Backpack (goedkope, goede) schoenen kopen tips

26-06-2016 22:31 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand nog tips voor redelijk goedkope backpack schoenen die toch goed lopen enzo.

Ik heb enorm snel last van blaren.



Als je toevallig weet waar ze in de aanbieding zijn/bij welke winkel ik moet zijn dan hoor ik dat graag

Alvast bedankt!
Op goede schoenen moet je niet gaan bezuinigen!



Ga gewoon kijken bij een goede outdoor winkel.
Alle reacties Link kopieren
ANWB
Alle reacties Link kopieren
Kan je niet beter een Beversport-winkel bij jouw in de buurt binnenstappen en eventueel online bijvoorbeeld kijken of je een betere deal kan vinden?
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Echt niet bezuinigen op goede schoenen! En de merken Lowa, Hanwag en Meindl hebben prijsafspraken hier mogen winkels geen korting op geven ook niet online. Ik zou ze dan eerder bij een Bever kopen zodat je ze ook nog thuis even kan proberen en als ze niet goed zijn toch retourneren.



Voor een tas kan je prima op mp zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Waar ga je heen en wat ga je doen ? Het ligt er nogal aan of je de jungle in gaat, vulkanen gaat beklimmen, etc.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Een goede schoen, waar 70% onze klanten de winkel mee uit loopt is de 'lowa renegade'. Kost alleen €189,99. Maar op goede schoenen moet je niet bezuinigen.

Momenteel hebben wij de 'Lowa Stratton' voor €139,99 in de aanbieding. Heb je in ieder geval een goed merk schoen!

Heb genoeg mensen gekregen die schoenen van de ANWB hadden, maar deze kwalitatief niks vonden.

Zolang je een Lowa, Meindl of Hanwag hebt, zit je in principe goed.



Als je voor een lager model gaat zou je eventueel ook nog voor een Salomon XA pro 3d (gtx) kunnen gaan. Lekker licht, soepel maar toch stabiel schoentjes. Echter deze kost ook €149,99.



Maar ga passen, kijk niet naar het uiterlijk en bezuinig er niet op. Elke schoen zit voor iedereen anders en ze moeten niet mooi zijn, maar lekker zitten!
Trouwens wat voor de ene persoon een goede schoen kan zijn kan voor de ander een ramp voor de voeten zijn, goed advies is heel belangrijk.

Het is de investering trouwens wel waard, een goed paar gaat jaren mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marloes85 schreef op 26 juni 2016 @ 22:38:

Echt niet bezuinigen op goede schoenen! En de merken Lowa, Hanwag en Meindl hebben prijsafspraken hier mogen winkels geen korting op geven ook niet online. Ik zou ze dan eerder bij een Bever kopen zodat je ze ook nog thuis even kan proberen en als ze niet goed zijn toch retourneren.



Voor een tas kan je prima op mp zoeken.

Een tas ? Die zoekt ze niet toch?

Maar een tas ( backpack, neem ik aan ) moet ook passen bij je lichaam. Niet alles zit even lekker bij iedereen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Schoenen goedkoop en goed gaan niet echt samen. Ga gewoon voor echt goede en als je die niet kan betalen dan moet je gewoon niet weg gaan.
Oeps niet goed gelezen, dacht dat een backpack en schoenen betrof maar ze bedoelde het als 1 woord. Geen idee wat dat zijn trouwens "backpackschoenen".

De schoenen die ducktape aanraad zijn trouwens allemaal a/b, als ze ook de bergen in wil met dr backpack zou ik misschien nog wat stevigers nemen.

En bgb, je hebt helemaal gelijk over de tas maar die zou je nog in de winkel kunnen passen en dan op mp kijken, zou ik met schoenen niet doen.
Oh.. Met goede schoenen komen goede sokken! Naadloze sokken!



Falke heeft een cool variant welke geen wol bevat. Deze houdt je voeten beter op temperatuur.



Ook sokken van X socks zijn goede sokken. Ook naadloos en zijn m.i. Iets minder zweterig dan die van Falke.





Als je gaat backpacken (en dus veel geld uitgeeft) zou ik echt die 3 tientjes niet bezuinigen op een paar schoenen waar je je hele vakantie in leeft...
Alle reacties Link kopieren
Laat maar. Titel/bericht verkeerd gelezen.
Alle reacties Link kopieren
ik backpack gewoon op teenslippertjes en sandalen, kan daar dagen op lopen , ook op oneffen terrein en "oerwoud".



Oftewel, wat ik lekker vind lopen, hoeft voor jou niet de perfecte schoen te zijn.



Ik zou in ieder geval investeren in goede naadloze sokken.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je dat met schoenen niet doen, Marloes: in de winkel passen en via internet bestellen ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Op mp, dus tweedehands, bedoel ik. Omdat de pasvorm veranderd door het dragen
quote:Marloes85 schreef op 26 juni 2016 @ 22:44:

Oeps niet goed gelezen, dacht dat een backpack en schoenen betrof maar ze bedoelde het als 1 woord. Geen idee wat dat zijn trouwens "backpackschoenen".

De schoenen die ducktape aanraad zijn trouwens allemaal a/b, als ze ook de bergen in wil met dr backpack zou ik misschien nog wat stevigers nemen.

En bgb, je hebt helemaal gelijk over de tas maar die zou je nog in de winkel kunnen passen en dan op mp kijken, zou ik met schoenen niet doen.



Klopt, allemaal AB...

De lady light gtx is bijvoorbeeld een prima B schoen, maar is gewoon te zwaar voor het gewone werk.



Als je vakantie voor 20% uit het grovere werk bestaat doe ik liever die 20% met een iets minder stevige schoen, dan 80% met een te stugge schoen...
Alle reacties Link kopieren
Niet iederen backpacker loopt elke dag kilometers op onverharde wegen. Je hebt bavkpackers die hun tent bij zich hebben en kilometers maken te voet in de wildernis en je hebt backpackers die allemaal hippe steden bezoeken en nog -tig andere types. Voor ons is het zonder meer info niet te doen om jou DE schoen aan te raden.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marloes85 schreef op 26 juni 2016 @ 22:47:

Op mp, dus tweedehands, bedoel ik. Omdat de pasvorm veranderd door het dragenO, zo. Ja, logisch.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 26 juni 2016 @ 22:46:

Waarom zou je dat met schoenen niet doen, Marloes: in de winkel passen en via internet bestellen ?



En daarom kan een winkel nooit concurreren tegen webwinkels.

In de winkel betaal je o.a. Voor het advies en de service.

Ik kan zo een uur bezig zijn met mensen die berg/wandelschoenen komen kopen.



Ik denk dat ik er een stuk minder moeite in zou steken als ik wist dat ze ze uiteindelijk toch online zouden kopen.





Bij onze (landelijke) winkel heb je trouwens t/m 1 juli op 1 artikel uit de huidige collectie 20% korting.
@ducktape, ik heb een zwakke enkel dus voor mij geldt dat niet maar kan me t voor veel anderen wel voorstellen. Maar goed, is allemaal speculeren dus ze kan beter naar een goede winkel gaan en zich laten adviseren. Paar goede sokken erbij idd... Dit zijn nou precies de dingen waarop je echt niet moet bezuinigen.
Wat ga je doen? Van bus naar hostel lopen of 3 dagen door de jungle met 10kg op je rug? Dat maakt nogal uit qua type schoenen. Ikzelf zie me niet meer op hoge Meindls dus zou voor a-klasse schoenen gaan. Maar als jij wel 3-daagse trekkingen gaat lopen zijn die hoge Meindls geschikter.



Vergeet inderdaad goede sokken niet en loop ze in!
Alle reacties Link kopieren
quote:ducktape schreef op 26 juni 2016 @ 22:50:

[...]





En daarom kan een winkel nooit concurreren tegen webwinkels.

In de winkel betaal je o.a. Voor het advies en de service.

Ik kan zo een uur bezig zijn met mensen die berg/wandelschoenen komen kopen.



Ik denk dat ik er een stuk minder moeite in zou steken als ik wist dat ze ze uiteindelijk toch online zouden kopen.





Bij onze (landelijke) winkel heb je trouwens t/m 1 juli op 1 artikel uit de huidige collectie 20% korting.





Terecht, van jouw kant uit bezien.

En toch bestel ik via internet als dat echt tientjes scheelt, hoe lullig voor de winkelier ook.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben 9 jaar geleden een reis gemaakt van 9 maanden met een backpack en een tentje mijn schoenen kwamen van beversport vandaan en waren in de aanbieding 35 euro. Heb ze nog steeds en behalve dat ze aardig grauw zijn, zijn ze nog steeds goed en zijn ze nog niet versleten.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 26 juni 2016 @ 22:55:

[...]





Terecht, van jouw kant uit bezien.

En toch bestel ik via internet als dat echt tientjes scheelt, hoe lullig voor de winkelier ook.Als ik Google op de renegade is de tweede hit een schoen voor €125,=. Zijn dan wel overige maten, maar het zal je maat maar zijn.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven