Dagje Eindhoven, welke winkels en restaurants??

25-05-2016 16:48 44 berichten
Zaterdag wil ik een dagje naar Eindhoven. Een bezoek aan het Van Abbemuseum staat op het programma en daarna wil ik gaan shoppen.

Wie weet leuke winkels in Eindhoven? Ben meest geinteresseerd in mooie tassen en woonwinkels.

Daarna wil ik nog ergens een hapje gaan eten. Wat zijn fijne restaurants / eetcafees? Niet al te duur, maar ook geen vreetschuurgebeuren. Ooit (zeker wel 10 jaar geleden) heb ik bij toeval gegeten in een restaurantje dat heel veel leek op een boekenwinkel?? In ieder geval stonden er wanden met volle boekenkasten. Erg leuke ambiance en het eten was ook goed. Iemand een idee welk restaurant dat was en of het nog bestaat?



Andere tips zijn ook van harte welkom.
Da's denk ik de Conaisseur geweest. Ik kan restaurant/lunchroom Usine verder wel aanbevelen. Winkels weet ik verder niet zo goed. Ik ga meestal de standaardwinkels binnen.
Alle reacties Link kopieren
Restaurant schrijvers was het denk Ik, maar die bestaat niet meer.

Ik vind zelf Cooks en Ons leuke eettentjes.



Verder is het centrum vrij overzichtelijk dus je komt waarschijnlijk overal wel langs.
Ik had laatst plastic ingebakken in mijn schnitzel bij de Conaisseur.. Brr! Ik vind de Vooruitgang erg leuk geworden, maar wel erg druk en soms staat de muziek wel erg hard! Trafalgar vind ik ook een aanrader voor een simpele, maar lekkere maaltijd.



Verder vind ik de winkels in Eindhoven niet super speciaal. Zijn dezelfde als die je in andere grote steden vindt en wat minder leuke boetiekjes etc. maar er zijn in elk geval wel genoeg winkels om je bezig te houden.



Veel plezier!
De Kleine Berg vond ik altijd wel leuk en wat aparter ook dan de grote winkelstraten maar ben er in geen jaren meer geweest dus weet niet wat er tegenwoordig zoal zit.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeggen Wirowok, maar je wil geen "vreetschuurgebeuren". Das heul jammer hoor



Javaans eetcafe? Op stratumseind zit ook een lekkere en goedkope Italiaan.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
De winkels zijn niet bijzonder, al vind ik het zelf sfeervoller in de Bergen dan in de gedoodverfde winkelstraten.



Restaurantjes, er zijn er zóveel... Trafalgar Pub is gezellig en goed eten, bij de Effenaar kun je ook prima eten.

Het Spiegelbeeld ook.
At the end of each day, life should ask: "Do you want to save changes?"
Alle reacties Link kopieren
O of Mangiare is ook een aanrader.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
Op de Dommelstraat heb je een hele straat met allemaal leuke restaurantjes.
Dank jullie voor de tips, ik ga eens even wat namen googelen.
Alle reacties Link kopieren
Dat boekenrestaurant is Schrijvers, maar die bestaan helaas niet meer. Jammer want daar hadden ze lekkere stamppotjes Maar die hele straat zit vol met restaurants, evenals de bocht om richting station of als je doorloopt naar de markt of de winkelstraat door naar de kleine berg. Overal kan je eten. Kijk gewoon even op de kaart wat je zelf lekker vindt. Smaken verschillen namelijk nogal, want de eerder genoemde Trafalgar, Conaisseur en Mangiare vind ik zelf niet echt geweldig.
Alle reacties Link kopieren
Shoarma valt niet echt onder restaurant maar ik heb daar tegenover het station een paar jaar geleden wel héél lekkere schotel shoarma gegeten. Naast de bios.
quote:carrie-bradshaw schreef op 25 mei 2016 @ 17:05:

Ik zou zeggen Wirowok, maar je wil geen "vreetschuurgebeuren". Das heul jammer hoor



Javaans eetcafe? Op stratumseind zit ook een lekkere en goedkope Italiaan.Hier ben ik een keer vreselijk ziek geworden van het eten, met mij mijn 3 tafelgenoten.
De hoogste tijd is erg gezellig en heerlijk eten! Zit goed verstopt maar een echte aanrader!
Alle reacties Link kopieren
quote:carrie-bradshaw schreef op 25 mei 2016 @ 17:05:

Javaans eetcafe?Heerlijk, zit op de Kleine Berg, daar mag je me voor wakker maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:blond09 schreef op 25 mei 2016 @ 17:31:

[...]





Hier ben ik een keer vreselijk ziek geworden van het eten, met mij mijn 3 tafelgenoten.De wok of Javaans eetcafe?
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
De Slak is ook goed, heel aparte smaken, erg goed. Voor een vast bedrag een heleboel kleine gerechtjes, je kent het vast wel. Het restaurant bij de stadsschouwburg (zelfde concept) heeft ook goede gerechten.
Alle reacties Link kopieren
Het is allemaal al genoemd, maar bij de Effenaar, Ons, Cooks kun je heel lekker eten. Vooral de Effenaar is een aanrader. Ik kom er al jaren en heb er nog nooit slecht gegeten, en het is heel betaalbaar.



De Bergen zijn qua winkels leuker dan de grote winkelstraat. Als je het niet erg vindt om 5 minuten in de bus te zitten, dan is Strijp-S een aanrader. Je kunt er lekker en betaalbaar eten (bijv. bij Soul Kitchen en Onder de Leidingstraat), je vindt er het lekkerste ijs van Eindhoven, en je kunt lekker rondstruinen door de Urban Shopper, een grote hal met leuke winkeltjes. Oh, en als je zin hebt in nog meer kunst, dan zou je een kijkje kunnen nemen bij MU.
Slik die kikker!
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 25 mei 2016 @ 17:02:

De Kleine Berg vond ik altijd wel leuk en wat aparter ook dan de grote winkelstraten maar ben er in geen jaren meer geweest dus weet niet wat er tegenwoordig zoal zit.



De Bergen zijn nog steeds leuk en een stukje verderop op Strijp-S gebeuren ook allerlei dingen.



Naast de al genoemde restaurants, De Iris, vegetarisch restaurant, buiten het centrum maar 5-10 lopen van het van Abbe, je moet er wel reserveren. Op Strijp-S zit ook grand cafe het Ketelhuis, waar je lekker kunt eten. Berlage op de Kleine Berg is qua eten ook een aanrader, maar de bediening is er matig.
Alle reacties Link kopieren
Er zit in de Dommelstraat ook een erg goede Italiaan als je daarvan houdt. De naam is me even ontschoten.
Alle reacties Link kopieren
quote:KingsAndQueens schreef op 25 mei 2016 @ 17:57:

Er zit in de Dommelstraat ook een erg goede Italiaan als je daarvan houdt. De naam is me even ontschoten.Da Verdi of Antonio's
Slik die kikker!
Bedankt voor alle tips. Ik heb even op de websites gekeken en vooral Ons, Cooks en de Effenaar spreken me aan.



Nu gaat deze smullert zelf de keuken in!
Alle reacties Link kopieren
De Bengel, schuin tegenover het station. Ga ik altijd met collega's eten en is iedere keer goed.
Alle reacties Link kopieren
Op het Tue terrein is dit weekend ook een foodtruckfestival.
Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje schreef op 25 mei 2016 @ 18:10:

Op het Tue terrein is dit weekend ook een foodtruckfestival.http://www.festival-foodstock.nl/ Klinkt lekker

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven