Bagage sealen

04-08-2007 13:37 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik ga over een paar weken op vakantie naar Curacao. En nu zit ik te denken om mijn koffers te sealen voor de zekerheid. Zodat er niks uitgehaald kan worden maar er ook nix ingestopt kan worden.



Wie heeft dit weleens gedaan?



Alvast bedankt Miss W.
Alle reacties Link kopieren
Ja persoonlijk zou ik dit nooit laten doen, ik vind het alleen maar geldklopperij. Als je een goede stevige koffer hebt lijkt me dat sealen overbodig en dingen erin stoppen kan altijd. Als de douane nl iets verdachts in je koffers ziet mogen ze altijd heel de boel opmaken en dus ook de sealing verbreken.



Maar ja, als je ervoor zorgt dat je alle vakjes met een slotje hebt afgesloten kan er toch ook niemand wat in doen?
Alle reacties Link kopieren
Een paar weken geleden ben ik naar Mexico geweest en heb ik het wel laten doen. Voordeel vind ik dat je op de band in het land van aankomst kan zien dat er aan je koffer gezeten is (of daartoe een poging is gedaan) doordat het plastic beschadigd is. Om bij het slot te komen moeten ze namelijk het plastic openmaken.

Het plastic zit er namelijk vacuùm omheen en je hebt echt een mesje nodig om het eraf te snijden.

Alleen het plastic om het handvat snijden ze voor je weg.

De wieltjes zijn dus wel ingepakt in het plastic.

Als het dus wel laat doen, hou hier dan rekening mee.
Alle reacties Link kopieren
Maar dan nog: wat doe je met de wetenschap dat er iemand aan je koffer is geweest? Stel stel stel er stopt iemand drugs in je tas en je komt aan en je wordt gepakt bij de douane aldaar... denk dat het echt niet helpt als je zegt dat je echt niet geweest kan zijn want je sealing is kapot...??

Dan zou ik liever een tairepje (weet eigenlijk niet eens hoe je dat schrijft...) om je sluiting een doen. Is goedkoper en kun je ook zien of iemand je koffer ook is opengeweest.



Maar nogmaals, de douane mag je koffer altijd openmaken indien nodig, seal of geen seal....
Alle reacties Link kopieren
Doen.. waarom niet? Ikzelf ga altijd met een backpack op reis en heb een flightbag. Kijk maar eens op de site van buitenlandse zaken/reisadvies. Je leest daar iets te vaak dat je goed moet oppassen (bijvoorbeeld bij Mexico) met je bagage, dus als je extra voorzorgsmaatregelen neemt, dan heb je alles gedaan wat je kan doen. Uitsluiten van risico's. Je ziet het trouwens in veel landen dat het nu mogelijk is, en kijk eens op de bagageband: er zijn veel koffers geseald..
Alle reacties Link kopieren
Oh, en toen ik nog geen flightbag had, liet ik mijn backpack ook sealen.....
Alle reacties Link kopieren
kiki schreef op 14 augustus 2007 @ 22:41:

Doen.. waarom niet? Ikzelf ga altijd met een backpack op reis en heb een flightbag. Kijk maar eens op de site van buitenlandse zaken/reisadvies. Je leest daar iets te vaak dat je goed moet oppassen (bijvoorbeeld bij Mexico) met je bagage, dus als je extra voorzorgsmaatregelen neemt, dan heb je alles gedaan wat je kan doen. Uitsluiten van risico's. Je ziet het trouwens in veel landen dat het nu mogelijk is, en kijk eens op de bagageband: er zijn veel koffers geseald..






Maar dan nog kan je er niets mee want als ze toch wat in je spullen hebben gestopt kan je daar toch niet onderuit komen en ben je zowieso de sjaak! Ja kan niet zeggen, ja maar dat heb ik niet gedaan, want eh de sealing van mijn koffer is gebroken en dat moet degene hebben gedaan die die kilo cocaine erin heeft gedaan @-(



Voor bescherming van backpacks etc met veel losse elementen kan ik het me voorstellen, voor veiligeheid niet. Overal een tairep of slotje op is hetzelfde effect...
Alle reacties Link kopieren
Nee, niet waar. Ik heb heel erg veel mensen van vliegvelden gehaald en het is me vaak overkomen dat iemand zijn tas achterbleef of opengebroken was om er iets uit te halen (dat kan namelijk ook nog, naast er iets in stoppen). En als een tas gesealed was heb ik dat nooit gezien. Cijferslotjes en ook de gewone slotjes met een sleuteltje, die worden heel makkelijk opengebroken, maar een gesealde tas is blijkbaar teveel gedoe en te opvallend en is in alle gevallen dat ik het gezien heb (en geloof me, dat is echt vaak) altijd ongemoeid gebleven. dat kan ik van de andere tassen of koffers niet zeggen... merkkleding, camera's, mp3-spelers, telefoons, verrekijkers en (dure) parfums: allemaal eruit gejat.



Moet een goed baantje zijn trouwens, bagageverwerker op een vliegveld. Als je ziet wat er allemaal gejat wordt onderweg...
Alle reacties Link kopieren
Ja, maar bij vluchten nr de VS moet je bijvoorbeeld je bagage openhouden voor eventuele bagageinspecties en daarbij is ook 2 keer parfum uit mijn tas gejat.... dus bij de douane zelf zijn ze ook niet helemaal lekker zeg maar...

Ook al heb ik speciale sloten voor de US douane, stelen gebeurt nog steeds en je koffer dicht laten mag ook niet want dan breken ze je koffer gewoon open. Aangezien ze nu al zo vaak de koffers open hebben gehad zou ik dat ook niet riskeren.

Maar je vertrouwt er toch op dat die douane mensen dan toch betrouwbaar zijn: niet dus!
Alle reacties Link kopieren
dus waarom niet dit proberen uit te sluiten door je koffer te laten sealen? He.. kan je in ieder geval zeggen dat je er zelf alles aan hebt gedaan om zo veilig mogelijk te reizen.....
Alle reacties Link kopieren
Omdat zoals gezegd, je je bagage open MOET laten bij vluchten nr de VS, dus sealen heeft geen zin. Aangezien de douane tot nu toe de helft van de keren ook daadwerkelijk in mijn koffer heeft lopen neuzen heeft het geen zin 10 euro te verspillen aan koffersealen...
Alle reacties Link kopieren
Ik zie veel negatieve reacties omtrent het sealen. Dat het bijvoorbeeld geldklopperij is. Daar ben ik het niet mee eens. Sealen is naar mijn mening zeker geen overbodige luxe. Koffers worden dagelijks open gemaakt, goedschiks of kwaadschiks. Het idee achter sealen is dat je weet of er iemand aan je bagage heeft gezeten. Als de folie bij aankomst is verwijderd, heeft er iemand hoogst waarschijnlijk in je bagage gekeken. Is het plastic nog intact, vice versa.

Het klopt wel dat bagage naar Amerika vaker wordt gecontroleerd en dat de douane een open bagage verwacht (mits op slot met een TSA gekeurd slot). Echter, is het zeker niet zinloos naar Amerika. Ik ken namelijk iemand die cijfersloten (hang slotjes of geïntegreerde sloten) binnen een halve minuut kan kraken/openen. Ook bij dure koffers!

Kortom: ik zal altijd blijven sealen. Zelfs met een dubbele laag (kost wat meer maar is wel een stuk sterker) :-)
Alle reacties Link kopieren
jessica21 schreef:
14-08-2007 19:05
Dan zou ik liever een tairepje (weet eigenlijk niet eens hoe je dat schrijft...) om je sluiting een doen.
Tie wrap :)
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alleen heel onervaren of bange reizigers laten hun koffers sealen.

Je kunt net zo goed 'ik ben naïef en een makkelijk slachtoffer' op je koffer schrijven. Dat kost minder.
Snarky schreef:
29-11-2017 18:20
Alleen heel onervaren of bange reizigers laten hun koffers sealen.

Je kunt net zo goed 'ik ben naïef en een makkelijk slachtoffer' op je koffer schrijven. Dat kost minder.
:-D

hahaha

ja, zo denk ik er ook over.
Ik heb nog nooit van iemand gehoord dat er iets in de koffer is gestopt. En ik reis zelfs met backpack. En ja, wij reizen ook naar Mexico en zo.

En eruit halen: kostbare dingen altijd in de handbagage mee, ingecheckte bagage kan ook altijd nog kwijtraken namelijk.

Eerlijk gezegd moeten vriend en ik altijd wat giniffelen om de koffersealers :hihi:
Alle reacties Link kopieren
CeesJan schreef:
29-11-2017 16:42
Als de folie bij aankomst is verwijderd, heeft er iemand hoogst waarschijnlijk in je bagage gekeken. Is het plastic nog intact, vice versa.
Ja, en dan? Wat heb je nou aan de wetenschap dat er iemand in je bagage heeft gekeken?
Uiteindelijk komt alles goed. Zo niet, dan toch.
Alle reacties Link kopieren
Snarky schreef:
29-11-2017 18:20
Alleen heel onervaren of bange reizigers laten hun koffers sealen.

Je kunt net zo goed 'ik ben naïef en een makkelijk slachtoffer' op je koffer schrijven. Dat kost minder.
Volgens mij vind je die seal-service ook vooral bij vluchten naar all-inclusive resorts (Antillen, Dominicaanse Republiek, Mexico, ...). Daar zitten altijd de mensen die dure parfums, merkzonnebrillen en tablets in de ruimbagage doen. En dan ook nog een annulerings- en reisverzekering via de vliegmaatschappij afsluiten.

TIp: in de ruimbagage moeten alleen spullen zitten waarvan je - als je ze kwijt bent - denkt: "hè verdikkie, nu moet ik naar de winkel en voor een paar tientjes nieuwe kopen."

En als je bang bent dat mensen drugs in je bagage stoppen, moet je volgens mij niet gaan reizen.
Uiteindelijk komt alles goed. Zo niet, dan toch.
Alle reacties Link kopieren
Alleen handbagage meenemen, een zorg minder (kennelijk) en je hoeft ook nergens te wachten.
Alle reacties Link kopieren
Ik seal nooit.
Wat zouden ze er dan uit moeten halen? Dure spullen zoals camera en laptop enz doe je toch in handbagage?
Zie nu dat het topic uit 2007 is, dus hopelijk heeft TO inmiddels vele mooie en relaxte reizen gemaakt.

Ik snap dat sealen nooit. Je rent de vertrekhal binnen, laat je koffer sealen en twee minuten later geef je hem af bij de check-in.
Daarna mag letterlijk iedereen hem openmaken tot hij aan de andere kant van de wereld op de bagageband staat, en daar kun je niets tegen doen. Zinloos.
Alle reacties Link kopieren
CeesJan schreef:
29-11-2017 16:42
Ik zie veel negatieve reacties omtrent het sealen. Dat het bijvoorbeeld geldklopperij is. Daar ben ik het niet mee eens. Sealen is naar mijn mening zeker geen overbodige luxe. Koffers worden dagelijks open gemaakt, goedschiks of kwaadschiks. Het idee achter sealen is dat je weet of er iemand aan je bagage heeft gezeten. Als de folie bij aankomst is verwijderd, heeft er iemand hoogst waarschijnlijk in je bagage gekeken. Is het plastic nog intact, vice versa.

Het klopt wel dat bagage naar Amerika vaker wordt gecontroleerd en dat de douane een open bagage verwacht (mits op slot met een TSA gekeurd slot). Echter, is het zeker niet zinloos naar Amerika. Ik ken namelijk iemand die cijfersloten (hang slotjes of geïntegreerde sloten) binnen een halve minuut kan kraken/openen. Ook bij dure koffers!

Kortom: ik zal altijd blijven sealen. Zelfs met een dubbele laag (kost wat meer maar is wel een stuk sterker) :-)
Wow, een account aangemaakt om een meer dan 10 jaar oud topic nieuw leven in te blazen ......
Alle reacties Link kopieren
mayou schreef:
30-11-2017 06:03
Alleen handbagage meenemen, een zorg minder (kennelijk) en je hoeft ook nergens te wachten.
Dan moet je wel zorgen dat je voor in de rij staat met instappen, want ze laten maar een beperkte hoeveelheid grotere handbagage toen, en de rest gaat gewoon in het ruim.
Alle reacties Link kopieren
Rugzak nemen ze nooit in, want die kan onder de stoel voor je. Reis al jaren zo (en stap altijd als laatste in)
Soldanella schreef:
30-11-2017 10:07
Dan moet je wel zorgen dat je voor in de rij staat met instappen, want ze laten maar een beperkte hoeveelheid grotere handbagage toen, en de rest gaat gewoon in het ruim.
.
Ah kijk, de jaarlijkse vakantie-reiziger meldt zich!

Dit soort dingen schermen vooral de TUIs, Transavia’s en Easyjets van deze wereld mee zodat je toch maar bagage bijboekt. (En ook hiervoor is een simpele oplossing: opvouwbare boodschappentas mee zodat je daar je kostbaarheden in kunt overladen)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven