Canada?

30-05-2007 13:03 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij willen van de zomer naar Canada, zo'n 16 dagen. Nu kun je bij FOX een auto, vlucht en de eerste nacht boeken. Maar is Canada net als Amerika? Op elke hoek een Western of ander motelletje?



Wie kan mij helpen?

Thanks
Een zoon!
Alle reacties Link kopieren
Beste juffertje22,



toevallig kom ik net terug uit Canada en wel uit Vancouver. En ja hoor, je kunt heel makkelijk accomodatie vinden in Canada! Wel zou ik een goede reisgids meenemen (Lonely Planet, Rouge Guide o.i.d) maar verder.



En o ja, Canadezen zijn in dit opzicht misschien net als Amerikanen (op iedere hoek een motelletje) maar verder zijn Canadezen toch meer Europeanen, hoor! Daar bedoel ik mee heel vriendelijk en oprecht geinteresseerd in andere mensen.



Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, er zijn genoeg motels en hotels in Canada en het is normaal gesproken geen probleem om gewoon op de bonnefooi te gaan.

In het hoogseizoen is het waarschijnlijk wel druk maar mij lijkt dat er echt genoeg aanbod is, er is altijd wel wat te vinden.



Het is er prachtig en je zult er zeker van gaan genieten. En zoals coffeelover zegt: de mensen zijn echt oprecht vriendelijk en geinteresseerd.

Toen wij in Calgary waren en even de weg niet precies wisten, was er een meneer zo vriendelijk om met ons mee te lopen en zelfs mee te reizen in de bus zodat hij zeker wist dat we ook bij de goede halte zouden uitstappen, vond ik toen erg opmerkelijk.



Veel plezier met de voorbereidingen!
Ik heb als kind met mijn ouders 3 x rondgereisd in Oost Canada (Quebec, Prince Edward Island, New Brunswick, Ontario, Manitoba) . 1 keer met de camper. Campings vinden was nooit een probleem en ze waren meestal niet duur. De andere keren sliepen we steeds in motels en hotels en ook die waren erg goed. Echter, sommige hotels waren wel of zonder ontbijt of hadden een ´continental breakfast´ (meestal wat cornflakes en kleffe muffins) dus ontbijten organiseerden mijn ouders wel zelf. Verder nooit problemen gehad. Er was altijd wel een plekje vrij! Dat zal in het Westen van Canada denk ik niet anders zijn.
Alle reacties Link kopieren
Dus ik zou ook een ticket en een auto kunnen huren en dan idd op de bonnefooi kunnen gaan? De reizen bij FOX zijn 3700,- per 2 personen.....dat is wel heel veel geld! Ik denk echt dat het vele malen goedkoper kan!

Jullie
Een zoon!
Juffertje, ik denk dat het inderdaad veel en veel goedkoper kan. De 2e keer dat wij er waren zijn wij naar Quebec, Toronto, Niagara watervallen, Ottawa, Montreal, Chicoutime, Trois Rivieres geweest en als klap op de vuurpijl 4 dagen NY (da´s helemaal de andere kant op) via Buffalo. We hadden een grote Ford Winstar gehuurd en we zijn zo´n 4 weken onderweg geweest. Toegegeven we zijn nooit duur naar het restaurant geweest, het hotel lag 50 km buiten NY (elke dag met de trein van stad naar hotel en omgekeerd), het menu bestond meestal uit Mc Donald´s of Wendy´s maar het kostte mijn vader voor 4 personen 6000 gulden. Dus iets van 2800 euro.

Dus ja, het kan zeker goedkoper als je op de bonnefooit gaat.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn destijds met Air Transat (www.airtransat.nl) gevlogen, die waren best goedkoop (is wel al een aantal jaren geleden).

Je zou zelf even moeten kijken wat een vlucht in de zomer kost.

Maar laat een vlucht 1000 euro p.p. kosten dan nog betaal je maar 2000 euro en heb je in principe nog ruim over voor de autohuur. Volgens mij ben je dan altijd goedkoper uit dan bij Fox maar dat moet je zelf even uitpluizen.

Wij hadden een camper gehuurd, geen auto dus ik weet niet precies hoe het met autohuur zit en hoe duur dat is in Canada.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven