minuten voordat een stewardess op de hulpkreten afkwam.En daarna een doekje met water ging halen terwijl de persoon echt duidelijk bewusteloos was.Na veel geklungel ging ze uiteindelijk op zoek naar een arts onder de bemanning.Gelukkig goed afgelopen.
Alle reacties Link kopieren
Pfffff, stom zeg, 2 tussenlandingen... kwamen er ook mensen bij op Zanzibar? Ach, ik zie er niet bepaald naar uit maar het zal ook allemaal wel meevallen... Daar ga ik tenminste vanuit! Ik zorg iig zelf voor genoeg eten en drinken en entertainment voor mn stuiterballetje!
Alle reacties Link kopieren
Ernstig.... ik kreeg gister een email dat mn vluchten geannuleerd zijn... Ongelofelijk! Ze komen wel met een alternatief en ik mag kosteloos annuleren maar toch, ik baal als een stekker. Wil niet annuleren maar dat alternatief komt ons niet lekker uit... Pffff!
Zo, lekker is dat, hoe kort van te voren is dat dat ze nu "afzeggen"?
Alle reacties Link kopieren
Kleine 3 maanden....
Alle reacties Link kopieren
Met de Duitse Arkefly (Tui) meegeweest door onze dochtertje 1,5 was.

Vlogen mooi op tijd, en dochtertje kreeg op de heen weg een leuk speeltje

En op de terug weg kregen we heuse familie plaatsen zodat ze lekker op de grond kon spelen.

Stewardessen waren echt lief voor haar.

Zelf kregen we ook een ontbijtje en 2 keer drinken (vlucht 3 uurtjes)

Met al waren wij tevreden
Alle reacties Link kopieren
Ugglover, Wat balen dat je vluchten zijn geannuleerd, weet je al wat je gaat doen? Ga je op dinsdag vliegen of annuleren? Misschien kan je iets anders boeken wat in de buurt komt van wat je nu wilde?
Alle reacties Link kopieren
We gaan naar Curacao! Die di kwam ons heel slecht uit dus ff een mind swop maar ben er al obpverheen, lekker chillen op de Antillen!
Alle reacties Link kopieren
Maar... ook met Arkefly want dat wil ik niet missen natuurlijk, haha!
Alle reacties Link kopieren
Maar dat is met het grotere vliegtuig (boeing 767 ipv 737) en dat vliegt een stuk relaxter. Het ligt aan de dag of je rechtstreeks vliegt (heen en/of terug).
Alle reacties Link kopieren
Oh ok top! Heen op een vrijdag en als het goed is zonder stop en terug op een zondag, met stop op Bonaire.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom even inbreken (Sorry).

Ik ga waarschijnlijk met Arke Fly naar de dominicaanse republiek.

Hoe is dat die kant op met Arke?

Wat krijg je aan eten/drinken/entertainment gratis en wat tegen betaling?
Alle reacties Link kopieren
Op een vlucht naar de dominicaanse krijg je eerst een rondje met appelsap, jus d'Orange, water, koffie of thee. Daarna een maaltijd met weer gratis appelsap, jus of water en achteraf nog een kopje koffie of thee. Verder moet je alles betalen. Een glaasje Water kan je altijd achterin gratis ophalen. Entertainment is tegen betaling van 10 Euro per vlucht en dan kan je meerdere films, series enz. Kijken. Als je het van te voren reserveerd is het geloof ik 15 euro voor heen en terug samen. Dit weet ik alleen niet zeker.



O ja, als je premium comfort class boekt, is alles gratis. Eten, alle drankjes en entertainment.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel.

Niet echt veel dus maar dat had ik gehoord over Arke.



Je kunt wel flesjes drinken kopen op het vliegveld en laten sealen en dan opdrinken in het vliegveld? Of mag je dat dan niet openmaken?
Alle reacties Link kopieren
Alles wat je op schiphol koopt en laat sealen mag je opdrinken aan hoord, behalve alcohol. Er moet overzicht blijven op het alcoholgebruik aan boord. Arkefly verkoopt ook flesjes water aan boord voor 2.50 euro.
Alle reacties Link kopieren
Als je op de site van arkefly kijkt kan je onder het kopje aan boord en dan maaltijden kijken wat er aan boord nog verkocht wordt aan eten en drinken.
Alle reacties Link kopieren
Ja, maar aan boord is het wel super duur, haha.





Weet iemand of er een tussenstop is heen en/of terug Ams-Puerto Plata?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet wanneer je gaat, maar dit winterseizoen is het heen rechtstreeks en terug via Curacao.
Alle reacties Link kopieren
Het drinken op schiphol is net zo duur als in het vliegtuig.

Gewoon broodjes en snacks meenemen.

Ugslover bij de tussenstop op Zanzibar gingen er mensen uit en kwamen er nieuwe bij die mee teruggingen.

De indeling die ze gaven op je tickets was al bezet met mensen die nog in het vliegtuig zaten.

Heeft heel wat gesheld opgeleverd van passagiers tegen elkaar.

Tot Arke ging oproepen dat je plaats pas vanaf Zanzibar telde en je nu zelf maar moest uitzoeken waar je ging zitten.

Had een hoop gedoe minder geweest als ze dat met inchecken hadden uitgelegd.

Ook vondt ik het erg suf dat ze met twee ingangen de mensen die voor in het vliegtuig zaten via de achteringang stuurden

en wie achterin zat door de eerste ingang.Was een puinzooi van mensen die zich langselkaar moesten wurmen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven