China met baby van 11 maanden

11-02-2016 11:11 86 berichten
Wij zijn van plan om in juni 3 weken op vakantie te gaan naar Beijing en Shanghai. Onze baby is dan 11 maanden oud. Heeft iemand ervaring met reizen naar Beijing en/of Shanghai met een baby van 11 maanden? Is het veilig qua hygiene e.d.? En hoe zit het met inentingen? Andere tips van ervaringsdeskundigen?
Neem in iedergeval voldoende poedermelk mee, kan je daar grof verkopen
Alle reacties Link kopieren
Is juni niet de regentijd? Was er zelf ooit in oktober en toen was t voornamelijk helder weer.
Shoot first, ask questions later!
Qua inentingen: Maak een afspraak bij de GGD of een dergelijke instantie. Die kunnen dat beter beoordelen. Voor volwassenen is het advies daarvoor online te vinden, maar ik kan me voorstellen dat het voor een kind van 11 maanden weer anders ligt.
Alle reacties Link kopieren
China is een mooi reisland, maar ook een van de meest vieze landen die ik ken, niet overal is goede gezondheidszorf, ben zelf in een ziekenhuis geweest...wacht aub een paar jaar..ik zou het risico niet nemen!
Alle reacties Link kopieren
Ben je zelf medisch geschoold? Wanneer je een uitgebreude medische kit meeneemt, reserve voeding voor de hele tijd.. dan zou je het kunnen wagen. Oh ja goede chinese tolj mee is ook erg handig, niemand soreekt engels!
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie zelf veel reiservaring, ben je vaker in Aziatische landen geweest? Hoe makkelijk is jullie baby? Gewend aan lange autoritten, busritten, etc. Ik zou wel kiezen voor een draagdoek, en niet voor een buggy.



Neem anders een contact op met de Nederlandse gemeenschap in Sjanghai en Beijing, zij kunnen je vast wel tips en adviezen geven.



Ik zou er voor kiezen om het kind 3 weken te laten logeren bij opa/oma/tante/oom etc en zelf lekker 3 weken te gaan reizen. Het kind heeft geen benul wat vakantie is, kan zich er ook niets van herinneren. En nog te jong om je echt 3 weken te missen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Helemaal eens met Hamerhaai, baby lekker laten verwennen door opa en oma, zelf op reis. Deden mijn ouders ook..kregen ze na drie weken zielsgelukkige, blozende bany terug. Ik zou het risico echt niet nemen...
Ben er zelf niet geweest maar mijn man was vorig jaar in juli in Beijing op een congres en zijn witte en lichtblauwe overhemden kwamen nog net niet zwart terug. En ook op alle foto's staat zo'n vies bruin laagje in de lucht. Gatver vieze stad. Zou ik niet zo snel doen met een baby en ik ben best makkelijk op het gebied van verre reizen met kinderen.
Alle reacties Link kopieren
En dan liubi zat jouw man nog in zakenhotels... Wanneer je 10* resorts boekt, niks daar buiten eet, drinkt of toileteerd kun je het proberen. Ben zelf ook in Tibet geweest, nachttreinen, gemeenschappeljke toiletten (randje over de muur) vond ik prima voor een volwassene, wil graag terug..maar je baby...
Alle reacties Link kopieren
Wil je echt een baby van 11 maanden in die slechte luchtkwaliteit laten zijn, de hoeveelheid fijn stof daar in de lucht ligt ongeveer uit mijn hoofd 15 x zo hoog als hier.

Die chinezen lopen niet voor niks met een kapje op en die zijn niet tegen de ziektekiemen, zoals veel mensen denken maar tegen het fijn stof.
Alle reacties Link kopieren
quote:grasspriet schreef op 11 februari 2016 @ 12:06:

En dan liubi zat jouw man nog in zakenhotels... Wanneer je 10* resorts boekt, niks daar buiten eet, drinkt of toileteerd kun je het proberen. Ben zelf ook in Tibet geweest, nachttreinen, gemeenschappeljke toiletten (randje over de muur) vond ik prima voor een volwassene, wil graag terug..maar je baby...





Zelfs in een 5* hotel kun je helaas een voedselvergiftiging oplopen. Mijn jongste dochter heeft het in een Shangri La resort (5*) opgelopen in de Filippijnen en moest daar twee nachten in een ziekenhuis doorbrengen.



Wij zijn vijf dagen naar Shanghai geweest en was prima te doen met twee kinderen. Hebben overal taxi's naar toe genomen (neem alleen vooral veel vochtige doekjes mee om alles schoon te maken )

De smog was er uiteraard wel maar voor zo'n korte tijd niet echt storend. Ik zou er om die reden niet willen wonen maar ken een aantal mensen die er wonen of gewoond hebben met kleine kinderen.

Wij zorgen altijd dat we een hotel boeken met lekker zwembad zodat je actieve dagen af kunt wisselen met luie hoteldagen om te ontspannen voor de kinderen (en onszelf )
Alle reacties Link kopieren
Uitgebreid in China rondgereisd maar ik zou dit afraden. Vooral omdat ze met 11 mnd kruipen en vaste voeding nodig hebben. Dat is in beide gevallen gedoe qua hygiene...kinderen daar worden ook groot maar zijn qua afweer iets heel anders gewend dan jouw kind. Kennis die er jaren gewoond heeft had altijd als hij weer terug ging de eerste weken last van buikgriep...



Dat gecombineerd dat sightseeing met de gemiddelde bijna 1-jarige ook geen succes is maakt dat het risico dat je zelf niks aan deze reis hebt en dat je kind ziek wordt (of beide) veel groter is dan dat het wel heel gaaf wordt...
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Met voor budget reizen jullie en wat voor dingen willen jullie doen in beide steden? Hoe gaat het kindje mee? Een kinderwagen werkt niet heel handig in metro's en bussen in Peking en de stoepen zijn ook niet overal toegankelijk met kinderwagen. Qua hygiëne zou ik me niet heel veel zorgen maken. Het kan inderdaad behoorlijk vies zijn in China, maar 5sterren hotels zou ik over het algemeen wel vertrouwen. Lees reviews op bijvoorbeeld booking.com en zoek dan specifiek naar kindvriendelijke, schone hotels.



Ik moet wel zeggen dat de luchtvervuiling een enorm probleem is, dat je echt niet moet onderschatten. Het kan zo zijn dat er toevallig anderhalve week van blue sky days zijn, maar het kan ook zo zijn dat je eigenlijk niet naar buiten kunt. Je gaat er niet onmiddellijk dood aan, maar ik zou het zeker niet aanraden voor een klein kindje, waarbij de longen nog zo kwetsbaar en klein zijn. Waarom ga je niet naar een ander gebied in China? Guangzhou is bijvoorbeeld ook een heel grote, moderne Chinese stuk, een heel stuk schoner qua lucht en daar is ook veel te zien en te beleven. Of als je van kleinere steden houdt dan is Kunming misschien leuk. Lekker eten, aangenaam klimaat (lentestad wordt het genoemd), aardige mensen.



Het is trouwens ook erg warm in juni in Beijing. Soms 40 graden, tropisch warm. In combinatie met vieze lucht is dat niet altijd even lekker.
quote:grasspriet schreef op 11 februari 2016 @ 11:36:

China is een mooi reisland, maar ook een van de meest vieze landen die ik ken, niet overal is goede gezondheidszorf, ben zelf in een ziekenhuis geweest...wacht aub een paar jaar..ik zou het risico niet nemen!Ze gaat naar Peking en Shanghai. Daar is goede gezondheidszorg. Er zijn zowel bekende Chinese (academische) ziekenhuizen als expat ziekenhuizen.
quote:leuketas schreef op 11 februari 2016 @ 12:30:

Uitgebreid in China rondgereisd maar ik zou dit afraden. Vooral omdat ze met 11 mnd kruipen en vaste voeding nodig hebben. Dat is in beide gevallen gedoe qua hygiene...kinderen daar worden ook groot maar zijn qua afweer iets heel anders gewend dan jouw kind. Kennis die er jaren gewoond heeft had altijd als hij weer terug ging de eerste weken last van buikgriep...



Dat gecombineerd dat sightseeing met de gemiddelde bijna 1-jarige ook geen succes is maakt dat het risico dat je zelf niks aan deze reis hebt en dat je kind ziek wordt (of beide) veel groter is dan dat het wel heel gaaf wordt...



Kruipen zou ik inderdaad ook niet aanraden... Vaste voeding is prima te vinden. Koop wat in een supermarkt of ga naar goed aangeschreven restaurants, check van te voren wat websites. Voor zo'n korte reis zou ik niet bij gewoon willekeurige restaurants eten, want de hygiene in restaurants is niet bepaald goed te noemen.



WC's zijn trouwens ook vies, maar je kunt dit wel deels ontwijken door te eten bij de wat duurdere (expats) restaurants en bij mooiere hotels naar toilet te gaan.



Eigenlijk, alles bij elkaar, nu ik er nog eens over nadenk, vind ik dat je beter niet kunt gaan, want je moet constant in de buurt blijven van schone toiletten en eten. Daardoor ben je totaal niet flexibel en zo mis je de allerleukste en de meest spannende delen van Beijing en Shanghai, je blijft waarschijnlijk hangen in de meer duurdere/luxere delen/restaurants en dat is echt maar een heeeeel klein deel van China.
Alle reacties Link kopieren
Ik had er n Djoser rondreis dus echt geen 5* hotels maar prima kwaliteit qua comfort en overal westers ontbijtbuffet beschikbaar met ei, kaas en brood. En overal waar we gingen eten was genoeg keuze en vers klaargemaakt. Volgens mij geen zieken in de groep op n incidentele dag aan de dunne.

HepA en DTP zijn vaccinaties die je nodig hebt, wellicht ook nog tegen buiktyfus.

Zou de baby ook ergens te logeren brengen zodat je van je rondreis kunt genieten.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Thuislaten is enige tip .. Kind heeft ee niets aan en jullie zijn beperkt ..dus niet doen.
Waarom in godsnaam naar China met een baby....
Alle reacties Link kopieren
In juni zit je ook nog 'ns volop in de regentijd.

April/mei en oktober zijn de beste maanden.

Zou juist niet alleen naar steden gaan, maar de écht mooie plaatsjes opzoeken zoals Lijiang bijv. En Dali en Chengdu.
Shoot first, ask questions later!
Wow, bedankt voor alle bruikbare reacties! We zullen ons plan nog eens heroverwegen. Het is inderdaad wel een beetje een risico. Maar we houden zo van reizen;).



Voor degenen die voorstelden om de baby thuis te laten bij opa en oma o.i.d.: dat is voor een periode van 3 weken echt te lang voor zo'n kleintje. Dat vind ik als moeder, maar daarnaast ben ik ook pedagoog. Hechting is een cruciaal thema in het eerste jaar van het leven en zo'n lange periode is voor een baby niet te overzien. Hoe lief (en belangrijk!) opa en oma ook zijn. Er zijn zelfs pedagogen die vinden dat een baby in het eerste jaar niet langer dan 24 uur van zijn moeder weg moet zijn. Is misschien een beetje hysterisch, maar toch. En als moeder kan ik zeggen dat onze dochter alles prachtig vind, zolang ze maar bij haar ouders is. We wonen middenin Amsterdam en musea, restaurants, een cafe: als er wat te zien is dan is ze tevreden!
Alle reacties Link kopieren
Dan wacht je toch tot je baby over een jaar oud is? Zit je bovendien niet in de regentijd.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Dan ga je dus simpel. Echt. Je baby heeft ee niets aan en jouw reis is zo anders. Zonde. Dan zou ik wachten
Alle reacties Link kopieren
Oh erg benieuwd welke pedagoog zegt dat baby geen 24 uur zonder moeder kan, leuk voor de vaders, en ik dus vroeger ernstig beschadigD, en veel plezier in China, vooral jullie dus. De baby ondervind alleen de nadelen...
Alle reacties Link kopieren
PS Geef ook even de pedagoog die het een goed plan vind je kind drie weken door China mee te zeulen ondat het leuk is..dus niet noodzakelijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven