bali

27-05-2016 20:57 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga in juli voor 10 volle dagen naar Bali toe met mijn vriend. Heb hier ontzettend veel zin aan..

We hebben ons wel verdiept in de prijzen van eten etc. maar misschien dat jullie tips hebben.



Wij zitten in een hotel en hebben alleen ontbijt er bij. Dus middag en avondeten moeten we daar regelen.

We hebben al gelezen dat je echt spotgoedkoop kunt eten bij tentjes. Voor 2 euro complete maaltijden bijvoorbeeld.



Wat we allemaal willen doen;

één dag naar een Gili eiland

één dag naar Lombok denken wij

rijstevelden bezoeken

de apen opzoeken

een paar keer met taxi naar mooie stranden toe (iets verder van het hotel af)

Misschien nog een cursus koken (denk het niet)

& verder vooral genieten etcccccc



De taxi is daar ook redelijk goedkoop en kan je overal naartoe brengen.



Wat heb je ongeveer nodig voor 10 dagen en dan je middag en avondeten betalen, en de excursies die we willen doen en soms nog wat tussendoor eten zoals (ijsjes, snacks)

Omdat je veel meer geld krijgt voor je euro's heb ik echt het idee dat wij helemaal niet veel nodig hebben per persoon.

Natuurlijk neem ik meer mee zodat ik niet zonder geld kom te zitten in geval van nood, maar ik denk dat we met 500 euro pp dus samen 1000 al een heel eind komen??



Kan iemand mij helpen? en nog leuke tips? Wij zitten in de plaats kuta
Hier in ieder geval eten en misschien de kookcursus doen:



http://www.balifoods.com/
Voor 2 euro eten ... ik vraag me af of dat zo is, 10 jaar geleden al niet. Ja op straat.



Kijk altijd of ze een open keuken hebben, ik ben 2x heel ziek geweest binnen 2 weken van het eten en dat was in duurdere dan 2 euro tentjes.



Kuta zo veel mogelijk ontvluchten. Ga naar Ubud en omgeving, naar zoveel mogelijke tempels.
Veel plezier vast,geen tips verder wij gaan in Nov 4 weken naar bali en hebben privé rondreis ook alleen met ontbijt rest zien we daar wel

eten is wel goedkoop hoor vrienden van ons zijn geweest en aten idd rond 3 euro pp
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk kan je goedkoop eten, maar dat is meer in stalletjes aan de straat. restaurantjes zijn al gauw wat duurder (20 euro met z'n tweeën, wel met diverse gerechten, als alles goedkoper is dan je gewend bent eet je ook sneller meer). Chauffeur heb je voor 50 euro een hele dag, kun je van tevoren afspreken. Reken op zo'n 50 euro leefgeld per dag, dat doe ik in azie altijd. Daar zit dan eten en excursies in. Dat is dus los van vliegen en hotels.
https://www.lonelyplanet. ... l-tips-and-articles/76737
Zo goedkoop eten op Bali was in 2006 al niet meer. Of je moet aan de straat eten van zo'n karretje maar dat raad ik je sterk af. Al kan een maïskolf nog wel. ;)



Waar op Bali zit je?
Oh ik zie het al. Kuta. Sorry overheen gelezen. Loop over het strand naar Seminyak. Daar Jalan 66 en eten bij Warung Murah. Lekker en betaalbaar. Wél voor de lunch, in de avond niet open meen ik me te herinneren.
De sawa's en monkey forest in Ubud kan je combineren. Maar van Kuta naar Ubud op 1 dag... En dat geldt ook voor Lombok en Gili: wat zonde. Ik zou wat rustiger aan doen en bijv 1 overnachting in Ubud doen. Meer tijd, rustiger kijken en ervaren. Anders kijk je thuis naar je foto's 'waar was dat ook al weer? Oh ja daar zijn we ook nog geweest!'



Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
We zijn er dit voorjaar geweest. Gebruik uber voor het vervoer, makkelijk snel en nog goedkoper als een taxi. Eten kan wel voor 3 euro maar dan zonder drinken in een restaurant. We hebben tussen de 7 en 60 euro betaald voor 2 personen voor lunch of diner alles lekker en nergens ziek van geworden.



Je kunt over al pinnen bij een van de vele pin automaten dus neem niet te veel contant geld mee. Wij waten voor 2 weken voor 2 personen z'n 600 euro kwijt inclusief excursies en een bezoek aan waterbron. En een bezoek van de huisarts aan onze hotel kamer omdat mijn man oorontsteking kreeg.
Als je niks doet, gebeurt er ook niks!
Alle reacties Link kopieren
1 dag naar de Gili's of Lombok is vrij onmogelijk. Vergeet dat maar.

Je kunt wel een dagtrip naar Lembongan eiland doen, dat is dichterbij.



Eten op Bali is duurder dan in de rest van Indonesië. Volgens mij gaf ik daar in restaurantjes zo'n 4-5 euro uit voor hoofdgerecht en drankje. Twee jaar geleden. Er zijn in achterafstraatjes nog wel warungs waar je voor een euro of twee kunt eten, maar daar moet je naar zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Naar de Gili's in een dag red je niet, of je bent er slechts een uurtje of zo. Neem rugzakje mee, slaap er een nachtje (of meer). Lombok ligt tegenover deze eilanden, dus goed te combineren.

Als je naar Ubud gaat kun je je chauffeur vragen via de rijstvelden te rijden. Net buiten Ubud zijn ook erg mooie velden, daar hebben we prachtige wandelingen gemaakt. Ik bleef wel overal minstens 2 nachten om ook echt iets te kunnen zien naast de reistijd. Kuta naar Ubud duurde door de verkeersdrukte toch al gauw 3 uur.

Op het strand van Kuta is een turtle sanctuary, daar worden de eieren van schildpadden uitgebroed. Ik heb mogen helpen bij het loslaten van babyschildpadjes, erg indrukwekkend! Kijk hier voor meer informatie.
2 euro voor complete maaltijden kan echt niet. Of je moet bij van die hele kleine eetstalletjes eten, maar dat zou ik je niet aanraden. Als je dat ziet dan weet je zelf al dat het vaak niet te vertrouwen is. Wij waren vaak ong 8-10 euro p.p kwijt, maar daar zit dan wel drinken (en bier) bij.



Één dag Gili eiland kan niet, door de tijden dat de boten heen en terug gaan. Of je gaat al na een uur weg, dus je moet er dan wel een nachtje blijven. Één dag Lombok is ook niet te doen, ik zou Lombok lekker laten en dat voor een andere vakantie bewaren. Je kan niet alles doen.



De mooiste rijstvelden heb je in Ubud, daar regelen ze wel tripjes naar, maar het verkeer is wel druk dus je kan er erg lang over doen. Toch kan je dat dan meteen combineren met de Ubud markt, dus dat is wel leuk!

Apen heb je langs de weg maar ook in Monkey Forest, echter zijn veel apen agressief en ze jatten je spullen.



Ik vond zelf het strand van Kuta/Seminyak echt prachtig, met enorme golven Dus ik zou daar lekker blijven.

Als je Kuta uiteindelijk te druk vindt, kan je altijd nog naar Seminyak gaan. Daar is het wat rustiger en het is lekker dichtbij. Zelf zat ik op de rand van Kuta/Seminyak en ik vond het wel erg leuk, vooral al die tentjes en zitzakken langs het strand.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een super leuke tijd gehad op Bali! Ik vond Kuta wel het minst, vooral omdat het zo druk was aan de straat van mijn hotel.

Ik vond Ubud heel leuk. Tussen de rijstvelden!

Er zijn een aantal dingen waar je rekening mee moet houden. Eten kost eerder 4-8 euro pp inclusief drinken. En dan zit je gewoon in een restaurantje. Wel volledig afhankelijk van wat je neemt natuurlijk. Nasi goreng etc. zijn vaak rond de 30.000-40.000 rupia en zijn vaak heel lekker.



Gili en Lombok is niet te doen in één dag. Als je met de fast boot vanaf padangbai gaat ben je al met al wel een halve dag bezig om er te komen, bootreis en de reis met de taxi naar padangbai. Ik zou er eerder voor kiezen om 2 nachten op Gili T te doen en dan niet naar Lombok te gaan. Dan kan je echt even lekker de tijd nemen op Gili anders ben je alleen maar aan het reizen met boot en taxi of bus de hele tijd. Ik vond snorkelen heel leuk om te doen op Gili T.
Alle reacties Link kopieren
Seminyak heeft een leuker strand dan Kuta. Blijf tot zonsondergang (rond 18.00 uur) en verhuis vanaf een uur of vijf naar een zitzak. Ga eventueel naar Nusa Lembongan, maar laat Gili en Lombok voor wat het is. Je bent er maar tien dagen en de eerste twee dagen ben je waarschijnlijk zo duf als een konijn door de jetlag. Dan heb je dus eigenlijk nog maar een week over en is zo lang op de boot zitten gewoon echt zonde van je tijd. Het goedkoopste wat ik heb gegeten was +/- vijf euro p.p., dat was een hoofdgerecht en een drankje. Het meeste wat we hebben uitgegeven aan eten was een driegangenlunch voor ongeveer 38,- p.p., maar dat was in een behoorlijk luxe restaurant, waar we ook een glas wijn hebben gedronken. En die was al iets van 8 euro. Kortom: Bali is goedkoop, maar niet zo goedkoop als jij schetst.



Ga een dag met een gids op pad (tussen de 35 en 60 euro), een leuke manier om wat van het eiland te zien. Dagje naar Ubud is genoeg voor het dorpje zelf, maar wel weinig als je de rijstvelden erom heen nog wilt bekijken. Sanur heeft een strand waar bomen op staan, een fijn alternatief voor Kuta als je verbrand bent ofzo. Daar heerlijk gegeten bij de Coconut Tree (aan de doorgaande weg), voor 5,- dus. Een kookcursus is een aanrader.



Al met al denk ik (uit m'n hoofd) dat we zo'n 700 euro hebben uitgegeven in 14 dagen tijd. We hebben nergens op bezuinigd, dus het kan denk ik ook met minder. Maar op zich vind ik 50 euro per dag nog steeds niet veel met z'n tweeën.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven