Barcelona auto huren?

28-04-2017 10:39 20 berichten
Wij gaan 3 dagen naar Barcelona. Wij waren in eerste instantie van plan de stad te gaan zien met de metro.



Alleen reizen wij in totaal met 5 volwassenen (waarvan 2 bejaard zijn) en 2 kinderen, totaal 7 personen.



Dus vragen wij ons af of het huren van een grote personenauto voor 7 personen misschien handiger is in Barcelona.



Tot nu toe hebben we steeds een grote auto voor 7 personen gehuurd in Italië en Oostenrijk en dat ging goed.
Alle reacties Link kopieren
Nou het is er verschrikkelijk druk. Lijkt me zeer frustrerend om te rijden en om een parkeerplaats te zoeken.

Net als elke grote stad zou ik alles te voet en met bus en metro doen.
Alle reacties Link kopieren
Of desnoods taxi.
Alle reacties Link kopieren
je neemt de stap op- stap af bus, of hoe zo'n ding ook heet. je hebt 2 lijnen rood en blauw (als dat niet veranderd is sinds ik er was. Instappen, volgende halte uitstappen, zien wat je wil zien , instappen stuk verder zover als je wil, uitstappen doen wat je wil en zo voort. Zijn er voor 1 of 2 dagen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
In de stad is een auto heel onpraktisch, je zult gemiddeld net zo ver moeten lopen vanaf de parkeerplaats als vanaf een metrostation. Die 2 bejaarden zijn wel een beetje goed ter been neem ik aan?
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad hop-on-hop-off bus, brengt je erg dichtbij alles
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij zijn ze in barcelona ook bezig om delen van de stad autoluw te maken, dus het is maar de vraag of je overal kunt komen. Het rijden daar lijkt me trouwens vreselijk en het vinden van een parkeerplaats een drama. Pak lekker de metro, dan hoef je ook niet enorm veel te lopen. De hop on hop off bus is inderdaad ook een goede optie.
Alle reacties Link kopieren
Echt eng om zelf te rijden. De dubbeldekkers zijn ideaal. Je stapt in en uit waar je wilt. Ze stoppen bij metro dus die kan je ook nemen. En het openbaar vervoer is goedkoop.



Dus zeker niet huren zou ik doen. Gewoon de stap op stap af bus
quote:_Marana_ schreef op 28 april 2017 @ 10:48:

In de stad is een auto heel onpraktisch, je zult gemiddeld net zo ver moeten lopen vanaf de parkeerplaats als vanaf een metrostation. Die 2 bejaarden zijn wel een beetje goed ter been neem ik aan?Ja, iedereen is goed ter been.
Alle reacties Link kopieren
quote:rtie schreef op 28 april 2017 @ 10:52:

[...]





Ja, iedereen is goed ter been.Wat is het voordeel van een auto dan?
Alle reacties Link kopieren
quote:rtie schreef op 28 april 2017 @ 10:52:

[...]





Ja, iedereen is goed ter been.Dan gewoon metro en bus, veel handiger in de stad
Alle reacties Link kopieren
Barcelona is wat bezienswaardigheden betreft niet zo uitgestrekt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:nlies schreef op 28 april 2017 @ 10:54:

Barcelona is wat bezienswaardigheden betreft niet zo uitgestrekt

Nou vind ik toch best wel. Montjuic en Tibidabo is 10 km ofzo.

Sagrada familia Is ook best een eindje wandelen vanaf de Gotische wijk.
Alle reacties Link kopieren
Auto lijkt me niks, de leukste plekjes kun je toch niet komen (oude centrum) en parkeren kan helemaal nergens.

Misschien dat 1 dag een auto huren nog handig kan zijn als je dingen iets verder van het centrum wil bekijken (Montjuic, Tibidabo, Park Guell) maar voor de rest niet.
quote:dolfje schreef op 28 april 2017 @ 10:53:

[...]



Wat is het voordeel van een auto dan?

Theoretisch je laadt iedereen in de auto en rijdt naar waar je naar toe wil gaan. In de metro 7 personen bij elkaar houden, metro in en uit stappen leek mij wel een uitdaging. Dat er niet iemand per ongeluk achterblijft op het perron, terwijl de rest wel in de vertrekkende metro zit.

7 man tegelijkertijd een Hop On Hop Off bus op en af te krijgen.



Een paar jaar geleden zijn we met 2 auto's in Valencia geweest. Dat was heel goed te doen.

Nu is Valencia ook wel een andere stad.
Alle reacties Link kopieren
5 volwassen en 2 kinderen, je deelt je op in 2 groepjes als je de metro in wilt, 3 volwassenen en 1 kind bij de ene deur, 2 volwassenen en 1 kind bij de andere deur, allemaal tegelijk naar binnen en naar buiten





(wij zijn eens met 40 personen in Barcelona geweest, nooit iemand achtergebleven op een perron)
Alle reacties Link kopieren
Zou het ook niet doen. Echt te druk en ook wel onveilig. Overal bussen die vaak rijden en de helft van alle auto's zijn taxi's die je overal kan laten stoppen en supergoedkoop zijn.
Ja, nee, misschien. Kan je de vraag herhalen?
Alle reacties Link kopieren
quote:_Marana_ schreef op 28 april 2017 @ 11:11:

5 volwassen en 2 kinderen, je deelt je op in 2 groepjes als je de metro in wilt, 3 volwassenen en 1 kind bij de ene deur, 2 volwassenen en 1 kind bij de andere deur, allemaal tegelijk naar binnen en naar buiten





(wij zijn eens met 40 personen in Barcelona geweest, nooit iemand achtergebleven op een perron)



Dit.



En met de metro en de hop on hop off bus is alles daar goed te bereiken, een auto is daar erg onhandig. Het is druk op de weg en moeilijk om een parkeerplek te vinden die dichtbij is bij bezienswaardigheden.
Het is niet te doen met een auto daar.

Je komt nergens en kunt je auto nergens kwijt, tenzij je dik geld wilt betalen. En de kans dat de auto beschadigd raakt is erg groot.

De metro en bus is daar perfect. En de taxi kost niet veel. Veel lopen is ook leuk.
Dank je wel voor jullie reacties en tips. Wij hebben geen huur auto genomen. Wij hebben alles te voet, met taxi of ov gedaan. En een dag met de Barcelona Tourist dubbeldekker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven