Camargue in juni: muggen?

30-11-2011 13:29 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat er hier ervaringsdeskundigen zijn: ik heb een camping op het oog in de Camargue, Frankrijk. Hier zouden we in juni 2 weken in een stacaravan willen gaan zitten. De camping wordt op Zoover erg goed beoordeeld, alleen zijn er veel opmerkingen over de muggen. De camargue schijnt erom bekend te staan dat het er barst van de muggen. Ik heb natuurlijk geen zin om onze vakantie daardoor te laten beinvloeden, dat we bijvoorbeeld niet 's avonds buiten kunnen zitten ofzo. Weet iemand of het echt zo erg is? Alvast bedankt voor jullie reactie!
Ik denk niet dat de mensen op Zoover het verzinnen hoor

En ja zeker als je vlakbij water zit, heb je dikke kans op muggen.
Alle reacties Link kopieren
Het is inderdaad erg, de Camarque heeft vrij veel moerassen, rijstvelden en andere plaatsen met stilstaand water. Naast muggen wemelt het ook van de horzels, er zijn natuurlijk veel paarden en waar paarden zijn vind je horzels. Laat je vakantie er niet door verknallen, er zijn genoeg middeltjes om de muggen van je lijf te houden, de Camarque is, op het enorme aantal toeristen na, prachtig. Van de wilde paarden en stieren is helaas bijna niets meer terug te vinden omdat de vele toeristen om meer ruimte vragen.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
De Camargue bestaat voor een heel groot deel uit moerassen.

Daarom stikt het er inderdaad van de muggen.

Ik ben er wel eens geweest en het viel inderdaad niet mee.

Het is er wel heel erg mooi en ze hebben er schitterende stranden.

Ook heel veel schilderachtige zigeuners trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Het ligt er ook een beetje aan waar je zit, een familielid heeft een appartementje in La Grande Motte, daar is minder stilstaand water dan in de omgeving van Aigues Mortes dus er zijn ook minder muggen. De zigeuners vind je voornamelijk in St 'es Marie de la Mer, als je in mei gaat kun je de processie meemaken maar dan is het 's avonds nog behoorlijk koud. Vergeet geen bezoek te brengen aan de caves van Listel en het Etang de Vaccarès met al die flamingo's. Je kunt ook naar een zogenaamd stierengevecht, "toro piscine", redelijk onschuldig omdat er geen enge dingen gebeuren, die arena is in Le Grau du Roi.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties! De camping die ik op het oog heb ligt in Le Grau du Roi. Aangezien ik 2 kindjes van 2 en 4 meeneem, vind ik het wel belangrijk om te weten of we niet de hele dag lekgeprikt gaan worden. Maar als ik jullie zo lees zijn er wel veel muggen, maar is er mee te leven?
quote:DrMelfi schreef op 30 november 2011 @ 13:59:

Maar als ik jullie zo lees zijn er wel veel muggen, maar is er mee te leven?



Hoe kunnen zij nou bepalen of jij vindt dat er met die muggen te leven valt? Dat is toch heel persoonlijk?



Ik heb een pésthekel aan muggen, dus ik zou daar van mn levensdagen niet heen willen. Aan die mening heb jij niets.



Wat vind je zelf? Hoe vervelend vind je muggen?
Alle reacties Link kopieren
In de omgeving van Le Grau du Roi is vrij veel stilstaand water. Ik heb vroeger liters citronel gesmeerd op mezelf en de kinders, echtgenoot smaakt niet, die had nergens last van. Kun je geen klamboe meenemen? Als je hem niet kunt ophangen kun je ze er altijd nog inrollen maar daar prikken de muggen wel doorheen.

Ga je naar Les Jardins de Tivoli of l'Eden? De eerste heeft per staanplaats eigen sanitair.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Nou, als ze me niet lekprikken kan ik ze wel handelen ;)



Ik heb Les Petits Camarquais op het oog, we willen in een stacaravan dus dat scheelt misschien sowieso al iets.

Twijfel, twijfel!
quote:DrMelfi schreef op 30 november 2011 @ 14:11:

Nou, als ze me niet lekprikken kan ik ze wel handelen ;)



Ik heb Les Petits Camarquais op het oog, we willen in een stacaravan dus dat scheelt misschien sowieso al iets.

Twijfel, twijfel!



Waarom ga je niet naar een andere mooie plek in Frankrijk.. Eentje zonder dit "probleem"?



Of is er een speciale reden dat je perse daar heen wil ?
quote:DrMelfi schreef op 30 november 2011 @ 14:11:

Nou, als ze me niet lekprikken kan ik ze wel handelen ;)



Ik heb Les Petits Camarquais op het oog, we willen in een stacaravan dus dat scheelt misschien sowieso al iets.

Twijfel, twijfel!



Waarom ga je niet naar een andere mooie plek in Frankrijk.. Eentje zonder dit "probleem"?



Of is er een speciale reden dat je perse daar heen wil ?
Alle reacties Link kopieren
Die camping ken ik niet.

Het strand bij Le Grau du Roi is niet geweldig, wel redelijk veilig omdat het niet steil afloopt in zee. Het dorp is afgrijselijk druk. Voor een mooier strand moet je in Saintes Marie de la Mer zijn maar dan moet je wel oppassen als je met kleine kinderen het water ingaat, de golfslag kan er heel sterk zijn. Parkeren is er een ramp.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Nou, we willen graag naar de kust en deze afstand is nog goed te doen. Als je al richting bijv. Argeles sur mer oid wil, ben je al weer langer onderweg. Met 2 kinderen achterin niet onbelangrijk!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dit jaar in augustus geweest. Aan de Cote d'Azur hadden we meer muggen dan in de Camargues. We zaten niet direct aan zee. 's Avonds goed insmeren, slaapkamers een paar uur voor het slapen gaan inspuiten, horren voor de ramen altijd naar beneden houden (zitten in iedere sta-caravan maar dat moet je wel weten!) en voor buiten van die rookspiralen meenemen. Wij hebben er een fantastische week gehad. Paar jaar geleden in de Podelta in Italie geweest en daar was het véle malen erger met de muggen.
Alle reacties Link kopieren
Is het in het voorseizoen ook al zo afgrijselijk druk MarianneDavids?
Alle reacties Link kopieren
En ik vond juist de parkeergelegenheid in Ste Marie geweldig!
Alle reacties Link kopieren
In juni is het vast niet zo druk. Wij zaten vlakbij Arles, Camping le Crin Blanc. Ideaal, ook voor uitstapjes. Maar of je daar zin in hebt met 2 kleine kinderen?
Alle reacties Link kopieren
quote:DrMelfi schreef op 30 november 2011 @ 14:20:

Is het in het voorseizoen ook al zo afgrijselijk druk MarianneDavids?Begin juni gaat het wel maar halverwege wordt het meestal al heel druk. Het is natuurlijk ook een geweldige omgeving voor fietsers en om er lange afstanden te fietsen wordt het in het hoogseizoen al snel te warm. Ste Maries en Le Grau zijn het drukst.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Welgemeend advies: ga geen 2 weken op dezelfde camping staan.

Afgelopen juni hebben wij een week in een mobilhome bij Chateaurenard (vlakbij Avignon) gestaan, waar notabene geen stilstaand water te bekennen is, om o.a. festiviteiten mee te maken (transhumance in St Remy, fête St Eloi in Maussane)en natuurlijk om de vele bezienswaardigheden in de omgeving te bekijken. Het was schitterend mooi weer en we hebben genoten....maar niet op de camping, want daar hadden we 24 uur per etmaal last van muggen! En ik overdrijf daarbij echt niet. Steeds waren muggen toch het huisje binnengekomen via een openstaande deur of een raam, terwijl ik al voor bijna alle ramen vitrage had gespannen (neem ik altijd van huis mee, omdat er meestal ook geen horren aanwezig zijn) Iedereen op de camping werd er knettergek van, ook al had men zich zo goed mogelijk ingesmeerd met anti-muggenspul. Die hele Rhône-delta is vergeven van de muggen en er zitten ook malaria-muggen tussen.

Gelukkig hadden we maar voor 1 week geboekt. Daarna zijn we naar het prachtige Colorado-gebied gegaan(in de Luberon), waar we geen enkele mug aantroffen.

Als je met kleine kinderen liefst veel tijd op het strand wil doorbrengen, zou ik een camping uitzoeken bij Cavalaire (t.Z.v. St Tropez).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven