boedapest

23-11-2014 10:42 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
aangezien ik voorbereiding altijd een leuk klusje vindt ben ik benieuwd naar al jullie tips over boedapest!what to do,wat juist niet.eettentjes,leuke onbekende dingen die je eigenlijk wel moet zien.alles is welkom!
Alle reacties Link kopieren
Hier is een ouder topic, heb ik eens een lijstje neergetypt:



Supersas09 in "Stedentrip Budapest"
Kerts! (ruin pubs)
Alle reacties Link kopieren
Oh leuk nephthys,staan leuke tips bij,ga ik eens bekijken.
sziget..hihi, je geeft niet aan wanneer je gaat, mikkie8.
Alle reacties Link kopieren
Do: museum voor toegepaste kunst en het openluchtzwembad op Margit sziget. En het ov is geweldig.



Don't: Gellért, erg onvriendelijk personeel en duur.
Alle reacties Link kopieren
Leest mee!
If chocolate can't fix it, it's a real problem
Alle reacties Link kopieren
Budapest is zo leuk! Om te beginnen zijn de gebouwen prachtig dus gewoon rond lopen in de stad is al leuk. Vanaf Hero square terug lopen naar het centrum is echt de moeite waard. Het museum House of terror vond ik tegenvallen omdat de informatie alleen in het Hongaars was. Er zijn verschillende free walking tour, erg leuk. Maar het leukste is uitgaan in Budapest, szimpla kert, instand, menza, ankor club, a38 ... Allemaal erg leuk!
Alle reacties Link kopieren
Je kan op het vliegveld een openbaar vervoerkaart kopen voor ongeveer 15 euro. Hiermee kan je dan een week lang onbeperkt met het OV reizen.

Verder vond ik het Terror House wel indrukwekkend, in elke ruimte hadden ze A4tjes die je kon pakken en daarop stond alle info in het Engels. Plan daarna wel even een rust momentje in of even een luchtige activiteit. Wij warne best onder de indruk namelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees ook mee het staat hier ook nog steeds op de lijst, die ov kaart kan ik gewoon in een kiosk kopen op het vliegveld? Staat het daar allemaal wel duidelijk aangegeven vanaf het vliegveld in het centrum te komen bijvoorbeeld?
Alle reacties Link kopieren
thanks voor de tips!vraagje heb je echt een ov kaart nodig?wij vinden het veel fijner om te lopen,zie je altijd meer dan ov pakken.house of terror willen we idd doen.wel fijn dat ze nu wel engelse teksten hebben.iemand ook in het parlement geweest?
Alle reacties Link kopieren
Ik vond t allemaal goed te lopen. Vanaf vliegveld betaald voor klein busje die ons rechtstreeks naar hotel bracht. Ging super snel. Eten is leuk op de boot op het water die je niet kan missen. Weet de naam niet meer. Verder bij een kabelbaantje naar boven vanuit waar je prachtig overzicht hebt!
Alle reacties Link kopieren
sasve,vaart die boot ook,of ligt ie alleen stil?

thanks voor alle tips tot nu toe!
Alle reacties Link kopieren
quote:mikkie8 schreef op 08 december 2014 @ 15:05:

thanks voor de tips!vraagje heb je echt een ov kaart nodig?wij vinden het veel fijner om te lopen,zie je altijd meer dan ov pakken.house of terror willen we idd doen.wel fijn dat ze nu wel engelse teksten hebben.iemand ook in het parlement geweest?



OV kaart is niet nodig, alles is goed loopbaar. Eventueel kan je ipv een weekkaart ook tien losse tickets kopen (goedkoper per 10), zodat je soms toch eens even op de tram kan springen als je daar zin in hebt.



Parlement heb ik gedaan, vond ik ok maar nu ook weer niet een must. Er is nu een nieuw bezoekerscentrum, waar je eenvoudiger tickets kan kopen, maar best boek je die online:

http://www.jegymester.hu/ ... nti-latogatas#anchor_list
Alle reacties Link kopieren
quote:sasve schreef op 08 december 2014 @ 20:36:

Ik vond t allemaal goed te lopen. Vanaf vliegveld betaald voor klein busje die ons rechtstreeks naar hotel bracht. Ging super snel. Eten is leuk op de boot op het water die je niet kan missen. Weet de naam niet meer. Verder bij een kabelbaantje naar boven vanuit waar je prachtig overzicht hebt!Spoon?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven