Dagje shoppen in Amsterdam. Waar moet ik heen ?

10-05-2007 15:25 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort ga ik een dagje shoppen in 020. Nu kom ikzelf uit 010, en op de één of andere manier lijkt de afstand naar A'dam enorm (ik kom er tenminste haast nooit). Zelfs in Parijs, Maastricht en Antwerpen kan ik beter de weg vinden dan daar. Nu weet ik wel dat ik niet in de buurt van de Kalverstraat moet zijn als ik leuke, aparte winkels wil zien. De grote winkels als Zara, H&M, de Bijenkorf e.d. die hebben wij hier natuurlijk ook. Maar waar moet ik dan wél zijn ?
Alle reacties Link kopieren
Naar de 9 straatjes, Utrechtsestraat en de Haarlemmerstraat/dijk. Succes gegarandeerd!
De Pijp en Oudwest!
Alle reacties Link kopieren
hé, lekker snel antwoord ! Kan ik die buurten met elkaar combineren, of ligt het te ver uit elkaar ?
Alle reacties Link kopieren
pak de trein....

zodra je het station uitloopt loop je over die brede straat (damrak)

In die straat is links de Beijenkorf.



Maar je kunt ook zodra je op het damrak loopt rechts een klein steegje ingaan, en dan kom je in een winkelstraat achter het damrak uit (nieuwendijk).



Je komt in beide gevallen uit op de Dam.

Steek de Dam recht over en je komt in de Kalverstraat.



Allemaal op loopafstand van het station!
Alle reacties Link kopieren
9 straatjes is tussen de Prinsen- en de Keizersgracht zo ongeveer ter hoogte van de Rozen- en de Elandsgracht. De Haarlemmerstraat ligt -als je het Centraal uitkomt aan de rechterkant, boven de Brouwersgracht en voor de Utrechtsestraat neem je tramlijn 4, die komt erdoorheen. Ik zou zeggen, koop een (strippen)kaart!
Alle reacties Link kopieren
hoi wat leuk.

Ik woon zelf al 10 jaar in 010, maar kom eigenlijk uit 020. Heb het hier (in 010 dus) prima maar mijn zin. maar als ik even flink wil shoppen, dan moet ik echt naar 020 haha.



De meeste leuke plekjes zijn al genoemd. (9 straatjes rozengracht, elandsgracht, haarlemmerstraat).



De pijp, hier vind je o.a. de Albert Cuyp markt. Ook leuk is PC hoofdstraat en van Baerlestraat, cornelis Schuijtstraat (de chique straatjes).



Als je ook naar de kalverstraat gaat check dan dit kleine zijstraatje: Sint Luciënsteeg 20 , hier zit fred de la bretoniere (maakt mooie schoenen en lederartikelen). En er zit ook een aparte schoenenzaak (weet de naam ff niet). Moet wel je smaak zijn uiteraard, maar ik vind het wel leuk!



Op maandagochtend heb je de Noordermarkt in de Jordaan. Ook een belevenis.



En met een strippenkaart kan je best veel doen op 1 dag.



Persoonlijk vind ik de omgeving van de 9 straatjes erg leuk, is altijd wat te beleven.



Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Even een vraagje tussendoor; die 9 straatjes, dat is toch (een deel van) de Jordaan?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren


Even een vraagje tussendoor; die 9 straatjes, dat is toch (een deel van) de Jordaan?



Nee het ligt vlakbij de Jordaan maar hoort er niet bij
Alle reacties Link kopieren
Geweldig, al die tips ! Hartstikke bedankt !
Alle reacties Link kopieren
Leidsestraat zitten nog wel leuke winkels, ook Mets. In al die straatjes erbij zijn ook nog wel lekkere niet al te dure eettentjes. Erna een afzakkertje op het Leidseplein of Rembrandsplein.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Verder weet ik niet wat je verder specifiek zoekt, maar je hebt de bloemenmarkt, de pc hoofd straat. Bij google zie je ook veel leuke suggesties. Koop goedkoop een kaart van te voren van amsterdam of print van internet. En stippel (met alle tips die je leuk vindt) een leuke en haalbare winkelroute uit. Als je die nog meldt zijn er ook nog tips te geven waar je leuk kan eten of drinken.



Bijv. bij Metz in de Leidseplein kan je helemaal bovenin eten en drinken, daar heb je een uitzicht over heel Amsterdam. Erg leuk.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Straat;)
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit me aan bij de vorige adviezen, maar vind dat je de Albert Cuijp eigenlijk ook niet mag missen... eigenlijk is de dappermarkt nog beter, maar die ligt al helemaal niet op de route.
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit me aan bij de vorige adviezen, maar vind dat je de Albert Cuijp eigenlijk ook niet mag missen... eigenlijk is de dappermarkt nog beter, maar die ligt al helemaal niet op de route.




Ik weet dat veel mensen het leuk vinden maar ik vond er niets aan. Alleen maar hippiekleding en 2e hands troep. In de buurt geen andere leuke winkelstraatjes. Maar dat kan ook aan mij liggen.



Ja klopt Metz is in de Leidsestraat, even te snel getyped ;).
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren




quote: tum tum reageerde



Ik sluit me aan bij de vorige adviezen, maar vind dat je de Albert Cuijp eigenlijk ook niet mag missen... eigenlijk is de dappermarkt nog beter, maar die ligt al helemaal niet op de route.

Ik weet dat veel mensen het leuk vinden maar ik vond er niets aan. Alleen maar hippiekleding en 2e hands troep. In de buurt geen andere leuke winkelstraatjes. Maar dat kan ook aan mij liggen.



Ja klopt Metz is in de Leidsestraat, even te snel getyped ;).



Oh ik bedoelde daarmee de Dappermarkt. De Albert Cuyp vind ik enig. Ook de zaakjes achter de marktkraampjes en zo weer in het centrum met de tram. Aanrader.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
De 9-straatjes en de Haarlemmerstraat wil ik zeker zien. Misschien (als we vroeg zijn) hebben we ook nog tijd voor de boerenmarkt op de Noordermarkt. Voor andere buurtjes hebben we dan denk ik geen tijd meer, we willen natuurlijk ook nog lekker lunchen. Nou ja, we zien wel. En als het bevalt gaan we gewoon nog een dagje terug... Ik heb overigens het (nieuwe) boekje "Amsterdam onder vriendinnen" gekocht, staat een hoop in !
Alle reacties Link kopieren
Ook nog een aanrader zijn de prinsenstraat en de herenstraat!
Alle reacties Link kopieren
Ben volgend weekend in Amsterdam en buiten de Dam en de Kalverstraat, ken ik onze hoofdstad. Ik heb dus mooi ff wat van jullie tips genoteerd. Eet- en uitgaanstips zijn wat mij betreft ook welkom ( graag rekening houden met feit dat ik "al" in de dertig ben, dus geen ik-ben-hot-en-hip-en-zestien tenten...), alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Qua eten zou ik iets in de Jordaan of de Pijp zoeken. Veel leuke eettentjes, vooral voor twintigers en dertigers. Westerstraat is een grote straat in de Jordaan waar er veel zitten, als je daar de zijstraatjes ingaat kom je ook veel tegen. In de Pijp zitten in de zijstraatjes van de Albert Cuyp veel leuke eettentjes, wel een beetje studentikoos, maar gezellig. De buurt van de Noordermarkt (dichtbij Wallen/centraal) is ook leuk, met name om s avonds nog wat te drinken.



Ik zou zeker NIET via de Dam naar de Kalverstraat of de Leidsestraat gaan om te winkelen! Ordinair publiek, schreeuwerige winkels en massa's mensen uit de Zaanstreek... Hetzelfde geldt voor Rembrandtplein of Leidseplein, veel dronken Engelsen en tieners.



Voor de Jordaan: vanaf centraal tram 13 of 17, uitstappen Westermarkt, voor de Pijp, Lijn 25 uitstappen Sarphatipark.
Alle reacties Link kopieren
Of lijn 4 uitstapppen Albert cuyp
of lijn 16
Alle reacties Link kopieren
of lijn 12 :D
Alle reacties Link kopieren
Maar lijn 12 vertrekt toch niet vanaf CS? Lijn 24 dan weer wel.
Cum non tum age
Lijn 25 ook.



Of de metro naar het Weesperplein en dan lijn 7 naar de De Clerqstraat en daar lijn 12 richting Albert Cuyp;)





Nee hoor, lekker lijn 16/4/24 nemen naar de markt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven