blue cruise Bodrum

04-09-2015 16:57 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eind september ga ik naar Turkije, we doen een Blue cruise van een week en daarna nog een week relaxen in een resort. Maar nu ben ik benieuwd naar ervaringen mbt slapen op het dek. Gaat dat nog eind September? Of is het verstandig om een slaapzak mee te nemen? Enne, hoe warm moet zo'n slaapzak zijn?
Alle reacties Link kopieren
Slapen op het dek? Heb je geen hut?
Nou ja.. dat dus..
Alle reacties Link kopieren
Je gaat niet survivallen, he. Je gaat op een blue cruise, alwaar je gewoon in een bed slaapt, in een hut.

De site al een beetje doorgelezen van je aanbieder?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Een gület heeft slaapplaatsen.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Je slaapt in een hjt met douche en toilet.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt wel een hut hoor :-) Maar ik lees overal dat iedereen in de praktijk op het dek slaapt. Omdat zo'n hut zo klein is. Eind September is het natuurlijk wel een beetje minder warm, vooral 's nachts. Dus ik was benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft.
Slapen aan dek is cool! Geen ervaring met september...



(ben wel nieuwsgierig met welke organisatie je reist)
Alle reacties Link kopieren
Het koelt er in september 's avonds aardig af, zeker als je op het water zit, bovendien is het erg vroeg donker. Je hoeft geen slaapzak mee te nemen die geschikt is voor een poolreis.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt mij ook cool, Sharon-Viva, als het niet te koud is ga ik fijn op het dek liggen! We gaan met Arke. Daar nog ervaringen mee?

Geen poolreis slaapzak, check! Gewoon eentje die je gebruikt bij kamperen in bijvoorbeeld Zuid-Frankrijk volstaat dus wel?
Nee geen ervaring met Arke. Maar ben me aan het oriënteren voor volgend jaar, vandaar mijn vraag.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jansje36 schreef op 04 september 2015 @ 17:32:

Lijkt mij ook cool, Sharon-Viva, als het niet te koud is ga ik fijn op het dek liggen! We gaan met Arke. Daar nog ervaringen mee?

Geen poolreis slaapzak, check! Gewoon eentje die je gebruikt bij kamperen in bijvoorbeeld Zuid-Frankrijk volstaat dus wel?Dat denk ik wel tenzij je een koukleum bent maar dan kun je altijd nog een extra trui aantrekken en je sokken aanhouden. Wij zaten eens eind september in een appartementje tussen Bodrum en Turgutreis, er was een restaurant aan het strand en daar was het 's avonds fris genoeg voor een lange broek en een shirt met lange mouwen, overdag was het tussen de 25 en 30 graden maar we zaten niet op het water maar ernaast.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Bij Bodrum heb ik momenteel toch een totaal ander beeld op mijn netvlies wat maar niet wil verdwijnen ..... Iets met een klein Syrisch jongetje.
Alle reacties Link kopieren
quote:Joyce48 schreef op 04 september 2015 @ 18:23:

Bij Bodrum heb ik momenteel toch een totaal ander beeld op mijn netvlies wat maar niet wil verdwijnen ..... Iets met een klein Syrisch jongetje.Dat en wat er nog meer voor ellende gebeurt op en in het water daar
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
"Bij Bodrum heb ik momenteel toch een totaal ander beeld op mijn netvlies wat maar niet wil verdwijnen ..... "



ik wou het niet zeggen..maar dat heb ik nou ook, sorry TO



en ontopic; ik heb geen ervaring met slapen op een dek
Be happy, it drives people crazy ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik ook. Zou absoluut geen vakantie op het water willen daar nu. Met de wetenschap dat overvolle bootjes met vluchtelingen verderop proberen de overkant te bereiken. Wat dus vaak misgaat. Te triest.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
eh TO wat gebeurt er als jullie vluchtelingen tegenkomen onderweg? Kans lijkt me groot..
doe dan maar thee
Alle reacties Link kopieren
quote:groentheetje81 schreef op 04 september 2015 @ 22:34:

eh TO wat gebeurt er als jullie vluchtelingen tegenkomen onderweg? Kans lijkt me groot..



Erg eigenlijk als je er over nadenkt

Dat mensen in die omgeving gewoon lekker vakantie vieren terwijl anderen (tevergeefs) voor hun leven vechten.



Ik zou niet gaan, zou niet goed voelen
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Volkomen eens. Ik zou me daar niet goed bij voelen.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
Geen idee wat er dan zal gebeuren. Het voelt voor mij ook niet fijn om op vakantie te gaan in dit gebied. Afgelopen zomer zijn al heel veel vakantiegangers tegen hetzelfde aangelopen natuurlijk. Misschien gaan we wel helpen, geen idee.
Alle reacties Link kopieren
Hoe zou je je daarbij voelen?
Nou ja.. dat dus..
Alle reacties Link kopieren
quote:bloosje schreef op 06 september 2015 @ 10:03:

Hoe zou je je daarbij voelen?Waarbij?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf niet aan dek geslapen, maar de boot had extra dekens aan boord voor degenen die dat wilden.

Een dunne slaapzak/lakenzak zal wel voldoende zijn. Je kunt ook altijd nog je dekbed of deken uit de hut meenemen.
Alle reacties Link kopieren
Dank je prinses30! Nog twee en een halve week en dan ga ik het ervaren :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:calvijn1 schreef op 06 september 2015 @ 11:50:

[...]





Waarbij?



TO schrijft; misschien gaan we wel helpen, geen idee..



Ik vraag me af hoe ze zich daarbij zou voelen. Wat als er op de boot besloten wordt We gaan niet helpen.. Naja, eigenlijk vraag ik me af hoe je je als toerist voelt als je in zo'n situatie terecht komt.



Ergens bedoel ik daarmee wat jij al eerder schreef.. Ik kan me dat geeneens inbeelden. Dat ik in die omgeving als een toerist op een boot zou willen zitten daar op dat water.
Nou ja.. dat dus..
Alle reacties Link kopieren
Met je eens Bloosje



Ik zou er ook geen zin in hebben om te gaan
Frankly my dear, I don"t give a damn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven