Chili in juli?

27-04-2007 22:07 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Is het slim om in juli naar Chili (en omringende landen) te gaan? Volgens alle websites is de temperatuur niet echt zomers... sterker nog: het is dan winter. Ik ben een backpacker en moet het dus hebben van alle leuke dingen buitensdhuis. Kenners: jullie advies graag!
Alle reacties Link kopieren
hier een kenner.... ik woon er ;)

Chili is nogal een groot land dus het verschilt nogal waar je heen wilt gaan. juli is inderdaad winter bij ons. Santiago (het midden) kan hele warme mooie dagen hebben met een graadje of 25 maar ook hele slechte. De bergen liggen vol sneeuw, als je van skieen houd, dan is het een paradijs!

het zuiden is niet te doen als backpacker, het verschrikkelijk mooi, zeker ook in de winter maar alleen met goed materiaal en goed voorbereide tocht kan je de temperaturen van min twintig aan en zeer scherpe wind aan.

Het noorden is in juli wel goed te doen. Je hebt er woestijnen, San pedro, La Serena enz... Waar je rekeing mee moet houden dat bijvoorbeeld de grensovergang met Argentinie in juli niet open is, die ligt boven de 3000m en is dus dicht vanwege de sneeuw. Dus geen goedkope busreis, maar je moet het vliegtuig nemen, Ik ben zelf nooit in Juli in  peru geweest. het ligt noordelijk dus ik denk dat het warmer is.

Oevr het algemeen is de winter veel en veel lekkerder dan in Nl, veel zon, blauwe luchten, te vergelijken met bv zwitserland in de winter op een mooie dag. Ik hoop dat iets aan mijn antwoordt hebt. Mocht je meer willen weten dan hoor ik het wel...



(ps mijn zusje was vorig jaar in Juli op bezoek, en we gingen naar Villarica... en hele beroemde vulkaan 800km onder Santiago, vanwege de regen en sneeuw heeft mijn zusje de vulkaan nooit te zien gekregen in 5 dagen tijd, terwijl we er letterlijk opliepen... )
Alle reacties Link kopieren
@chili_girl... ik had al gehoopt dat je zou reageren...het wordt lastig om te beslissen of ik in deze periode wel of niet naar Zuid Amerika ga. Want buitenlandse zaken geeft ook al niet zo'n super positief reisadvies voor Ecuardor.. hmm..nog maar even over nadenken. Bedankt voor je reactie! Als ik nu niet ga, ga ik zeker in de toekomst nog een keer naar Chili!
Alle reacties Link kopieren
Hi kiki



Ik ben van aug 2005 tot juni 2006 in Ecuador geweest. Toen had Ecuador ook niet een heel positief reisadvies, maar hij is nu inderdaad wel iets negatiever geworden. Ik vond toen ook al dat buitenlandse zaken enigszins overdreef. Mijn moeder moest me zelfs vertellen dat er protesten waren in Quito. Waar ik toen woonde, ik had er niks van gemerkt. Een keer zat ik in de bus en nam de bus een detour omdat er een protest verder op de weg liep. Met nachtbussen kun je prima reizen, alleen moet je inderdaad wel heel goed op je baggage letten. Je grote backpack kun je gerust achter laten in het bagageruimte, maar houdt je kleine rugzak op schoot.

Ik vond Ecuador niet een onveilig land. ja, je moet inderdaad goed op je tas letten, maar dat moet je in elke grote stad. En in Ecuador is het wel zomer in juli, dus qua weer zit je dan wel goed.

Hoop dat je hier wat aan hebt.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Chili girl, wat cool dat je in Chili woont. Ik ga vanaf november drie maanden naar Santiago voor mijn afstudeeronderzoek. Heb er super veel zin in, maar moet nog veel regelen. Heb al behoorlijk wat contacten gelegd voor mijn onderzoek, maar wat betreft praktische zaken moet ik nog veel doen... Ik weet dat het off topic is, maar hoop dat jij misschien wat tips hebt op het gebied van huisvesting, appartementjes huren (ga samen met een studiegenootje) en wijken waar ik wel moet of niet moet zijn...Hoop snel wat van je te horen. Saludos!
Alle reacties Link kopieren
kiki, ik keek vanmorgen naar het nieuws en.... het zeer slechte weer begint nu al in het zuiden... regen regen en zelfs al sneeuw... in Punta Arenas, oke beetje erg in het zuiden (maar wel vlakbij een van de mooiste nationale parken ter wereld, Torres del Paine) is het nu al 0 graden en het is nog niet eens mei... kortom ik ook als ervaren backpacker raard je dan ook heel erg af om juli hier te komen, zonde van je geld. ...

ik ben nog steeds helemaal verliefd op dit land, in alle seizoenen, maar ik ben ook gek op sneeuwkamperen, randonnee en extreme weersomstandigheden...dus is moeilijk om te zeggen dat juli een mindere maand is... maar wilde je het nogmaals ff zeggen... kom lekker hier heen voor kerst en oud en nieuw,... bbq op het strand, pinguins en walvissen kijken in het zuiden enz...



en chica latina... ik ben direct gaan samenwonen in een koophuis van Chili-boy ... dus ik heb echt geen idee hoe en waar te vinden van appartementjes... ik heb nu wel twee nederlandse vriendinnetjes die ook voor een bepaalde periode hier zijn, ik kan het hun wel even vragen.... ik weet dat het niet zo moelijk is... kijk ook even op de chili-hyves... en zoek dan de meiden die NU in santiago wonen, ... misschien kunnne zij je ook wellicht meer vertellen...

en over wijken waar je niet moet komen.... nou volgens de chilenen zijn er veel plekken waar je niet moet komen, ik vind dat zwaar overdreven... het is net zoals in elke grote stad in de wereld... snachts pak je een taxi en ga je niet uitgebreid op straat lopen.. Santiago is een van de veiliger steden van Zuid-amerika... Dit omdat het land een van de rijkste landen is van zuid-amerika.... het zuiden van Santiago is wat armer ... Barrio Brazil enz... Las Condes is het rijkst... en dus het veiligst... het leukst zijn Provendencia en BelleVista.... Ze zeggen dat Bella Vista onveilig is, maar dat komt omdat er veel clubs en pubs zijn, en dus ja dan lopen er in het weeknd savonds nog wel es wat dronken jongeren rond, ... het is mijn favoriete wijk... zowel overdag als om er savonds uittegaan. ... wat ik begrepen heb, is het in Provendencia het makkelijks en het best voor een buitelandse om een appartementje te vinden...
Alle reacties Link kopieren
hoi allemaal, bedankt voor jullie tips. Ik ga dus niet naar Chili, maar naar Panama en Costa Rica. En Chili komt nog wel (misschien inderdaad wel met kerst..) Thx!:D
Alle reacties Link kopieren
Hola Chili girl, bedankt voor je reactie! Leuk joh dat je daar met je vriend samenwoont. Hoe lang woon je nu in Santiago? Bevalt het?Handig om in ieder geval al wat namen van leuke wijken te weten. Heb me ff aangemeld op de Chili hyve dus zal eens kijken of ik daar wat mensen kan vinden die huren in Santiago. Weet jij toevallig of je vriendinnen ter plekke woonruimte hebben gevonden of vooraf al wat hadden geregeld. Het lijkt mij het best om het ter plekke te regelen en dan gewoon eerst een paar dagen in een hostel te blijven om een beetje rond te kijken.Ben me nu scheel aan het sparen, want Chile is niet het goedkoopste land natuurlijk haha, maar heb geen idee hoeveel ik nodig heb om daar een beetje rond te komen. Geef jij veel uit aan boodschappen, stappen, uit eten enzo? Is openbaar vervoer goedkoper dan in NL of maakt het niet veel uit? Weet ook helemaal niet hoe de huurprijzen zijn daar.Ik word helemaal blij als ik denk dat ik over een half jaar daar ben en hoop genoeg tijd te hebben nog wat van Chile te gaan zien. Heb drie maanden dus dat moet lukken en bbq op het strand klinkt natuurlijk fantastisch!!!! Heb je nog leuke tips?Nogmaals super bedankt voor je reactie.
Alle reacties Link kopieren
Hola Chili girl, bedankt voor je reactie! Leuk joh dat je daar met je vriend samenwoont. Hoe lang woon je nu in Santiago? nu een jaar Bevalt het? absoluut!!!



Handig om in ieder geval al wat namen van leuke wijken te weten. Heb me ff aangemeld op de Chili hyve dus zal eens kijken of ik daar wat mensen kan vinden die huren in Santiago. Weet jij toevallig of je vriendinnen ter plekke woonruimte hebben gevonden of vooraf al wat hadden geregeld. Diegene die ik ken hebben het allemaal hier te plekke geregeld! Het lijkt mij het best om het ter plekke te regelen en dan gewoon eerst een paar dagen in een hostel te blijven om een beetje rond te kijken.Inderdaad zo hebben zij dat ook gedaan.

Ben me nu scheel aan het sparen, want Chile is niet het goedkoopste land natuurlijk haha, maar heb geen idee hoeveel ik nodig heb om daar een beetje rond te komen. Geef jij veel uit aan boodschappen, stappen, uit eten enzo? Chili is idd een van van de ddusrte landen van Zuid-Amerika, toch kan je best goedkoop leven. Het is een enorm verschil of je boodschappen op de lokale markt haalt of alles uit de supermarkst. La Vega Central Is een mega verschrikkelijke grote markt die elke dag open is waar je heel veel voor heel wienig krijgt. De supermarkt prijzen liggen net ietsie onder nederlandse prijzen. Uitgaan, Tja ligt eraan je waar je heengaat. Een biertje varieert van 1euro tot 10 euro in de hippe plekken... (Over het algemeen moet je toch wel rekening houden met ongeveer gelijke kosten in nederland). Is openbaar vervoer goedkoper dan in NL of maakt het niet veel uit? Lang Leve Transsantiago. Sinds een paar maanden is er een nieuw systeem, met een "bip" (380 pesos- 670 pesos is 1euro) mag je anderhalf uur gebruik maken van de metro en de bus. Je mag drie keer overstappen en de afstand maakt niet uit. Santiago si zo groot, 6 miljoen mensen dat van de ene plek naar de andere plek al gauw 10-15km kan zijn en je een uur aan het reizen bent. Buiten de stad verschilt het per bus- vliegmaatschappij. Afstanden zijn enorm hier. EEn bus naar Pucon (zuiden) is 1000km, geen idee wat het precies kost, wij hebben een jeep. Rgelemtig stunten ze met offerta om te vliegen, zit je voor 50 euro retourtje incl taxes in Buenos Aires (3 uur vliegen)  Weet ook helemaal niet hoe de huurprijzen zijn daar. SDat ligt eraan waar je wilt huren... een appartement, gemeubileerd in Las Condes, met twee slaapkamers is al gauw 500 euro per maand, terwijl een appartementje in Patronata misschien 100 euro per maand is.... daar krijg je er dan emteen een paar huisdieren bij (muizen, ratten, ;))



Ik word helemaal blij als ik denk dat ik over een half jaar daar ben en hoop genoeg tijd te hebben nog wat van Chile te gaan zien. Heb drie maanden dus dat moet lukken en bbq op het strand klinkt natuurlijk fantastisch!!!! Heb je nog leuke tips? Nu ff posten, moet aan het werk.. dus de leuke tips moeten ff wachten.



Nogmaals super bedankt voor je reactie.
Alle reacties Link kopieren
Ja helaas werken moet ook gebeuren! Leuk je bericht. Ben benieuwd naar de volgende haha, the pressure... Hmmm huisdieren, nou ik ben waarschijnlijk met een studiegenootje dus das genoeg op het gebied van huisgenoten. Kijk als ik nou alleen zou zijn dan....nee dan liever een hond ipv ratten en kakkerlakken en andere verrassingen.Ohwja werken...ik ga ook maar weer eens wat doen. Heerlijk aan mijn eindstuk Portugees. Ik wacht je bericht af. Alvast een feliz fin de semana! Saludossss

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven