Comfortabel slapen in tent.

21-01-2017 00:21 43 berichten
Lokatie bepaald, slapen in tent. Westkust italie in juli aug. Waarop slapen???? Ik ben bekend met bekken en rugklachten. Man ook kwetsbare rug. Goeie dingen gelezen over exped megamat.

Hier tips suggesties of waarschuwingen???

Goed slapen is een must ????
De tent omruilen voor een vouwwagen of caravan, zodat je op echte matrassen kunt slapen? Dat lijkt me met rugklachten echt heel fijn.
Wij hebben een 2-persoons luchtmatras van Intex.

En een elektrische opblaaspomp .



Ik neem ook altijd de gewone hoofdkussens mee, in plaats van iets "kampeerachtig" dat maar half goed ligt.



Test vooral vooraf je matras es een nacht uit!
Niet gaan kamperen?



Waarom geen stacaravan op een camping huren?
Een hotel
Alle reacties Link kopieren
Wmb een contradictio in terminis.
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Groot schreef op 21 januari 2017 @ 00:58:

Wmb een contradictio in terminis.+1
Niet.
Wat al gezegd is, hotel, caravan, alles behalve tent en matje. Of een luchtbed beter is, weet ik niet. Maar met rugklachten, neem dat serieus en ga het niet verpesten door matje slapen.
quote:SallySpectra schreef op 21 januari 2017 @ 00:57:

Een hotel die bedden liggen vaak beroerder dan mijn luchtbedje hoor!
Inflatable matje ligt heerlijk tov luchtbed. Matje isoleert en je rolt er niet vanaf als je omdraait.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man is bekend met allerlei problemen in zijn rug en schouders en slaapt heerlijk op de dikste en grootste exped mat.

Absoluut geen gewoon luchtbed nemen, die zijn koud en geven geen goede ondersteuning.

Als wij naar een hotel of een vakantiehuisje gaan nemen we ook de exped matjes mee, bij slechte bedden gaan we op de grond op onze matjes slapen.

Bij grote buitensport winkels kan je het matje uitproberen. Dat moet je zeker even doen, ze zijn te duur voor een miskoop!

Mocht je een exped kopen, kijk dank er zo een opblaaszak bij zit, zo niet, dan zeker wel kopen, is het echt waard!

Mijn man heeft trouwens de versie met dons, ik heb synthetisch. Die van mij is een stukje goedkoper en ligt hetzelfde.
Ik zou met rug- en bekkenklachten niet in een tent gaan slapen, maar daar heb je weinig aan. Misschien een veldbed? Wij slapen op Intex luchtbedden naar tevredenheid maar hebben dan ook geen rug- of bekkenproblemen.
Alle reacties Link kopieren
Ook de dikste luchtbedden laten langzaam lucht vrij. Je ligt opzich lekker, maar wel de hele tijd in een kuil. Bloedirritant vind ik dat. Voordeel vind ik wel dat ze hoog zijn.

Na om de paar jaar een nieuw luchtbed te moeten kopen staan nu de exped matten op ons verlanglijstje. Isoleren goed, liggen lekker, kwaliteit is goed. Ze zijn wel behoorlijk aan de prijs, maar om de 2-3 jaar 75€ voor een luchtbed tikt uiteindelijk ook aan. Goed om hier positieve verhalen te lezen!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor een veldbed gaan, daar kun je evt nog een matje op leggen om het iets zachter te maken. Ik neem naar festivals altijd een veldbed mee, je ligt dan een stuk hoger en geen kans op een lek/zacht luchtbed.
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een opvouwbaar bed meenemen. Zo'n logeerbed op poten met spiraal en matras. Ik zou hem wel eerst testen.



Een bed wat ook lekker ligt is een stretcher die van canvas en aluminium is gemaakt. Daarin lig je niet geheel recht overigens maar een beetje zoals in een hangmat.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Tent omruilen voor een hotel.. wat doe je jezelf aan??
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet beginnen aan een luchtbedden, veldbedden of stretchers. Deze zijn vaak te zacht en/of te koud, of ze zakken door.



Ik heb een vrij dik (10 cm), zelfopblazend matje. Het is wel hard, maar redelijk goed.



In een tent komt de kou van onderen. Zorg dus voor goede isolatie onder je. Een extra deken, een slaapzak of een schapenvachtje op je slaapmat zorgen ervoor dat je het niet koud krijgt, en minder verkrampt slaapt.

Neem je eigen kussen mee.



Juist in veel huuraccomodaties vind ik de matrassen niet altijd even goed. Slapen op de grond klinkt niet comfortabel, maar ik denk dat het voor je rug fijner is om hard te liggen dan op een doorgezakte spiraal.



Wat zegt je arts of fysiotherapeut?
Ik moet helemaal niks!
Alle reacties Link kopieren
quote:Shenandoah schreef op 21 januari 2017 @ 05:07:

[...]



die bedden liggen vaak beroerder dan mijn luchtbedje hoor!Dit ja, hotel bedden wat een prut matrassen vaak.
fietsen varen vrouwelijk doen
Alle reacties Link kopieren
Ik zou naar een kampeerzaak gaan en je laten adviseren. Vaak kun je daar ook verschillende luchtbedden etc uitproberen.
Comfortabel en tent gaan wat mij betreft niet samen.
Alle reacties Link kopieren
Nogal flauwe (en voorspelbare) reacties over hotels en vouwwagens. Dat vraagt TO toch niet?



Ik heb ook een gevoelige rug maar slaap prima op een 5cm dikke selfinflating. Niet strak volblazen of gewoon zo dichtdraaien, maar bijblazen en dan een beetje lucht eruit laten lopen tot je wat wegzakt met je heupen.



Een matje biedt veel meer ondersteuning (en isolatie) dan een luchtbed omdat het geen holle ruimte is. Exped nog geen ervaring mee.

Een veldbed vind ik persoonlijk niks, ik slaap graag breeduit en kan dan mijn arm of been niet kwijt, die hangt dan naast het bed.



Een goed kussen zou ik zeker meenemen. Als ik toch een zere rug heb bij het opstaan, komt dat altijd door een te dun of wegglijdend kussen.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Nou, ik vind een fatsoenlijk luchtbed stukken comfortabeler dan het doorsnee hotel- of stacaravanmatras. Sinds ik kampeer, slaap ik beter dan ooit op vakantie.



Wat voor jou comfortabel is, weten wij natuurlijk niet. Ga naar een goede outdoorzaak en laat je adviseren, zou ik zeggen.
quote:zeefietser1 schreef op 21 januari 2017 @ 08:56:

[...]



Dit ja, hotel bedden wat een prut matrassen vaak.

Een tent is voor veel meer redenen slecht voor je rug/gestel.



Denk eens aan gebukt lopen, door de rits kruipen, op je knieen in en uit bed enz...
quote:Gooloib schreef op 21 januari 2017 @ 09:04:

[...]



Een tent is voor veel meer redenen slecht voor je rug/gestel.



Denk eens aan gebukt lopen, door de rits kruipen, op je knieen in en uit bed enz...Dat hangt natuurlijk nogal van je kampeermiddel af. Ik hoef helemaal niet gebukt te lopen en te kruipen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven